Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Mehaanika osa tuleku siis jube keeruline, ning seda tuleks nagunii juhtida elektri abil. Ma ei hakka ju ometi sidureid ega käigukaste aretama, olgem mõistlikud. Mootori jõumomendist võib jääda väheseks kohapealt ära minekuks. Parem ikka kaks elektrimootorit tõukama. Kui annan signaali aind ühele, siis keerab vastavas suunas.
Kui selle ürituse eesmärgiks on tegevus kui selline ja ehitamise/aretamise rõõm,siis laske fantaasial edasi lennata.Puhtalt praktilises mõttes on tegu mõttetu asjaga.
Umbes 10 aastat tagasi näitas telekas mingilt soome kanalilt, kuidas üks mees oli omale põllu kündmiseks väikse roomiktraktori ehitanud, ise aknast vaatas, kuidas see kündis(seal oli juhtimine vist GPS i järgi) aga muru niitmine nati keerulisem.
Kunagi ammu keegi ju leiutas hea niidumasina mis võtab ka vähe kõrgemat heina,programmeerimisega ainult nati mööda pandud, töötab teine kahjuks kolmemõõtmeliselt ja ei erista heina/muru teistest kasulikest kultuuridest, nimeks oli vist Lammas. Üks pluss ka, sügisel kui rohi enam ei kasva saab lisaks ka väikse grillimise korraldada.
Kunagi ammu keegi ju leiutas hea niidumasina mis võtab ka vähe kõrgemat heina,programmeerimisega ainult nati mööda pandud, töötab teine kahjuks kolmemõõtmeliselt ja ei erista heina/muru teistest kasulikest kultuuridest, nimeks oli vist Lammas. Üks pluss ka, sügisel kui rohi enam ei kasva saab lisaks ka väikse grillimise korraldada.
Umbes 10 aastat tagasi näitas telekas mingilt soome kanalilt, kuidas üks mees oli omale põllu kündmiseks väikse roomiktraktori ehitanud, ise aknast vaatas, kuidas see kündis(seal oli juhtimine vist GPS i järgi) aga muru niitmine nati keerulisem.
U. 10 aastat tagasi nägin mina telekast, küll Eesti kanalilt, kuidas soomlased täpsemalt Sampo näitasid enda prototüüp traktorit, mis ilma juhita põldu haris. Ütlesid siis veel, et natuke veel katsetamist ja varsti läheb tootmisse. Pärast seda ei ole küll kahjuks sellest midagi kuulnud.
Vaja läheb:
Iseliikuvat muruniidukit (ikka sihuke millel järel peab käima, mitte otsas istuma).
Ühte posti, vist oli 15 cm paras läbimõõt.
Pikemat juppi heinapallinööri.
Posti kaevad keset muru sisse.
Lööd posti sisse naela ja kinnitad sinna nööri, nii et nöör mööda posti ei libiseks
Nööri teise otsa kinnitad muruniiduki külge. Mitte suvakalt, vaid tuleb teha nii et vasaku külje esi- kui ka tagaratta lähedale kinnitad 1,5m nöörijupi ja see nöör, mis posti küljes on, tuleb kinnitada selle 1,5m jupi keskele.
Tõmbad niiduki käima, lükkad käigu sisse ja vaatad suure õnnetundega, kuidas ta mööda spiraali liigub.
Tegijamad külamehed väänasid ka mingisuguse konstrui traadijupist valmis, mis päästis valla seismajätmise- käepideme, kui niiduk postile väga lähedale jõudis.
Olen näinud seda töötamas. Ise teate kas uskuda või mitte
Isegi tahtsin sellest kirjutada. Aga siis mõtlesin ümber.
Põhimõtteliselt see töötab, aga on küllaltki ohtlik. Link on ka kuskile kadunud. Seal oli tross ja trummel kasutuses. Ja see hoiatus.
Nende isekündvate traktoritega tuli mulle kui maamehele ka meelde üht-teist ja sellest nüüd lühidalt kirjutangi.
Nimelt tänapäevased kaasaegsed kombainid suudavad optilisteseadmete/andurite ja pardakompuutri abil suurematel põllumassividel koristada saaki, liikudes lõikusmasinaga(heedri) täpselt mööda juba ära koristatud põllukultuuri lõikusjoont. Nii ei pea kombainer koguaeg laia heedri õiget lõikelaiust pidevalt pingsalt jälgima ja saab rohkem pühenduda LCD-monitori jälgimisele ning masina pardakompuutrisse uute käskluste sisestamise ja päringute tegemisele ning võimalike veanäitude jälgimisele. Loomulikult lülitab masina juht autopiloodi käsitsi sisse/välja ja samuti pole selline keeruline masinavärk võimeline veel päris iseseisvalt päevad läbi põllukultuure koristama ning maanteedel ohutult sõitma, kuid tulevikus võib muidugi selline asi veel võimalikuks osutuda. Sama autopiloot/optilist meetotit kasutatakse ka juba moodsate traktorite peal külvamise ja kündmise ajal, kuid ilma väljaõppinud masinistita ikkagi veel hakkama ei saada. Nii, et noored programmeerijad ja robotite ehitajad on millele tulevikus mõelda ning ajurakukesi pingutada.
Lisan veelkord et isegi selliste jälgivate süsteemide loomine on hardcore matemaatika, füüsika, mehhaanika ja progemine.
Algajad võiks esialgu robotexile pühenduda.
Sellised GPSiga navigeerivad traktorid on tõesti olemas.Tõsi,nad vajavad liikumiseks ikkagi ka juhti kangide (joystiku) taga.Samas oled sa kahe silma vahele jätnud sellise "pisiasja",nagu hind.Ma kujutan ette,et selle hinna eest,mida läheb maksma sellise automaatse muruniitja loomine,saaks elu lõpuni palgata mitu inimest,kes muru kaks korda päevas lõikaks ja raha jääks ilmselt üle ka veel....
U. 10 aastat tagasi nägin mina telekast, küll Eesti kanalilt, kuidas soomlased täpsemalt Sampo näitasid enda prototüüp traktorit, mis ilma juhita põldu haris. Ütlesid siis veel, et natuke veel katsetamist ja varsti läheb tootmisse. Pärast seda ei ole küll kahjuks sellest midagi kuulnud.
Ca 20 aastat tagasi ilmus ajakiri nimega "Sotsialistlik põllumajandus". Ühes numbris oli artikkel sellest, kuidas kusagil Venemaa steppides pandi kaks Kirovets`i koos kündma.Kaks traktorit olid omavahel kaabliga ühenduses, ühes oli juht, teine kopeeris esimese manöövreid vastavate sensorite-täiturite abil. Väidetavalt olnud koosluse töökindlus väga madal.
Ca 20 aastat tagasi ilmus ajakiri nimega "Sotsialistlik põllumajandus". Ühes numbris oli artikkel sellest, kuidas kusagil Venemaa steppides pandi kaks Kirovets`i koos kündma.Kaks traktorit olid omavahel kaabliga ühenduses, ühes oli juht, teine kopeeris esimese manöövreid vastavate sensorite-täiturite abil. Väidetavalt olnud koosluse töökindlus väga madal.
Hehe, neid katseid tehtigi stepis seepärast et kui üks traktoritest plehku juhtus panema siis asi lasi niikaua edasi kuni küte otsa sai . Seal ruumi jätkub!
usas katsetati maanteed, millel autod saaksid iseseisvalt liikuda ja inimesi tööle viia(nt "juht" saaks samal ajal magada) pm asi toimis, kuni tuli arvesse inimfaktor, st juht, kes ei taha magada ja sõidab ise. see tõi kaasa palju probleeme, et ülejäänud liiklus suudaks automaatselt arvestada inimfaktoriga. autod olid kõik elektroonikat täis topitud ja pilgeni "intelligentsi" täis, aga paraku lõpplahendust ei saavutatud. projekt kestis aastaid ja neelas miljoneid ning kokkuvõtteks tulemust ei andnud. kusjuures komplekt, mis ei arvestanud inimfaktorit vist maksis iga auto kohta mingi paarsada tuhat.
sellest teeks mina järelduse, et pm saaks ju mingi asja muru niitma õpetada ja talle platsi selgeks õpetada, aga mis siis, kui lapsed aias mängivad või ise jääd päikese kätte pikutama ja muruniitja arvab, et nüüd on õige aeg muru pügada...
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Comment