Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

    Jumal (Svago) tänatud, et seda mainisid... ma alustasin juba uue Trafo kerimist... 3 mähse sain peale ning 22 ringi 1. ja 2. mähist... võtsin puhkuse ning kiikasin siia...

    No täna sai siis vene ferriit hangitud mõõtudes 20x12x6-2000, millel peal kiri M2000HM1-17


    On küll 6 kõrgus ja 12 sisemõõt, kuid ehk saab sellega paremini tööle.
    Õhtupoole hakkan kerima. Nüüd ehk oskad soovitada, kui palju ma keerdudes muutma pean, kas +30% juurde (kahe rõnga ruumala erinevus)?

    Või ehk suudate mind suunata õige ferriidi juurde, mida oleks võimalik ka mõistliku ajaga kätte saada?

    Samas testisin ka neid samu(oomist saadud RICHCO) rõngaid...
    Click image for larger version

Name:	20180208_mahise_test1.jpg
Views:	1
Size:	405,6 KB
ID:	871032

    Click image for larger version

Name:	20180208_mahise_test2.jpg
Views:	1
Size:	363,6 KB
ID:	871033
    viimati muutis kasutaja hmm; 08 m 2018, 13:36.
    "Ei" on vale vastus

    Comment


      Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

      Nüüd siis keritud uus trafo. Kahjuks polnud õiges mõõdus ferriiti vaid oli K20x12x6. http://ippart.com/k20h12h6-m2000nm1-...voe-20732.html
      Click image for larger version

Name:	20180209_ferriidid.jpg
Views:	1
Size:	209,3 KB
ID:	871036Oleks pidanud olema K20x11x8. Seega otsustasin, et kerin mõned tiirud juurde, et kompenseerida väiksemat magnetit. Kas ka õigesti no...

      Valmistasin ferriidi ette - natuke nurgad ümaramaks, peale ja keskele maalriteip, mille servad natuke üle, et sai ferriidi nurkadest tagasi keeratud. Kogu see kupatus siis toruteibiga pingutatud ilusaks.
      Siis III mähise kerimine 0,2 traadiga - võtsin pikkuseks 8m. vaja oleks olnud 300 tiiru, kuid otsustasin natuke juurde kerida. Lõpuks sai sinna keritud 320 tiiru 3 kihti. iga kihi vahele lakk+kondekapaber.
      Kõige viimase peale siis ka toruteip. Kogu see III mähise kerimine võttis aega 4h ja 30 min... vahepeal siis laki kuivamine. Väga nüri tegemine...
      Siis otsustasin kerida I ja II mähise KOOS, ehk mähise keerud ilusti kõrvuti. Kõige keerulisem on esimest kihti korralikult kerida, sest traat on pikk..
      0,5 ja 0,7 traati võtsin 2m jagu ning samuti otsustasin tiba rohkem kerida... kihtide vahele midagi ei pannud.
      Lõpuks sai keritud 60 ringi asemel 67 tiiru ja jätsin ~3 tiiru jagu traati varuks.
      Kogu trafo kerimine 5h 40 min... ning kell oli juba liiga sügaval öös... et ei hakanud katsetama asjade tööd - väsimus liiga suur ja oht eksida kõrge... nt ühendasin kohe toite tagurpidi... mis ei ole ju hea.. Ega ma teda ka kohe tööle ei saanud....
      Click image for larger version

Name:	20180209_Trafo_kerimine.jpg
Views:	1
Size:	491,6 KB
ID:	871037

      Seega natuke settimist ja päeval sai korraks projetki taha istutud ning trafo testistendi asetatud.
      tõstsin otsi ühtepidi ja teistpidi ning sain ka AC voolu kätta - kahjuks üle 130V ei saanud ja seda ka ainult korraks, kui trafole vool taha tuli. Siis kukkus mõnusalt alla. 9V toitest ülespoole kukkus väljundvool 20V peale
      4-9V töötas ilusti jah kõikus aga töötas. Vapper pinin hakkas makettplaadil olevast 2C2335 transistorist.... Türistor kas oli või mitte, see väljund V ei mõjutanud.
      Click image for larger version

Name:	20180209_Trafo_test.jpg
Views:	1
Size:	465,1 KB
ID:	871038
      Seega ega tast vist midagi rohkem välja pigistagi ja mootori küljes peaks ta tiba paremini töötama, sest ega see II mähis midagi juurde ei andnud... ainult kui teistpidi otsad tõstsin, siis trafo ei töötanud.
      Õnneks on mähise otsad mulle ilusti teada ja pildil näha ka:
      I-II mähisel on lühikesed otsad sisendid ja pikad väljundid, III mähisel must sisend, punane väljund

      Seega kes soovib hakata selle süsteemi kokkuladumise peale siis ESMANE soovitus on:
      - koosta trafo testistend.
      - KERI trafo KÕIGEPEALT, siis alles vaata trükkplaadi koostamsie poole...

      Eks esmaspäeval panen asjad ka trükkplaadi külge.

      Ehk on ikkagi kellegil pakkuda ÕIGES mõõdus ferriiti või suudab mind selleni suunata.
      "Ei" on vale vastus

      Comment


        Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

        Nüüd ühenda ka 3. mähisega diood ja kondekas - mõõda kondekal olevat alalispinget.
        Rõngaid saab ristlõike suurendamiseks panna ka kõrvuti.
        viimati muutis kasutaja Svago; 12 m 2018, 12:10.

        Comment


          Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

          Eks ma proovin siis õhtul ka nii ülemõõta.
          Seejärel panen asjad plaadile ja vaatan, mis välja tuleb.

          Oli ka mõte korraks, et lõikan ühe 6mm rõnga pikuti pooleks ja kerin 1,5 rõngale need mähised... siis taandus asi sellele, et millega ma need rõngad kokku liimin... aga kui liimida pole vaja vaid ainult fikseerida, siis poleks probleem... Lihtsalt seda ebameeldivat ferriidi puru tuleb vastikult palju.

          Pigem kaldun selle poole, et telline jeebaist, amazonist jne kohtadest korrektsemas mõõdus ferriidid ja väikese süütepooli...
          "Ei" on vale vastus

          Comment


            Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

            Sain hakkama

            Kõigepealt siis trafo vahetest. Ehk siis võtsin vajalikud komponendid trükkplaadilt ja asetasin maketile. Trafo külge ning volte keerama.
            Trafo hakkas tööle juba 1V DC puhul, kus andis kolmandasse mähise otsale 11V.

            DC osas sain pidevalt 370V ja maksimumi 6V juures 439V.
            Click image for larger version

Name:	20180212_Trafo_DC_test.jpg
Views:	1
Size:	476,3 KB
ID:	871048

            Nüüd panin kõik asjad trükkplaadile tagasi ja proovima - kõik tulukesed vilkusid rõõm missugune.
            Otsisin ka süütepooli ja leidsin DELTA/mini süütepooli, ühendasin ning säde küünlal olemas.
            Väga positiivne asi on strobo välja lülitamine, see võtab mõnusalt V maha süütepoolilt.
            Väike video ka:



            Nüüd järgmiseks on kivi progemine.

            kui ka selle korda saan, siis panen süüte korraks praegu kontaktidega töötava võrri peale ning proovin ka korraks sõita...

            Seejärel alustan ehk ka välise ploki koostamist.
            Igatahes luban endale täna midagi ülihead
            "Ei" on vale vastus

            Comment


              Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

              Nüüd tegutsen selle projekti n.ö. kasutamise kindlaks tegemisega:
              - trafo kiuliste juhtmete külge - nii, et ühenduste ristlõige ei väheneks.
              - Hallandur painduvamate juhtmete külge + kinnituse kronstein ehitada
              - kruviklemmid selliseks, et saaks kaane peale kruvida
              - U-raua mähis samuti selliseks, et oleks vibratsiooni kindlam.
              - kahel VT3 ja T1 poltidega plaadikülge, VT3 osas siis selliselt, et massiühendust ei tuleks...
              - PIC alus ka madalamaks vaja teha... ja poldiga/liimiga fikseerida plaadi külge.

              Loodan täna/homme saada laenuks ka PIC programmaatori, et kivile mingi kõver peale vurada.

              Asi iseenesest töötab, ning hea on jälgida ka magnetile märgitud ülemise surnud seisu joont. Eks pean natuke seda ajastamise reguleeringut studeerima, et kuidas täpselt siis momenti just selle süüte osas fikseerida.

              Säde tundub nõrk (isegi, kui strobo välja lülitada), seda on ka siin juba mainitud aga ikkagi ehk on võimalik seda kuidagi tummisemaks muuta.

              C7 kondeka taga on püsiv +200V DC ja pööretega see ei muutu. Üli hea kui saaksin midagi arvutuste heaks mõõta ja aitaksite arvutada sädeme võimsust (ehk mingi hea valem...)

              Hetkel on kasutada siis V50 mootori süütepool (mis on/peaks siis kontaktivaba türistorsüüte oma. On olemas ka B50B Voshod2 versioon) - viitan hetkel lihtsalt ühele osta.ee lingile, sest ei tea täpset süütepooli marki. visuaalselt selline: https://osta-ee.postimees.ee/riga-mo...-43276049.html

              Millegi pärast hiinaka ATV süütepooliga ei tulnud piuksugi välja http://relibet.ee/woromoto/index.php...ct/view/58/471
              tõenäoliselt võib olla tegu süütepooli veaga, sest miks muidu ta mul vedeleb, Kunagi sai süütepool väljavahetatud...

              Samas on säde suhteliselt ühtlane aga mingi pöörete arvu pealt korraks katkeb üheks pöördeks ning siis jälle olemas.
              viimati muutis kasutaja hmm; 14 m 2018, 12:16.
              "Ei" on vale vastus

              Comment


                Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                Täna sai siis PICITATUD, lasin kivile koodijupi selga. Laenuks sain PICkit2 (tänud ksf pic), makettplaat on mul endal. Installisin proge, googeldasin otste ühendamist ja voila...Lisaks sai plaadi ühendused paremini tehtud. Lammutasin hallivärvi kruviühendused lahti, lõikasin alt jalad ära - lisasin tina alla ja sulatasin plaadile. Seejärel katsin termokahaneva rüüga, et juhtmeotsad kinnitusest läbi ei läheks...
                Allapoole sai toodud ka PICkivi pesa.
                Kinnitasin läbi plaadi poldiga ka VT3 nii, et VT3 alla panin soojust juhtiva isolatsiooni, mis elektrit ei juhi. Läbiviik sai kindlustatud selliselt, et polt massiga ei ühenduks. Plaadi altpoolt sai auk faasitud. Poldiks siis 3mm kuuskantpeitpea. Peitpea sai silikoonisolaatoriga pehmendatud ja must mäkaivari teip fiksaatoriks peale.
                Loomulikult avastasin, et olin kaks rada suutnud lõhkuda... üks, mis läks VT3-st VT2le ja teine, mis andis + pinge trafo 1 mähisele. Parandasin need ära ja asi jälle korras.


                Iseenesest mahub kogu see kupatus ka kaane alla, kuid kandiline kondekas on 1mm liiga kõrge. Seega tuleb kaane alla tiba paksem tihend ehitada.


                Süüde ise on siis 90% valmis. Veel on tegemata hallanduri kronstein, U raua mähise otsad teise juhtmega vaja välja tuua.


                Kõik funktsioonid, mis oli süütele disainitud töötavad.
                Ehk siis fikseeritud süütenurk hallandurilt ~32 kraade enne ÜSS-i
                ECU pealt lasin kõvera nr1. See muutub kõige järsemat, sest mu akudrell ei võimalda rohkem pöördeid, kui 1400RPM-i, seega ega süütekõver väga suures skaalas ei muutu - mõni kraad ainult.
                Testriga mõõtsin trafo III mähise DC väljundit T1 A jalal ja kondega C7lt enne süütepoolile minekut.


                Video siis (magneti valge triip = kolvi ülemine surnud seis. Max 1400RPM, magnet pöörleb päripäeva):


                Seega ülisuur tõenäosus on, et nädalavahetusel saab Riga7 U900 omale korraks selle mega tarkuse tera südamesse tuksuma.


                Mõttes hakkab mõlkuma juba K58-le sarnane asi ehitada...
                viimati muutis kasutaja hmm; 15 m 2018, 08:22. Põhjus: teksti kohendamine
                "Ei" on vale vastus

                Comment


                  Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                  Tubli, et käima said!

                  Autori teine skeem on parem – ei ole paralleelset stabilisaatorit. On vaid järjestikune anduri ja PIC toiteks. Sellega hoitakse niigi vähest magneeto energiat kokku ja stabiliseeritakse vaid muunduri väljundpinget. Muunduri väljundpinge topeltstabiliseerimist, nagu esimeses skeemis, pole küll vaja.
                  Tegelikult tuleks üles võtta magneeto VA karakteristik ja teha parem lahendus.
                  Palju sõltub ka magneti olukorrast. Sellega kirjaoskamatul ümberkäimisel võib magnetväli olla väga nõrk.

                  Comment


                    Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                    Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                    Palju sõltub ka magneti olukorrast. Sellega kirjaoskamatul ümberkäimisel võib magnetväli olla väga nõrk.
                    ; Magnet kardab põrutusi!
                    viimati muutis kasutaja Scott; 16 m 2018, 21:14. Põhjus: ei pea kõike täielikult tsiteerima

                    Comment


                      Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                      Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
                      ; Magnet kardab põrutusi!
                      Mitte ainult, ka suuremaid temperatuure ja ei hoita koos rauakolaga. Sellst kolaga pilti võib tihti näha ostuportaalides.

                      Comment


                        Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                        Eks peab neid magneteid kuidagi mõõtma ka. Lisaks võiks hakata kiibitsema Minskile/K58-le sarnast süüdet aga vastupidavamat.

                        Sellest süütest siis ka, sai see paigaldatud töötavale D6 mootorile.
                        Põhimõtteliselt on asi siis töökorras, kuid nagu ikka ongi probleem kahe asjaga:
                        1. vibratsioon
                        2. Kuumus.


                        Aga enne kui nende asjadeni jõuan, siis natuke ka hallanduri kronsteini tegemisest. Sai suht paks alumiinum plaat leitud, seal vajaliku kujuga asi välja saetud. augud puuritud ja hallianduri asendi muutmsieks ka kruvi kohad keermestatud.
                        Anduri hoidik ise tehtud vigasest trükplaadi tükist.



                        Tuli suht OK välja, kuid eks tulevikus peab 3x6 kuuskant peitpea asendama ristpeaga või midagi sarnast, sest ega võrrimehel ju ülipisikest kuuskanti nii sama taskus vedele.




                        projekt paigaldatud ka võrrile ja töötava mootori peal proovitud.
                        Püüdsin küll trafo juhtmed vigratsioonikinldamaks teha aga tuleb paremini asja kompunnida. Tundub, et kõige õigem oleks juhtmed paigaldada läbi trükkplaadi, siis on nad paremini fikseeritud ja ei värista jootekohti.


                        Võrr töötas külmas kuuris (~ -7 kraadi) lahtise kaanega. Komponendid läksid suht soojaks - arvan, et kuskil 50-60 kraadi oli VT3, kivi oli suht jahe, sest oli plaadilt eemal. Kui väljas on palav ja kaan peal... siis peaks kindlasti ehitama mingi temp anduri, mis näitab kaane sisest temeratuuri. Kas või kahe indikaator LED-iga 90 kraadi kollane ja 110 kraadi punane.
                        Silindripea temperatuur on arvestatud olema kuskil ~130 juures - üle selle ei ole mootorile hea. Seal ju õhk jahutab sõites...

                        Nüüd väike ülevaade ka masina tööst motokuuri foorumist:

                        Reede õhtul on alati hea hõigata sellist lauset:
                        "progesin võrri ECUt ja paigaldasin uue süütekõvera "


                        Selles suhtes vanad tegijad ütlevad lihtsalt, et ära enam peale võta, kui kontaktivahet muudad
                        Kuid nali naljaks aga tõesti paigaldasin võrrile uue süütekõvera ja see nägi välja nagu kaasaegne auto aju sättimine


                        Projekt siis Riga7 juures:
                        Ega ma teda kohe käima saanudki... kõigepealt avastasin, et jätsin tööriista kohvri Tartu. Kohvrisse ladusin ilusti kõik vajaliku alates jootekolvist, mäkaivari teibist kuni programmeeritava toiteplokini välja - ja seda viimas läheb vaja, kui süüte algseadet paika panna... Süüde tuleb siis seadistada nii, et hallandur avab oma kontakti ning lõpetab + voolu endast läbilaskmise ~30 kraadi enne ÜSS-i. Et seda teha on vaja ahelasse +5V alalisvoolu lasta aga toitekas jäi ju maha... Kiirelt üks 9V patarei ja kuidagi moodi sai tehtud. Patarei on siis oma lõpu äärel e. suht tühi juba.


                        See tehtud aga ikka käima ei saa - tuled viled säravad aga mootor ei lähe pöördesse. Avastasin kõige elementaarse puuduse - kütust polnud paagis piisavalt...
                        Pärast kütte lisamist käivitus suht hästi. Aga nagu kontaktidega nii ka elektronsüütega ei läinud väga palju pöördesse. Arvan, e kuskil 3K juurde jäi...
                        Egas midagi plaanisin uue nurga selga vurada...


                        Seejärel tuli paigaldada uus süütekõver, selleks kivi plaadilt maha, maketplaadile, PicKit2 ühendada arvutiga ja juhtmed kiviga, uus kõver selga lasta.



                        Liikuvpilt ka:



                        Nagu ikka pole süsteem reaalelus üli hea ja mõne aja möödudes tekkis trafo ahelasse häired. Ehk siis püüdsin küll trafo juhtmeid paremini fikseerida, kuid ei saanud vist väga hea. Peab paremini panema. Tõenäoliselt puurin läbi trükkplaadi ava ja vean juhtme altpoolt ja joodan ülevalt kinni. Nii vähemalt ei peaks ühenduskohti vibreerima.


                        Võrri ajutöö:
                        "Ei" on vale vastus

                        Comment

                        Working...
                        X