Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel

    Kerisin uue trafo... 3 mähis kõige alla, siis toruteip ja 1. mähis (0,7 60 ringi), siis 2 mähis 0,5 55 ringi - rohkem ei mahtunud)
    3 mähise takistus langes 1,1 peale... kas tõesti suutsin viimaste mähkimistega midagi 3 mähises jama tekitada...
    Igatahes siinkohal palun abi ja ehk on viitsimist kellegil mingisuguse tasu eest üks korralik trafo koostada - mõõdult võib olla ka natuke suurem, paksus peaks jääma samaks.

    Vaatasin ka skeemi ning plaati.
    Tundub nagu oleks skeemil ja plaadil C5 ja C6 oma kohad vahetanud... tõstsin C6 ja C7 nii nagu skeemil - ei muutunud midagi.
    Samas on oma kohad vahetanud ka R11 ja VD5 - see vist väga ei mõjuta, kuid ikkagi tõstsin vastavalt skeemile.
    Joonis, mille järgi tegin plaadi ja paigaldasin komponendid:
    Click image for larger version

Name:	Koostatud_Plaat.jpg
Views:	1
Size:	399,6 KB
ID:	870996

    Skeem, mida kasutasin:
    Click image for larger version

Name:	0_f0052_cbd9ce37_orig.jpg
Views:	1
Size:	140,4 KB
ID:	870997

    Lisaks kontrollisin 9V patareiga ahelaid, et kas üldse kuskilt mingi piuks läbi tuleb...
    viimati muutis kasutaja hmm; 25 m 2018, 22:25.
    "Ei" on vale vastus

    Comment


      #92
      Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel

      Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
      Kerisin uue trafo... Igatahes siinkohal palun abi ja ehk on viitsimist kellegil mingisuguse tasu eest üks korralik trafo koostada - mõõdult võib olla ka natuke suurem, paksus peaks jääma samaks.
      Mis mõõdus ja millistes ühikutes on mõõdu etalon:NATUKENE SUUREM?
      viimati muutis kasutaja Scott; 26 m 2018, 23:41. Põhjus: ei pea kõike täielikult tsiteerima

      Comment


        #93
        Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel

        Mõõtmetelt mõtlesin füüsilisi suurusi - millimeetrid.
        Originaalis on sinna arvutatud feriidiks 20 11 8
        Samas tegelane ise proovis selliste mõõtudega:
        Зажигание с преобразователем напряжения для Д(и не только) и мощным светом.
        "Ei" on vale vastus

        Comment


          #94
          Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

          Neid toruteipe on erineva paksusega olemas. Nii väikese rõnga korral tuleks ilmselt ka kitsamaks lõigata, et rõnga keskmine ava liiga täis ei saaks.

          Comment


            #95
            Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

            Pean nüüd mainima natuke arengutest.
            Nimelt olin suutnud kaks transistorit valede otstega ühendada.
            VT4, mis oligi sot23 korpuses on väga rakse tagurpidi panna... kuid viga polnud mitte kivi jalgade lugemisel... vaid selles, et plaat arvestas teises korpuses transistoriga ning rajad ei tulnud õigesti... Egas midagi, kuna rajad kattusid ilusti kui BC846 tagurpidi keerata. Nii paningi.
            Teine trasnistor sai BC856 asemel pandud BC556b, seal lugesin samuti jalgu valesti - õnneks sai seal jalgu painutada.

            Kogu selle kupatuse tulem on see, et HL4 hakkas ilusti vilkuma.
            Seega süüte ajastuse ahela sain korda...
            Kontrollisin igaks juhuks ka selle VT2, mis samuti BC846... see on õigetpidi ja rajad ilusti õigete jalgade all.

            Ma olen seda skeemi ja paigutust mediteerinud juba päris hulgi tunde...
            Küsinud enda käest iga komponendi kohta, et kas ta on õiges kohas, ühendatud õigetele radadele ning õiget pidi ka.


            Pinget olen talle kogu aeg selga lükanud, kuid mitte rohkem, kui 6,6V tema enda mähisest (ma ei saa üle 1400 pöörde tekitada... akudrell ei vea rohkem välja) ja 9V patarei <- ehk olen võib olla mõne komponendi juba nahka keeranud, kuid eraldi mõõtes neid, siis töötavad (dioodid, takistid ja transistorid).


            Sellel skeemil ei ole minu hinnangul üli tundlikke komponente, et kui midagi valepidi siis kohe suits väljas... siiani olen suutnud suitsu nende komponentide sees hoida.

            Igaks juhuks küsin C5 ja C6 kondekate kohta. Kumb on nüüd siis ÕIGE, kas paigutus (C5-C6) trükkplaadil e: mahtuvus vaja ringi tõsta skeemil, VÕI on õige SKEEMIL märgitu MAHTUVUS, siis on vaja C5-C6 trükkplaadil ringi tõsta?



            Kui nüüd 9V vooluga ringi uidata seal skeemil, siis strobo saan vilkuma ka kui:
            +9V klemmliistul:
            1. magneti keeramisel töötavad ilusti HL2 ja HL4 (viimane siis korraks, kui hallandur saab teise magnetvälja)
            2. VT1 E jalal on +4,5V, C jalal 6V, VT3 C jalal (peale trafo ühendamist) 6V, VT3 B jalal 0,6V stabiilselt (st ei muutu magneti keeramisel), VT2 B jalal ei suuda tester eriti midagi adekvaatset mõõta.
            3- Strobo R15 alguse jalae +9 lisades HL1 läheb tööle, kuid on suhteliselt tuhm - peale igat takistust heledusaste tõuseb.
            4. T1 G jalale +9V anda - korraks väga õrnalt vilgub HL1, seejärel T1 A jalale - uuesti õrnalt vilgub.


            Trafo väljundite tõstmisel mingeid muutusi ei teki..

            Trafo ümbrusega on veel mingi kala ujumas..
            viimati muutis kasutaja hmm; 29 m 2018, 09:47.
            "Ei" on vale vastus

            Comment


              #96
              Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

              Ega vahepeal väga suurt tegevust pole toimunud.
              Sai oomist juurde võetud paar feriitrõngast mõõtudes 22x13,5x8 ja korrektset 0,2mm mähisetraati.

              Lisaks hangitud ka programmeeritav toiteplokk kuni 16V 2A.

              Ning püüdsin ennast ka signaalide osas natuke nägijamaks muuta ning panin kokku ühe lego:


              Ehk nüüd tiba parem asjast ülevaadet saada
              "Ei" on vale vastus

              Comment


                #97
                Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                Nüüd peaksin olema siis "nägija", kuid mõõtes eriti aru ei saa, sest ei osa ju vaadata

                Tegin esmased sik-sakid ja mõõtsin siis signaale.
                Kõigepealt mõõtsin U raua mähise väljundit - testriga AC 6,6V, ossiga tuli neid kordajaid sättida, kuid fikseerisin 6,64 Sain suht ilusa siinuse. Hiljem tuli juba koledam... Hz järgi oli mootori pöörded 1289,16 rpm... seega akudrell hakkas juba natuke väsima...

                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_1400RPM_U-raua_mahisevool.jpg
Views:	1
Size:	516,5 KB
ID:	871024

                Seejärel mõõtsin hallanduri väljundit (1244rpm):
                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_1400RPM_HallSensor_impuls.jpg
Views:	1
Size:	499,6 KB
ID:	871025

                Siis paigaldasin mõned pikendused, et saaks ahelaid mõõta. Joonisel märkisin need ka punasega. Eesmärk oli mõõta kas ja milline hallianduri signaal jõuab T1 G jalale ja VT2 B jalale. .
                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_Mootekohad.jpg
Views:	1
Size:	478,1 KB
ID:	871026
                Mõõtmise tulemused:
                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_Mootekohad_naidud_1400RPM.jpg
Views:	1
Size:	480,8 KB
ID:	871027
                Vot ei oska neid kohe mitte kommenteerida - head või halvad...


                Seejärel võtsin ette trafo:

                Mõõtsin 1. mähise lõppu (kus juures mõlemad keritud trafod käituvad ühte moodi...):
                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_Trafi_1mahise_END_1400RPM.jpg
Views:	1
Size:	513,9 KB
ID:	871021

                2. mähise algus:
                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_Trafi_2mahise_Algus_1400RPM.jpg
Views:	1
Size:	502,4 KB
ID:	871022

                3. mhise lõpust mõõdetud tõstsin ka otsad ringi, et näha kas midagi muutub - ainult hüplevad piigid muutsid suunda...
                Click image for larger version

Name:	20180206_Ossiga_Trafi_3mahis_1400RPM.jpg
Views:	1
Size:	453,4 KB
ID:	871023

                Vot nüüd ei oskagi midagi sellega eriti ette võtta... Ehk suunate mind natuke, et mida ja kuidas veel selle ossiga mõõta, et saada aru kus kala ujub.
                viimati muutis kasutaja hmm; 06 m 2018, 22:49.
                "Ei" on vale vastus

                Comment


                  #98
                  Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                  Võta 3. mähisel 1 ots lahti ja siis mõõda mähiselt. Ettevaatust - korras muunduri korral on pinge sadades voltides!
                  Muundurit saad toita ka otse oma toiteplokist.

                  Comment


                    #99
                    Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                    Mõõdetud.. ei ole muutusi.
                    Kui ainult mõni mV

                    Trafo südamikuna olen kasutanud:
                    1. RICHCO RT-200-100-80 (IMPEDANCE (Ω) 25MHz 38, 100MHz: 62)
                    2. RICHCO RT-200-100-100 -> mille mudisin 200-170-78 (originaalis: IMPEDANCE (Ω) 25MHz 50, 100MHz: 82)

                    Selle dokumendi järgi (https://www.tme.eu/ee/Document/0e661...T-30-10-20.pdf)
                    on materjal: FERRITE MATERIAL: K5B(RMS-303)

                    Kas see on sobilik...!?

                    Nüüd tellisin selle: https://www.tme.eu/ee/details/rt-220...rongad/richco/
                    viimati muutis kasutaja hmm; 07 m 2018, 10:05.
                    "Ei" on vale vastus

                    Comment


                      Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                      Pane siis muundur eraldi laual kokku: R8, R9, VD3, VD4, VT3; Tr1 ja katseta koos oma toiteplokiga pingel 6V.

                      Comment


                        Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                        OK - õhtu jooksul teen selle legoga katsetusi.
                        "Ei" on vale vastus

                        Comment


                          Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                          Tunnistan, et pole nende väljamaa ferriitidega eriti kursis, aga mis selle kasutatud rõnga magneetiline läbitavus on? Viidatud rõngastel ei osanud seda välja lugeda. Mõõtmissagedused nii kõrged, tegemist hoopis kõrgsagedus ferriitrõngastega? Vene markeeringu järgi sellistes kohtades kasutatakse rõngaid läbitavusega 2000-3000.

                          Comment


                            Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                            Ma kasutasin ka muundurites 2000...3000 läbitavusega, põhiliselt 2000 läbitavusega 40mm välisläbimõõduga rõngaid. Muunduri töösagedus oli 600..700Hz, sest tollased alaldusdioodid olid 1kHz sagedusega. Permalloidtrafodega muundurite töösagedused olid 300…400Hz.

                            Kiiremate alaldusdioodide kasutamisel tekkis jälle teine häda. KU202N türistor kippus suure pinge kasvukiiruse tõttu avanema ja tekkisid süüte vahelejätmised. Asi lahenes, kui sai hakatud kasutama 750V ja kiiremaid türistore KU221.
                            viimati muutis kasutaja Svago; 07 m 2018, 15:31. Põhjus: lisa

                            Comment


                              Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                              Sain siis kätte 0,2 mähisetraadi ja tiba suuremad trafo südamikud.

                              Mõõtes supleriga saadud traati, siis selleks oli 0,21mm, see traat, mida kasutasin andis 0,27mm. Seega võib olla koer sinna maetud...
                              Algselt mõõtsin, siis tuli ilusti 0,22... olenes vist kui tugevalt vajutada
                              Click image for larger version

Name:	20180207_Uued_Jupid.jpg
Views:	1
Size:	347,3 KB
ID:	871030
                              Trafo südamikud siis RT-220-135-80 - eks kerin ka selle ühe valmis...

                              Kuid võtsin siis komponendid plaadilt maha ja asetasin maketplaadile...
                              Proovi kuidas proovid aga trafo selle seadistuse järgi ei funka...
                              Sai igatepidi mõõdetud ja otsasid tõstetud. Kui mähise otsad on TR1 K ja A jalgadel, siis ühtegi piuksu välja ei tule - ei pannud sinna VD6-te
                              Kui ühe otsa lahti võtsin, siis AC 1,5V tuli, ning kui veel otsast kinni võtsin AC 28,8V
                              DC voolu ei tulnud kuidagi.

                              Edit... vaatasin oma setupi ning märkasin, et olin asja valesti üles seadnud...
                              Nimelt polnud VT3 B jalale viinud ühendust... seega kõik järeldused, et asi kindlasti ei funka, pole veel alust.
                              Click image for larger version

Name:	20180207_mahise_test.jpg
Views:	1
Size:	485,1 KB
ID:	871031
                              viimati muutis kasutaja hmm; 08 m 2018, 08:04. Põhjus: Märge, et kontrolli ülesseadmine on VALESTI!!
                              "Ei" on vale vastus

                              Comment


                                Vs: Tartu kandis elektroonilise süüte koostamisel abi

                                Ja ongi vale ferriit (K5B) : http://docs-europe.electrocomponents...6b8029522f.pdf

                                Comment

                                Working...
                                X