Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Biokütus 95E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Re: Vs: Biokütus 95E10

    Võibolla pakub huvi, kuidas ennustati autonduse tulevikku ca 20 aastat tagasi, kui seda tegid MIT teadlased - http://web.mit.edu/energylab/www/pubs/el00-003.pdf
    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
    Konfutsius

    Comment


      Vs: Biokütus 95E10

      Esmalt postitatud stosoorok poolt Vaata postitust
      Ma kolisin Statoilist Alexelasse. Tundub nagu kütusekulu on langenud vähemalt 0,5l/100km. Teaduslikke katseid pole teinud, ainult liitrid x 100 / km. Enamus tuttavaid on sama teinud, ilmselt sellest ka see ving, et konkurendid teenivad rohkem.
      Hetkel tundub, et kulu on isegi rohkem langenud kui 0,5l/100km. Statoili (sirkli) kütusega sain täpselt samades oludes 100km otsal kruisiga sõites enamasti kuluks 8,2-8,5. Eile oli selle sama otsa kulu Alexela kütusega 6,9/100km @3,0D/4WD.

      Ärge tankige seda biop*ska!

      Comment


        Vs: Biokütus 95E10

        Jah ega füüsika vastu ei aita kliimasoojenemise propaganda. Kui ikka biokütuse kütteväärtus on väiksem, siis kulub seda kütust ka rohkem. Lisaks tekib täiendav kütusekulu suurenemine mootori sobivusest antud solkkütustega.
        Ei oska nagu muud mõistet anda biokütustele.

        Comment


          Vs: Re: Vs: Biokütus 95E10

          Esmalt postitatud Pläsku poolt Vaata postitust
          Kadunud Atlantika
          See kadunud mander oli ikka Atlantis, mitte Atlantika.

          Comment


            Vs: Re: Vs: Biokütus 95E10

            Oli jah, näpuviga.

            Comment


              Vs: Re: Vs: Biokütus 95E10

              Kohustus kasutada on pandud kõrgeimalt poolelt, tekkivad probleemid on su enda mure. Selge sõnum: ära kasuta, kui ei meeldi. Teisisõnu: ära sõida, kui kütus ei meeldi.
              Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

              Comment


                Vs: Biokütus 95E10

                Esmalt postitatud stosoorok poolt Vaata postitust
                Hetkel tundub, et kulu on isegi rohkem langenud kui 0,5l/100km. Statoili (sirkli) kütusega sain täpselt samades oludes 100km otsal kruisiga sõites enamasti kuluks 8,2-8,5. Eile oli selle sama otsa kulu Alexela kütusega 6,9/100km @3,0D/4WD.

                Ärge tankige seda biop*ska!
                95 või 98? Sirkli 98-s ka ei ole biolisandit. Muidugi ühe otsa kütusekulu järgi ei maksa veel midagi oletada, kui oli nii, et näiteks sõitsid Tallinn-Pärnu ainult ja Tallinnasse tagasi mitte. Tuul mõjutab ka.

                Comment


                  Vs: Biokütus 95E10

                  Esmalt postitatud abp poolt Vaata postitust
                  95 või 98?
                  Vihjeks 3,0D

                  Comment


                    Vs: Biokütus 95E10

                    TV3 saates Laser oli olnud pikalt juttu kuidas rohepetised rohekütuseäri ajavad. Peab selle aja võtma ja üle vaatama.
                    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                    Konfutsius

                    Comment


                      Vs: Biokütus 95E10

                      EL JA BIOKütused: ARVUTUS ei klapi
                      Biokütusel pole bioga mingit pistmist.
                      Veebitoimetused: seni on biokütused klassifitseeritud süsinikuneutraalseteks. EKA uus aruanne - Euroopa Keskkonnaagentuur - täpsustab seda oletust. Mida see dokument tähendab poliitiliseks aruteluks?

                      Martin Hofstetter: Aruteluks on kogu ELi biokütusepoliitika. Aruandest selgub, et biokütused ei saa asendada bensiini ja diislikütust ega lahenda kliimaga seotud dilemmat. Esmakordselt võetakse uuringus arvesse ka agrosprite kaudseid kliimamõjusid, näiteks niinimetatud ILUC tegur: Väärtuslikud metsad hävitatakse, kuna biokütuste taimed tõrjuvad sealsed toidukultuuride alad välja. Lõppkokkuvõttes tekivad tohutud probleemid:

                      Biokütused ohustavad viimaseid metsi, osaliselt vastutavad veelgi intensiivsema maakasutuse eest ja süvendavad nälga maailmas.

                      Veebitoimetajad: miks eelmine arvutus ei klapi?

                      Martin Hofstetter: Taimed, millest toodetakse biokütuseid, neelavad atmosfäärist süsiniku ja seovad seda. Tootmisprotsess aga muudab selle kokkuhoiu vastupidiseks:

                      Nende taimede kasvatamine ja töötlemine bioetanooliks ja biodiislikütuseks eraldab suures koguses kasvuhoonegaase. Ja muidugi vajab põllumees ise traktorite ja rehepeksude liigutamiseks diislikütust. Kasutatavat mineraalväetist toodetakse samuti väga palju energiat: lämmastikväetis eraldub mõnikord atmosfääri dilämmastikoksiidina - kasvuhoonegaas, mis on kolmsada korda kahjulikum kui CO2. Ja viimases etapis tuleb saak tehasesse vedada ja seal tarbimisväärselt töödelda.

                      TÖÖSTUSE SURVE ELI KLIIMIPOLIITIKALE
                      Veebitoimetajad: kuidas see sobib ELi kliimaeesmärkidega?

                      Martin Hofstetter: Tegelikult üldse mitte. Taimedest pärit kodumaised biokütused ei päästa lähitulevikus kasvuhoonegaasidest.

                      Veebitoimetamine: sellest hoolimata voolab ELi vahendeid ohtralt ...!

                      Martin Hofstetter: Tasume arve tarbijatele. Bensiini hind on kõrgem tänu biodiisli lisamisele tavalisesse diislikütusesse. Samuti tõusevad toiduhinnad, kuna piirkondades, kus rapsi, soja ja palmiõli toodetakse energia saamiseks, puudub lõpuks toiduainete tootmine.

                      Veebitoimetajad: Financial Times Deutschland (FTD) lekitas hiljuti EL-i paberi. See näitab, et ELi energeetika ja kliimavolinikud ei kavatse enne 2018. aastat kaudseid kliimamõjusid kaasata. Miks on EL selle viivituse pärast nii mures?

                      Martin Hofstetter: Kui lisada kaudsed maakasutuse muudatused - ILUC tegur -, siis ei vasta rapsiseemne, sojaoa või palmiõliga toodetud biodiisel juba kehtestatud säästvusnõuetele. Kliima tasakaal on tavaliselt vaevalt parem kui toornafta.

                      Seetõttu proovivad põllumajandustootjate ühingud ja lobitööstusega tegelevad ettevõtted kõik, et vältida ILUC-teguri arvestamist. Nii et petate eelmist arvutust: Limiidid tuleks seada täpselt nii, et neil ei oleks tegelikku mõju. Ettevalmistatud mäng, milles osaleb ka ELi energiavolinik Oettinger. Kriitilised uuringud, millele FTD artikkel viitab, hoiavad Euroopa Komisjoni täna avalikkuse ees.

                      Veebitoimetajad: kust saab buum pärast Agrospriti alguse? Millised sidusrühmad sellest kasu saavad?

                      Martin Hofstetter: Nüüd on terve tööstusharu, mis teenib väga hästi biodiisli tootmisel. Biokütuste tootjad, nagu ADM või Neste Oil, on selles äris suured. Saksa põllumeeste liit on tugev ka rapsiseemnetest toodetud biodiisli osas, mis tagab põllumeestele kõrged hinnad, ning on intensiivistanud oma lobitööd Berliinis ja Brüsselis.

                      Hüppe tegelik päästik on autotööstus, mis aga praeguses arutelus kõrvale hiilib. Kuid agrokütusega seotud probleemid on tekkinud alles seetõttu, et VW-taolised autotootjad on ELis biodiisli pärast kampaaniat teinud.

                      Veebitoimetajad: millistel tingimustel oleks biokütuse kasutamine üldse mõttekas?

                      Martin Hofstetter: Biokütus võib pakkuda lahendusi, kui üldse, väikeses mahus. Kui biokütuseid toodetakse koos akumuleeruvate taimejääkidega, isegi kui sõnniku ja loomasõnniku metaani, siis on see mõistlik. Võib-olla saab tulevikus biodiislit teha ka vetikatest. Maakasutuse konkurentsiprobleem lahendatakse ainult siis, kui pole vaja rohkem väärtuslikku maad, näiteks kõrbeid. Ma ei näe, et lähitulevikus oleks meil kogu maailmas toidujääke, mida saaks kasutada biomassina.

                      MIS ON EUROOPA KESKKONNAASUTUSE ARUANDES?
                      Laialt levinud oletus, et biokütuste kasutamine on "süsiniku suhtes neutraalne", on väär.
                      Samuti on vale, et ka biomassi põletamine, sõltumata koostisest, ei põhjusta süsinikdioksiidi emissiooni, ja põhineb valel arvutamisel.
                      Idee kasutada biomassi energia tootmiseks ja kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamiseks ei toimi. Nii nagu söe, nafta või gaasi põletamine, põhjustab biomassi kasutamine atmosfääri rohkem süsinikdioksiidi, kui kasvatamine ja saagikoristus vähendavad süsinikutaimede ja metsade osakaalu.
                      Kui biokütuseistandused tõrjuvad või pidurdavad süsiniku ladustamiseks kasutatava metsamaa kasvu, võib biokütuste tootmine suurendada õhus süsinikdioksiidi kogust.
                      Kui taimed tõrjuvad biokütuste toidukultuurid välja, suurendab see näljaprobleeme maailmas, kui neid mujal ei kasvatata. Samal ajal põhjustab kaudne maakasutuse muutus heitkoguste kasvu.
                      Lähtudes eeldusest, et biokütused on süsiniku suhtes neutraalsed, on mitmed uuringud väitnud, et bioenergia võiks või peaks katma järgmistel aastakümnetel 20–50 protsenti kogu maailma energiavajadusest. Selle mõistmiseks peaks aga olema saadaval kaks või kolm korda suurem pindala. See omakorda konkureeriks kasvava globaalse elanikkonna jaoks toidu koristamiseks vajaliku piirkonnaga.

                      Biokraftstoffe sind eingeführt worden, um den Klimaschutz voranzutreiben und die Abhängigkeit vom Öl zu reduzieren. Diese Ziele sind richtig, doch Biosprit ist der falsche Weg dorthin.
                      viimati muutis kasutaja Svago; 17 m 2019, 09:10. Põhjus: täht

                      Comment


                        Vs: Biokütus 95E10

                        Ehk siis lühidalt, biokütuste massiliseks kasutuselevõtuks oleks vaja teist planeeti.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          Vs: Biokütus 95E10

                          Siin Viljandimaal sai ka kevadel sirkli k-st 98-t sae jaoks võetud. Küll nuputasin, et saag omadega õhtul. Bensupumba membraanil imepisikesed mittekuivavad tilgakesed. Ülejäänud bensu valasime naabrimehe rollerisse ja nüüd tema imestab, et miks roller ei taha käima minna.

                          Comment


                            Vs: Biokütus 95E10

                            Vaadake mis aastal see avaldatud on - 2011. Ja veel greenpeace lehel... Ma tean et mõned eestlased rääkisid avalikus ruumis biokütustest kui meie ajastu suurimast tüngast juba 2007.
                            Ja ikka on see lobi nii võimas, et keegi seda jama ei lõpeta!
                            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                            Konfutsius

                            Comment


                              Vs: Biokütus 95E10

                              Albert Einstein:

                              Lõpmatud on vaid maailmaruum ja inimlik rumalus, seejuures on mul kahtlused esimese lõpmatuse suhtes.

                              Ma lisaks sinna veel ahnuse.

                              Comment


                                Vs: Biokütus 95E10

                                Esmalt postitatud tagahoovis poolt Vaata postitust
                                Siin Viljandimaal sai ka kevadel sirkli k-st 98-t sae jaoks võetud. Küll nuputasin, et saag omadega õhtul. Bensupumba membraanil imepisikesed mittekuivavad tilgakesed. Ülejäänud bensu valasime naabrimehe rollerisse ja nüüd tema imestab, et miks roller ei taha käima minna.
                                Sirkli lehel on päris julm propganda, et nende kütused vähendavad kütusekulu 3% ja 98E5 ei sisalda biokütust. Reaalselt tõstavad ~10% ja sisaldavad biokütust. Kes võidavad? Kõik peale tarbija ja looduse.

                                Comment

                                Working...
                                X