Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Biokütus 95E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Biokütus 95E10

    Varsti tuleb järk-järgult müügile bensiin, milles on 2020.a. 10% bioetanooli.
    Väidetakse, et tekivad järgmised probleemid:

    1. Rikub õli ja suureneb mootori kulumine.
    CH3CH2OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O Kuna põlemisel tekib vesi, siis on oht olemas.
    (Kunagi sai A76 kasutatud normaalse surveastmega A93 mootorites koos vee sissepritsimisega ja roostetasid kolvirõngad, silindrid ning muud malm- ja terasosad mootoris). Lisaks peseb etanool silindris maha teatud õlilisandid.
    2. Võimsus väheneb. Kuna bioetanooli kütteväärtus on 30% väiksem, siis nii ongi.
    3. Kütusekulu suureneb. Suureneb väiksema kütteväärtuse tõttu 3%.
    4. Mootori tihendid ei pea vastu. Etanool kahjustab teatud kummi- ja plastdetaile.
    5. Tühikäiguprobleemid – tekib seetõttu, kuna kütuse erikaal on erinev, vajalik kütusehulk on erinev, lambda parameetrid on erinevad, mootori surveaste, eelsüütenurk on etanooli puhul erinev.
    6. Palju oleneb ka bioetanooli puhtusest – igasugused taimsete õlide mõjud.

    Karburaatormootori puhul oleks vaja seega viia surveaste vastavusse kütusega. Etanool tõstab oktaanarvu, kuid ilmselt lisatakse seetõttu bensiinile hoopis vähem detonatsioonivastaseid lisandeid ja see eelis kaob. Tiheduse pärast tuleb muuta ujukitaset. Suurendada kütteväärtuse tõttu kütuse tühikäigu ja peadüüse. Muuta eelsüütenurka varajasemaks. Sissepritse korral tuleks eelkõige muuta lambda etteantud väärtust.
    Suurendada sissepritse aegu.
    Tihendite ja veega pole midagi teha.

    Näiteks Soomes sisaldab biolisandeid bensiin 95 E10, ent tarbijad eelistavad tankida pigem traditsioonilist autokütust 98. Ka Eestis tahetakse mootorikütuse biolisandid seadustada.


    Lue uutisia Suomesta ja maailmalta heti tuoreeltaan. IS seuraa uutistilannetta ympäri vuorokauden.


    95E10 sobib autodele:
    http://p4_e10.s3.amazonaws.com/files/225/E10_soveltuvuus_henkiloautoihin_27_05_2011.pdf

    Kuid tavalist 95 kasutavad ka mootorrattad, ATV, saed, muruniidukid, murutraktorid, paadimootorid jne.

    http://www.e10bensiini.fi/files/255/E10-listaus_Pienkoneet_25.02.2014.pdf

    Veneet EVINRUDE- ja JOHNSON-perämoottorit Vuoden 2011 alusta lähtien markkinoille tuleva E10 polttoaine sopii kaikkiin Evinrude- ja Johnson-perämoottoreihin vuosimallista riippumatta, oli sitten kyseessä perinteisellä kaasuttimella varustettu kaksitahtinen, nelitahtinen tai …


    Probleemid:
    95E10 -bensiinin toimivuudesta ja soveltuvuudesta autoihin liikkuu moninaisia väitteitä. Bensiinin sisältämän etanolin on kerrottu tiivistyv...

    Võrdlus:
    Lue uutisia Suomesta ja maailmalta heti tuoreeltaan. IS seuraa uutistilannetta ympäri vuorokauden.

    #2
    Re: Biokütus 95E10

    Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
    Varsti tuleb järk-järgult müügile bensiin, milles on 2020.a. 10% bioetanooli.
    Väidetakse, et tekivad järgmised probleemid:

    1. Rikub õli ja suureneb mootori kulumine.
    CH3CH2OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O Kuna põlemisel tekib vesi, siis on oht olemas.
    Ma nii üldisuse huvides märgin, et vesi tekib sisepõlemismootoris ka fossiilkütuse põletamisel.
    Maagaasiga töötavas mootoris toimuv põlemine:
    CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
    Bensiini üks koostisosa oktaan:
    2C8H18 + 25O2 → 16CO2 + 18H2O
    Jne.

    Tihendite kohta ma küll kindlalt ei oska midagi väita, kuid senine elu on näidanud pigem seda, et kumm/plast, mis kestab bensiinis, kestab piirituses ammugi.

    Comment


      #3
      Biokütus 95E10

      Polttoainejärjestelmän kemiallinen kestävyys on ongelma. Alkoholi on aggressiivinen aine polttoainejärjestelmälle. Sen vaikutuksesta kumi- ja muoviosat saattavat haurastua ja rikkoutua, mutta myös metalliosat voivat hapettua ja syöpyä aiheuttaen ongelmia.
      Vanhimpien autojen kohdalla E10:n käyttökiellon taustalla on juuri tämä polttoainejärjestelmän kestävyys.
      Varaosa- ja tarvikekaupat joutuvatkin kiinnittämään huomiota jatkossa myymiensä polttoainejärjestelmän osien alkoholin kestävyyteen. Ostajan on syytä varmistaa polttoaineputkien ja -letkujen sekä muiden osien kestävyys, ellei se muuten ole selvillä.

      http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/kohta-tankissa-95-e10-bensiini

      Vee puhul on küsimus selles mitmest moolist etanoolist tekib mitu mooli vett. (rahvakeeli mitmest liitrist etanoolist tekib vastav kogus vett). Lisaks eelpool loetletud alkoholi mõju metallosadele.

      Bioetanool sisaldab lisaks eeterlikke õlisid, erinevaid alkohole, vett, sulfaate, fosforit, väävlit jne.
      Eeldame siis, et biokütusele lisatakse ka vastavaid korrosiooni vähendavaid lisandeid.

      Kummaline on see, et koera saba raiutakse järk-järgult. Automootoril ei teki ju kohanemismomenti. Pigem on ajavõit uue ostmiseks.



      Olen ringi teinud palju mootoreid, et kasutada erinevaid kütuseid.
      Esimesel Lada-1200 sai A76 kasutamiseks surveastet vähendatud lisatihendi ja vaskplekiga. Lisaks tuli ringi häälestada karburaator (karburaatori kütusedüüsid, ujuki nivoo) ja eelsüütenurk.

      Ühel Lada 1200 sai paigaldatud vee sissepritse ja suvel kasutatav kapotialune väike veepaak.
      Vee pihustajaks oli väike motika karburaator karterituulutuse ahelas, esialgne lihtne ejektor ei andnud soovitud tulemust. Sõitis A76 hästi, kütusekulu ja surveaste jäid samaks.

      Lada-1600 mootori puhul sai ehitatud transistorsüüde, mis oli sobiva süüteenergiaga, õiGeSti valitud sädeme eri faaside energiaga, ise konstrueeritud süütepooliga. Surveastet polnud vaja A76 kasutamiseks muuta. Karburaator sai ringi tehtud, mõlema kambri difuusorid 1 mm suuremaks ja ka vastavad düüsid. Esimene kamber reguleeritud lahjaks ja teine rikkaks. Aastane keskmine kütusekulu oli 8,5l A76 bensiini ja minek originaalist tunduvalt parem. Sai ka prooviks võidu aetud taksopargi 2l Opel Omegatega, mis jäid kiirenduses 0-st 100-ni maha.

      Mossedele sai tehtud transistorsüüde, kus salongist sai kahe potentsiomeetriga reguleerida süütenurga väärtust ja milliste pööreteni hiljemaks. Lõikas detonatsiooni piirkonna välja ja näiteks 2500 p/min alates jäi süütenurk esialgseks. Sai korrigeerida bensiini kvaliteedist olenevalt. Sõites ei tunnetanud seda minekus kuidagi. Surveaste oli algne.

      Hiljem tekkis Lancia Abarth mootoriga probleem, kus 98 bensiini kvaliteet ei olnud ükskord vastav – kiirendusel lõi kahel kolvil rõngavahed minema. Tuli ette võtta mootori remont. Tänu tollasele bensiinile tuli veel kahel korral klappe soVeldada. Klapid olid 5...8 tuhande km kaetud mingi haisva pruunika telliskivi sarnase raskesti eemaldatava kihiga ja ei sulgunud tihedalt. Lisaks 7000-8000p/min juures tekkis klappide sulgumise hilistumine ja mootori värisemine.
      Antud probleem sai ka lahendatud surveastme vähendamisega, seekord kolbide muhutaolise pealispinna vähendamisega, oli vist ca 3cm3. Siis kõlbas A95-ga sõita.
      Üks mootor sai ringi tehtud ka A76 tarvis, seekord teiste sileda põhjaga kolbidega. Oli eriti mugav igapäevasõiduks ja pöördemomendi kõver teooria kohane.

      Paar Lancia mootorit sai ringi tehtud vedelgaasile – propaan-butaanile. Viimasel variandil kasutasin lisaks vedelgaasile ka kiirendusel bensiini lisapihustamist – tulemus oli üllatavalt hea. Muidugi ei kehtinud müügimeeste muinasjutt samast kütusekulust bensiiniga – ikka 25..30% rohkem. Kütteväärtused on erinevad, eriti talvel põhiliselt kasutataval propaanil. Mootoril oli ka suurendatud surveaste ja muud vajalik.

      Üks Lada-1500 sai ringi tehtud ka metanoolile. Surveaste tõstetud 14..15- ni, karburaator täiesti ringi tehtud , süüde samuti ja kütusekulu oli 1,5X algsest suurem.

      95E10 puhul kavatsen proovida esialgu lambda manipulaatorit. Seni olen kasutanud kas kütuse kokkuhoiuks või võimsuse suurendamiseks. Eeldatavasti on parim variant igaaastasel väikesel kütuse koostise muutumisel.
      Ja süüteanduri asend on mul juba varem reguleeritav. Selleks on anduril teine ca 2cm reguleerpiluga alus.
      viimati muutis kasutaja Scott; 14 m 2017, 00:16. Põhjus: järjestikpostitused kokku

      Comment


        #4
        Vs: Biokütus 95E10

        Saksa ADAC:

        Ottokraftstoffe mit der Zusatzbezeichnung „E10“. "E" steht für Ethanol, die Zahl "10" für max. 10 Vol.%. Im Gegensatz zu den bisherigen Ottokraftstoffen (E5) ist E10 jedoch nicht für alle Fahrzeuge geeignet!

        Nicht jedes Auto verträgt E10
        E10 kann insbesondere bei hohem Druck und hohen Temperaturen unter Ethanolat-Bildung korrosiv auf Aluminium wirken. Besonders problematisch ist, dass der Korrosionsangriff bereits nach einer einmaligen Betankung mit E10 ausgelöst werden kann und dann nicht mehr aufzuhalten ist. Hierbei möglicherweise auftretende Leckagen im Kraftstoffsystem stellen zudem ein hohes Sicherheitsrisiko dar. Hinzu kommen Probleme durch die Lösungseigenschaften von Ethanol für anorganische Komponenten, wodurch das Risiko erhöhter Metallwerte im Kraftstoff gegeben ist. Auch die Verträglichkeit von Dichtungsmaterialen und Schläuchen im Kraftstoffsystem kann problematisch sein. Deshalb sollten nur vom Hersteller freigegebene Modellreihen mit E10 betankt werden!
        Vor der Verwendung von speziellen Additiven, die im Zubehörhandel angeboten werden und die E10-Tauglichkeit auch bei nicht „freigegebenen“ Modellen gewährleisten sollen, ist abzuraten!

        Welches Auto verträgt E10, welches nicht? Um wie viel höher ist der Verbrauch durch E10? Und was bedeutet E10 für die Umwelt? Alle Infos.

        Comment


          #5
          Vs: Biokütus 95E10

          Üldisuse huvides toon siia juurde et Eestis kasutava gaasiga mootorid lõpevad otsa keskmiselt 50-70 tuhande km järel, ka need mis on märgitud biokütust E10 taluvaks - klapid ja klapipesad põlevad puruks. Mis selle põhjustab, liigne vesi vms. ma ei tea.
          Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
          Konfutsius

          Comment


            #6
            Vs: Biokütus 95E10

            Kasutan E85 juba aastaid. Mina vahetasin ainult pihustid (suuremad+vasevabad). Ülejäänu on kõik originaal. Kütusekulu suurenes kuni 30%, võimsuselisa 3-4%. Miinusena võiks märkida jahedamate ilmadega käivitamise probleemid (alla 0 kraadi). Kütuselisanditena peaks tal sees olema igasugu korrosioonivastased vahendid seega usun et see korrosiooni problem pole nii tõsine kui alguses paistab...

            Comment


              #7
              Vs: Biokütus 95E10

              Ma arvaks et alguses ei paistagi korrosiooniga probleeme, ikka hiljem.
              Ma päris ausalt ütlen, ma ei tea mis E85 maksab. Kas on odavam ka kuni 30% võrreldes tavakütusega?
              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
              Konfutsius

              Comment


                #8
                Vs: Biokütus 95E10

                Propaani leek on jah õhu kasutamise korral (puhta hapniku korral veelgi kõrgem) ligi 2000°C. Bensiin 1300…1400°C. Põhiprobleem on selles, et gaas vajab suuremat surveastet. Optimaalsest väiksema korral on põlemine aeglane. Ka süütenurk peab olema varajasem. Teine probleem on see, et 1.—4. gaasiseadmete põlvkond töötab väga lahjade segudega, mis tõstab temperatuure. Rikkam segu jahutaks täiendavalt detaile – kolvid, klapid. Parim lahendus on vedelgaasi otse sissesepritse, siis neeldub soojust ka propaani-butaani aurustumisel ja ka kompuuter saab protsessi täpsemini reguleerida.
                Sama probleem tekib ja 95 asemel kasutades 98. Ka seal pole tänu väiksemale surveastmele põlemine päris õige, kuid nii hull seal asi siiski pole. Minu ühel Lancia mootoril, millel oli peal isepaigaldatud gaasiseade, hakkas ka lõpus võimsus vähenema? Pole aega olnud lahti võtta, et lähemalt uurida. Üldse oli mul selliseid Fiat-Lancia DOHC 1,6 ja 2,0 –seid mootoreid 13 tk. Registri järgi oli Eestis tollal umbes 17tk., võisin kinnisilmi neid lammutada ja kokku panna. Enamus doonorautosid olid päris õnnetud – võis planguvärvi läbi auto vaadata.. Mõnel õli viga ei saanud olla, sest seda sees polnudki

                Esmaseks tööks on pärast esimest tankimist 95E5 või 10-ga kütusefiltri vahetus. Paagi seintel olev sete lahustub suurepäraselt etanoolis. Proovisin just ühte paaki tehnilise piirituse ja vatiga.

                Huvitav fakt oli see, et ka Al detaile kahjustab bioetanool kõrgel rõhul ja temperatuuril ja seda pärast esimest tankimist ja enam peatada pole võimalik (E10 kann insbesondere bei hohem Druck und hohen Temperaturen unter Ethanolat-Bildung korrosiv auf Aluminium wirken. Besonders problematisch ist, dass der Korrosionsangriff bereits nach einer einmaligen Betankung mit E10 ausgelöst werden kann und dann nicht mehr aufzuhalten ist.).

                Meie autopark on 12 aastata ja vanem – paljudel tekib probleeme, eriti maaelanikel.

                Esialgu pakutakse puhast 98, kuid hiljem asendub see ilmselt 98E5-ga.

                Comment


                  #9
                  Vs: Biokütus 95E10

                  Kõige parem gaasiseade on vedelgaasi sissepritse LPI.
                  LPI puhul ei kasutata vedelgaasi (propaan-butaan) eelnevat soojendamist ja aurustamist auto jahutusvedeliku abil rõhuregulaatoris. LPG puhul peab auto töötama algul bensiiniga ja alles siis lülitatakse alates teatud jahutusvedeliku temperatuurist ringi vedelgaasile.
                  Mootori surveaste peab LPG puhul arvestama bensiiniga, ei saa kasutada gaasile vajalikku suuremat surveastet, mis annaks parema termilise kasuteguri.
                  LPI puhul käivitub auto erinevalt LPG süsteemist kohe vedelgaasil, on analoogne bensiini sissepritsega. Juhtimisel kasutab juhtseadet, mis töötab rõõmsalt koos auto originaalajuga ja lambda anduriga.
                  Esimesena kasutas LPI-d Hollandi firma Vialle juba 1993.a. LPG-ga alustas juba 1967.a.

                  http://nitoautogas.com/w/p/a/0/2/3/en

                  http://www.vialle.nl/en/products/lpi

                  Neli põlvkonda: gaasiseadmeid:

                  http://www.leholaautokeskus.ee/files/Gaasiseadmed.pdf

                  Olen proovinud mõlemat süsteemi juba eelmisel sajandil. LPI puhul tekkis käivitusprobleeme väga külmade ilmade puhul. Sellisel juhul võib kasutada elektrilist eelsoojendust rõhuregulaatoris.
                  Esimese kuni neljanda põlvkonna puhul on segu väga lahja, et saavutada lähedast vedelgaasi kulu võrreldes bensiiniga. Kütuse ja raha kokkuhoiuks süsteem ju paigaldataksegi.
                  Mind huvitas, et minek oleks sama kui bensiiniga. Sellisel juhul oli gaasikulu suurem bensiini omast 25-30%. Hiljem tegin segu lahjemaks ja kiirendusel pihustasin lisaks bensiini. Peaks vist lahenduse ära patenteerima
                  LPG puhul märkad kohe, et mootori temperatuur on kõrgem võrreldes bensiini kasutamisel. Lahja segu ja kõrgema temperatuuri tõttu "põlevad" tõenäoliselt väljalaskeklapid ära, temperatuur võib ka kolvid rikkuda.
                  Ise kasutasin 2l Lancia Beta 8 klapilise rallivariandi väljalaseklappe. Sisselake omad olid läbimõõdult suurimad Fiat Abarthi TC 2000 omad. Plokikaas oli porditud jne.jne.

                  http://tech-racingcars.wikidot.com/lancia-beta-coupe-1-8



                  Riik võiks inimesi materiaalselt toetada autode vahetusel mõnest EL fondist - saaks lisaks liikluse ohutumaks.
                  viimati muutis kasutaja Svago; 15 m 2017, 10:54.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Biokütus 95E10

                    Otsisin mõni aeg tagasi ühte konkreetset automudelit, kuuele pakkujale helistasin, nelja pakkuja kõne katkes ilma igasuguse selgituseta kohe punktis kus küsisin kohapeal paigaldatud gaasiseadmega läbisõitu, viies ei osanud mitte midagi vastata kuna olevat kasutanud ainult bensiini, kuues aga andis küll alul paigaldanud firma kontakti, kuid kuuldes et huvitun läbisõidust seadmega, leidis et "aga tegelikult on see autio vist juba müüdud ka" .
                    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                    Konfutsius

                    Comment


                      #11
                      Vs: Biokütus 95E10

                      Kui see 95E10 on lahjem ja 98E kangem, kui 95E, siis kas selle keskmise saab tagasi kahte omavahel õiges vahekorras segades?

                      Comment


                        #12
                        Vs: Biokütus 95E10

                        Saab küll keskmise.

                        Uurisin eile soome ja saksa foorumeid. Üheks probleemiks on etanooli hea veesiduvus. On ju müügil ka lisand, mis takistab vee jäätumist paagis. Vee ja etanooli (või metanooli) segu läbib kütusefiltri ja põleb mootoris. Ühe soomlase arvates seetõttu 95E10 talvel ei sobi, kuna seob kondensvee, mis tekib paakautodes, tankla kütusemahutites ja oma auto paagis. Palja vee koos mudaamööbidega peab tavaliselt kinni kütusefilter.

                        Vandenõu teooria järgi võib siis tanklas teatud koguse vett lisada mahutisse, enne kui kisaks lahti läheb – kõik süüdistavad uut bensiini ja suvel ei saa keegi arugi

                        viimati muutis kasutaja Svago; 15 m 2017, 15:37. Põhjus: viide

                        Comment


                          #13
                          Vs: Biokütus 95E10

                          E85 maksab ~1.- liiter. Minujaoks ta oluliselt kallim ei tule kui tavabensiin. Surveaste on 13.0 ja seega muud kütust hästi kasutada ei saagi (va. võistluskütused mis maksavad alates 6.- liiter) Minuteada on seal päris palju 'vee' probleemi lahendamise lisandeid. Soomes/Rootsis on need kütused juba päris pikalt turul ja inimesed sõidavad, pole küll kuulnud et keegi autotootja oleks garantii ära võtnud või midagi juhtunud oleks. Seal on ka talved oluliselt krõbedamad kui meil.

                          Comment


                            #14
                            Biokütus 95E10

                            Ma eile lugesin, et Soomes on vajanud remonti mõned mootorid, millel isegi 95E10 on lubatud.
                            Saksa ADAC tegi katse nimekirjavälisega. 27t/km ütles esimesena üles kütusepump.
                            Ja millegipärast hakkab Soomes 98E5 müügiarv ületama 95E10 või on võrdsustunud.
                            98 on küll kallim, kuid kütusekulu väiksem ja hind lõppkokkuvõttes sama.
                            Viide ühele foorumile, kus on erinevaid arvamusi (kohati soomlaslikult ropp):

                            Muistatte varmaan kun 95E10 pakotettiin markkinoille pari vuotta sitten, niin ihmiset raportoivat paljon erilaisista käyntiongelmista. Nyt niitä juttuja...


                            Esmalt postitatud sage poolt Vaata postitust
                            E85 maksab ~1.- liiter. Minujaoks ta oluliselt kallim ei tule kui tavabensiin. .
                            1Eur/l ja kulu 30% rohkem, siis on ju hind 1,3Eur/l.

                            Surveastme vastavus bensiini oktaanarvule on mootoriti erinev. Mõjutegureid on nii mehhaanilist laadil, kui elektroonilist laadi. Näiteks on erinev detonatsioonikindlus kiilukujulisel ja sfäärilisel põlemiskambril. Ka sädeme ajaline kestvus, eri sädeme faaside energiate, sageduse mõju jne.
                            Abikaasa autol on näiteks pärast klappide sohveldamist mõõdetud kompressioon 15 ja sõidab probleemideta 95E-ga. Ilmselt ka veel väiksema oktaanarvuga ...

                            See biokütuste värk on täiesti ajuvaba. Ühelt poolt räägitakse, et planeet Maa ei suuda enam inimkonda ära toita ja põldudel kasvatatakse toiduvilja hoopis kütuste tootmiseks.
                            Teised räägivad jälle kliimasoojenemisest. Usun, et minu esimese postituse teises viites peitub tegelik tõde ja tegemist on ärihuvidega.
                            Loodan, et selline jama kestab lühikest aega. Kuid enne jõutakse tekitada autoomanikele piisavalt peavalu, nagu meil varem 90-tel solkkütuste segamisega või happega värvieemaldusel.
                            viimati muutis kasutaja Scott; 16 m 2017, 01:58. Põhjus: järjestikpostitused kokku

                            Comment


                              #15
                              Vs: Biokütus 95E10

                              Esmalt postitatud Svago poolt
                              Abikaasa autol on näiteks pärast klappide sohveldamist mõõdetud kompressioon 15 ja sõidab probleemideta 95E-ga. Ilmselt ka veel väiksema oktaanarvuga ...
                              Minul oli valida kas 6 eur liiter võistluskütus või E85 seega võitsin hinnas ~4x kui arvestada et kulu on suurem. Hetkel ajad segamini kompressiooni ja surveastme. Surveastmel 13.1 on kompressioon ikka pisut suurem kui 15... Uuemad autod reguleerivad end vastavalt kütusele ise paika ja 'sõidavad' küll...võimsus on lihtsalt pisut kesisem.

                              Comment

                              Working...
                              X