Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Biokütus 95E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Biokütus 95E10

    Väga palju sõltub ka 98 bensiini sobivusest antud mootoriga. Eriti kehv olukord on väiksema surveastme korral. Natuke teooriast:

    Kütuste põlemisel on 3 faasi, mille kiirused on erinevad. Kõige suurem kasutegur on siis, kui põlemine toimub võimalikult detonatsiooni lähedal – siis on leegi levimise kiirus max lubatud.

    Vastavalt mootori surveastmele on ka bensiinide oktaanarvud, palju sõltub ka muudest teguritest – näiteks põlemiskambri kuju, sädeme võimsus, süütamise aeg, 1 või 2 küünalt põlemiskambris jne.

    Olenevalt oktaanarvust, erineb ka kütuste erikaal – mida suurem oktaanarv, seda suurem on erikaal. Seetõttu on ka silindrisse pritsitud A98 kütteväärtus suurem, kuna pritsitakse mahu, mitte kaalu järgi. Ehkki kütteväärtused erinevad palju vähem.
    Surveastme tõstmisel kasvab mootori termiline kasutegur – põlemine on kiirem ja soojusenergiat kasutatakse paremini. Kõrgem surveaste vajab ka suurema oktaanarvuga bensiini. Et leegi levimiskiirus oleks max, peavadki need vastavuses olema. Surveastme tõstmisel kasvab segu põlemiskiirus ja vastavalt sobivaim eelsüütenurk on ka väiksem. Madalama oktaanarvuga bensiini eelsüütenurk on väiksem kui samadel tingimustel kõrgemaoktaanilisemal (sama rõhk, sama kogus hapnikku, sama põlemiskambri maht, geomeetria ja temperatuur). Seetõttu esinebki kõrgema surveastme ja madalama oktaanarvuga kütuse kasutamisel detonatsioon.

    Detonatsioonivastane lisand aeglustab põlemiskiirust. Kui surveaste on ettenähtust väiksem, siis põlemiskiirus aeglustub ja tuleb süüde varajasemaks panna, et oleks max kasutegur. Vastasel juhul väheneb võimsus ja kasvab kütusekulu. Eriti märgatav on see kõrgeoktaanilise LPG (RON110) kasutamisel väikese surveastmega mootoritel. Põlemata kütus põleb edasi väljalaskes – tekib mootori üldine suurem kuumenemine ja väljalaskeklapid on raskemas olukorras.

    Comment


      Vs: Biokütus 95E10

      Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
      Väga palju sõltub ka 98 bensiini sobivusest antud mootoriga. Eriti kehv olukord on väiksema surveastme korral.
      Eelsüütenurgal on õnneks üsna suur mõju ja vist juba paarkümmend aastat on mootoritel detonatsiooniandur (knocking sensor), mis seda süütenurka vastavalt bensule kohendab. Aga kohendamise piirid sõltuvad muidugi surveastmest ja ka ECU programmeeringust ja kuidas igal konkreetsel autol täpselt on, see on omaette lugu.
      Toidan trolle!

      Comment


        Vs: Biokütus 95E10

        Detonatsiooniandur on hea asi küll, kuid kasutatakse väga väheste autode korral. Põhiliselt kasutatakse ikka võimasmate ja sportlikumate puhul. Meie autopark on päris vana ja liigub isegi karburaatoritega autosid. Seal tuleks alustada karburaatori ja süütenurga reguleerimisest. Probleemiks on ka kulumine, mille tõttu kompressioon aja jooksul väheneb. Vanasti sai mängitud tsentrifugaalregulaatori vedrudega ja katsetatud kiirendust teatud teelõigul. Tänapäeval on muidugi paremad vahendid - pidurdusstend + arvutiprogrammid.

        Huvitav on see, et Neste bensiinide 95E10 ja 98E5 oktaanarvud RON ja MON on samad! Ka muudes arvudes pole väga suurt vahet.(2015.a. andmetel).
        Lk. 19 tabel2.



        Nagu vanas armeenia anekdoodis, kus imestati 3 ja 5 tärnise konjaki erineva hinna üle.
        Mõlemad tulevad ju samast vaadist
        viimati muutis kasutaja Scott; 19 m 2019, 23:40. Põhjus: eelnevat ei pea täielikult tsiteerima

        Comment


          Vs: Biokütus 95E10

          Mul Chevyl on peal selline mootor nagu seda on Oldsmobile 5.0 V8 (ehk siis 307 cid). Temal on ilusasti knocking sensor plokis + kytust segab karburaator. Karburaatoril on veel PWM-iga juhitav kytuse segu timmimine. Sisselaske 2mblikus on ka EGR. Seda tyypi lahendust hakati kasutama nendel mootoritel 1986+. V2ljalaske peal on ka yks lambda andur. ECU on siis v6imeline juhtima karburaatorit ja syydet.
          V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.

          Comment


            Vs: Biokütus 95E10

            Ega elektrooniliselt impulssreziimis juhitval karburaatoril ja monopritsungil suurt vahet polegi.
            Mõlemaid juhitakse ajuga ja korrigeeritakse lambda anduri signaaliga.

            Comment


              Vs: Biokütus 95E10

              N6nda suur vahe on, et kui ECU maha peaks surema vms, siis karburaatoriga isend toimetab ilusasti edasi, monopritsung seisab. See mootor, mis kuskilt siit teemast l2bi k2is, 6.2 V8, tollele l2heb siis j2relturu pritsung peale. FiTech Go EFI 8 PA.

              Tore vaadata, kuidas selline monopritsung m8llab:
              V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.

              Comment


                Vs: Biokütus 95E10

                Eks neid süsteeme ole jah mitmesuguseid. Osadel on eraldi ajud süütele ja pritsungile või karburaatorile. Enamusel on juhtimine ühine ja rikke korral ei tööta siis kumbki. Ja rikki kipub rohkem minema süüteosa – tavaliselt lõputransistor. Monopritsungid on küll väga töökindlad. Bosch on halvas mõttes tuntud tegija, Magneti Marelli omadele pole õnnestunud seni kõhtu vaadata. Viimaste eelistust on märgata ka motospordis üle maailma. Venelastel oli transistorsüüte puhul selleks otstarbeks spetsiaalne süütepool, kus oli sees katkesti. Ühesõnaga töötas nagu pidev seeriasäde

                Comment


                  Vs: Biokütus 95E10

                  Biodiisel tekitab peavalu: Biodieselissä kasvava biomassa iso ongelma veneiden ja traktorien moottoreissa –

                  "Joskus sitä on lapioitu tankista"


                  Veneissä on viime vuosina yleistynyt niin sanottu dieselbakteeri. Se voi äkisti katkaista veneen matkan.


                  Neste biodiisel kütustest ja õpetussõnad:
                  • Tarkista moottorin ohjekirjasta soveltuva polttoaine.
                  • Tankkaa venemoottorin ohjekirjan mukaista polttoainetta veneen tankkiin.
                  • Huolla ja puhdista veneen laitteet ennen venematkaa.
                  • Huolehdi etenkin siitä, että polttoainesäiliön pohjalle, vedenerottimeen tai suodattimeen ei ole päässyt kertymään vettä.
                  • Hanki mukaan varasuodatin eväiden ja varapolttoaineen lisäksi mahdollisia moottoriongelmia varten.
                  • Jos polttoaineessa esiintyy bakteerikasvustoa, käytä siihen tarkoitettua lisäainetta kuuriluontoisesti kasvuston poistamiseen. Puhdista säiliö ja vaihda suodattimet. Lisäaineita ei pidä lisätä jatkuvasti, sillä ne menettävät tehonsa jatkuvassa käytössä.
                  Lühidalt: Kasuta õiget kütust. Kontrolli paagi põhjas vee olemasolu ja võta varufilter kaasa. Hoolda ja puhasta pidevalt paaki, vee-eraldajat, vaheta filtrit. Bakterite vastu kasuta lisandit, mille mõju aja jooksul väheneb.

                  Uutinen Autoilijat ja veneilijät ovat usein epätietoisia lainsäädännön edellyttämien biopolttoaineiden käytöstä dieselajoneuvoissa. Erityisesti biodieselin käyttöön suhtaudutaan epäluuloisesti. Neste Oilin myymät dieselit ja kevyt polttoöljy eivät sisällä lainkaan perinteistä biodieseliä vaan korkealaatuista uusiutuvaa dieseliä. Uusiutuva diesel tunnetaan myös käsitteellä vetykäsitelty kasviöljy...


                  Bakterid on väga kohanemisvõimelised.
                  Varsi peab ülevaatusel hakkama ka summutist väljuvaid kahjulikke baktereid mõõtma.
                  viimati muutis kasutaja Svago; 27 m 2019, 13:28.

                  Comment


                    Vs: Biokütus 95E10

                    Sel lool on teine aspekt veel - kliimapetiste kahepalgelisus. Ja kui mootorit on võimalik siiski remontida või asendada, siis kliimapetiste aju puhul on meditsiin võimetu aitama. Kas tõesti ei näe keegi et palmiõli tuleb looduse arvelt? Et kahju sellest maailma loodusele on suurem kui "rohekommude" reklaamitav loodushoid kütusesolkimisest? Kui palju kurnab põllumaid rapsikasvatus? Kuipalju suureneb mootorite remondiks ja vahetuseks varuosade tootmine - mille arvelt see suurenemine tuleb? Pidage meeles et asi ei puuduta ju ainult autokasutamist...

                    Aga viimasele kliimakohtumisele lendasid rohekommud 115 eralennukiga, mis CO sealt emmiteeriti ka?
                    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                    Konfutsius

                    Comment


                      Vs: Biokütus 95E10

                      Tänases Postimehes on targutus, kus on vaikitud ühest põhipõhjusest - biolisandiga kütus mittesõitvate masinate paakides pikaajaliselt ei säili. Ja seda ju enamus sõjamasinatest rahu ajal teeb. Ei imestaks, kui samad targutajad paneks ka lennukid biokütusega lendama, kuna lihtrahvas maapeal seda ju sunnitud kasutama
                      Etanoolisisalduse suurendamine tangitavas kütuses, mis Euroopa tasandil ka meie riigijuhtide poolt kokku lepitud, on oluline samm üleminekul taastuvenergia suuremale kasutusele ning inimkonna ökoloogilise jalajälje vähendamisele. Kümneprotsendine etanoolisisaldus, milleni 2020. aastaks tuleb jõuda, on seega seadusandlikul tasandil valmis.
                      Digital is like formaldehyde, first it kills the music, then it stores it forever.

                      Comment


                        Vs: Biokütus 95E10

                        Aga viimasele kliimakohtumisele lendasid rohekommud 115 eralennukiga, mis CO sealt emmiteeriti ka?
                        Ajakirjanduse andmeil 780 tonni.
                        Mingi hiljutise uuringu põhjal see lennukite CO2 annab ainult poole lennukite panusest kliimasoojenemisse. Veel suurem mõju pidi olema lennukite "keemiapilvedel". Nimelt üleval kõrgel tahmaosakeste ümber kondenseeruv veeaur moodustab pisikesed jääkristallid, mis omakorda moodustavad siis kiudpilved lõpuks. Nendel pilvedel pidi olema selline omadus, et nad peegeldavad hästi soojuskiirgust. Kosmosest tuleva peegeldavad kosmosesse tagasi, seega jahutav mõju. Maapinnalt lähtuva soojuskiirguse peegeldavad maale tagasi, seega soojendav mõju. Summaarselt pidavat maapinnale tagasipeegelduva kiirguse hulk suurem olema, kui kosmosesse pilvede poolt tagasi peegeldatud kiirguse hulk. Seega üldine mõju on soojendav. Kui ei eksi, siis vist numbrid olid umbes sellised, et lennukite panus soojenemisse pidi sellega olema umbes 20%, samas lennukite CO2 oli ainult 5% üldisest.

                        Comment


                          Vs: Biokütus 95E10

                          Järgmiseks on rohekommudel hiilgav mõttekäik: keelame ära ka biokütuste kasutamise - seda meie puhul siis ahjupuidu näitel:
                          Rahvusvaheline Kliimanõukogu IPCC avaldab homme raporti, mille järgi ei piisa globaalse kliimamuutuse ärahoidmiseks fossiilsete kütusete kasutamise piiramisest, vaid tuleb hakata piirama biokütuste kasutamist ehk puiduga kütmist.
                          Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                          Konfutsius

                          Comment


                            Vs: Biokütus 95E10

                            Nokk kinni ja saba lahti nende biokütustega:

                            Samast allikast: Energiapuidu kasvatamine hakkeks võtab ära põllumaad.

                            Raps, mida kasvatatakse põllul biokütuste tootmiseks, teeb ju seda sama. Rapsi kasvatamisel kasutatakse Nitrabor lämmastikväetist kuni 300kg/ha.

                            Lämmastikuringe tasakaalu rikub lämmastikväetiste järjest suurenev tootmine ja kasutamine, selle tagajärjel väheneb lämmastike tagasipöördumine atmosfääri. Lahustuvate lämmastikuvormide, eelkõige nitraatioonide, suur sisaldus veekogudes toob kaasa nende kinni kasvamise. Lämmastikuringe tasakaalutuse vähendamine on nüüdisaja olulisemaid ökoloogiaprobleeme.

                            Comment


                              Vs: Biokütus 95E10

                              Kommentaarides esinev ERE esindaja A.Laane üritab küll jätta muljet et tegemist mingi kauge protsessiga millel kohaliku eluga pistmist pole, kuid ometi oli just Tartu see linn mis mõned aastad tagasi arutas võimalust keelustada ahiküte linnas, kuna see olevat linnaõhule kahjulik. Kas oli Karlova linnaosa see piirkond mis olevat kõige hullem.

                              Mis oleks alternatiiv? Osta sm.puutini maagaasi...? Või mida need keelustajad alternatiiviks peavad? On meid konkreetselt nii vähe, et võiksime kõige kaduva teed minna, lähtudes nende raporti kohastest sündivusplaanidest?
                              viimati muutis kasutaja OSX; 08 m 2019, 11:52. Põhjus: typo
                              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                              Konfutsius

                              Comment

                              Working...
                              X