Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Kunagi oli autoturul müügil kaks Pobedat. Ühel neist oli põhi tehtud aiavõrgust ja betoonist. Ostja valiski selle, sest koputamisel oli põhi nii kõva, et lausa kõmises
Leningradist ostetud auto olevat ilusasti eestisse koju sõitnud ja alles kodus kadus jõud ja leiti, et kolvid olid puust. Üks tuttav kunnitas, et punnvõrri omanik sõitis pidevaöt puust kolviga, uus oli taskus tagavaraks ja vahetamine käis õppinud mehel kiiresti.
Käiks ta küll kiiresti, kui kolvirõngad oleksid juba varem peale pandud, ega muud seal muidu pole, kui neli mutrit lahti, üks klamber ja kõik.
Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Lisaks ikka kolvisõrm ja 2 stopperrõngast. Õnneks jah ujuva kolvisõrmega variant, muidu oleks rohkem tööriistu vaja kaasa võtta.
Peale autode betoonpõhjade kohtas veel ka muid trikitamisi. Mul oli ühel töökaaslasel ZAZ968. See oli ZAZ965 järel uuem mudel. 965 kutsuti rahvasuus muhuks ja venelased kutsusid teda hellitavalt küürakaks. Kuna autol puudusid turvavööd, siis ei kutsutud seda veel ka seljakotiks
Töökaaslase ZAZ oli käigukasti viga – neljas käik ei seisnud sees. Ta meisterdas kumerate otstega puupulga, mis hoidis käigukangi neljanda käigu asendis. Auto müüs maha. Tollal oli riigi võitlus spekulantidega, kes müüsid kasutatud autosid mitmekordse hinnaga. Autod viidi müügiks kaupluse müügiplatsile, hind oli alla uue hinna, seda hinnati iga 14 päeva tagant alla ja ostja müüjat ei näinudki. Pärast sellest loobuti, kuna paremate autode äri käis ikkagi läbi müüjate. Tallinnas Kadaka pst. Volga autokaupluses oli selleks ehitatud üle 2m tiheda laudisega tara, mis jagas platsi pooleks ja mille taga asusid korralikumad autod. Tavaklint nägi „karjamaal“ vaid lahtisel platsil olevaid autosid. Tutvuste korral pääses ka „marjamaale“ ja lisatasu eest said parema auto.
See ZAZ läks muidugi müüki karjamaale. Õnnetul kombel ostis selle ära üks uus töötaja, kes oli meie firmas töötanud paar kuud. Ta küsis minu käest, et mitu käiku ZAZ on, kas 3 või 4. Kolmest polnud nagu näinud. Rääkisin asjast eelmise omanikuga ja küsisin, et kas ta seda pulka peale õlikanistri lisavarustuse hulka ei pannudki
ZAZ rändas ilma lisavarustuseta samale platsile tagasi …
Autoturul võis varahommikul näha igasuguseid Mac Gyver tüüpi müügiettevalmistusi. Põhivahenditeks olid kleeplint, aerosoolvärv ja värviline vaha. Näiteks lapiti lörisevaid summuteid teibiga. Uuemal ajal lasti karbid tugevdamiseks makroflexi täis.
Ma ostsin Soomest toodud auto, mille karpidest sain enne korrosioonitõrjet kätte ca 2 ämbrit liiva. Ilmselt kasutati isegi seal liiva tugevdamiseks? Kummikorgid olid igatahes kõik alles ja omal kohal, rataste alt liiv pärit ei olnud.
Remondimehed kiusasid jutu järgi koonerdavaid või „külma tegevaid“ rikkureid. Mõnele pandi auto lävekarpi suurem kuullaagri kuul. See veeres hirmsa kolinaga igal pidurdamisel ja kiirendamisel edasi – tagasi karbi põhjas.
Igas firmas, kus ma olen töötanud, on olnud hea huumorimeelega inimesi.
Ülemused viskavad alluvate üle tihti ja hea meelega nalja, kuid vastupidi tavaliselt mitte.
Ükskord palus kolleeg minult õhtuks peale tööd luba kasutada värvilist tindiprinterit. See oli firma ainuke.
Hommikul tööle tulles nägin hirmunult põgenevat sekretäri ja kuulsin kõrvalkabinetis noore keskastme juhi hirmsat kisa ja vandumist.
Esimese hooga arvasin, et tapetakse siga vist. Minu uks löödi mürtsuga lahti ja saingi süüdistuse suures sigaduses. Läksime siis seda sigadust koos vaatama. Sigadust nähes hakkasin suure häälega naerma. Ülemusel oli palju igasuguste pädevuste ja koolituste tunnistusi - oma 7-8 tk. Need olid tal kõik korralikult raamitud ja klaasitud kujul seinal reas. Ta oli väga uhke nende üle.
Kolleeg oli klaasialused tunnistused asendanud värviliste igasugusele maitsele sobivate paljaste naiste piltidega – nii saledate kui ka väga trullakatega. Osa olid lausa nagu Michelini mehikesed.
Viimased pahandasid teda eriti.
Õnneks saabus kisa peale kohale ka patune kolleeg ja asi lahenes. Aga vimm oli ülemusel veel tüll aega hinges. Vastutasuks saatis ülemus patuse kontaktandmed mingisse eksootilisse made in Taiwan portaali, kus idamaised neiud otsisid välismaist meest. Aitas ainult e-posti aadressi vahetus, sest vana oli pidevalt umbes ja kubises fotodega kirjadest.
Vahel tekitab probleeme ka keelteoskus.
Ühel mu ülemusel oli aastaid tagasi tema töölaua kõrval seinal hästi suur värviline reklaamplakat. Sellel oli kujutatud noor ilus naeratav neiu telefon käes helistamas. All oli suurelt tekst: „Fick telephone“ ja väiksemalt firma kontaktandmed. Lisaks mingi rootsikeelne tekst. Ma ei jaga hästi seda rootsi keelt, tehnikast saan veel midagi aru. Vahete - vahel plakatit vaadates ajas see mind muigama. Ülemuse ütluse kohaselt oli see sidevahendite reklaamplakat. Rohkem ei sobinud nagu uurida.
Ükskord käisid meil firmas kaks Saksamaalt pärit ärimeest. Nad vaatasid korduvalt seda plakatit, pilgutasid omavahel silma ja naersid.
Kui nad lahkunud olid, küsis ülemus minult: „ Said sa aru, et mis neile nii palju nalja tegi?“
Ma küsisin vastu: „Et kas sa siis koolis saksa keele eriklassis õppinuna ei tea, mida see sõna fick'en tähendab?“
Tema vastas: „Ei“.
Mina jälle: „Sama, mis inglise keeles fuck - edasi mõtle ise …“.
Ülemus vihastas selle peale. Aga plakat jäi endiselt samale kohale, sest kiri ikkagi rootsikeelne ja koolis rumalaid saksakeelseid sõnu ei õpetata.
Tagantjärele mõeldes nalja kui palju, teistel kursusekaaslastel muidugi. Kes oleks osanud arvata, et enam triikraua juhet ei kasutata. Aga näete, mina leidsin jälle koha, hea sobiliku pikkusega pikendusjuhe, mida mugav arvutiga ühes kotis kanda, portselanpistik on ka selles otsas just selliste aukudega, et sobibki ainult euro omadele.
Paralleeli võiks tõmmata ka nagu helendavate numbritega kalkulaatori kooli vedamisega Neid liikus vist ka patareidega? Aga ruutjuurt ei võta siis ei näe sel asjal mõtet.
Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Seoses auto ventilaatoriteemaga meenus metsamehest naabrimehe räägitud lugu:
Ükskord oli ta näinud metsavahel hirmsalt kõikuvat Zaz e. zapakat. Tuult ka nagu polnud.
Läinud ligi ja koputanud aknale. Ei midagi. Tõmbas siis sae sealsamas kõrval käima ja nii kiiret zapakat polnud ta elus veel näinud.
On ikka k…di kadekops
Comment