Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Alumiiniumisse kruvid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Alumiiniumisse kruvid

    Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
    Kuidas selle määrimisega on? Kas siis õli või tärbentiin või isopropanool? Või äkki või?
    Ja kas peab tingimata kasutama trelli või võib ka hoidjaga näppude vahel keerata? Edasi- tagasi kuni lõpuni.
    Nagu eespool juba mainiti, siis Al puhul kasutatakse tärpentiini. Keermepuure on jah 3 sorti – üksik masinpuur ja 2 –ne või 3-ne komplekt.
    Avasid on ka kahte sorti – läbiv ja umbne. Umbse puhul peab kindlasti pärast 1 keerdu ½ keerdu tagasi keerama. Sügavama ava korral tuleks vahepeal puur välja keerata, et puuri puhastada.

    Määretega on nii, et kuivalt ei maksa. Ise olen kasutanud lisaks tärpentinile mootoriõli. Autoteeninduses jätkub igasuguseid jõumehi – kord keeratakse ratta kinnituse tikkpolt pooleks, korra keeratakse küünal üleliigse jõuga kinni, nii et keere maas.

    Ühel sellisel oligi plokikaanel keere maas ja küünal lendas sõidu ajal välja. Ei hakanud plokikaant maha võtma – sai suurema lm keere sisse keeratud ja kasutatud terashülssi. Puur oli universaalne – algul tavaline ja siis keermepuur. Müüakse selliseid remondikomplekte koos hülssidega. Määrdena kasutasin Li baasil laagrimääret. Al puru ja laastud jäid hästi paksu määrde sisse ja ei pudenenud silindrisse. 3 korraga oli keere olemas ja mootor töötab rõõmsalt edasi.

    Comment


      #17
      Vs: Alumiiniumisse kruvid

      Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
      Balticbolt vist eraisikutele ametlikult ei müünud? Kirjutan vast k-rautasse ja tööriistamarketisse, äkki neil ka midagi olemas.
      Tegeleme nii äri- kui ka eraklientidega.

      Lahtioleku ajad:

      E-R 0800 kuni 1700

      Comment


        #18
        Vs: Alumiiniumisse kruvid

        Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
        Autoteeninduses jätkub igasuguseid jõumehi – kord keeratakse ratta kinnituse tikkpolt pooleks, korra keeratakse küünal üleliigse jõuga kinni, nii et keere maas.
        Keeratakse pooleks, kuna tihtilugu kasutatakse lihtsalt suruõhu mutrikeerajat. Sellel jõudu metsikult. Eriti kui on kallis ja hea tööriist. Rattapolt sekundiga käes, mutrikeeraja ei tee teist nägugi, olgu see polt nii kinni kui tahes.
        Oman isegi oma garaazis neid ja ülihead asjad. Profiriistaga töö on lihtsalt nauditav. Oma autol ma lasen kinni rattapoldid mutrikeerajaga. Aga töökojas ikka dün.meetrilise võtmega.

        Paljud töökojad nii ei tee, kuna tööline ei viitsi.

        Üldiselt öeldakse, et suruõhu mutrikeeraja on lammutamiseks, mitte koostamiseks. Lammutada sellega väga mugav, naks naks, kõik lahti. Ilma oma käsi ja jalgu väänamata. Jällegi ainult hea mutrikeerajaga, mitte odava nässiga, millel õhukulu tohutu, aga jõudu pole. Kõik need praeguste ehituspoodide odavad komplektid. Nendega ei ole mõtet oma aega ja närve raisata.

        Küünlaga on see asi, et alguses tuleb keerata käega, kui tunda et raskelt läheb, siis kohe tagasi välja keerata ja uuesti proovida. Hea oleks ka grafiitmääret natuke panna keermele.
        Alles siis, kui küünal keermes ilusti sees, siis võtmega lõpuni. Tundega või siis dün.m võtmega.

        Igas töökojas suhtumine erinev.

        Oma isiklikul autol (E36), on klapikaanel 1 polt niisama augutäiteks, kuna plokikaanes on keere temal ära rikutud (üle keeratud), aga kuna kõik muud poldid on ok, siis ma pole remontinud.
        Ka sinna peab panema mingi hülsi. Aga sellisele tööle tuleb läheneda ettevaatlikult. Seda saab teha vaid korra. Kui nässu keerata, siis plokikaas vahetusse.
        viimati muutis kasutaja Elektrik; 05 08 2020, 16:16.

        Comment


          #19
          Vs: Alumiiniumisse kruvid

          Elektroonikatööstuses on enamus kruvi- ja mutrikeerajaid pneumoajamiga või elektrilised. Ainult nende momente kalibreeritakse väga tihti.

          Autoteeninduses pole ju kahte erinevat – üks lahti- ja teine kinnikeeramiseks. Nii lasevadki ühega – neil ju 2X aastas kole kiire ja raha taga. Vaid MB teenindus kasutas lõpus dünamomeetrilist võtit.

          Ma ei saa ainult aru, et kuidas saab pika keermega küünla nii sisse keerata, et keere on maas? Peab ikka jobu olema. Kuna selliseid komplekte ikka müüakse, ju siis on tavapärane. Oma võrridel, motikatel ja autodel pole ühelgi seni õnnestunud.

          https://www.antehnika.ee/toode/1121/...skomplekt-geko

          Igasuguseid tööriistu ja vahendeid keerme puurimiseks, lõikamiseks, taastamiseks:

          https://avsk.ee/est/tooted/keermetoo...ge=1&limit=500

          Comment


            #20
            Vs: Alumiiniumisse kruvid

            No alustuseks keerad viltu nii et hakkab vale vinti võtma ja siis võiduka lõpuni.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #21
              Vs: Alumiiniumisse kruvid

              Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust

              Oma isiklikul autol (E36), on klapikaanel 1 polt niisama augutäiteks, kuna plokikaanes on keere temal ära rikutud (üle keeratud), aga kuna kõik muud poldid on ok, siis ma pole remontinud.
              Ka sinna peab panema mingi hülsi. Aga sellisele tööle tuleb läheneda ettevaatlikult. Seda saab teha vaid korra. Kui nässu keerata, siis plokikaas vahetusse.
              Kunagi sai E36-le pandud klapikaane kinnituspoldile helicoil, sedasi sai ära tehtud et kaant maha ei võtnud.

              Comment


                #22
                Vs: Alumiiniumisse kruvid

                Iga luksepp teab, mis on õige pingutusmoment:
                Keere üle ja pool pööret tagasi.
                Toidan trolle!

                Comment


                  #23
                  Vs: Alumiiniumisse kruvid

                  Vene mehed on klass kangemad: kinni, katki ja veerand pööret tagasi...

                  Comment


                    #24
                    Vs: Alumiiniumisse kruvid

                    Puru ja pool pööret tagasi on levinud valem.

                    Keermestasin just puutükki, oli vaja 1/4" pool senti sügav auk saada, st ülekeeramine oli out. Käiku läks kruvi, pitskruvi ja kuvalda ja väga hea sai.

                    Ahjah, 5mm augu lasin ka ette.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Alumiiniumisse kruvid

                      Ei tea kust seda pneumokeerajat saab milleta õige mees tööd ei tee aga..

                      3 mm vindipulkade kolmest komplekti sai eile Tartus osta
                      Lasitast
                      ja
                      Sepa Keskuse küljel olevast Servemet poest.
                      seal oli ka mingi ummikauku 3M keerme lõikamise puur.
                      ***
                      Suuremaid komplekte oli ka mujal.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Alumiiniumisse kruvid

                        Sain esmalt tööriistamarketist 2,5-se puuri, see kruvimaailma mutt, kelle käest kunagi ostsin selle varasema puuri ja keermestaja, see andis mulle 2,4-se puuri, silmaga näha kohe et törakas peenem, seetõttu jebisingi sellega ja keerasin augud nahka. Nüüd auk üle lastud ja sain enamvähem keermed sisse, mingit õli ja pläga ei kasutanud, puurisin sügavamad augud ja puhastasin pidevalt, kasutasin akutrelli, mul see odav k-rauta trell, millel esimene aste siduril nii pehme, et kahe sõrmega jõuab kinni hoida, sellega ohtu pole et üle keeraks. Need profitööriistad, milwaukeed jms mis tööl on, nendel see siduri esimene aste nii lollakalt jäik, et ei saagi peenemaid töid teha, kus kruvide üle keeramist vältida tahaks ja kasutan seda enda isiklikku odavat.
                        otsija

                        Comment


                          #27
                          Vs: Alumiiniumisse kruvid

                          Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
                          mingit õli ja pläga ei kasutanud
                          Küll mõni võib loll olla. Õli on esmatähtis alumiiniumisse puurides.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Alumiiniumisse kruvid

                            Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
                            Sain esmalt tööriistamarketist 2,5-se puuri, see kruvimaailma mutt, kelle käest kunagi ostsin selle varasema puuri ja keermestaja, see andis mulle 2,4-se puuri, silmaga näha kohe et törakas peenem.
                            Jälgisin su teemat huviga - oleks tarvis alumiiniumradikasse külje pealt otse täismetalli mingid kruvid saada... M3 keere. See ju kosmoseteadus.Nüüd 7 päeva hiljem loen kergendatult, et suutsidki keerme tekitada.Ja et oskad 2,5mm puuri 2,4mm puurist eristada silmaga pealevaadates on kõrgeim klass
                            Digital is like formaldehyde, first it kills the music, then it stores it forever.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Alumiiniumisse kruvid

                              Kas "kruvimaailma muti" asemel kedagi teist ei leidnud, kellele öelda, et soovid keeret teha alumiiniumisse, vastavalt siis kas läbivat või pimedat, soovid ettepuuri ja keermepuuri?
                              Iga pädev organ oleks viidanud, et 2,5mm ettepuur, üheastmeline vastav keermepuur ja nõuanne, et ära kuivalt keermesta.
                              Saaginud ja puurinud oled alumiiniumi kindlasti, hakkab ju pakkima? Keermestades annab eriti tunda, ja lõhub keerme päris kärmelt ära. Ja nüristab. Ja võib ära murduda.
                              Erilahendused.
                              PS või mail.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Alumiiniumisse kruvid

                                Plaadid olid radikatel ja ei tahtnud enam mökerdada seal, proovisin selle 2,5mm-sega ka neid hõrekeermega kruve mis mul olid, need läksid tuugalt sinna sisse murdumata proovitükil ja seega oli suhteliselt suva tegelikult, et kas õnnestub või mitte see keermestamine ja tundub, et sai piisavalt hea küll. Teinekord kui uuesti vaja proovin mökerdades. 2,4mm vs 2,5mm puurid kõrvuti pista, siis silmaga näeb ära küll et 2,5mm jämedam, mul tegelikult mingi odav digitaalne nihik, see ka kinnitas vahet. Ja lolliks ei maksa siin kohe tembeldama hakata raisk, tõbras.
                                otsija

                                Comment

                                Working...
                                X