Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?
Mina jään endiselt arvamuse juurde, et PWM korral saad parema tulemuse kui mistahes takisti korral. Pingeerinevuse korral 2V ja rohkem on kasutegur suure tõenäosusega juba suurem kui mistahes takistiga, lisaks lineaarne voolutugevus. Mina tegutseks sellise variandi kallal. Ja sealtmaalt kus kasutegur jõuab nullilähedale, võib alati ju skeemijupi juurde aretada, mis PWM vahelt minema lülitab lihtsalt ja sildab kogu kompoti ära, paras mõtte ja käeharjutus oleks selle lahenduse aretamine.
Oleks vaja seadet mis logiks pinget takistil iga sekund laadimise algusest lõpuni. Siis saaks energiakulu arvutada erinevate takistuste puhul.
Arvutada on ju lihtne. Oletame, et akude pingete erinevus on 10V
10V, paneme vahele 2Ω takistuse, saame 5A voolu. Soojuseks läheb 50W ehk siis tunnis 50Wh.
10V, paneme vahele 10Ω takistuse, saame 1A voolu. Soojuseks läheb 10W ehk siis tunnis 10Wh. Laadima peame aga 5x kauem, seega lõppkokkuvõttes ikkagi 50Wh.
Selline lihtne kolmanda klassi matemaatika.
Seega, vahe tuleb sisse vaid sellest, kuidas vool ja sellest põhjustatud temperatuur akus käituvad ja kadu/mahutavust mõjutavad.
Logides vaid pinget juhtmel/takistil, jääb märkamata, milline pingelang ja kadu tekib aku(de) sisetakistusel.
Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?
Jep, ikkagi kadu alati siis sama. Nüüd ei tea kas aku sisetakistus muutub sõltuvalt laadimise kiirusest või mitte.
Kui ei muutu, saame selle valemist välja jätta.
Laadimisastmest aga sõltub sisetakistus küll: https://i.imgur.com/cFdV24O.jpg Mis aga pole selles kontekstis oluline.
Igaljuhul on aku tervisele parem aeglasem laadimine. Mida pigem juhe seda parem siis. Aga kui pinged ühtlustunud ja aku jääb pikemaks ajaks (nädal+) maja külge võiks ikkagi pikenduse ära võtta, sest muidu tekiks juba päris kadu kui päike maja laadima hakkab.
viimati muutis kasutaja DVDRW; 08 May 2020, 21:55.
Nüüd ei tea kas aku sisetakistus muutub sõltuvalt laadimise kiirusest või mitte.
Kardetavasti mingil määral siiski muutub, kindel pole.
Mõõtes näiteks eneloop aku sisetakistust, siis 1000Hz juures oli see 25mΩ, alalisvooluga sain 50mΩ. Ei ole 2x suurem, hoopis 25mΩ võrra on suurem, sest ülimalt vanal akul sain vastavalt 300mΩ ja 325mΩ. Tingitud aku sees toimuvast keemilisest reaktsioonist.
Aga kui palju see konkreetselt voolu suurusest oleneb, ei oska arvata ning ega tegelikult ei huvita ka.
Aga tahad täpset kadu, pead kasutama mõnd ülimalt tarka akulaadijat
Laed esimese aku täis, siis tühjendad, laadija samal ajal mõõdab mahutavuse, hea oleks kui lausa Wh-d. Siis laed aku jälle täis.
Teise aku laed lihtsalt tühjaks.
Ühendad akud kokku ja ootad, ootad, ootad... ...ooooootad, veidikene veel ootad.
Siis mõõdad mõlema aku mahutavuse, saad teada, palju summa on väiksem esimese aku algsest mahutavusest.
Nüüd ühendad vahele igasugu juhtmeid, takisteid, PWM-e, mida iganes. Ja jälle muudkui mõõdad.
Nimetame seda siis laboratoorseks tööks või teaduslikuks katseks, pole oluline. Oluline on, et kui kohe pihta hakkad, on Jaanipäevaks tulemused käes.
Comment