Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

    Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
    PWM-ga pole midagi teha: pulsid peaks olema min. sekundise perioodiga.
    Kas sekundiline pulsiperiood on tehniliselt võimatu?
    ***
    Kunagi sai PWM-itatud pulsiga 10 tundi ja siis üks kuu vahet.

    Comment


      #17
      Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

      Impulssidest niipalju, et vene ajal, millalgi 80-nendatel, oli ühes ajakirjas juttu pliiakude laadijast. Mingi 1000A impulssidega laadis, sõiduauto aku sai täis kusagil alla veerand tunni, kusjuures aku tervisele pidavat väidetavalt tavalaadijast paremini mõjuma. Pole paraku sellest imeriistast rohkem kuulda olnud.

      Comment


        #18
        Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

        Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
        Mina usun ka seda varianti, elajaz justkui arvab, et mingi teatud juhtmetakistuse korral kasutegurit paremaks ei saa. Proovin ära kui jupp käes, siis pilt selge
        Vooluringis on järjest kolm takistit, kaks aku sisetakistust ja juhe. Kui kolmest üks viia väikseks või üliväiksks siis mingilt maalt efekt kaob. PWM neljandaks ringi lisamine ei muuda efektiivsust paremuse suunas. Vajadus tekib alles siis kui otseühenduses vool liiga suureks läheb.

        Sel juhul tuleb hinnata energiakadu pikendatud juhtmes (pingelang juhtmel vs saaja aku pinge mis annabki kaoprotsendi) ja kas selle vähendamine küünlaid väärib.

        Juhtme kasutamine takistina pole üldse paha mõte, palju jahutuspinda odavalt käes ja lisab ka mobiilsust, ei pea akusid ninapidi kokku panema vaid võid ratta kuuri jätta.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #19
          Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

          Ükskõik mis takistus akude vahele panna on kuni akude pinge ühtlustumiseni energia kulu (kWh) soojuseks alati sama?
          Seega kui vool liiga suur, tuleb lihtsalt kasutada pikemat juhet.
          Mingeid konvertereid vahele panna pole vast mõtet, neil ju ka omad kaod vähemalt 15%. Lisaks lisavad süsteemi keerukust.
          Kui ma akud ühendan juhtmega alati ainult 15% pingeerinevusega, siis nii ongi kõige efektiivsem.
          Kui juhe on veel toas, siis las kütab tuba natuke.
          Praegu proovisin 20cm juhtmega 0,5V pingeerinevuse korral tuli peak 7A (90Ah aku <-> 650Ah aku)
          EE orjusest vaba!

          Comment


            #20
            Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

            Ei, voolu piiramine takistiga ikka suurendab kadusid. Samas pole need eriti märkimisväärsed, lihtne arvutus annab saaja pinge jagatud andja pinge ongi kasutegur juhtme kadude kohta. Seda siis ühendatud olekus mitte vabajooksul.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #21
              Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

              Pinge takistil on ju alati sama sõltumata takistusest. Suurema takistuse puhul võimsus väiksem aga laeb kauem.
              viimati muutis kasutaja DVDRW; 07 May 2020, 15:45.
              EE orjusest vaba!

              Comment


                #22
                Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                Sellele 100% peale mineva impulsskivi korral kasutamisel saad stabiilse vooluga põhimõtteliselt täiesti tühja ja täiesti täis aku muretult laadida, ei pea mingeid laetuse tasemeid jälgima. Igatahes, kui mingi paari voldine pingeerinevus juba on või suurem, siis saad tõenäoliselt selle lingitud muunduriga väljundisse suurema voolu kui sisendisse, st majaakult võetakse natuke vähem voolu, rattaakusse jõuab natuke rohkem, Mida suurem pingevahe , seda suurem ka see voolude vahe. Mul tegelikult on üks selline muundur tehtud LM393 baasil, mis läheb 100% peale, st väljakas on lihtsalt juhtuvas olekus, kui voolutugevus langeb alla 5A näiteks. Asi võtab niisama tühjalt tiksudes mõne milliampri. Kasutan seda 24V topiteploki ja mingi omapärase LED ribaga, millel 7 LED-i jadas ja siis ühtlustustakk. Seal siis on mul potekas vahel ja reguleerin LEd-riba heledust. 24V stabiliseeritud impulsstoitekas on kasutusel ja kui LEDribal pinge alla 20V siis on asi põhimõtteliselt kustunud. Kogu see riba tarbib mul kokku mingi poolteist amprit täisvõimsusel. Igatahes, alguses kui paigaldasin, siis katsetasin ja panin ampermeetrid sisendisse ja väljundisse vahele ning 70%-30% umbes reguleerimisega oli sisendis vool väiksem kui väljundis. Mul väljundis muidugi drossel ja kondekas silumise eesmärgil veel vahel. Võiks kohe sellesamaga ka proovida uuesti, aga integreerisin selle jubina suht viisakalt ja ebamugavalt ligipääsetavasse kohta ära, seetõttu ei viitsi seda lahti kiskuma hakata uuesti, et proovida, teist trükkplaati ka teha ei viitsi hetkel, ootan seda ebay muundurit hoolega, kui see vastab sellistele tingimustele nagu eeldan, siis ei olegi pointi ise aretada seda 100% peale minevat PWM stepdowni enam vist.
                otsija

                Comment


                  #23
                  Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                  Esmalt postitatud DVDRW poolt Vaata postitust
                  Pinge takistil on ju alati sama sõltumata takistusest. Suurema takistuse puhul võimsus väiksem aga laeb kauem.
                  Ainult siis kui takisti on suurusjärkudes suurem kui akude sisetakistus. Sis tõesti pole vahet, kasutegur ei muutu.
                  Takisti lühendamisel mingilt maalt hakkab pinge vähenema, lühisega on null. Siis juhtme kadu pole.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                    Lühise puhul kuumenevad akud rohkem. Kas see ei tee sama välja?
                    EE orjusest vaba!

                    Comment


                      #25
                      Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                      Ei, laevad ju ka kiiremini aga juhtmesse ei kao midagi. Sa võtad võrrandist ühe takistuse ära, teised kaks jäävad niiehknaa alles. Aint akusisene keemia võib kasutegurit muuta. Nii sisetakistus kui laadimise efektiivsus võivad sõltuda nii temperatuurist kui voolust.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                        Kas seal on vahet? Sisetakistus on lihtsalt juhe aku sees. Kui välist juhet pole, kuumeneb aku sisene juhe selle võrra lihtsalt rohkem. Kadu ikka sama.
                        EE orjusest vaba!

                        Comment


                          #27
                          Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                          Ei, aku sisetakistus on keemias mis seal sees on. Pisikesel akul võib mitusada oomi olla ja see pole mitte traadijupi takistus mis seal sees on.

                          Kadu ikka sama loogikaga jõuame vee jõul sõitva autoni.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                            See on huvitav et juhtme soojenemine on kadu ja aku soojenemine ei olegi kadu. Huvitav.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                              See on vältimatu kadu olgu soojenemine tuntav või mitte.
                              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Kui aku laeb akut, eFektiivsus alati sama sõltumata juhtme pikkusest?

                                Kui on väline takisti vahel, siis soojeneb lihtsalt aku asemel rohkem takisti. Energiat soojuseks kulub lõppkokkuvõttes samapalju. Kasvõi 1 megaoomise taki puhul.

                                Kuskil DC-DC 67-90V - > 58,8V CC muundurit ka müüakse?
                                viimati muutis kasutaja DVDRW; 07 May 2020, 23:20.
                                EE orjusest vaba!

                                Comment

                                Working...
                                X