Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autoakulaadijate tagasikutsumine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

    Esmalt postitatud Matis poolt Vaata postitust
    Kuna siin teema on juba nagunii teooriasse kaldunud, siis esitaks küsimuse.
    -Kas aku laadimisel tõuseb samuti √2 võrra pinge laadimise lõpuks? Nagu alaldi stabiliseerimis kondensaatoril.
    Tänapäeva Pb akusid on erinevat tüüpi, on erinevate lisanditega - näiteks Ca, Ag jne. Millise pingeni aku laetakse, sõltub aku tüübist, elektrolüüdi tihedusest (happe H2SO4 kontsentratsioon), temperatuur, elektrolüüdi puhtus, aku sulfatiseerumise aste, akulaadijast – laadimise režiim, aeg jne.

    Negatiivsel plaadil:
    Pb + SO4 = PbS04;

    Positiivsel plaadil:
    РЬО2 + H2+H2SO4=PbSO4+2H2O.

    Akut ei soovitata tühjendada alla 1,8V/element. S.t. 6X1,8=10,8V.
    Laadimisel tõuseb pinge teoreetiliselt kuni 2,7V/element (16,2V).
    H2 hakkab eralduma 2,4V/element (14,4V). Paljud akulaadijad ja auto laevadki seepärast ca 14V. Autodel arvestab pingeregulaator ka näiteks kapotialust temperatuuri ja selle tõustes laadimispinge väheneb.
    Laetud aku pinge langeb seistes 2,2V /element ja veel pikemal seismisel 2,1V. Akusid soovitatakse laadida vähemalt 3 kuu tagant, kuna ilma lisanditeta aku tühjeneb 3% ööpäevas. Lisanditega on tühjenemine 0,5..0,75% ööpäevas. Auto loetakse korrasolevaks, kui seistes ei tarbita akust üle 50mA (alarm jne.)

    Comment


      #62
      Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

      Piltide pealt ei paista küll, et selles laadijas midagi väga ebatavalist oleks, et just sellel mudelil arvestatav tõenäosus kasutamise käigus suisa "lõkeks" muutuda.
      Võibolla ainult, et väljundiga järjestikused jõutakistid esipaneli ja trükiplaadi vahele paigutatud ja esipaneelil veel selle koha peal enamvähem paber ka. Ma ei tea, kui kuumaks need kahepeale mingi 1-2W (4,5 - 6,3A vool) võimsusega lähevad. Muidugi, kui vool suurem/ühel külmjoode juhtub olema, siis juba võivad seal umbses ja üksteise kõrval "kärsatada" küll. Lisaks dioodide peal muidugi läheb ka niimõnigi watt soojuseks.

      Ehk on korpus (ja/või sees midagi, nt. trafo ja korpuse vaheline pehmendus või trafo enda mitte metallist osad) sellisest materjalist, mis üle normi hästi süttib/põleb.
      Kuigi elektriseadmete korpus ja juhtmed peaks just tuld tõrjuvad olema, nagu vähemasti näiteks seal räägib ja näitab: https://www.youtube.com/watch?v=73ebvI-Fz5I
      viimati muutis kasutaja Mees Metsast; 29 m 2018, 02:11.
      Abiks arvutustel: Oomiproge, Võimuproge
      Kahtled mõne muusikapala/albumi kvalikteedis? Ei kõla nagu päris nii? Hajuta viimased kõhklused programmiga AudioVisualizer !

      Comment


        #63
        Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

        Esmalt postitatud Mees Metsast poolt Vaata postitust
        Piltide pealt ei paista küll, et selles laadijas midagi väga ebatavalist oleks, et just sellel mudelil arvestatav tõenäosus kasutamise käigus suisa "lõkeks" muutuda.
        Ma olen elus päris palju akulaadijaid remontinud.. Pole ka elus ühtegi sellist laadijat näinud, mis oleks ära põlenud.
        Mulle meenus kõigepealt vandenõu teooria kohaselt 2 võimalikku varianti – seda enam, et artikli jutt ja pilt ei klapi omavahel ning akut pole pildil.

        Comment


          #64
          Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

          Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
          . Akusid soovitatakse laadida vähemalt 3 kuu tagant, kuna ilma lisanditeta aku tühjeneb 3% ööpäevas.
          Kui 3% päevas tühjeneb, siis on juba u. 1 kuuga tühi, mitte 3 kuuga?

          Comment


            #65
            Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

            Esmalt postitatud abp poolt Vaata postitust
            Kui 3% päevas tühjeneb, siis on juba u. 1 kuuga tühi, mitte 3 kuuga?
            Nii see on. See on kasutatud aku korral ja kuni 3%. Kasutatul on olenevalt olukorrast osa aktiivmassi alla pudenenud, lõpuks lühistab täielikult aku ja tühjeneb tunniga. Korras akul, millel on destilleeritud veega tehtud ja keemiliselt puhtast väävelhappest elektrolüüt, ei ületa 1%.
            Tänapäeval destilleeritud vett ei kasutata, ei kasutata ka analüüsi- või keemiliselt puhast hapet.
            1 kuuga saab aku ikkagi tühjaks, kuna kuni 50mA on alarmi ja muu elektroonika vool ooteasendis. Kui mahutavus on väike (kasutatud aku) või on laadimine olnud kehv, siis veelgi rutem. Olen näinud täitsa uusi autosid, mida pole kuu aja jooksul kasutatud ja tellivad autoabi.
            Mõni vahetab seejärel ka akut, kuna tühi aku on külmaga lõhki külmunud.

            Akulaadijate valmistamisel kasutatud plastmass võib olla ka erinev. Näiteks kirja järgi samast materjalisest valimstatud käsi raadiojaamade korpused käitusid mahakukkumisel täiesti erinevalt. Ühed kannatasid vigastusteta 100m kõrguselt kukkumist mastist ja teise firma omad ei kannatanaud isegi turvamehe käest mahakukkumist - vajasid korpuse vahetust. Tulekindlust ma ei proovinud.

            Comment

            Working...
            X