Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Tänapäeva Pb akusid on erinevat tüüpi, on erinevate lisanditega - näiteks Ca, Ag jne. Millise pingeni aku laetakse, sõltub aku tüübist, elektrolüüdi tihedusest (happe H2SO4 kontsentratsioon), temperatuur, elektrolüüdi puhtus, aku sulfatiseerumise aste, akulaadijast – laadimise režiim, aeg jne.
Negatiivsel plaadil:
Pb + SO4 = PbS04;
Positiivsel plaadil:
РЬО2 + H2+H2SO4=PbSO4+2H2O.
Akut ei soovitata tühjendada alla 1,8V/element. S.t. 6X1,8=10,8V.
Laadimisel tõuseb pinge teoreetiliselt kuni 2,7V/element (16,2V).
H2 hakkab eralduma 2,4V/element (14,4V). Paljud akulaadijad ja auto laevadki seepärast ca 14V. Autodel arvestab pingeregulaator ka näiteks kapotialust temperatuuri ja selle tõustes laadimispinge väheneb.
Laetud aku pinge langeb seistes 2,2V /element ja veel pikemal seismisel 2,1V. Akusid soovitatakse laadida vähemalt 3 kuu tagant, kuna ilma lisanditeta aku tühjeneb 3% ööpäevas. Lisanditega on tühjenemine 0,5..0,75% ööpäevas. Auto loetakse korrasolevaks, kui seistes ei tarbita akust üle 50mA (alarm jne.)
Esmalt postitatud Matis poolt
Vaata postitust
Negatiivsel plaadil:
Pb + SO4 = PbS04;
Positiivsel plaadil:
РЬО2 + H2+H2SO4=PbSO4+2H2O.
Akut ei soovitata tühjendada alla 1,8V/element. S.t. 6X1,8=10,8V.
Laadimisel tõuseb pinge teoreetiliselt kuni 2,7V/element (16,2V).
H2 hakkab eralduma 2,4V/element (14,4V). Paljud akulaadijad ja auto laevadki seepärast ca 14V. Autodel arvestab pingeregulaator ka näiteks kapotialust temperatuuri ja selle tõustes laadimispinge väheneb.
Laetud aku pinge langeb seistes 2,2V /element ja veel pikemal seismisel 2,1V. Akusid soovitatakse laadida vähemalt 3 kuu tagant, kuna ilma lisanditeta aku tühjeneb 3% ööpäevas. Lisanditega on tühjenemine 0,5..0,75% ööpäevas. Auto loetakse korrasolevaks, kui seistes ei tarbita akust üle 50mA (alarm jne.)
Comment