Handymann palub tagasi tuua Rawlink, art.69081 akulaadijad, mis on konstrueerimisveaga ja põhjustanud mitmeid tuleõnnetusi.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Autoakulaadijate tagasikutsumine
Collapse
X
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Esmalt postitatud Scott poolt Vaata postitustHandymann palub tagasi tuua Rawlink, art.69081 akulaadijad, mis on konstrueerimisveaga ja põhjustanud mitmeid tuleõnnetusi.
https://tarbija24.postimees.ee/44397...nu-pere-koduta
Seda oleks elektriinimesel kasulik teada.
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Huvitav, mis seal sees siis valesti oli.Seda oleks elektriinimesel kasulik teada.Vana helitehnika remont Pärnus
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Esmalt postitatud Ints poolt Vaata postitustSeda pole raske arvata.Vaadates kõike seda odavat Hiina sitta,siis kõige tõenäolisem on aladimensioneeritud komponendid.Suure tõenäosusega ühendusjuhtmed.Need tehakse liiga peenikesed (vask maksab!).
See oleks hea õppevahend.
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Ma ostsin kunagi Ostast odavalt ka mittetöötava. Oli korra kasutatud ja enam ei laadinud. Saksa kvaliteetvärk, peal TÜV, GS templid ja muidugi väga suured amprid. Neil on ju suurusehullustus, armastavad suuri arve. Seest oli täielik pioneeride palee, aga sain vähemalt ilusa korpuse, trafo ja 25A dioodsilla.
Ampermeetrit oli raske isegi indikaatoriks nimetada ja selle viga tegelikult oligi. Lisaks oli sulavkaitse läbi – ilmselt tehti korraks ka lühiskatse, kuna ampermeeter ei näidanu laadimist.
Olen remontinud ka teisi lääne laadijaid, odavad ja ka kallimad, on küll väga õnnetud, lisaka ka komponendid. 25, 35A sillad on tihti olnud läbi, ehkki väljundis on 6..10A sulavakaitse ja sild on radikal. Trafod on vaatamata esipaneelile kirjutatud suurtele vooludele arvutatust vähemalt 3X väiksema VA ja traat on maru peenike.
Tüüpiline lahendus on see, et ei ole ei võrgulülitit ega ka võrgukaitset. Antud laadijal oli pesata auto 16A kaitse trafo sec mähisega järjestikku joodetud. Teine oli esipaneelil 10A pesaga autokaitse, see kaitses dioodsilda. 6V oli tekitatud 5W takistiga, eraldi väljavõtet trafost selleks polnud. Laadimisel tuli max 4,4A ja sedagi täiesti tühja akuga. Reaalne arvutatud trafo võimsus oli max 60VA. Kui vaadata trafo sec mähise traadi läbimõõtu, siis valveta ei julgeks küll kauaks laadima jätta. Vigase aku korral ja kuni 10A vooluga (10A kaitse) peaks varsti suitsu küll tulema. Antud laadija oli vähemalt metallkorpuses.
Ülejäänud laadijatel on olnud vaid sulavakaitse väljundis ja kallimatel, mis lülitavad elektrooniliselt laadimise välja (mitte võrgust) alates teatud pingest, polnud ühtegi sulavkaitset.
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
See konkreetne mudel, mis tagasi kutsutakse, on mul kasutusel paar-kolm aastat olnud. Sel talvel remontisin. Enne veel käisin Tartu handymannis huvi pärast vaatamas/mälu värskendamas, et kas tasub remontimiseks tööristakohvrit välja otsida, või ostan lihtsalt järgmise. 16 eurot sentidega pole küll kallis, kuid kuna probleem oli mul juba enne tuvastatud ja silmnähtav, siis otsisin omad riistad välja ja tegin asjakese ikka ise korda. Minu eksemplaril nimelt need juhtmekesed, mis krokodillidega varustet ja auto aku külge käivad, on sellise isolatsiooniga, mis külma käes (aga just külmaga oligi mul laadijat vaja kasutada) muutuvad äärmiselt jäigaks ja rabedaks. Üldiselt olin sellest teadlik ja nii õnnestuski mul mitu aastat laadijat ilma probleemideta kasutada. Paraku on juhtmete väljund korpusest tehtud selline, et pea miski peale lühikese kummijulla ei leevenda nende paindumise raadiust. Kasutades on võimalik korpusest väljumise kohalt ise seda märkamata juhtmeid päris järsult painutada, mis külmast rabeda ja jäiga isolatsiooni puhul ei ole üldse hää. Minul purunes korpusest väljumise kohalt nii pluss kui miinus juhtme isolatsioon ja lühis oligi käes. Põles läbi kaitse, mis ei ole suvalisel koduperenaisel vahetatav. See on korpuse sees montaazplaadile joodetud ja igaüks ei tunne temas kaitset äragi. Muidu muud häirivat probleemi pole aparaadil tuvastanud. Kui, siis ehk vast see, et need samad laadimisjuhtmed võiksid ka veidi jämedama ristlõikega olla. Aga see siiski ei sega laadijat sihipäraselt kasutamast.viimati muutis kasutaja Plinn; 16 m 2018, 20:50.
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Võib-olla natuke teemast mööda,aga mina isiklikult ei julgeks sellist laadijat üldse tänapäevaste autode akude laadimiseks kasutada.Kui jätta kõrvale juhtmete isolatsiooni kvaliteet ja ristlõige,siis tänapäeva autodes on liiga palju elektroonikat,mida suvaline laadija suudab ära tappa.Vana helitehnika remont Pärnus
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Aku "kaitseb" ülepinge eest. Korras aku klemmipinge ei kasva üle 16Voldi. Hakkab keema nagu pudrupada, siis eraldub vesinikku, mis aitab ülekuumenenud odavlaadijal süttida.
Siis kui aku on vana ja väsinud võib maha põletada küll auto elektroonikat kehva laadijaga.
Odavlaadijate kasutamisel peab olema hoolikas ja mitte unustama laadima, sest aku täis saades ei lülita miski välja seda ja lõpuks hakkab aku keema.
Arvestades, et maja ka midagi maksab, võiks eelistada kvaliteetset ja automaatset laadijat.
Näiteks Ctek, Victron jne.viimati muutis kasutaja martinr112; 17 m 2018, 14:04.
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitustJu need dioodisildade mahapõletamised on tulnud valetpidi polaarsusega akule ühendamise tõttu, siis lähevad küll dioodisillad, olgu seal kaitse ees või mitte, sild läheb ikka üldjuhul lühisesse sellel peale.
Üks uus 10A sild andis ka saba võimendis pärast paari sisselülitust. Võimendi on väikese võimsusega ja asendatud vene 5A dioodid töötavad lõbusalt siiani.
35A sild kannatab 400A impulssi ja 10A kaitse peaks imekähku läbi põlema.
Tavaliselt laetakse tühja või kehva akut ja arvestades aku sisendtakistust, laadija kaablite takistust, dioodide pingelangu, kontaktide takistust jne. siis üldjuhul 400A vooluni ei jõutagi. Aga kõik on võimalik - ka mulle tunnistas mõni, et laadija juhtmed olid kokku läinud ja üks ka, et ühendas tagurpidi.
Isetehtud laadijatel olen teinud laadimisjuhtmed erineva pikkusega, siis on lühise võimalus väiksem.
Antud laadijal on ilmselt juhe mitte külmakindel ja peene ristlõikega soojendatakse, et saaks külmas kasutada. Esimene moment on ainult raskeviimati muutis kasutaja Svago; 18 m 2018, 12:24.
Comment
-
Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine
Esialgselt kasutasin neid, kirjas olid kui 10A vooluga: http://www.farnell.com/datasheets/12116.pdf
Asemele läksid: http://www.kontest.ru/datasheet/unkn0wn/2d202v.pdf
Võimendi oli 2 kiviga LM1875, trafo 30VA nominaalse 0,77A väljundvooluga. Lüüdid 2200uF.
Probleeme oli muidugi paigutusega, kuna ei tahtnud trükkplaati ringi teha.
Comment
Comment