Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autoakulaadijate tagasikutsumine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

    Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
    ток зарядки. Это значение подбирается в зависимости от номинальной ёмкости батареи. Он должен быть не менее 0,1 от номинальной ёмкости. Лучше если будет небольшой запас, чтобы зарядное устройство не работало на пределе своих возможностей.

    Mis aastast see jutt oli?
    ***
    70-ndatel oli kindel nõue, et vool ei tohi olla suurem kui 1/10.
    Siis tuli Ziguli ja vool pidi olema mitte rohkem kui 1/20 mahtuvusest.
    ***
    Siiani alles need tolleaegsed targad raamatud. Eesti keeles ja puha.
    Juba siis oli täpselt teada kuidas peab ja kuidas ei tohi.
    Ainult akut ennast polnud saada ja lõpuks tuli ise vana uueks taastata.
    Ka 70-ndatel räägiti erinevatest laadimisvariantidest ja režiimidest. Oli laadimine U=const. või I=const. Esimesel, enamlevinud juhul, oli aeglane ja kiire laadimise variant. Akude kohta, alates keemiast ja lõpetades ohutustehnikaga, tegin esimese 30lk. referaadi TPI sõlalise kateedris, teised 2 keemia kursusel. Esimene oli sulfatiseerunud akude taastamine ja teine akude lammutamise tehnoloogia, et saada kõk väärtuslik sealt kätte.

    У автолюбителей возникает много вопросов о том, как правильно заряжать аккумулятор автомобиля зарядным устройством. Мы постараемся ответить на этот вопрос.
    viimati muutis kasutaja Svago; 25 March 2018, 11:26. Põhjus: koma

    Comment


      #47
      Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

      Armees kasutatavate Pb- ja leelisakude puhul kasutati tihti kiirendatud laadimise meetodeid. Neid oli mitu varianti.
      Kiirlaadimine toimub ka auto generaatoriga. Väga tühja aku korral laetakse seda lühikest aega max generaatori vooluga, mis hakkab laadimise käigus vähenema.

      Üldiselt korras auto, aku, generaatori korral akulaadijat polegi vaja. Ise kasutasin vist rohkem kui 35 aastat tagasi, kui akusid polnud saada. Treenimiseks ja mahutavuse mõõtmisel kasutan küll laadijat igal sügisel.

      Kasutamise eranditeks on muidugi kehv aku, mis ei käivita näiteks talvel autot, väga lühikesed otsad, auto pikaajaline seismine, mingi tümpsumasin või suurem tarbija, elektririke – mingi tarbija pidevalt taga või generaator ei lae. Tänapäeva autodel kasutatakse päris võimsaid generaatoreid, mis laevad juba tühikäigust alates. Võimsamate tarbijate paigaldamisel tuleks kaaluda ka võimsama generaatori vahetust.

      Enamus põhjusi ongi just tingitud auto elektrisüsteemi riketest. Vaatasin eile VOX autosaadet, kus motodoktorid otsisid Audil viga – aku sai tühjaks paari päevaga. Põhjuseid oli 2 – pagasiruumi lamp jäi pidevalt põlema. Lambi lüliti korrasoleku kontrolliks üritas üks meestest ennast pagasiruumi toppida, et siis vaadata, kas suletud luugi korral lamp põleb. No ei mahtunud. Siis kasutasid IT lahendust – panid ühe mobla pagasiruumi ja kaameraga kontrollisid. Teine viga oli vee tungimine elektroonikamooduli korpusesse.
      Teine auto elektrivigade variant oli RTL-2, kus Audil oli 44 viga, mis tulid tagasi ka pärast kustutamist.
      Auto oli pikka aega hooldamata. Ja seda Saksamaal, kus on head palgad, olemas kompetentne servis ja varuosad.


      Toon ühe näite kiirlaadimisest: http://at-systems.ru/quest/new-quest...charging.shtml
      viimati muutis kasutaja Svago; 26 March 2018, 14:53.

      Comment


        #48
        Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

        Igasugune kiirlaadimine on saatanast: aku iga väheneb. Käib eriti utte, ägedate elektriautoge ja mobiilide kohta. Mõelge laadimisvooludele.

        Comment


          #49
          Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

          Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
          .....
          70-ndatel oli kindel nõue, et vool ei tohi olla suurem kui 1/10.
          Siis tuli Ziguli ja vool pidi olema mitte rohkem kui 1/20 mahtuvusest.
          ***
          .....
          Siis kui tuli Žiguli...
          No vanasti olid autodel starterid ka elektromagnetiga ja siis olid
          käivitusvoolud suuremad, see kõik pidi muidugi akust tulema...
          Kui aga ilmusid püsimagnetitega starterid, mis niipalju voolu ei
          tarbinud, võis juba märksa nõrgemate akudega hakkama saada.
          Vast samast ajast algas ka akude mahutavuse mõõtmine mitte
          enam kümne, vaid kahekümne tunni tühjendusrežiimil. Tootjale
          kah mokkamööda, sama aku mahutavus* kujuneb siis märksa
          suuremaks.
          * - akudel on mahutavus ja mõõdetakse ampertundides (Ah),
          kondensaatoritel on mahtuvus ja põhimõõtühikuks on farad (F).

          Aku laadimisvoolu väljendatakse tihti ka mahutavuse kaudu,
          nagu näiteks 0,1C. Sealjuures C tähistabki mahutavust.
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #50
            Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

            Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
            Igasugune kiirlaadimine on saatanast: aku iga väheneb. Käib eriti utte, ägedate elektriautoge ja mobiilide kohta. Mõelge laadimisvooludele.
            Muidugi pole see aku tervisele hea, eriti kui laadimisel esineb ülekuumenemine. Sõjas pole see ehk nii oluline
            Kui ma remontisin Motorola raadiojaamu, siis meie ajateenijad rikkusid suure hulga käsijaamade tutikaid akusid suvel soojal ajal kuumas laadimisruumis laadimisel.
            Tänapäeval on kõigil ju väga kiire. Kui ikka elektriautoga tahad õigeks ajaks kohale jõuda, siis tuleb ju aku tühjaks saades kiirelt laadida. Keegi ei taha ju 10…12 tundi tee ääres oodata. Olen vaadanud neid elektriautode erinevaid teste Saksamaal.
            Viimane kord oli uus Tesla. Kokkuvõte oli selline, et ühegi elektriauto akuga ei saa praktikas sõita nii kaugele, kui reklaamitakse.
            Eks testid ja reaalne sõit ole, nagu ikka, erinevad ja suur läbisõit on väga veenev müügiargument.
            Tehti ka arvutusi keskkonnakoormuse suhtes. Juba elektriauto ja selle akude tootmisel oli see 2X suurem, kui näiteks diiselautol. Edasine sõltus lisaks sellest, millisel moel elektrit toodetakse – kas tuulega või söe ja põlevkiviga.
            viimati muutis kasutaja Svago; 26 March 2018, 15:20. Põhjus: täht

            Comment


              #51
              Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

              Kuna siin teema on juba nagunii teooriasse kaldunud, siis esitaks küsimuse.
              -Kas aku laadimisel tõuseb samuti √2 võrra pinge laadimise lõpuks? Nagu alaldi stabiliseerimis kondensaatoril.
              Maailm oleks puhas ja süüta
              kui poleks õllejogurtit
              - Õ.Õ.

              Comment


                #52
                Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                Nii on, aku ja kondekas on sisuliselt sama asi selle vahega et akul pole laengu-pinge suhe eriti lineaarne. See võib ka piirata kui kõrgele reaalselt pinge tõuseb, aga piirajaks peaks olema ikkagi laadija pool. Lollid laadijad seda kahjuks ei tee.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #53
                  Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                  Nii on, aku ja kondekas on sisuliselt sama asi selle.
                  Need on hoopis nagu siga ja kägu. Üks on elektriline,teine keemiline. Konde tühjenemine/laadimine on eksponent, agul ei tea siga ka.

                  Comment


                    #54
                    Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                    Et siis konde pole keemiline või aku pole elektriline? Mõlemad salvestavad laengut ja annavad seda välja, kondeka laeng on sealjuures lineaarne pingega.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #55
                      Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                      Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
                      . Konde tühjenemine/laadimine on eksponent, agul ei tea siga ka.
                      Kus Sa siin eksponenti näed ?
                      http://193.40.240.74/video/C_laadimine_I.mp4
                      Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                      Comment


                        #56
                        Autoakulaadijate tagasikutsumine

                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
                        Katsu ometi aru saada: akus salvestub energia keemilise reaktsiooni kaudu (vabaneb samamoodi). Kondekas kogub laenguid elektrina (Coulomb) ja vabastab need kohe, kui võimalus on (Ohm). Aku hakkab elektrone happe(leelise/krt teab mille) seest välja kaevama.

                        Esmalt postitatud martinj poolt Vaata postitust
                        Kus Sa siin eksponenti näed ?
                        http://193.40.240.74/video/C_laadimine_I.mp4
                        Püsivooluallika kasutamine on eksitav!
                        viimati muutis kasutaja Scott; 28 March 2018, 19:59. Põhjus: kaks kokku

                        Comment


                          #57
                          Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                          Ei ole eksitav. Kõik sõltub sellest, mis on mahtuvuse "naaber"
                          Kui vool on konstantne, on laeng võrdeline ajaga.
                          Arvatavasti Sa mõtled seda.
                          Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                          Comment


                            #58
                            Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                            See on juba see, mida mulle 50 aastat tagasi õpetati. Voolugeneraator oli siis teoretiseerimse paberi projekt. Praegu jääb iga päev jalgu. Mul on ka kodus paar tükki.

                            Comment


                              #59
                              Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                              Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
                              See on juba see, mida mulle 50 aastat tagasi õpetati. Voolugeneraator oli siis teoretiseerimse paberi projekt. Praegu jääb iga päev jalgu. Mul on ka kodus paar tükki.
                              50 aastat tagasi ei sõltunud ka anoodvool kuigi palju anoodpingest.
                              Toona vist autodes püsikiiruse hoidjaid ei kasutatud.
                              Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                              Comment


                                #60
                                Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                                Esmalt postitatud martinj poolt Vaata postitust
                                Toona vist autodes püsikiiruse hoidjaid ei kasutatud.
                                Kasutati, võhemalt USA autodes oli see siis juba kasutusel, luksusautodes, Cadillac, Lincoln.
                                http://hparchive.com/
                                https://worldradiohistory.com/index.htm

                                Comment

                                Working...
                                X