Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autoakulaadijate tagasikutsumine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

    Esmalt postitatud Scott poolt Vaata postitust
    Handymann palub tagasi tuua Rawlink, art.69081 akulaadijad, mis on konstrueerimisveaga ja põhjustanud mitmeid tuleõnnetusi.

    https://tarbija24.postimees.ee/44397...nu-pere-koduta
    Handymann ei taha enam kohe kuidagi sellist asja pakkuda.
    Samas oleks see tore õppevahend elektroonikule.

    Vast on kellelgi veel selline TÖÖTAV laadija alles ja on seda nõus ära müüma.
    Oleksin huvitatud ja teeks sellest siis näitliku põlemise õpetamise vahendi.

    Comment


      #17
      Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

      Handymanil võiks neid ju olla.Ma kujutan ette,et kui teha neile kirjalik garantiikiri (et sul ei ole tulevikus mingeid pretensioone kui midagi põlema läheb jne) siis ehk nad müüvad ühe eksemplari katsetamiseks.
      Vana helitehnika remont Pärnus

      Comment


        #18
        Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

        On: https://photos.app.goo.gl/1SKjX34ahISHWSDO2 Pärast eespoolkirjeldatud remonti töötab. Samas ei näe põhjust temale mingit "näidispoomist" korraldada.
        KUI on huvi neid krokodillidega varustet rabedaks ja kangeks muutuvaid juhtmeid proovida, siis võib osta sealtsamast Handymannist suvalise teise Rawlink'i akulaadija - neil kõigil on samad peenikesed juhtmed. Ainult juhtme väljumine seadme korpusest on mõnel õnnestunumalt lahendatud. Minu silme läbi on nad (suvalised Rawlinki laadijamudelid) üsna ühtemoodi tuleohtlikud.

        Comment


          #19
          Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

          Handymanis pakuti et tuleb nende keskusega läbi rääkida. Kena.
          Samas, kui see on juhtmete lühis siis pole see nii väga huvitav.
          Need juhtmed annaks ju vahetada või täiendavalt isoleerida.

          Kui seal sees midagi kuumeneb(dioodid, trafo, regulaator) ning see oleks jälgitav, oleks juba midagi õppida.

          Sai vaadatud kuidas mobla töötades kuumeneb aga seal on ekraanil ainult natuke roosakaks muutuv rääkiv mobla.

          Selline "simulaator" oleks võimalik ise ehitada aga tööstuslik "sütitaja" on ikkagi hulga meeldejäävam vaatepilt.
          ***
          Hakka või ise ka uskuma et sellest võib natuke kasu olla

          Comment


            #20
            Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

            Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust

            Tüüpiline lahendus on see, et ei ole ei võrgulülitit ega ka võrgukaitset. Antud laadijal oli pesata auto 16A kaitse trafo sec mähisega järjestikku joodetud. Teine oli esipaneelil 10A pesaga autokaitse, see kaitses dioodsilda. 6V oli tekitatud 5W takistiga, eraldi väljavõtet trafost selleks polnud. Laadimisel tuli max 4,4A ja sedagi täiesti tühja akuga. Reaalne arvutatud trafo võimsus oli max 60VA. Kui vaadata trafo sec mähise traadi läbimõõtu, siis valveta ei julgeks küll kauaks laadima jätta. Vigase aku korral ja kuni 10A vooluga (10A kaitse) peaks varsti suitsu küll tulema. Antud laadija oli vähemalt metallkorpuses.
            Ülejäänud laadijatel on olnud vaid sulavakaitse väljundis ja kallimatel, mis lülitavad elektrooniliselt laadimise välja (mitte võrgust) alates teatud pingest, polnud ühtegi sulavkaitset.
            Samas on u 99% hiina käkerdistest millel võrgutrahvo sees, selles omakorda termokaitse primaarmähisel. Paari trahvot näinud millel võrgukaitse terve aga too termokaitse katkestuses. Pakukski, et sellel tagasikutsutud akulaadijal on see termokaitse kas puudu või sai vähe liiga kõva.

            ____

            traFo
            viimati muutis kasutaja Scott; 19 March 2018, 21:29.
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment


              #21
              Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

              Kui sees oli kaitse, siis juhtmete lühis ei saa põlemist tekitada. Tavaliselt on trafodel ka termokaitse.

              Kas sisust mõnda pilti ei saaks, kui liigselt tüli ei tee?

              Comment


                #22
                Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                Esmalt postitatud Matis poolt Vaata postitust
                Samas on u 99% hiina käkerdistest millel võrgutrahvo sees, selles omakorda termokaitse primaarmähisel. Paari trahvot näinud millel võrgukaitse terve aga too termokaitse katkestuses. Pakukski, et sellel tagasikutsutud akulaadijal on see termokaitse kas puudu või sai vähe liiga kõva.
                Osadel on jah 120C termokaitse võrgumähisel, osadel mitte. Madalpinge mähis on eraldi sektsioonis ja termokaitsme rakendumine võtab selle kuumenemisel aega. Seepärast oleks hea lisaks võrgu sulavkaitse - topelt ei kärise

                Comment


                  #23
                  Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                  Juhtmete lühis pigem tekitab akuga vooluringi ja see paneb põlema. Voolutugevus= 12V jagatud juhtme takistusega, ehk hetkega punased ja kärssavad.
                  Kaitset oleks vaja krokodilli sisse.

                  Ma pakuks, et rikkereziim ongi nendel laadijatel kehv juhtmete isolatsioon mis rikke korral tekitab akule lühise. Laadija poolne kaitse võib isegi toimida.
                  viimati muutis kasutaja martinr112; 20 March 2018, 00:20.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                    No siis on veel uhke värk, kui lausa sild sees. Mul vedeleb juba aastaid autos igaks juhuks üks tundmatu firma kärakas, mille ma vist ühe varalahkunud kolleegi varanduse hulgast leidsin. Tutikas oli - krooniaegne hinnasiltki veel peal. Proovides häiris kõrva urisev trafo. Kruvisin lahti ja silmad pidid pealuust välja kukkuma - üks diood, bimetallkaitse vastu mähist ja ampermeeter. Kas trafo primaarmähisel termokaitse oli, ei mäleta. Mõni ime siis, et uriseb ja trafo nii kuum, et kõrvetab näppu. Riputasin sinna neli 9A shottkyt ja imeväel trafo ainult meeldivalt soe ja vaikne. Olen seda käkki aastaid kasutanud ootamatu talvise ououou puhul. Pole nii väsinud akut ammu olnud, et peaks "täku" kola alt välja otsima. Tunnikesega laeb piisavalt. Seni olen abiväge kutsumata sihtpunkti jõudnud. Pole kärssama läinud. Ega üle 4A eriti sealt välja ei venita. Õõseks ka laadima ei jäta - selleks on paremad massinad.
                    Ega igal autol tohigi aku juhet lahti võtta. Unustab veel mingid sättungid ära. Minu omale peab näiteks õpetama, millal elektriaknad on täitsa lahti ja millal kinni. Selle vältimiseks on mul poolpiduse UPSi aku küljes sigaretisüütaja otsik. Kuni ma kapoti all vannun ja akut karbist välja lammutan ning juhtmete-voolikute vahelt kangutan, peab vabalt vastu.
                    Harjutamine teeb harjutajaks.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                      Esmalt postitatud martinr112 poolt Vaata postitust
                      Juhtmete lühis pigem tekitab akuga vooluringi ja see paneb põlema. Voolutugevus= 12V jagatud juhtme takistusega,
                      ehk hetkega punased ja kärssavad.
                      Kaitset oleks vaja krokodilli sisse.
                      Või siis dioodi?

                      Comment


                        #26
                        Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                        Postimehes olnud pildi järgi ei tundu, et laadija juhtmed sulanud oleks. Siis oleks juba akulaadija ühendamisel tulevärk käinud ja juhtmed või pigem too lühise koht üles sulanud. Pildi järgi tundub aga et laadija sisemusest on tuli alguse saanud.
                        viimati muutis kasutaja Scott; 20 March 2018, 17:38. Põhjus: eelnevat postitust ei pea tsiteerima
                        Maailm oleks puhas ja süüta
                        kui poleks õllejogurtit
                        - Õ.Õ.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                          Esmalt postitatud Ints poolt Vaata postitust
                          Handymanil võiks neid ju olla.Ma kujutan ette,et kui teha neile kirjalik garantiikiri (et sul ei ole tulevikus mingeid pretensioone kui midagi põlema läheb jne) siis ehk nad müüvad ühe eksemplari katsetamiseks.
                          Handymani suhtes võib ju garantiikirja teha, Päästeamet ja hoolekanne seda ei tunnista.
                          Kui sa ennast meelega või kogemata põlema paned, PEAB sind kustutama maksumaksja raha eest ning kui jääd invaliidiks, PEAB sind ravima ja aitama.
                          Samamoodi ei anna kaubanduskeskused ei nuttes ega garantiikirjaalusel "kõlblik kuni"-st üle läinud toitu kodutule, kellele see kõlbaks omal riskil küll ja veel.
                          Kokkuvõttes: kui on tõendatult ohtlik, kadugu pildist. Nii asi, kui ka inimene, mõnikord.
                          Erilahendused.
                          PS või mail.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                            Kokkuvõttes: kui on tõendatult ohtlik, kadugu pildist.
                            Selle üle võib vaielda.Kõik sõltub sellest,mis asjaga on tegemist,kelle käes ja mis otstarbeks.Näiteks kööginuga on ka tõendatult ohtlik.Kööginoaga on toime pandud mitmeid kuritegusid.Hullu käes on ohtlik ka tavaline kruvikeeraja.See ei tähenda seda,et need tooted peaksid müügilt kadunud olema.Mida ma tahan öelda,et elu ei ole must-valge.
                            Vana helitehnika remont Pärnus

                            Comment


                              #29
                              Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                              Tead sa kedagi, kes veejoomisest on eluga välja tulnud?
                              Kööginuga on tehtud liha lõikumiseks. Kelle liha, pole täpsustatud.
                              Akulaadija pole ümbruskonna sütitamiseks. Varga auto akut võib laadida küll, aga kuriteo toimumisel on põhjuslikku seost väga keeruline leida.
                              Selge on see, et säärase laadijaga oleks teha paljutki, kasvõi uurimuslikul motiivil.
                              Aga legaalsetel viisidel seda teha ei saa.
                              Ja kuna Eesti on piisavalt väike, on enam kui kindel, et Handymannist ühtegi eksemplari kindlasti kätte ei saa. Enam.
                              Erilahendused.
                              PS või mail.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Autoakulaadijate tagasikutsumine

                                Esmalt postitatud W@ldur poolt Vaata postitust
                                Ja kuna Eesti on piisavalt väike, on enam kui kindel, et Handymannist ühtegi eksemplari kindlasti kätte ei saa. Enam.
                                Nemad ise päris nii ei arvanud.
                                Ja pealegi on osa veel eraisikute käes ja laadija vahetamine eurode vastu ei ole kriminaalne. Või kuidas.
                                On võimalik põletada maha suvalist elektroonikat.
                                Samas teadaolevalt põlemisvõimelise seadmega tutvumine on õpetlikum ja meeldejäävam.
                                ***
                                Aga meil on ju tehnikahuviliste defitsiit.
                                Kõiki kummitab mingi tundmatu tehisintellekt.
                                Kus see küll tuleb?

                                Comment

                                Working...
                                X