Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Karavani elekter (230 ja 12 V)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Karavani elekter (230 ja 12 V)

    Tere,

    Karavani/järelhaagisesse olen sisse toonud elektri (varasemalt oli ilma) ühendamise võimaluse (st pistik väljas ühendamiseks). Taga on ligikaudu 16 amprit tarbijaid, nii 220 kui ka 12 voldi peal. Kuna aga karavan ühendab ennast erinevates "kahtlastes" kohtades võrku, siis tahaks seadmeid võimalike ülepingete vms eest kaitsta, st kaitsme vahele panna. Sellest tekkis ka küsimus, milliseid kaitsmeid enne tarbijaid lisada (rikkevoolukaitse, ülepingekaitse jne)?
    Kuna tahaks ehitamist võimalikult palju vältida, siis tekkis huvi ka, kas on turul olemas ka midagi just mobiilsetesse kodudesse paigaldamiseks elektrikarpe või tuleb kasutada kodutarbija omi?

    Tänud ette.

    #2
    Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

    Käru on käru! Karavan on karavan! Kärude kooslus muutub karavani osiseks, kui neid järjestikku liigutatakse ühes suunas! Pole vaja emakeelt solkida!
    viimati muutis kasutaja Scott; 08 m 2017, 00:22. Põhjus: eelnevat postitust ei pea tsiteerima

    Comment


      #3
      Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

      Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
      ; Käru on käru! Karavan on karavan! Kärude kooslus muutub karavani osiseks, kui neid järjestikku liigutatakse ühes suunas! Pole vaja emakeelt solkida!
      Ja sisu on mis ?

      Mina paneks mõne "kaitsmega" mikendusjuhtme.

      See küll lombi taha, aga tehakse ka euroopasse:
      Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

      Comment


        #4
        Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

        Kõrge IP-klassi ja tihendatud aknaga mõnekohaline kilp, seal ülekoormus ja leke, paraja varuga õigesooline/-tüübiline sisendkaabel (või mitu, igaljuhul vastavalt ilmastikuoludele kaetavad) ja väljundkaabel koos vastavate läbiviikude ja kummikaablitega.
        Üle-alapingete eest nii naljalt portatiivses lahenduses end ei kaitse, enne leiab äike ülesse.
        Aga tehtav, pakun end välja.
        Erilahendused.
        PS või mail.

        Comment


          #5
          Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

          Matkaauto või karavaniga on üks väike probleem - sa ei kontrolli, kumbat juhet pidi tuleb faas, kumbat null. Minu Mitsibishi-HYMER originaal-elektrikilp koosneb kumbagi sissetuleva soone otsas automaatkaitsest. Mu isiklik kogemus soovitab alati kasutada maandusega pikendust.

          Comment


            #6
            Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

            Esmalt postitatud martinj poolt Vaata postitust
            Ja sisu on mis ?

            Mina paneks mõne "kaitsmega" mikendusjuhtme.

            See küll lombi taha, aga tehakse ka euroopasse:
            http://www.bestmaterials.com/detail.aspx?ID=20310
            ; Kõik need küsimused on lahendatud väikelaevadel, kaldavoolu saamiseks. Sealt võiks eeskuju võtta!
            viimati muutis kasutaja rainadov; 07 m 2017, 20:18. Põhjus: täht

            Comment


              #7
              Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

              Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
              ; Käru on käru! Karavan on karavan! Kärude kooslus muutub karavani osiseks, kui neid järjestikku liigutatakse ühes suunas! Pole vaja emakeelt solkida!
              Lauset semikooloniga ei alustata. Pole vaja emakeelt solkida!

              Comment


                #8
                Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                Esmalt postitatud trikkit poolt Vaata postitust
                Lauset semikooloniga ei alustata. Pole vaja emakeelt solkida!
                Eks ta tahab eriline olla... veel siin on üks tegelane kellel umbes "iga" "teine" "sõna" "on" "jutumärkide" "vahel", "vastik" "vadata", "lugema" ei hakkagi.
                http://hparchive.com/
                https://worldradiohistory.com/index.htm

                Comment


                  #9
                  Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                  Ilmselt on semikoolon tegelikult kirjutaja brauseris emotikon. Ja karavan on juriidiliselt ja tehniliselt järelhaagis. Ühed solgivad emakeelt, ühed solgivad teemat - kuulge solkijad, teha pole midagi? Kuidagi õrnakesed olete, kui ainult vormindust näete ja asja mõte pole oluline.

                  On väga lihtne kontrollida sisenevat faasi ühefaasilises lahenduses, abivahend selleks ei võta mingitki ruumi, selle abivahendi nimetus on indikaator - http://www.harjuelekter.ee/et/product/22989 ja see võiks tehnikafoorumi osalistel kes elektri teemal sõna võtavad, küll olemas olla. Ja saab teha ristlülituse, millega juhite faasi täpselt sinna kuhu soovite.
                  Peale selle, rainadov viitas semikoolonile vaatamata väga õiges suunas - väikelaevade kaldavoolu saamise lahendused. Need ei ole suvalised asjad, need on rangelt standardiseeritud ja aksepteeritud eri riikides.
                  Lisaks soovitan tundlikumale elektroonikale kasutada online-upsi. Tagab korrektse siinuse ja pinge, kaitseb ülepinge ja juhuslikult pikendusjuhtmesse jooksnu eest.
                  Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                  Konfutsius

                  Comment


                    #10
                    Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                    Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
                    On väga lihtne kontrollida sisenevat faasi ühefaasilises lahenduses
                    Meil kasutusel oleva TN-S juhistikusüsteemi puhul, kus kaitsejuht on neutraalist eraldatud, ei tohiks ühefaasilistes lahendustes olla kuskil vajadust faasi ja neutraali eristamiseks.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                      Statsionaarselt muidugi, aga me ei tea kuidas on EnnS oma mitsu lahendanud. Me ei tea ka milline on pikendusjuhe ja kuhu see ühendatakse näiteks Lõuna-Hispaanias. Usalda, aga kontrolli, öeldakse.
                      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                      Konfutsius

                      Comment


                        #12
                        Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                        Karavani elektrisisestus käib muidugi sama pistikuga, mis paadi kaldavool. Iseenesest seal on otsad paigas, aga isegi kui mängu ei tule pikendusjuhe, ei saa 100% garantiid olla, et faas ja null ikka samadel otstel alati on. Kui midagi saab sassi minna, siis on mõistlik selle võimalusega arvestada.

                        Kui tegu on puujahiga ning ainsaks tarbijaks 220V pingele (nagu minu näitel on) on akulaadija, pole see nii suur probleem. Matkaauto puhul aga tuleb mängu metallkere ning tarbijatest lisaks akulaadijale külmkapp ja siis muutuvad asjad veidi nõudlikumaks.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                          Jäta nüüd: vees puukerega jaht on palju hullem: kuhugi pole maandus/nullipolti kinnitada.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                            Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
                            Jäta nüüd: vees puukerega jaht on palju hullem: kuhugi pole maandus/nullipolti kinnitada.
                            ; Kinnitad ankru keti külge ja viskad ankru vette! Võib juhtuda, et kalakaitse tuleb tšekiraamatuga õigust tegema!

                            Comment


                              #15
                              Vs: Karavani elekter (230 ja 12 V)

                              Kui ainsaks tarbijaks otse pikendusjuhtme otsas on maanduseta pistikuga akulaadija, siis polegi nagu midagi maandada.

                              Comment

                              Working...
                              X