Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Erinevate opvõimendite arutelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Erinevate opvõimendite arutelu

    Esmalt postitatud sebastian poolt Vaata postitust
    TL074 on J-FET sisenditega opakatest suht tagasihoidlik asjandus, müra 18nV/Hz, samas kui NE5532 (bipolaar sisend) ainult 5...8nV/Hz. OPA627 muidugi omaette klass 4,5nV/Hz...
    Antudjuhul kõrvutada neid mürapinge järgi on bullshit! LME49713, LME49710, LME49720, LME49740 ... ja paljude teiste "müstiliseks peetav näitaja" lööb OPA627/OPA637 vastava "müstilise näitaja" pika puuga nokauti - miks siis ei kasutata neid ~ca 2€ opakaid? On nad millegi poolest 20 korda kehvemad? Jama, ei usu. Maxim, Linear jne. teevad ka väga häid opvõime. Ei tasu siin karta seda TL seeriat - kui vaja paremat - TL051, TL052 jne.
    Aga põhimõtteliselt on TL07x enam kui piisav antud rakenduseks.
    -superradical-

    #2
    Erinevate opvõimendite arutelu.

    Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt
    Antudjuhul kõrvutada neid mürapinge järgi on bullshit! LME49713, LME49710, LME49720, LME49740 ... ja paljude teiste "müstiliseks peetav näitaja" lööb OPA627/OPA637 vastava "müstilise näitaja" pika puuga nokauti - miks siis ei kasutata neid ~ca 2€ opakaid? On nad millegi poolest 20 korda kehvemad? Jama, ei usu. Maxim, Linear jne. teevad ka väga häid opvõime. Ei tasu siin karta seda TL seeriat - kui vaja paremat - TL051, TL052 jne.
    Aga põhimõtteliselt on TL07x enam kui piisav antud rakenduseks.
    Midagi müstilist seal pole, lihtsalt 4,5nV/Hz müra on J-FET sisendi jaoks väga hea näitaja ja 18nV/Hz suhteliselt vilets. Antud skeemis aga piisab täiesti bipolar sisenditest ja miks mitte siis neid nö 1-euroseid kive kasutada, kui müra kordades väiksem. LME-seeria müratase on samuti suurusjärgus 2...4nV/Hz ja tõesti ilmselt paremad, kui OPA omad, nii räägivad. LME on minu teada kõvast uuem seeria, kui OPA "legendaarsed", ju siis selle pärast ka vähem kasutusel?
    Miks mürapinge järgi kõrvutada on BS?

    Comment


      #3
      Erinevate opvõimendite arutelu.

      Esmalt postitatud sebastian poolt
      Miks mürapinge järgi kõrvutada on BS?
      Antud rakendusele kehtis see - Hi-End on teine teema ja mul hetkel laual ~2500€ seade kus TL opakad kasutusel ja tegu on hinnatud marki seadmega, püüan võtta selle vaba õhtupooliku ja võrrelda - kas siis OPA627 on nii müstiline, prooviks ju võiks katsetada ka LME49710 tema vastu, et tea, kas siis inimkõrv teeb ka väga palju vahet....
      Mitte alati ei ole point opvõimu mürapinges, on saanud ka ise varemalt mõtelda selle üle, et miks mõnel juhul on paganama palju müra seadmes - elu on ikka näidanud, et asi peab olema õigesti konstrueeritud, suht plankskeem tootja andmelehelt ei ole alati kõige parem ja ideaalsem lähenemine.
      Kui tarvilik väike mürapinge siis see määrab mõnel juhul palju - mõõteseadmetes näiteks, bassivõimendi osas aga puudub sel mõistuspärane seletus.
      NE5532 on hea opvõim, sellele ei vaidle vastu - odav, kvaliteetne jne. Lihtsalt oma mõtte koondasin sinna, et tema puhul on mõistlik kasutada 4 opakaga versiooni - skeemike saab oluliselt kompaktsem, kvaliteedi pärast ma samuti ei põeks - me ei ehita siin spektrianalüsaatorit ju .
      Et selles asi - muidugi võib kasutada ju muud, lihtsalt skeemi lihtsustamiseks see mõte
      -superradical-

      Comment


        #4
        Erinevate opvõimendite arutelu.

        Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt Vaata postitust
        Kui ei taha, et asi väga kirju on siis mina kasutaks seal hoopis TL074 - sel 4tk ühes kestas. Ja kasutatakse neid ka kallites Hi-End seadmetes
        Võimalik, et kasutatakse, aga loodan, et mitte signaali ahelas, kuigi väga ei imestakski, sest vahel maksab nimi + suurepärane korpus enamiku hinnast ja heli headusele väga ei panustata.

        Comment


          #5
          Erinevate opvõimendite arutelu.

          Douglas Self-i kirjutatud raamatus Self on Audio ütleb ta ühes oma 1996 aasta artiklis, et TL072 on vananenud ja 5532 igal juhul paremate omadustega.

          Tänan vastnuile.

          Comment


            #6
            Erinevate opvõimendite arutelu.

            Ei ütleks, et see TL kehva oleks - ma liigitaks ta heli kindlasti üheks paremate seast mida olen kuulnud. Tegu on üsna kaasaegse tehnikaga, tootmine algas 2000 teisel poolel.
            Nimi on Hi-Fi ja Hi-End poolel üpris tuntud, skeeme netist ma mitmeõhtuse otsimise järel ei leidnud. Vaid üks vähene fragment sellest.
            Vaielda võib pm. iga asja üle, parameetritelt paberil on NE5532 muidugi hea, ilmselt võib ta ka reaalselt olla üle TL07x seeriast, samas ega temas midagi väga viletsat ka ei ole, bassiasjades on ta kindlasti enam kui piisav. Muidugi kui ise teeks mingit heliasja (kogu sageduse poolel) siis kindlasti eelistaks LME opakaid - sel on vahe NEga väga mitmekordne.

            Põhjus miks pakkusin - lihtsustaks oluliselt reaalselt valmis tehtavat ja antud juhul pole helikvaliteedis kindlasti mõtet kahelda, seega ei midagi "vägivaldset" ega pealesundust

            Douglas Self on mõnele jumal, teine kirub - sama on ka Cordell-i, Pass-i ja Slone-ga
            -superradical-

            Comment


              #7
              Erinevate opvõimendite arutelu.

              Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt
              Vaielda võib pm. iga asja üle, parameetritelt paberil on NE5532 muidugi hea, ilmselt võib ta ka reaalselt olla üle TL07x seeriast, samas ega temas midagi väga viletsat ka ei ole, bassiasjades on ta kindlasti enam kui piisav.
              See on õige. Kõrgema sagedusega müra bassifiltri väljundis pole just oluline. Veidi otsinguid netis ja selgub, et NE5532 "mürab" vähem ainult siis kui sisendsignaaliallika takistus on madal. Kusagil ca 10kOhm sisendi puhul on nad selles mõttes juba TL07x-ga suht võrdsed. Samas on NE5532 müra suurem just 30Hz kandis tänu bipolar sisendi eripärale. Pole ka erilist valikut, kus oleks 4 head võimendit ühes kestas ja samas odav asjandus...
              Tegelikult ma ei ole eriti TL07x pooldaja. Juba JFET sisendi pärast. Kellele ema kellele tütar :-). See oleks õigustatud väga suure takistusega signaaliallika puhul (kondensaatormikker vm.), aga siis kasutaks juba midagi vingemat või hoopis diskreetset (ja kvaliteetset) J-FET transsi sisendis.
              Tegelikult, oleme ausad, on NE5532 sama tavaline used everywhere- opakas nagu ka TL07x. Hinna ja kvaliteedi suhe on mõlemil väga head.

              Comment


                #8
                Erinevate opvõimendite arutelu.

                Sai siin mögisetud neist opvõimudest. Võtsin ja võrdlesin mõnesid.
                TL072
                NE5532
                OPA2604
                ja siis see kurikuulus...
                OPA627

                TL072, NE5532 ja OPA2604 lihtne proovida, viigud klapivad kõigil 1:1 . OPA627 nõuab aga palju rohkem nikerdamist kuna sel on 1 opvõim samasuguses kestas nagu teised - sai siis natuke Eageldatud jälle , et saaks samal platvormil kasutada.
                Võiks järeldada, et tabelis olev OPA2604 on hea opvõim - ei ole, mina pettusin, genereerimisest ei saanud lahti, sisendtakistusel 10kilo-oomi mil katsetasin, proovisin genereerimist piirata 2,2 ja 4,7pF kondekatega, viimased SilverMica aga tulemus 0.
                Tundub, et selle opaka puhul tegu teise suunitlusega, OPA2134 kirjutatakse netis head aga OPA2604 kohta seda ei ütleks vaatamata headele näitajatele.
                OPA627 puhul proovisin kohe genereerimisega võidelda aga selgus, et see töötab ka ilma selle ahelata samahästi .
                Kuigi kartus oli - suur kiirus, 55V/us ja kõrgem sagedus aga tundub, et audios ei vaja see kompensatsiooni.
                TL072 ja NE5532 kohta mõningal määral muudan oma arvamust - mõlemad on jamad, audios vähemalt küll .
                Helisignaal tuli Dimmu Borgir Spiritual Black Dimension plaadilt, paar Tiesto biiti kah sekka, et saaks võrdlusmomenti.

                Mina annan vaieldamatult 1. koha OPA627-le, see on tõesti mõnusa ja naturaalse heliga opvõim, OPA2604 tundub madalatel sagedustel olevat ehk proovimist väärt - kõrva jäi kuidagi enam madalsagedusi kui OPA627 neid esile tõi - aga puhas ja naturaalne heli on parem kui madal kõmin - minu seisukohast vähemalt
                Isegi iPod- i sama muusikaga kuulates on selle heli parem kui siiamaani olen tajunud - muidugi kui loomulikud pakkimiskaod eemale jätta .

                TL072 ja NE5532 püüan edaspidi korraliku heli soovimisel mööda jalutada kuigi need töötavad kui skeem on hästi tehtud aga nende helipilt on erinev, kuidagi tühjavõitu või nagu elutu (loll võrdlus). Vanemas tehnikas on need 2 muidugi väga sobivad ja ka vene opvõimude asemel eduga kasutatavad - edasiminek on ikka tuntav.

                Seega - kel võimalusi ja soovi siis elus tasuks proovida OPA627, ta on seda väärt, võiks ainult taskukohasem olla kuid ju siis on tehniliste parameetrite kõrval veel see "miski".
                LM ja LME seeriaid esialgu proovima ei hakanud, lähitulevikus LM4562 kindlasti tahab võrdlemist ja LME497xx seeria kuigi need on esimesega pm. samad asjad - tehnilised näitajad on mitmes punktis paremad kui OPA627 aga hind on isegi kümned korrad odavam - ehk see miski on kadunud ja vääriks proovimist nende sekka ehk ka OPA2134.

                Niipalju siis heietusi - ehk tõsta kuhugile sobivamasse kohta või mingi opvõimude kuulamise kogemuse teema tekitada?
                -superradical-

                Comment


                  #9
                  Erinevate opvõimendite arutelu.

                  Mis skeemis nad sul täpselt olid testimiseks, mis need muud jupid olid, mis signaali nivooga toitsid?

                  Comment


                    #10
                    Erinevate opvõimendite arutelu.

                    Üsna minimalistlik eelvõimendike, sisendis ALPS blue ja sealt opvõimu, väljundist otse lõppvõimudesse -

                    proovitud praegu ainult MOSFET, üks natuke eripärase skeemilahendusega negatiivse kanaliga võim ja siis lihtaretis LME49830+IRFP240/IRF9240 ja Lateraaliga ka, mulle siiani sümpaatseim lahendus: OptiMOS, katsemaketis Exicon ECX10N20/ECX10P20 lõppaste 3+3 transiga, toide +-68V, silumises 2*56000uF.
                    Skeem tuleb kunagi ka kui huvi aga ma usun, et enne tuleva nädala lõppu kindlasti ei jõua, kui muidugi miskit väga muutub ja saab katsemketi staadiumist selle aretuse välja, ehk siis. Muidu tehtud katsetustel juhtmepuntrad ja näotu veel asi.
                    Kunagi panen ehk pildid ka kui valmis.
                    Hetkel pole selleks mahti, vaja kolida ja tegemist nii, et tapab.
                    -superradical-

                    Comment


                      #11
                      Erinevate opvõimendite arutelu.

                      Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt
                      Üsna minimalistlik eelvõimendike, sisendis ALPS blue ja sealt opvõimu, väljundist otse lõppvõimudesse
                      Palju võimendus oli, sidestuskondesid ka oli, mis oli toiteks, kuidas toite konded olid ühendatud ja millised?

                      Comment


                        #12
                        Erinevate opvõimendite arutelu.

                        Esmalt postitatud moi poolt
                        Palju võimendus oli, sidestuskondesid ka oli, mis oli toiteks, kuidas toite konded olid ühendatud ja millised?
                        Pikk jutt, kui aega tekib, ehk nädala lõpus siis toksin skeemi arvutisse, hetkel see kõik paberil ja praegu ei ole nina ees ka.
                        Toide stabiliseeritud lineaarstabikatega, +-15V, opvõimude toide läbi 10 ja 22uF (vahet ei tajunud!) katsekondekate, Nichicon Fine Gold elektrolüüdid + nendega paraleelselt veel 100nF keraamika (parem tüüp mis audios kasutamiseks [hetkel tüübi jään võlgu kuna kogu süsteem ja skeem minust 60km] sobiv), võimendus valitav lülitiga aga lõpuks tahan leida sobivama püsilülituse, sidestuses ajasin minimaalselt esialgu läbi aga uurin ja katsetan niipalju kui aega leidub.
                        Tegelikult see kõik on teise teema jutt aga eks midagi jagan sellest kompotist kui ta vähemalt mind end rahuldab.
                        -superradical-

                        Comment


                          #13
                          Vs: Erinevate opvõimendite arutelu

                          Väga asjalik artikkel – kinnitab ka minu mürade mõõtetulemusi ja kogemusi. Bipolarsisendiga Op kasutatakse madalamatel sisendtakistustel ja FET kõrgemaoomiliste puhul. Sama kehtib ka erinevat tüüpi transistorite mürade puhul. OP andmelehel tasub vaadata pinge- ja voolumürade väärtusi. Selle järgi saab otsustada, milliste sisendahelate takistustega antud OP sobib, et tagada min mürad. Ka ei ole mõtet omavahel eri tüüpe (FET ja bipolaar OP) skeemides asendada - tulemus on üldjuhul kehvem! Kui takistused ei sobi, ei pruugi isegi 100X kallim OP tagada asendusel väiksemat müra – tulemus võib olla vastupidine. Suuremat rõhku tuleb panna ka muudele sisendahelate detailide müradele, eriti kõrgemaoomiliste ahelate puhul.

                          * The NE5532, as mentioned in the last article, was originally developed by Signetics mainly for audio use. At the time it, for audio applications, it was like comparing a modern day Ferrari to an old Volkswagen Beetle. It really wasn’t until the LM4562 (see above) came along there was much reason to use anything else for most consumer audio applications—especially if you exclude microphone and phono preamps. There are op amps with better DC specs, faster settling times, higher slew rates, lower offsets, etc. But none of those improvements help 99% of audio gear perform any better. And those “partly better” parts are often worse in more critical areas. The 5532 is the corner stone of nearly all high-end professional audio gear which means most of your music has already been well steeped in 5532 goodness. If you dislike the “sound” of 5532 that means you must also dislike most of the music available.

                          *TL071/TL072 – These were mainstream audio parts and used in lots of pro gear before the 5532 came along. For all those speed freaks, it’s worth noting they’re rated only slightly slower than the elite chips at 15 V/uS. They were also among the first reasonably priced FET op amps that were useful for high quality audio. But they suffer from very limited output current, they can’t get very close to the rails, have higher distortion, and they’re relatively noisy. Their lower power cousins the TL061/TL062, and the lower spec TL081/TL082 are even worse.

                          THD+N - vaata ka allpool olevaid graafikuid:

                          http://nwavguy.blogspot.com/2011/08/...surements.html

                          Comment


                            #14
                            Vs: Erinevate opvõimendite arutelu

                            OP-AMP comparison(^^♪

                            https://www.youtube.com/watch?v=vVGAstB3IcA
                            viimati muutis kasutaja freeze; 04 08 2019, 20:35.
                            "Directly or indirectly, all issues related to sound should be decided by the ear as an organ of hearing: conclusions that are given by the ear is no longer necessary to challenge. Lord Rayleigh (John William Strutt)

                            Comment


                              #15
                              Vs: Erinevate opvõimendite arutelu

                              Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust

                              * The NE5532, as mentioned in the last article, was originally developed by Signetics mainly for audio use. At the time it, for audio applications, it was like comparing a modern day Ferrari to an old Volkswagen Beetle. It really wasn’t until the LM4562 (see above) came along there was much reason to use anything else for most consumer audio applications—especially if you exclude microphone and phono preamps. There are op amps with better DC specs, faster settling times, higher slew rates, lower offsets, etc. But none of those improvements help 99% of audio gear perform any better. And those “partly better” parts are often worse in more critical areas. The 5532 is the corner stone of nearly all high-end professional audio gear which means most of your music has already been well steeped in 5532 goodness. If you dislike the “sound” of 5532 that means you must also dislike most of the music available.
                              See siis tuli nüüd ilmselt sellest eelvõimu jutust sealt teisest teemast.
                              Signetics - see ongi imelik, et igal pool kus nende opakatega mingeid mõõtmisasjugi tehtud on siis alati just selle konkreetse tootja omad, et siit ka see kahtlus, et kes teab neid hiina kit-e kus need opakad kasutusel, seal pole tootja märki.
                              Samas NE5532 olid kunagi päris odavad, nii paarkümmend senti tükk olid mingiaeg Farnellis.

                              LM4562 neid on täitsa olemas ja LME49710 ka tundub hea, LME49740 aga viimane on suur, 4 võimu ühes kestas.
                              NE5532 on täitsa saadav ka mouseris jne, netis piltidejärgi on need minu eelvõimu peal olevad igaljuhul identsed aga tootjat sellegipoolest ei tea, ega see hiina sisu võib ju teine olla, krt teab.
                              -superradical-

                              Comment

                              Working...
                              X