Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

mürageneraator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    mürageneraator

    Probleem:

    Auto audiosüsteem laseb läbi generaatorimüra. Selle probleemile jälilesaamiseks on vaja juhtmeid ümber ühendada ja asendada ja pidevalt testida

    mootoriga testimisel on probleemiks hetgaasid, mis ei taha väiksesse sooja garaazi kuidagi ära mahtuda

    esimeses lähenduses võiks muidugi sumpa otsa pista toru mis hetgaasid garaazist väljutab

    aga kas võiks olla mingi selline skeem millega saaks geneereerida toitesüsteemi müra?
    juhuse tahtel juba akulaadija tekitab 50Hz müra, aga ideaalis võiks müra sagedus kõikuda 2000-5000 vahel.
    viimati muutis kasutaja tsimpa; 25 m 2008, 17:39.

    #2
    Vs: mürageneraator

    50Hz tavaliselt autosüsteeme eriti häitima ei kipu. autos on müraallikateks süütesüsteem ja ka generaator võib üht-teist anda. seega oleks ikka kõige õigem see toru ots garaazi seinast läbi puurida. tegelikult heitgaaside jaoks peaks olema ka imur vastu seda ava või koguni väljaspool. see aitab kompenseerida väljalaske, sumpa ühenduse ja toru ebatihedused. CO tapab suht vaikselt ja ette hoiatamatta.
    ma kuulsin, et väljas on ka teil jälle tiba soojem, seega poleks ka väga probleemiks ilmselt asja üldse õues teha
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: mürageneraator

      Kui kasutad lisavõimendit, siis leiad abi eraldustrafost audiokaablite vahel. NoorTehnikus müügil(oli vist 150.- raha). See probleem tuleb ilmsiks just kehvapoolse toitekaabli paigaldamisel või juhul kui toitekaablitel on kehva kontakt "-" ja "+" terminaliga autoakul.

      PS: Autovõimendiel ei võeta "-" autokerest.

      Auto audiokaablitest(sh. Pioneer) niipalju, et enamusel neist pole varjet. No kolme karva ei saa varjeks lugeda. Jutt käib ühest 10m kaablist(maksis 700...800.- vahel), mida sai mõned aastad tagasi ühte bussi torgatud.10 min hiljem ledas konteinerisse RCA otsad on mul alles ning võin nendest pildid teha kui kellegil kvaliteedi vasta huvi onKasutaja Walwal nägi neid alles hiljuti elusuuruses ning nalja oli nabani...

      Müragenest veel niipalju, et reaalsuses sellist genet ise valmis ei koksi, mis simuleeriks auto toiteahelatesse häirepinget. Auto aju lased lolliks.
      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
      Projektide pildid
      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

      Comment


        #4
        Vs: mürageneraator

        Esmalt postitatud reuter poolt
        50Hz tavaliselt autosüsteeme eriti häitima ei kipu.
        laadija tekitatud 50 Hz on kõllidest kuulda küll, aga mitte piisavalt valjusti et oleks mugav "bugtracingut" teha.

        lähen siis poodi toru järgi.

        Comment


          #5
          Vs: mürageneraator

          Kuule see on sul loogika et prõõgat nada ne duumat

          1. Võta võimendi toide akust KAHE juhtmega. Unusta ära "mass".
          2. Ühenda raadio miinus võimendi miinusega, seda tee kah jämeda juhtmega.
          3. Raadio on vist "massis" niivõinaa, seetõttu rohkem kereühendusi teha ei tohi.
          4. Kasuta võimu ja raadio vahel varjestatud RCAd.
          5. Ühenda suur konde toiteliinile enne võimendit, mitte eraldi juhtmetega (aku->konde->võim)

          Kas ikka veel piniseb ?

          Comment


            #6
            Vs: mürageneraator

            Karu jutul tõepõhi all kui võimendi kesta elektriliselt isoleerid auto kerest. Reeglina on sisemiselt "-" klemmiga ühenduses...
            The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
            Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
            Projektide pildid
            Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
            http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

            Comment


              #7
              Vs: mürageneraator

              Selle teema vist võib nüüd autoaudio alla kolida, mürageneraatoriga ei ole midagi pistmist enam

              Esmalt postitatud KaruTEC poolt
              Kuule see on sul loogika et prõõgat nada ne duumat
              minumeelest oleks kõigi viie eelneva punkti täitmine "hüppamine" ja konkreetse vea otsimine ja parandamine oleks "mõtlemine".


              Esmalt postitatud KaruTEC poolt
              1. Võta võimendi toide akust KAHE juhtmega. Unusta ära "mass".
              2. Ühenda raadio miinus võimendi miinusega, seda tee kah jämeda juhtmega.
              3. Raadio on vist "massis" niivõinaa, seetõttu rohkem kereühendusi teha ei tohi.
              niipalju kui ma olen "best practice"-t lugenud, on alati soovitatud toite "-" ühendada lähima kere maanduspunktini. ükskõik kui jäme vaskkaabel ole nii väikse takistusega kui kereplekk. eriti minu auto puhul oleks totter võtta akult, sest aku ja genekas asuvad erinevates auto otstes.

              misasi on raadio "-"?
              see võib tähendada kolme asja - keret, "-" klemmi (mis on ühendatud auto keresse üle peenikese ja pika juhtme) või audiogroundi (rca varjestus)?.

              viimase paari nädala suurprojekt on kahe võimendi korralik maandus.
              võiks ja peaks ka raadio maanduse ("-"klemmi, ja ka kere) ühendama korraliku jämeda kaabliga autokeresse.

              Esmalt postitatud KaruTEC poolt
              4. Kasuta võimu ja raadio vahel varjestatud RCAd.
              5. Ühenda suur konde toiteliinile enne võimendit, mitte eraldi juhtmetega (aku->konde->võim)
              väärt ideed mõlemad. kust saada varjestatud rca-d?? ma ei ole näinud poes ühtegi koaksiaalkaablit kus oleks isoleeritud topeltvarjestus....

              Esmalt postitatud KaruTEC poolt
              Kas ikka veel piniseb ?
              Ühendasin toru sumpa külge ja see võimaldas kenasti töötava mootoriga "debugida".

              esimene asi, mis avastasin, oli et pinin tekib ja kaob kui sagedusfiltri pistikut veidi painutada. seega - sagedusfilter lahti ja rca-klemmid üle joota.

              kui see tehtud, siis avastasin järgmise "kala"...
              nimelt, kui on ühendatud ainult ühe kanali juhe (ükskõik kumma juhtme ükskõik kumba kanalisse) siis pininat pole. kui aga teise kanali lisan, siis tekib. müstika. tundub nagu oleks rca varjestus katki, ja toimiks antennina. samas pole see loogiline, sest mõlemad juhtmed eraldiseisvalt töötavad. võibolla on probleem selles et tegu on kahe eraldi kaabliga ja see tõttu kaks eraldi varjestust, kui mõlemad on ühendatud, moodustavad vooluringi.... kui üks lahti lasta siis vooluring puudub.... siis lahenduseks võiks olla kaabel, mis on ühise välisvarjestusega, milles jookseb kaks koaksiaalkaablit... siis vooluringi ei tohiks tekkida...

              veel üks kathlane koht on rca kaabli vahel asuvat lüliti
              http://www.hot.ee/tsimpa//Y-%20cable.png

              kogu süsteemi skeem asub siin:
              http://www.hot.ee/tsimpa//skeem.png

              homme asendan selle lülitivärgi lithsa rca-pistiku-pesa-paariga
              viimati muutis kasutaja tsimpa; 25 m 2008, 23:27.

              Comment


                #8
                Vs: mürageneraator

                kere takistus on reeglina piisavalt pisike enamuse tarbijate jaoks, kindlasti ei tasu aga väita, et pisem, kui mistahes kaablil. lihtne katse oleks ühendada staatiline koormus(500...1000W) võimu kohale auto kere ja siis selle 25 ruuduse kaabli vahele ja siis mõõta aku miinusklemmist koormuse miinusklemmile pingelangu ja ka aku plussklemmilt koormuse plussile pingelangu. plussjuhtme pingelang ei pruugi olla oluliselt suurem.
                generaatori vool piirdub enamasti ca 100A-ga ja sellest osa kulub veel muude tarbijate peale. seega suure helisüsteemi tegelik tugipunkt on ikkagi aku, millele lühiajaline paarsada amprit on kukepea.

                teemasse: RCA topeltvarjete puhul on vooluringi tekkimine vägagi tõenäoline. kanalijuhtmete omavaheline keerutamine kindlasti vähendaks probleemi, aga lihtsam ja toimivam on ühe signaalijuhtme maa ühest otsast lahti võtta ja õhku rippuma jätta. kui maa on kere kaudu nagunii olemas, siis peaks võimu kerest eraldama või laskma signaalijuhtmete mõlemad maad ühest otsast vabaks.
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: mürageneraator

                  Kindlasti EI ole kere takistus väiksem vaskkaabli omast. Ja nende viie punkti täitmine peaks olema elementaarne, vastasel juhul sa rapsid niisama, proovid nii ja naa ja kui tööle hakkabki on ikka poolpidune.

                  Sa joonista kogu skeem üles ja vaata, millistest kontuurides jooksevad voolud. Sinna on vaja jäme juhe. Mõtle loogiliselt läbi, see on täpselt see koht kus "talupojatarkus" alt veab. Minuga pole mõtet vaielda, ma tean päris täpselt mis värk on.

                  Comment


                    #10
                    Vs: mürageneraator

                    Esmalt postitatud KaruTEC poolt
                    Kindlasti EI ole kere takistus väiksem vaskkaabli omast. Ja nende viie punkti täitmine peaks olema elementaarne, vastasel juhul sa rapsid niisama, proovid nii ja naa ja kui tööle hakkabki on ikka poolpidune.

                    Sa joonista kogu skeem üles ja vaata, millistest kontuurides jooksevad voolud. Sinna on vaja jäme juhe. Mõtle loogiliselt läbi, see on täpselt see koht kus "talupojatarkus" alt veab. Minuga pole mõtet vaielda, ma tean päris täpselt mis värk on.
                    Tegelikult on see tingimus täidetud, nii et vaidlus on täiesti mõttetu.
                    sinnasamasse kere maanduspunkti kuhu võimendi on ühendatud, on ka ühendatud akumiinus. seega lühim võimalik tee akuni.
                    võin hiljem koduarvutist saata täpse joonise ühenduste kohta.

                    Comment


                      #11
                      Vs: mürageneraator

                      Esmalt postitatud reuter poolt
                      RCA topeltvarjete puhul on vooluringi tekkimine vägagi tõenäoline. kanalijuhtmete omavaheline keerutamine kindlasti vähendaks probleemi, aga lihtsam ja toimivam on ühe signaalijuhtme maa ühest otsast lahti võtta ja õhku rippuma jätta. kui maa on kere kaudu nagunii olemas, siis peaks võimu kerest eraldama või laskma signaalijuhtmete mõlemad maad ühest otsast vabaks.
                      mida sa pead silmas "topeltvarje" all? kas seda et kumbki kanal on kahe varje all või on kummalgi kanalil oma varje ja siis veel sellest eraldi täiendav ühine varje?

                      aga nagu ma eelpool kirjeldasin siis sinu poolt pakutud variant - ühe kanali varje ühest otsast lahti jätta, töötab täiesti edukalt ka ühekordse varjega kaabli puhul. nii lihtne lahendus ei torganud esialgu pähegi.

                      Comment


                        #12
                        Vs: mürageneraator

                        Võimude toide otse akule ja makile uus toitejuhe, mille vead samuti samade klemmide alla ja pole mingeid probleeme. Soovitav on ka massijuhe vedada otse akuni. (lisakondensaatorit pole siiamaani vaja läinud) Ise olen teinud niimoodi 3 autol ja ühelgi pole probleeme olnud toite kaudu sisse hiiliva müraga. Signaalijuhtmena olen kasutanud ühekordse varjega rc otstega signaalijuhet. Toite ja signaalijuhtmed olen tavaliselt vedanud auto eri külgedelt.

                        Comment


                          #13
                          Vs: mürageneraator

                          topeltvarje all mõtlesin audiokaablit, millel kummalgi kanalil on omaette ühekordne varje. vabandust segase väljendusviisi pärast.
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: mürageneraator

                            arengud:

                            tegelikult ikka ei ole vahet kas on mõlema kanali varjestused ühendada või jätta üks lahti.

                            proovisin ka anda makile korraliku toite ja maanduse üle 10mm vaskkaabli - ei midagi.

                            lõpuks ühendasin sagedusfiltri üldse võimendi eest ära ja jätsin lahtiseks.
                            ikka pinin - ainult vasakus kanalis.

                            lõppjäreldus: probleem on selles et vasakpoolne kõlarijuhe jookseb ca 2-3m paralleelselt geneka-aku vahelise peajuhtmega.
                            ma ei proovinud küll võimendi juurest kõlarijuhtmeid lühistada, aga tõenäoliselt piniseks ka siis.

                            kui kunagi tulevad uued valjukad ja uued juhtmed, siis vean need kuskilt eemalt

                            Comment


                              #15
                              Vs: mürageneraator

                              Ning endiselt pean ennast kordama: osta eraldustrafo signaali kaablite vahele! 150.- raha NoorTehnikus...
                              The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                              Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                              Projektide pildid
                              Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                              http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                              Comment

                              Working...
                              X