Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

TIG-keevituse skeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: TIG-keevituse skeem

    Esmalt postitatud juku14 poolt
    sellega peaks saama igasuguseid asju keevitada jätab päris ilusa keevituse
    Saab küll ja saab ka teha filligraanst tööd. Eriti veel siis, kui on tegemist roostevaba materjaliga, näit torude kokkukeevitamine. Tasub omada ainult siis kui sellega pidevalt tööd teha ja raha teenida ja eritöödega tegeleda. Lihtsam on osta tööstuslik, kuid tuleb hoolikalt teha turu uuring ja millise firma oma osta!

    Comment


      #17
      Vs: TIG-keevituse skeem

      vahepeal küsiks millega saab trükiplaadile radasi sõõvitada pole kusagilt midagi leidnud.ise asun saaremaal äki keegi teab kust saab sellist sõõvitavat ainet siin osta

      Comment


        #18
        Vs: TIG-keevituse skeem

        Esmalt postitatud juku14 poolt
        vahepeal küsiks millega saab trükiplaadile radasi sõõvitada pole kusagilt midagi leidnud.ise asun saaremaal äki keegi teab kust saab sellist sõõvitavat ainet siin osta
        Siin on suht mitu teemat sellest juba olnud. Otsi vähe. Aga muidu tellid Tevalost näiteks naatrumpersulfaati.

        Comment


          #19
          Vs: TIG-keevituse skeem

          ok tänks nüüd tean kust saab seda ainet ma juba pikemat aega otsinud

          Comment


            #20
            Vs: TIG-keevituse skeem

            Trükkplaati saab söövitada ka siis kui on läheduses apteeki-sealt H2O2 (vesinikperoksiid) ja heal juhul leiad sealt (pinnimise) peale ka HCl (soolhape), mina olen enamjaolt leidnud 33% HCL ja kui tahad söövituslahust siis võtad 3% H2O2 tablette näiteks 4tk (lehes 8tk. tavaliselt ja hind mõni kroon) 100ml leiget vett ja umbes 40ml HCl, segad need kokku (enne lahustad H2O2 vees) ja selle lahusega saad söövitada u. 10*10 cm pinna, kui vajad suurema plaadi jaoks teed lahust rohkem-kui temperatuurid on õiged ja lahus värske (H2O2 peab olema värske, kui tabletid ilased ja kiiresti ei lahustu, arvesta, et kulub aega rohkem söövitamisel), minu praktikas on olnud kiireim söövitus alla 10 minuti kuid samas on kulunud ka üle tunni, kui H2O2 tabletid olid juba pakist välja võttes ilased).

            Trükkplaadi joonist saab jah ideaalselt koopiamasinaga suurendada ja kui on see algselt ilusasti mõeldud otse plaadile triikimiseks siis prindid selle võimalikult suure trükitihedusega printeril välja ja suurendad või vähendad-kuidas vaja-ka korraliku tahmavaruga koopiamasinaga, saadud joonis siis triigi PCB toorikule ja söövita, pärast atsetooniga pesed joonise maha, kui plaat söövitatud, kui joonis korralikult PCB toorikule ei jäänud, siis teed selle veekindla markeriga üle, et plaadi vaskkatet radade alt läbi ei paistaks, hea marker on PAINT-näit mina olen kasutanud mitmeid ja järeldus on see, et Paint´e on ka mitmeid-minu katsetes parim on olnud seniajani Mitsubishi toode, valge, aga paraku miinus sellel ka-ei ole veel leidnud väga peenikese otsaga markereid-lahendusena saab temast "värvi" välja kallata ja siis sulega või peene toruga joonise otse plaadile kanda (spartalik variant, kuid algajale soovitatav-plaat naljalt raisku ei lähe).

            Tig keevituse raudvara hinnad algavad ca. 9 000.- (algajale niisugune hea, kui kogu päeva ei "särista") CEDO näiteks müüb selliseid invertereid, mida saab kasutada MMA ja TIG-na, üldjuhul ongi keevitusaparaate, millega keevitatakse varraselektroodiga võimalik kasutada ka TIG keevitamisel kuigi ilmselt tänapäeval keegi sellist asja niisama "vaba-aja" sisustamiseks ehitama ei hakka-liigse keerukuse tõttu.
            Ka vene ajast on olnud näha selliseid masinaid, mil suur, külmutuskapi mõõtu krempel elektroonikaga-ühe keevitajaga kord vesteldes pidas too seda aparaati paremaks kui Telwin´i MasterTigi, mil hind oli ligi 50 000.Kui õnnestub siis muretse algatuseks selline vene jurakas-õppimiseks, sest kui Sa enne ei ole Tig põletit peos hoidnud siis Sa jõuad tema käsitsemise mitu korda mõttetuks arvata-kui ei-oled sündinud keevitajaks.Mina näiteks sain õppimise käigus mitu-mitu korda päevas ostsillaatori sädet sõrmeotsa (mask oli kõlbmatu-TIG keevitusel on asendamatu isetumeneva filtriga keevitusmask, mida minul aga ei olnud (hea mask on 3 500.-), kui see olemas siis on hea vaadata, kus asub sul parajasti põleti ja kus lisametall, minul läks see alatasa "uitama" ja kuigi põleti oli teises käes siis tikkus see ikka minema lisametalliga ühes ilmakaares, kui üritasin leeki süüdata siis ja jälle minut jalad värisesid , siis uuesti! Algajal ilmselt parem "kraapsuga" süütamise meetod-kuid siingi-tundub see ometi keerukam kui ostsillaatoriga süütamine (vähemalt alguses).Kui huvi erinevate keevitusliikide vastu siis on mitmeid raamatuid mida tasuks lugeda, meenub, et riiulis on raamat mil kaan kujundatud punase ja mustaga ja vist kollase-või valgega on diagonaalis üle kaane "ELEKTERKEEVITUS"-autorit kahjuks peast ei tea, kui huvi võin vaadata.

            Tartus näiteks on üks niisugune mees kes ka ise nokitseb teha keevitusaparaate-CO (traatkeevitusseadmeid), tüüp teeb isegi põleti suuremaltjaolt ise, ainult "traadikõri" on kaupluse kraam, trafod/drosselid mähib ise, korpuse teeb ise-ütles, et on vast mingi u. 40 tk neid teinud olen ise ka paari valmimisel põgusalt silma peal hoidnud, aga peamine-kui spartalikes tingimustes ta seda teeb-see on vapustav-minul selle kõrval on justkui Sandia laboratoorium ja ometigi ei tee ma niipalju kui tema-ilmselt on asi tahtejõus-näiteks ei kasuta ta oma seadmetes trükkplaate-kõik on rippmontaazis tehtud ja toimib-nüüd ongi üks minu pakutud idee mul laual ja ootab puuduolevat komponenti, siis saab aparaat juba trükkplaadil oleva elektrooditraati etteandva mootoriregulaatori ja kui hiljem peaks tekkima vajadus siis ka impulssreziimi. Küsin ehk lubab autor avaldada rohkem infot oma töö kohta-see on tõesti tugev tahtejõud-teha kohast kus alguses midagi praktiliselt ei ole.

            Comment


              #21
              Vs: TIG-keevituse skeem

              Kui sa alumiiniumi keevitada ei taha siis võta kolmfaas trafo mille väljundiks on 24v +3faas alaldi +meeter või rohkem ca.4-5mm takistustraati ja saad väga hea tulemuse.Saad keevitada ca kuni 4mm roostevaba või muud terast.
              Alumiiniumi keevituseks seda keerulist asja tehaksegi,see on eriline keemia.Niimoodi takistustraadiga annab seal kuni 4mm elektroodiga ka teha.

              Comment


                #22
                Vs: TIG-keevituse skeem

                Kui on soovi seda "reostaati" osta siis mul üks kolakas vedeleb, on u. 40 cm kõrge ja vast sama massiga (40kg) varrastüüpi südamikul ilgelt jämedad "mähised" ja nende peal jookseb kruviülekandega kontaktrullik. Ilgelt omapärane tükk-kui huvi on anna märku. Saad kasvõi niisama seisma omale huvitava aparaadi.

                Comment


                  #23
                  Vs: TIG-keevituse skeem

                  tegelt selline asi et ma ei tea mis see reostaat on ja milline välja näeb äki mõni pilt või midagi

                  Comment


                    #24
                    Vs: TIG-keevituse skeem

                    Minul on lihtsalt lihtne 3 faasiline,3 sambaga trafo,plaadipaki paksus on 10 cm,mähised on kaevandusest virutatud põlevkivikombaini hambaketta käitamismootorist välja kistud traat 8 mm vasklint,keevituspinge on 45volti,voolu ei tea kuna pole nii võimsat mõõteriista,millega registreerida,voolu reguleerin allmaa elektriveduri väntreostaadiga,keevitada saab väga erinevaid metalle,elektroodi hoidjas e käepidemel on lüliti,mis tüürib magnetkäivitit,millega saab lülitada massi sisse.

                    Comment


                      #25
                      Vs: TIG-keevituse skeem

                      Reostaat on muuttakisti,millega näiteks keevitusel saab regullida voolutugevust.Kõige lihtlabasemaid reostaate on näiteks koolides,mis näevad välja musta värvi,liugur on reostaadi peal(plastmassist risttahukas,mille küljes on kaks kontaktriba vasest ja liugleb mööda metallist varrast,mis läheb sellest tahukast läbi).Reostaadi keha on selline ka musta värvi pooli sarnane n.ö. mähis,mille vastu käivad kontaktorid.Välja peaks sellisel reostaadil tulema kaks juhtmeühenduspistikut.Minu keevitusaparaadi reostaat on u. meeter kõrge ja nii 30 cm läbimõõtu.Sellel on erinevus selles,et selle liugur käib vändast ja seal on üldse teine point kogu selles süsteemis.Juhtvardal on üldsegi vint peal,et kui keerata vänta,siis liigub kontaktor edasi.

                      Comment


                        #26
                        Vs: TIG-keevituse skeem

                        xillinxi reostaat on allmaa elektriveduri oma.See on seal kiiruse regullimise jaoks.Ettenähtud voolutugevus 250 A ja pinge 280 V.

                        Comment


                          #27
                          Vs: TIG-keevituse skeem

                          Esmalt postitatud xilinx poolt Vaata postitust
                          Kui on soovi seda "reostaati" osta siis mul üks kolakas vedeleb, on u. 40 cm kõrge ja vast sama massiga (40kg) varrastüüpi südamikul ilgelt jämedad "mähised" ja nende peal jookseb kruviülekandega kontaktrullik. Ilgelt omapärane tükk-kui huvi on anna märku. Saad kasvõi niisama seisma omale huvitava aparaadi.
                          Sul see reostaat veel alles?

                          Comment


                            #28
                            Vs: TIG-keevituse skeem

                            Muinsustervitus!

                            Comment


                              #29
                              Vs: TIG-keevituse skeem

                              Esmalt postitatud Wedru poolt Vaata postitust
                              Muinsustervitus!
                              No vähemalt sellel sajandil ikka. Vahest on nii, et see asi kohe ootab oma õiget omanikku.

                              Comment

                              Working...
                              X