Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Alalismootoriga treipink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Alalismootoriga treipink

    Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
    Julgen arvata, et "lüüdikuur" siin mingit tulemust ei anna.
    Ainus kahtlane rida ja sealgi kahtlustan ma pigem mõne nulli osas näpukat.
    Kusjuures "lüüdikuur" andis tulemusi, peale kondekate väljavahetust ei töötand pink enam üheski seades, ei originaalseades ega ka lisa detailidega mis olid eelnevate remondimeeste poolt lisatud. Originaal trükiplaatidega ja kapis olevate potekate kruttimisega sain pingi tööle kuid mootori kiirust polnud võimalik muuta, ainult kui kasutada kapis olevaid "peenhäälesus" potekaid.
    Selgus tõsiasi, tahhogeneraator ei tööta! Lisa detailid mis olid trükiplaadile pandud olid tahhogeneraatori info tekitamiseks ja sellepärast ka algselt pink ei toimetanud nii nagu peaks.
    Kahjuks uut generaatorit pole saada, ainult kasutatud ja seda ka üsna krõbeda hinnaga.

    Uus plaan on kasutada arduinot mis näeb läbi pöörete anduri mootori kiirust ja vastavalt sellele juhib türistore.

    Comment


      #17
      Aega palju mööda läinud aga pole endiselt korralikku mootori juhtimist valmis...
      Pink toimetab endiselt "pooletoobiselt" ilma koormuseta on pööre hea aga kui treima hakata siis kukub pööre maha aga omad asjad on vaja treida ja niiviisi täna sai terve päev nikerdatud.
      Ei koormanud väga hullusti pinki, enam jaolt jäi ampermeeter 10A kanti kui sattusin hoogu siis näitas ka 20A kuid see pole eriti lõbus, pööre kukub jubedalt ära.
      Peale päevast nikerdamist suutsin mootori peal kätt hoida ca. 4 sekundit. Mootor ise on täiesti kinnine ja puudub igasugune jahutus.
      Kas tasuks mõelda mootorile ventilaatori paigaldamisele ja mis võiks olla umbkaudne maksimum koormus sellisele mootorile?
      Elektri mootori maksimum töötemperatuur vist oli ca. 80 kraadi?

      Comment


        #18
        Olen aastaid tagasi lähedalt näinud, kuidas ühele väiksemale trepingile pandi peale alalisvoolumootor.
        Pöördeid sai keerata potekast alates nullist. Tahho-andur oli väike alalisvoolu mootor, mingi
        kaasaskantava kassettmagnetofoni mootor (töötas generaatorina). Lihtsalt selline uitmõte, et
        mis selle "tahhogeneraatori"sees siis tegelikult on.

        Pöörded sõltuvad pingest, moment sõltub voolust. Kui koormamisel pöörded alla tõmbab siis on toiteplokk
        liiga lahja, tõmbab pinge alla. Kui see ka oleks 30V ja 10A siis see on 300W, selline akutrelli võimsus,
        aga tegemist on ikkagi suurusjärk 4kW mootoriga.

        viimati muutis kasutaja M.P.; 18 04 2021, 22:57. Põhjus: Viga

        Comment


          #19
          Originaal tahhogeneraator suutis toota üsna palju voolu, ergutusmähised on seotud mootori mähistega, ilmselt kannataks mingise analoogse genraatori panna. Aga alguses tundus parem idee olevat arduino juhtimisele üleminek siis saaks ka ära kaotada 74 aasta elektroonika, oleks vähem asju mis saavad katki minna. Tuttav lubas arduino osas aidata kuid kahjuks pärast mitmeid katsetusi ja asjade mahapõletamist selgus, et polegi see asi nii lihtne kui algul paistis kui asja õigesti ja korrektselt teha. Praegust on tal uus skeem ja trükiplaat olemas ja ka osad komponendid peale joodetud aga nagu ikka pikale venivate projektidega on motivatsiooni ja aja puudus.

          Mootor võiks vist olla kas 3,8kw (max 5,3kw) või 4,3kw (max 6kw), analoogne pink mis kasutab käigukast omab 4,5kw vahelduvvoolu mootorit.

          Ega vist seda kuumenemist ole kõige mõistlikum katsetada alles siis kui mootori juhtimine on korras, näeb täpselt mootori pöördeid, pinget ning ja vist mõistlik mõõta mähiste takistusi mis peaks andma paremat infot mootori temperatuuri kohta kui välistemperatuur.

          Aga ise küsin, ise vastan:
          Электродвигатель постоянного тока пбст должен охлаждаться согласно ГОСТ 20459-75.
          Электродвигатель для металлорежущих станков и тахогенератор тс 1м предполагают увеличение среднего значения обмоточной и коллекторной температуры, но для таких условий должны быть соответствующая изоляция:
          – при 85 °С – класс изоляции В;
          – при 105 °С – F.
          При эксплуатации пбст в условиях тропического климата:
          – при 80 °С – В;
          – при 100 °С – F
          viimati muutis kasutaja turbohoolik; 18 04 2021, 21:56. Põhjus: Trükiviga

          Comment


            #20
            Esmalt postitatud turbohoolik poolt Vaata postitust
            ..Mootor võiks vist olla kas 3,8kw (max 5,3kw) või 4,3kw (max 6kw), analoogne pink mis kasutab käigukast omab 4,5kw vahelduvvoolu mootorit...
            Saksa vanatehnikal on ka tahhogeneraator peal, koos harjadega mootoriga. Tahho annab reeglina ca pool veomootori toitepingest.
            4,5kW ei näita veel midagi, sest küsimus on kiiruses mille juures see võimsus on näidatud ja sealt tuleb väändemoment.

            Tavaliselt on väiksel treipingil peal 2.2..3.0kW asünkroonmootor ja veab kõik tööd ära. Oleneb siis mida väikeseks pidada.
            Ma saan aru, et soovid selle seadmega reaalselt ka tööd teha. Siis miks raiskad oma aega ja tahet asjadele, mis ei vii kokkuvõttes kuhugi.
            Tavaliselt vaadatakse, et on harjadega mootor ja näiteks 3kW ja 3000rpm. Aga kui hakata kiirust, voolu jne reaalselt mõõtma, siis selgub hoopis midagi muud.
            Ehk, tehaksegi see suur viga, et valitakse kiire ja suur mootor (ja siis ollakse näpp suus jännis), selle asemel et valida õieti- väiksem, aeglasem, suurema väändemomendiga mootor ja tõstes inverteri abil pöörded paika.
            Mida mina teeks- ostaks peale S1 vahemikus 960-980rpm 2,5kW mootori, ostaks peale uue põlvkonna Siemensi invetrei millel on alalisvoolu pidur integreeritud, topiks käigukasti ühe anduri peavõlli hambaid lugema, paar andurit etteande võlle lugema, juhtkilpi paneks tööstusliku odavama kontrolleri mis kontrollib otse inverterit läbi programmi ja välja paneks väikese LCD või puute-ekraani, millega saaks seadistada.
            Saaks kõike teha ja määrata, mida aga pähe tuleb. Näiteks: auto pidurikettaid saaks treida nii, et kiirus suureneb automaatselt tsentrile lähenedes (ja selleks polegi vaja poole-millist CNC pinki).

            Nii et mõtle, millele sa oma head tahet ja aega raiskad (ja aeg on ka kaduv suurus, mida ei saa tagasi pöörata).
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #21
              Ei vaidle vastu, et kõige lihtsa ja võibolla ka kõige mõistlikum oleks panna asine sagedusmuundur ja vastav mootor.
              Ma ei julge küll pakkuda kui palju võiks selline toimiv komplekt minna maksma minu pinki külge aga ilmselt 1-2k?
              Originaal alalisvoolu mootor suudab väidetavalt sellel pingil teha 1-2000 rpm ühe faasilise 50A alaldiga. Mootori vedu spindlile on 1:1 ja on ka 8:1 ülekanne kui on tarvis aeglasemat ja jõulisemat vedu.
              Käigukastiga analoogil siis vahelduvvoolu 4.5kw 1400rpm mootor kasutuses.
              Minu eelpoole oletatud 3,8kw või 4,3kw alalisvoolu mootor on võetud gabariitide ja muude andmete järgi kuna samade gabariitidega oli mitme eri võimsusega mootoreid valikus kuid kindlasti teen nädalavahetus veelkord mootori gabariitide võrdluse.

              Kahjuks pole seda pinki ennem mind koheldud heaperemehelikult, tööpindu pole määritud või siis on kelgu käigukast lastud kuivale kuna tegelikult on pingil automaat tööpindade määrimine aga tööpinnad on 0.2mm kulunud, kuigi pink ise pole palju tööd teinud.
              Kuigi pingi ostes olid mul lootused kõrged on ta nüüdseks minule nn. õppepink, kas, kuidas ja kui palju ma viitsin, tahan ja suudan treitöid teha.

              Comment


                #22
                Pahasti, et liugteed on tuksis.
                Aga, vaatasin, et 3kW 965rpm 7,3A 29Nm mootor võiks selle seadme vabalt ära toita.
                Lihtsam mall teha jääb ikka kõvasti alla 1k, kui ise teed ja toimetad. Turul on täitsa odavaid lahendusi sellise omatarbeks asja jaoks.
                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment


                  #23
                  Suured tänud vaatamast. Alalisvoolule jäämise otsus sai vastu võetud siis kui olin originaal mootori üle kontrollinud ja kõik tundus korras olevat. Kui oleks mootoril probleem esinenud oleksin kohe kindlasti sagedusmuunduri teed läinud.
                  Mul on üks mõisniku plaan tulevikuks kuid see oleneb kas suudan spindlile elektromagnet piduri meisterdad siis oleks sagedusmuunduriga mootorit tarvis küll aga iga asi omal ajal, kui üldse.

                  Comment


                    #24
                    Aega üsna palju mõõda läinud ja IKKA pole pink korras. Suvel selgus tõsiasi, et 1X240V alaldi ei kõlba, hakkab kapis olevat 25A kaitset välja pilduma, kuigi saaks pingile veel koormust/kiirust lisada.

                    Uus mõisniku plaan/nägemus oleks kasutada kuidagi 3x400V toidet.
                    1. Trafo 3x400V->3X110V,mingine tahhogeneraatoriga alaldi õigete dioodidega. (sarnane lahendus nagu minu freespingil)
                    2. Trafo 3x400V->3X110V, dioodsild, PWM. (Ei tea kuidas PWMi juhtida)
                    3. Dioodisild, PWM. (Ei tea kuidas juhtida)
                    Läitke maha, kiitke takka!

                    Comment

                    Working...
                    X