1F mootor ja sagedus

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • A.R.
    Liige
    • 02/2008
    • 5954

    #1

    1F mootor ja sagedus

    Siin oli juttu et 3F mootori võimsus sõltub sagedusest.
    Kuidas ta sõltub sellest juttu polnud.
    Kuidas sõltuvad pöörded on aimatav aga võimsuse asi on segasem.
    Kunagi oli meil võrgusagedus pidevalt 47 Hz, sellega mootorid ikka töötasid.
    Tõsi, mootorgeneraator andis välja 45 Hz.
    Ja 400 Hz on tavamootorile natuke palju. Vist?

    Kui on 1F ja konde - kuidas siis lood on?
    Mis juhtub kui 50 Hz asemel on nt 25 Hz toide?
    Kas peaks pinget langetama - induktiivtakistus on ju väiksem?
    Või suurendama, et saada kätte endine võimsus?
    Või?
  • elukaz
    Liige
    • 01/2005
    • 3673

    #2
    Vs: 1F mootor ja sagedus

    Muunduritel on kombeks pinget ühes sagedusega vähendada ja suurema sagedusega nominaalis hoida.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment

    • A.R.
      Liige
      • 02/2008
      • 5954

      #3
      Vs: 1F mootor ja sagedus

      Või küsiks siis otse:
      Kui on 10 W 50 Hz mootor siis
      kas pöördemoment tuleb suurem
      25 Hz või 100 Hz sagedusega.

      Milleks?
      Makil on kiirused 19 ja 9
      Kuidas on lihtsam lisada kiirus 4,5?

      Comment

      • martinj
        Administraator
        • 11/2002
        • 8691

        #4
        Vs: 1F mootor ja sagedus

        Esmalt postitatud A.R. poolt
        Makil on kiirused 19 ja 9
        Kuidas on lihtsam lisada kiirus 4,5?
        Misasjad on 19 ja 9 ???
        Vihjena, et kiiruse 2.38 cm/sek tekitas kaasfoorumlane õli lisamisega kummidetailile
        Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

        Comment

        • A.R.
          Liige
          • 02/2008
          • 5954

          #5
          Vs: 1F mootor ja sagedus

          Esmalt postitatud martinj poolt
          Misasjad on 19 ja 9 ???
          Ma täpselt ei tea aga nii need "makivanad" neid kiirusi kutsuvad.
          Näiteks siin


          Olid lindid kuskilt aastast 64. Ja seal oli üks veel aeglasem salvestis.
          Ja inimesel on huvi.

          Vihjena, et kiiruse 2.38 cm/sek tekitas kaasfoorumlane õli lisamisega kummidetailile
          See on siis targa tehnikainimese lähenemine.
          viimati muutis kasutaja A.R.; 11 October 2015, 17:39.

          Comment

          • mats13
            Liige
            • 06/2009
            • 212

            #6
            Vs: 1F mootor ja sagedus

            Esmalt postitatud A.R. poolt
            Siin oli juttu et 3F mootori võimsus sõltub sagedusest.
            Kuidas ta sõltub sellest juttu polnud.
            Kuidas sõltuvad pöörded on aimatav aga võimsuse asi on segasem.
            Kunagi oli meil võrgusagedus pidevalt 47 Hz, sellega mootorid ikka töötasid.
            Tõsi, mootorgeneraator andis välja 45 Hz.
            Ja 400 Hz on tavamootorile natuke palju. Vist?
            .......................
            Või?
            Arvestame elektri mootori puhul nii. Pöörde moment sõltub magnetvälja tugevusest ja see omakorda voolust, Kiirusest ei sõltu kumbki. Vajalik pinge selle vajaliku töö voolu saamiseks sõltub pöörete arvust ehk kiirusest.
            Voolu piirab mähiste aktiivtakistus ja magneetiline küllastus. Wõmsus on I*U ja võllil pöörete arv korda pöördemoment. Järelikult mida suurem sagedus seda suurem võimsus. Kiirust piirab võrgu sagedus ja see, et rootor kesktõmbe jõu mõjul tükkideks ei lendaks või juhtub midagi laagritega, ülekannetega.

            Comment

            • M.L
              Liige
              • 02/2013
              • 615

              #7
              Vs: 1F mootor ja sagedus

              Esmalt postitatud martinj poolt
              Misasjad on 19 ja 9 ???
              Vihjena, et kiiruse 2.38 cm/sek tekitas kaasfoorumlane õli lisamisega kummidetailile
              Siin keegi targem selgitab täpsemalt seda lindi kiiruste asja. Eks need 9 ja 19 ole rahva seas käibele läinud numbrid, mida seadmete tootjad ise oma makkidele on kirjutanud. Huvitav, miks 9.53 ümardatakse 9 ja mitte 10?

              Comment

              • Farad
                Liige
                • 01/2010
                • 302

                #8
                Vs: 1F mootor ja sagedus

                Esmalt postitatud A.R. poolt
                Kuidas on lihtsam lisada kiirus 4,5?
                tõmba 9ga arvutisse, seal timmid.

                Comment

                • bnman
                  Liige
                  • 10/2005
                  • 239

                  #9
                  Vs: 1F mootor ja sagedus

                  Kommentaar ainult maki kiiruste kohta.
                  Eks kõik hea ole tulnud tollimõõdust (762mm/s=30ips ehk täiskiirus). Omal ajal NLiidus see ei meeldinud ja kehtestati 770mm/s, sealt poolkiirus 385mm/s jne). Aga kapitalistide vastu lõpuks ikkagi ei saadud.
                  Kolmekiiruselisi mootoreid makkidele on ikka toodetud, kui mälu ei peta, siis mõnel Olümpil või Elektroonikal olid taolised jaapanlased, võib-olla ka litsentsi kohaselt toodetud (kuigi kolmandat ei kasutatud skeemis).
                  Ja veel - audioredaktoritega saab arvutis selliseid trikke teha, et füüsiliselt polegi vaja maki kiirust muuta. Või ma eksin?

                  Comment

                  • elukaz
                    Liige
                    • 01/2005
                    • 3673

                    #10
                    Vs: 1F mootor ja sagedus

                    See pole ümardus vaid lühendatud väljendus. Aga et mingi makipede nende numbrite peale silmi pööritab, palun tõlkige mulle.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment

                    • bnman
                      Liige
                      • 10/2005
                      • 239

                      #11
                      Vs: 1F mootor ja sagedus

                      Nii ümardab rahvasuu ja las olla. Profid räägivad täis-, pool- ja veerandkiirusest. Seda kaheksandik- ja kuueteistkümnendikkiirust nad eriti ei ole kasutanud (või kui, siis reportermakkides). Ühtlasi kaob ära probleem, kuidas ümardada - kas 9 või kümme.

                      Comment

                      • martinj
                        Administraator
                        • 11/2002
                        • 8691

                        #12
                        Vs: 1F mootor ja sagedus

                        Kuulge, laske ikka teemaalgatajal kah vastata.Ei tahaks uskuda, et tal heliga seotud mure on.
                        Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                        Comment

                        • RaunoK
                          Liige
                          • 01/2007
                          • 1568

                          #13
                          Vs: 1F mootor ja sagedus

                          Esmalt postitatud A.R. poolt
                          Või küsiks siis otse:
                          Kui on 10 W 50 Hz mootor siis
                          kas pöördemoment tuleb suurem
                          25 Hz või 100 Hz sagedusega.

                          Milleks?
                          Makil on kiirused 19 ja 9
                          Kuidas on lihtsam lisada kiirus 4,5?
                          Huvitav aga asja ette võtmise kasulikus? 10W mootorite jaoks vist tööstuslikke sagedusmuundureid ei tehta väga, samas ei tohiks vastava kivi olemas olul selle ehitamine probleem olla. Nja ka selle nipiga saaks ka Majak 233 kassetika kiiruse 9 peale tõsta, võtaks nii mõnegi lintmakiga mõõtu 100Hz puhul langeb ju moment, kuna induktiivtakistus on suurem, seega kas maki sees on enam jõudu nii kiiresti toimetada, kui moment väiksem. Kui suurendaks pinget nii palju et vool oleks konstante, siis kirve meetodil oleks mootori võimsus 20W. 25Hz sagedusejuures tuleks ilmtingimata pinget vähendada, kuna tõuseb vool + veel et jahutus veelgi halvem on maha põlemise oht veelgi reaalsem.
                          Nii aga kuidas, tööstuslikult asja lahendatakse, kuna asünkroonmootorit jahutustiivik ei suuda teda enam nii madalatel pööretel piisavalt jahutada, kas siis lisatakse eraldi ventilaator või disainitakse labad ekstra suured?
                          Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                          Comment

                          • A.R.
                            Liige
                            • 02/2008
                            • 5954

                            #14
                            Vs: 1F mootor ja sagedus

                            Nende võimsustega on jah nii et I ja U. Lisaks tuleb vist veel cos(fi).
                            Head inimesed kinkisid katsetamiseks 1,5 kW 0-600 Hz 3F muundaja.
                            Ainult nad ei teadnud kas ta töötab. Üsna kobakas.

                            Autopoes oli pisike DC12V >> AC 230V 50Hz allahinnatud karp ka saaadaval. 150W.
                            Sees on 7x7 cm plaat. Jahutusvent ka sees.
                            Netist sai leitud mitukümmend skeemi, ainult tinuta kokku.

                            Lihtsalt lootsin et ma pole esimene loll sellise ideega. Et saaks kogemusi jagada.

                            Comment

                            Working...