Päikesepaneel, laadimiskontroller ja AGM-autoaku

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • dB321
    Liige
    • 04/2013
    • 155

    #1

    Päikesepaneel, laadimiskontroller ja AGM-autoaku

    mul on aku EK960 - laadimis controller see odav KLD1230, ja 12v süsteemi paneelid ES-150P

    nüüd sai kahele akule lisaks veel kaks akut juurde ostetud.

    väga murelikuke tegi see, kui akude ligidalt kuulsin vaikset susinat või mulinat.
    controller ja inverter näitasid laetud asendit 14.4v - ja laadimis amprit enam peal ei olnud.

    see on nagu aku keetmise hääl - ja see on aku tapmine juba.

    ma pole proovinud akut mingi autoaku laadijat - kas siis kaa seda keemise häält kuulda on.

    võimalik et controlleril on Set vale akutüübil. KLD-1230 on mul ta B1-Sealed olnud. Setti valikud B1-Sealed B2-Gel, B3-flood.
    ma ei leia netist kuskilt minu selle aku tüüpi - mis ta on - Sealed, gel, flood - mis ma controlleris valima pean.

    kas need akud teevadki seda vaiksemat keemise mulinat - või controller tapab akut ???

    ma tahan uut laadimis controllerit osta - mida te sellest arvate ? MT3010-BT see vast nii pask ei ole, mis praegune odav. controlleri tüüp on teine, see MPPT. mul odav on PWM.
    ja ma tahaks MPPT controllerit saada. räägivad et mppt on parem.
    viimati muutis kasutaja dB321; 15 June 2025, 20:12.
  • moi
    Liige
    • 01/2003
    • 7729

    #2
    Kust see 14.4V number pärit on kas laadijast või mõne täpse voltmeeriga mõõdetud?

    Comment

    • dB321
      Liige
      • 04/2013
      • 155

      #3
      Esmalt postitatud moi poolt
      Kust see 14.4V number pärit on kas laadijast või mõne täpse voltmeeriga mõõdetud?
      laadimis-controlleri näit.
      voltmeeter näitab aku küljest 14.3...
      aku küljest - laadimine lahti ühendatud - näitab voltmeeter 13.5...

      Comment

      • Shele
        Liige
        • 02/2008
        • 2418

        #4
        Siis on aku küll täis.

        Comment

        • dB321
          Liige
          • 04/2013
          • 155

          #5
          siis ei tohiks controller täis akul nimodi pinget peal hoida, et aku keeb.

          ma peaks võimalikult ruttu uue controlleri ostma.
          loodan väga et see sellist jama ei tee.

          Comment

          • moi
            Liige
            • 01/2003
            • 7729

            #6
            Kui aku pinge lahtiselt on 13.5 V ja laadijaga 14.4 ei saa laadimisvool 0 A olla. Laadimiskontroller kipub luiskama.

            Comment

            • dB321
              Liige
              • 04/2013
              • 155

              #7
              Esmalt postitatud moi poolt
              Kui aku pinge lahtiselt on 13.5 V ja laadijaga 14.4 ei saa laadimisvool 0 A olla. Laadimiskontroller kipub luiskama.
              pean siis selle osutiga ampripeetri vahele ostma.
              siis näen, kas ja kui palju amprit veel peal on, laadimise lõpuks.

              Comment

              • moi
                Liige
                • 01/2003
                • 7729

                #8
                Kui natuke arvutada, siis EK960 sisetakistus on 12/850=0,014 oomi, kuna see on nagunii muutv surus võtame lihtsustuseks 0,1 oomi, saame vooluks (14,4-13,5)/0,1= 9 A, see suudab aku kindlasti "keema" ajada.

                Comment

                • dB321
                  Liige
                  • 04/2013
                  • 155

                  #9
                  Esmalt postitatud moi poolt
                  Kui natuke arvutada, siis EK960 sisetakistus on 12/850=0,014 oomi, kuna see on nagunii muutv surus võtame lihtsustuseks 0,1 oomi, saame vooluks (14,4-13,5)/0,1= 9 A, see suudab aku kindlasti "keema" ajada.
                  kas siis controller ajab liiga palju amprit selga, täis akule w? see 9 amprit
                  täis laadimise ajal kasutatakse See amper ära - ja kui aku täis saab, siis jääb see amper kasutult peale, ja akut keetma ?
                  kuigi see KLD1230 controller näitab ekraanil - millal laadimine toimub ja millal mitte.
                  kui jõuab 14.4 . siis jäetakse laadimine seisu - ekraani järgi. aga tegelikult toimub seal midagi muud, miks aku muliseb.

                  mis akut keema ei aja - on aku autosse, ja auto genekas - ja ei midagi muud laadijat ?

                  Comment

                  • OSX
                    Üldmoderaator
                    • 02/2007
                    • 5594

                    #10
                    Üldiselt on pliiakude "keemine" normaalne protsess, sest see on ainus viis kuidas vabaneda sulfaadist, mis kipub elektroodidele kogunema. Elektrolüüti peab segama et ei tekiks kihistumine ja "keemine" on ainus viis kuidas elektolüüt liikuma saada nii, et säiliks keemiline puhtus. Seda enam, et antud juhul ei asu aku liikuvas sõidukis, kus loksutatakse vedelikku sõitmise ajal, mis samuti aitab hoida lahust ühtlasena. On meetodeid kus perioodiliselt "keedetakse " akut kuni 16V pingega, 14,4V on täiesti tavaline reziim. Keegi ei pea imelikuks ju seda kui näiteks Euroopasse sõites on auto teel vahel üle ööpäeva, st pideva laadimispingega 14,4-14,8V, järelikult on see ohutu pinge ning kuna mootoriruumis või kuskil kõhu all seda "keemist" ei märgata, on kõik normaalne . On spetsialiste, kes ütlevad et meie tavalises sõidutsüklis, mis vältab kõige rohkem 1-3h, ei saagi moodne autoaku üldse laetudki kui pinge on 14,4V. Seetõttu soovitatakse seadistada laadimispinge vähemalt 14,6-14,8V (kui saab seadistada).

                    Osutiga ampermeetrit, kui see ei ole mõeldud autole/traktorile, ei soovita 24/7 vahel hoida. Isiklik kogemus, oomipoe DC30A oleks peaaegu tekitanud tulekahju vaid ca 10A vooluga, läks nii tuliseks et korpuse plastik hakkas haisema. Nendega mõõdad asja ära ja lülitad uuesti välja, pidevaks monitoorimiseks ei kõlba.

                    PWM vs MPPT on nii ja naa. Kui on hämaram periood, siis võib PWM olla efektiivsem päeva lõpuks, aga heledal ajal MPPT muidugi teeb oma asja ära, see lubatud protsent toodetakse rohkem küll. PWM kasutegurit saab tõsta, kui paraleelitada neid, vastavalt siis igale oma paneel(igrupp) sisendisse. Ma kunagi alustasin ka PWM kontratega, ja kui ükskord siis otsustasin minna MPPT peale, sest kõik ju rääkisid et "ainult see", siis et see võis olla kas veebruar või märtsi algus, siis oli alul natuke pettumus, sest hommikuti ei läinud süsteem tööle, valgust vähe, samas kui PWM oleks juba paugutanud nagu vaja. Kui ma siis hiljem tegin aastate võrdluse, märkasin et PWM aegsed aprill ja mai olid tulnud välja suurema toodanguga, kui hilisemalt MPPTga. See muidugi võis sõltuda ka sellest et majapidamine lihtsalt ei tarbinud nii palju (puhas off-grid süsteem), aga niisugune tähelepanek oli.

                    Mida tuleb PWM kontratega teha, on see et tema mosfetid tuleb panna normaalsele radikale. Kui palava suvega on tarbimist, siis neil oli omadus minna lolliks kui sisetemp kasvas 40+ C kanti. Vaat siis on nad ohtlikud akule, sest lasevad paneeli pinge praktiliselt otse akule. Mul oli õnneks inverter taga mis reageeris kohe hädakisaga, aga sain jaole vähemalt.
                    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                    Konfutsius

                    Comment

                    • moi
                      Liige
                      • 01/2003
                      • 7729

                      #11
                      Autodes akude laadimisest seda, et vähegi asjalikumatel mudelitel on ammu juba laadimsipinge ja vool juhitavad vastavalt vajadusele ja aku omadustele üsna keeruliste algoritmide alusel. Ehk sõida või 24H ja ei ole aku kogu aeg pideva laadimispingega 14,4-14,8V.

                      Comment

                      • OSX
                        Üldmoderaator
                        • 02/2007
                        • 5594

                        #12
                        Mul seda luksust pole võimalik endale lubada, aga ei ole ka ilma selle asjalikuma featuurita akudel midagi viga kui 24h sõidetakse. Akud on autodel kaasas juba oi kui pikka aega, need viimase aja väljaleidused on suht hiljuti kummitama hakanud.
                        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                        Konfutsius

                        Comment

                        • dB321
                          Liige
                          • 04/2013
                          • 155

                          #13
                          Esmalt postitatud OSX poolt
                          Üldiselt on pliiakude "keemine" normaalne protsess, sest see on ainus viis kuidas vabaneda sulfaadist, mis kipub elektroodidele kogunema. Elektrolüüti peab segama et ei tekiks kihistumine ja "keemine" on ainus viis kuidas elektolüüt liikuma saada nii, et säiliks keemiline puhtus. Seda enam, et antud juhul ei asu aku liikuvas sõidukis, kus loksutatakse vedelikku sõitmise ajal, mis samuti aitab hoida lahust ühtlasena. On meetodeid kus perioodiliselt "keedetakse " akut kuni 16V pingega, 14,4V on täiesti tavaline reziim. Keegi ei pea imelikuks ju seda kui näiteks Euroopasse sõites on auto teel vahel üle ööpäeva, st pideva laadimispingega 14,4-14,8V, järelikult on see ohutu pinge ning kuna mootoriruumis või kuskil kõhu all seda "keemist" ei märgata, on kõik normaalne . On spetsialiste, kes ütlevad et meie tavalises sõidutsüklis, mis vältab kõige rohkem 1-3h, ei saagi moodne autoaku üldse laetudki kui pinge on 14,4V. Seetõttu soovitatakse seadistada laadimispinge vähemalt 14,6-14,8V (kui saab seadistada).

                          Osutiga ampermeetrit, kui see ei ole mõeldud autole/traktorile, ei soovita 24/7 vahel hoida. Isiklik kogemus, oomipoe DC30A oleks peaaegu tekitanud tulekahju vaid ca 10A vooluga, läks nii tuliseks et korpuse plastik hakkas haisema. Nendega mõõdad asja ära ja lülitad uuesti välja, pidevaks monitoorimiseks ei kõlba.

                          PWM vs MPPT on nii ja naa. Kui on hämaram periood, siis võib PWM olla efektiivsem päeva lõpuks, aga heledal ajal MPPT muidugi teeb oma asja ära, see lubatud protsent toodetakse rohkem küll. PWM kasutegurit saab tõsta, kui paraleelitada neid, vastavalt siis igale oma paneel(igrupp) sisendisse. Ma kunagi alustasin ka PWM kontratega, ja kui ükskord siis otsustasin minna MPPT peale, sest kõik ju rääkisid et "ainult see", siis et see võis olla kas veebruar või märtsi algus, siis oli alul natuke pettumus, sest hommikuti ei läinud süsteem tööle, valgust vähe, samas kui PWM oleks juba paugutanud nagu vaja. Kui ma siis hiljem tegin aastate võrdluse, märkasin et PWM aegsed aprill ja mai olid tulnud välja suurema toodanguga, kui hilisemalt MPPTga. See muidugi võis sõltuda ka sellest et majapidamine lihtsalt ei tarbinud nii palju (puhas off-grid süsteem), aga niisugune tähelepanek oli.

                          Mida tuleb PWM kontratega teha, on see et tema mosfetid tuleb panna normaalsele radikale. Kui palava suvega on tarbimist, siis neil oli omadus minna lolliks kui sisetemp kasvas 40+ C kanti. Vaat siis on nad ohtlikud akule, sest lasevad paneeli pinge praktiliselt otse akule. Mul oli õnneks inverter taga mis reageeris kohe hädakisaga, aga sain jaole vähemalt.
                          ei teagi kas on mul mõtet siis MPPTd osta ?
                          controlleril vist peaks saama settis muuta laadimise sisse ja välja lülitust paneeli pingega, millal hommikul laadimise sisse lülitab ja õhtul laadimise välja.
                          võibolla saaks controlleril amprit tõsta - mosfeteid juurde panna - et nii tuliseks ei läheks.
                          mul sõbral oli selle controlleri kuumenemisega selline asi - lõigi paneeli pinge akusse - ja inverter pani ülepinge kaitsesse. tiivik töötas taga, controlleril, kui väljas päike oli.

                          Comment

                          • OSX
                            Üldmoderaator
                            • 02/2007
                            • 5594

                            #14
                            Kui on võimalik seda kulu endale lubada, võiks MPPT olla küll olemas. Konkreetselt ju keegi teine ei tea kas ja kuidas miski sobib, pealegi üks saab siis teisele tagavaraks olla. Sisendi ühendusviis ja pingevahemik muidugi tuleb siis vahetamisel ikka üle vaadata.

                            Mosfette saab juurde panna, ma panin lihtsalt paraleelselt peale, IRF3205 kui meeles on. Ma tegin ka radiaatori sundventilatsiooniga, sest ma tahtsin lõppeks vähemalt 3kW energiat kätte saada, selleks olid mul kolm algselt 100A isendit paraleelis 24V süsteemis. Ja sain ka. Lisaks olid mul paneelid eri suundades gruppidega eri kontrollerite taga, nii olid hommik ja õhtu ka pikemad kui lõunasse vaatavatel süsteemidel.
                            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                            Konfutsius

                            Comment

                            • elukaz
                              Liige
                              • 01/2005
                              • 3673

                              #15
                              Esmalt postitatud moi poolt
                              Kui natuke arvutada, siis EK960 sisetakistus on 12/850=0,014 oomi, kuna see on nagunii muutv surus võtame lihtsustuseks 0,1 oomi, saame vooluks (14,4-13,5)/0,1= 9 A, see suudab aku kindlasti "keema" ajada.
                              Sisetakistus on väga muutuv sõltuvalt pingest ja laetusest ja eriti voolu suunamuutusest, alla 0,1 ampriga täis akut laadides kukubki vaba klemmipinge voldi ja rohkem.

                              Vähegi nutikas laadija ei hoia pidevalt 14.4V peal, see kas langeb astmeliselt või sujuvalt või lolli pidevlaadija puhul ei tõusegi üle 13.8.
                              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                              Comment

                              Working...