Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Hakkas juhuslikult selline asi silma kuskil. Löön datasheedi lahti ning väidetavalt kannatab sellest fetist püsivalt läbi lasta 170A voolu . Üks asi millest ma kuidagi üle ei saa on see, et asi istub To-220 kestas millel on suht imepisikesed jalad. Seletage nüüd lollile kudias sealt isegi murdosa sellest 170A'st läbi peaks minema? Muidu saaks asja ju igasugusteks huvitavateks ettevõtmisteks kasutada
Et takistus on nii väike, et ta ei kuumene? Ma ei muretsegi FET'l eralduva soojuse pärast, vaid sellepärast et jalg on kuradi peenike.
Toon näite, keevitades kasvõi 70A vooluga läheb elektrood kuradi kuumaks, kuid elektroodi läbimõõt on kordades suurem, kui sellel TO-220 jalal.
Mõtlen lihtsalt seda, et 170A on tohutu vool ning kas see FET seal jalgadelt eralduva kuumuse tõttu juba trükiplaadilt maha ei potsata :P
Üks vetis offtopic küsimus ka väljatransi kohta...
Võtame lm317 pingeregulaatori ning ühendame selle väljundi mõne võimsa NPN bipolaartransi baasile. Kollektorisse nüüd stabiliseerimata DC sises ning emitterist tuleb välja stabiliseeritud DC sama pingega mis LM317 parasjagu annab (emitteri pinge on sama mis baasile antav pinge). Nii saab teha odavalt ning kerge vaevaga suuremat voolu kannatavat pingeregulaatorit.
Küsimus aga selline, et sama võtet väljatransi puhul kasutada ei saa nagu ma aru saan? FET on üldse nö sisse välja lülitamiseks mõeldud pmst?
lm317 ja npn korral ei saa täpselt sama pinget kätte, kui piinlikult täpne olla. baas-emitter pingelangu võrra on see miskit 0,4-0,9V madalam, olenevalt koormusest.
FET (isoleeritud paisuga) põllukas tahab saada paisule tavaliselt miski 3,5-8V kõrgemat pinget võrreldes väljundiga (antud juhul läte).
poolvanaaegsed põllukad (isoleerimata paisuga) vast ehk annaksid sellise soovitud tulemuse.
170A korral peaks seal eralduma 153W soojusena, kui see ära jahutada, siis ei tohiks need jalad probleemiks olla ?
See 153W läheb korpusest radikasse. Jalast nii palju soojust ei tule. 1cm X 1 mm2 vase jupi takistus on 0.17 millioomi. Suht tühine võrreldes transi enda sisetakistusega. 200A juures annab jalg 6,8W soojust.
No kahtlane ikkagi ju,170W juures eraldab siis jalg miski üle 5W ütleme,aga see on ikkagi suht krõbe kumenemine nii väikese soojuseraldusega pinna kohta.Muidugi jahutavad ka jalgade ühenduskohad plaadile ja fet-i külge koibasid,aga... ikka hirmus kahtlane. Ja milleks siis vaja osa autovõimudes kasutada paralleelselt mitut fet-i,kui üks suudaks suure varuga tegeliku voolutarbimise tagada.
Siis on ju täiesti mõttetu kirjutada,et 169A,kui tegelikult reaalselt sealt seda kätte ei saaks.See umbes sama siis,et müüakse kaalu,millega saab kaaluda kuni tonnist raskust,aga mõõteskaala lõppeb otsa 500kg juures.
Minu arusaamatus käib ikka ja tõesti jalgade/väljaviikude kohta: 150A keevitusjuhe on õllepudeli kaela jämedune. See, et sellemingi jublaka jalg on alla 1 ruutmillimeetrine jätab tõsise kahtluse kogu jupi/firma kohta. Sellisel voolul, sellisel ristlõikel tekib paras pingepulss, mis võib elektroonikat häirida.
Siin eespool oli juttu võimsusest KRISTALLIL, mitte nendel habrastel koibadel.
Ma näen siin probleemi, oleksin tänulik vihje eest, et ma eksisin.
Ei ole, kui sul on tonnine kaal siis tonn ja veic üle on kõngenud asi. Sama väljakatega, vähemalt pool reservi hea kui 60%. kui 75 A siis 3x 225A. Seega miski dumbhead ei küpseta su seadet ära kui veic rohkem järgi pistab. See vene poliitika kus spec ytles et 10A ja sa lasid 10A püsivalt läbi tuleb ära unustada. Spec ytleb abs max 10A siis veic juurde ja juba tuleb suitsu.
Tavaliselt on toodud abs max ja soovitatav eraldi. Isiklikult kui 10-20A kandis vaatan IRF3205 kanti. Üle 20A püsivar juba suht raske trükkplaadil hoida, sundjahutus kindlalt vask vähemalt 100um ja rajad võimalikult laiad.
Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Comment