Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

BMSi valimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    BMSi valimine

    Laste elektriautol on 2x12V(24V) 7Ah akud- sõiduaeg on lühike ja suuremad akud ei mahu. Mõtlesin teha 18650 elementidest (INR18650MH1) uue akupaki. Pakk tuleks 7s6p, 18Ah. Veomootorid on 4x45W. Olen googeldanud ühte ja teistpidi, aga ei suuda aru saada, mitme amprise BMSi ma valima pean. Kas BMSi asi on piirata akudest tulevad voolu, et elemendid kestaks või ampreid peab varuga olema, et BMS maha ei kärssaks?

    #2
    BMS-i esmane ülesanne on siiski hoolitseda elementide tervise eest. Kaitsta ülelaadimise ja alatühjendamise, lühise ja liigvoolu eest ning elemendigruppide balansseerimine.
    Valikul pead arvestama elementidele lubatava laadimis- ja tühjendusvooluga, et neid ei ületataks, samas peab väljaantav amperaaz olema piisav, et tarbija nälga ei jääks.

    Comment


      #3
      Olen ise mingeid hiinakaid kasutanud mõne akupaki tegemiseks, need ei sisaldanud mingit voolu piiramise funktsiooni ei laadimisel ega tühjendamisel. Ainult (üle/ala)pinge peale väljalülitamine ning lühisekaitse. Balanseerimine on kah, aga see laadib vaid ülelaetud elemendid mingi pingeni maha. LiFePO4 elementidest koostatud akule oli vaja eraldi aktiiv-balanseerija lisada. Aku mahtuvusest jäi muidu juba 3-4 laadimisega veerand järgi. St elementide pinged muutusid väga erinevateks.

      Ma ei tea kui suur voolutõuge autol tekib kui laps peal istub. Kui õnnestuks see ära mõõta, saaks ka vajaliku kaitselülituse valida. Kui liiga väike võtta, siis lülitub BMS'i kaitse äkilisemal stardil peale ja tuleb laadimisjaama minna resetti tegema.

      Comment


        #4
        Esmalt postitatud vanavares poolt Vaata postitust
        Olen ise mingeid hiinakaid kasutanud mõne akupaki tegemiseks, need ei sisaldanud mingit voolu piiramise funktsiooni ei laadimisel ega tühjendamisel. Ainult (üle/ala)pinge peale väljalülitamine ning lühisekaitse.
        Oled sa kindel et sa saad üldse BMS süsteemist aru? Mulle tundub et mitte. Mitte ükski BMS ei piira laadimise voolu ja tühjendamise voolu.

        Comment


          #5
          Esmalt postitatud tiidu93 poolt Vaata postitust
          Oled sa kindel et sa saad üldse BMS süsteemist aru? Mulle tundub et mitte. Mitte ükski BMS ei piira laadimise voolu ja tühjendamise voolu.
          Ma ei saa/taha väita, et maailmas ei ole moodulit millesse oleks kokku pandud nii klassikalise BMS'i funktsionaalus, kui ka voolu piiramise võimekus. Kuna teemaalgataja ise selle mõtte välja tõi ja ühelegi konkreetsele asjale ei viidanud, siis saabki vaid teoreetiliselt kaasa rääkida.

          Comment


            #6
            Iga detail mis on järjestiku ühendatud piirab mingil hetkel tekkida võivat voolu. Piiramine võib tekkida taastuvas reziimis (ülekoormuse kadumisel taastuv ahel), kui ka mittetaastuv (suits tuleb välja). Seega oli küsimus õigustatud, kui suur varu peaks olema. Mootorid tarbivad 10 amprit normaalselt maks. Samas lühiajaliselt võib voolutarve ületada päris palju, kas 3 korda või isegi 10 korda?

            Comment


              #7
              Tellisin sellise, 50A, termosensoriga Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230726-215934.png
Views:	180
Size:	294,9 KB
ID:	1127572

              Comment

              Working...
              X