Tere!
Alustaks sellest, et elektroonikas olen võhik. Pinge, takistuse ja voolu mõisteid olen siiski kuulnud ja nende omavaheliste suhetega olen mingil määral kursis. Nüüd probleemist.
Seade:
Matkabussi ventilaator Fiamma F28 turbo. Mootori andmed tootja lehelt 12V, max 1,9A ja 25W. Tõenäoliselt harjadeta mootor.
Ülesanne:
Vaja reguleerida mootori kiirust.
Teostus siiani:
Sai soetatud ja ühendatud selline kontroller: https://www.ebay.co.uk/itm/DC-6V-30V...EAAOSwKvJaqOg8
Probleem:
90-100% pööretel töötab normaalselt. Alla selle tekib vinguv heli. Olen uurinud foorumitest ja tundub, et heli põhjuseks on PWM liiga madalal sagedusel moduleerimine. Samas kuskilt jäi nagu kummitama, et kõrgemal sagedusel (21... kHz) moduleerimine tavalise 2 otsaga mootori puhul ei toimi, need controllerid oleks nagu 4 otsaga spets PWM-ventikate jaoks mõeldud? Või olen millestki valesti aru saanud?
Milline oleks lahendus? Lihtne oleks panna tavaline reostaat ja põletada aku mahtu kuumuseks (ja põletada hulk raha, kuna need on kallid), aga kas mingi PWM lahendus siiski võiks toimida?
Tänud, kes viitsib kaasa mõelda.
Alustaks sellest, et elektroonikas olen võhik. Pinge, takistuse ja voolu mõisteid olen siiski kuulnud ja nende omavaheliste suhetega olen mingil määral kursis. Nüüd probleemist.
Seade:
Matkabussi ventilaator Fiamma F28 turbo. Mootori andmed tootja lehelt 12V, max 1,9A ja 25W. Tõenäoliselt harjadeta mootor.
Ülesanne:
Vaja reguleerida mootori kiirust.
Teostus siiani:
Sai soetatud ja ühendatud selline kontroller: https://www.ebay.co.uk/itm/DC-6V-30V...EAAOSwKvJaqOg8
Probleem:
90-100% pööretel töötab normaalselt. Alla selle tekib vinguv heli. Olen uurinud foorumitest ja tundub, et heli põhjuseks on PWM liiga madalal sagedusel moduleerimine. Samas kuskilt jäi nagu kummitama, et kõrgemal sagedusel (21... kHz) moduleerimine tavalise 2 otsaga mootori puhul ei toimi, need controllerid oleks nagu 4 otsaga spets PWM-ventikate jaoks mõeldud? Või olen millestki valesti aru saanud?
Milline oleks lahendus? Lihtne oleks panna tavaline reostaat ja põletada aku mahtu kuumuseks (ja põletada hulk raha, kuna need on kallid), aga kas mingi PWM lahendus siiski võiks toimida?
Tänud, kes viitsib kaasa mõelda.
Comment