Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektriauto laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Elektriauto laadimine

    Esmalt postitatud mati1 poolt Vaata postitust
    ... suutsin nàdalaga kulutada 30 euro eest elektrt. Vôrdlusena, sisepôlemismootoriga ei suuda nàdalaga selle summa eest kütet maha sôita. Arvestda tuleb ka 2014 aasta auto puhul kohe-kohe tehtavast aku vahetusest (sest olgem ausad, üle 200000 km sôitnud autol on aku juba suht otsas) , mis ka maksab. Ei maksa vaadata-kuulata jutukesi, et 80 % veel alles, tegelikult , edasine aku eluea langus on juba vàga kiire.
    Nõus, et 200k pealt oleks leafil akuvärskendus vajalik. Aga sa ei pea ostma endist taksot, müügis on (just praegu vaatasin auto24-st) piisavalt 50 ja 100k läbisõiduga isendeid. 24kWh-se akuga leaf ei ole reeglina kasutusel pere esmaautona suurte läbisõitude juures ja ei kasvata aastas 30kkm juurde, erinevalt premium sakslastest.
    Sellest elektrikulu väitest ma ei saa aru. Sa pead olema midagi valesti mõõtnud. Kui sul on keskmise reaalkuluga fossiilipõletaja e kulu 7-8l/100km, siis leafi elekter on keskeltläbi 5x odavam, kui laadida börsipaketi ja öise tariifiga.

    Esmalt postitatud Zen poolt Vaata postitust
    kas need kasutatud "uuema tüübi musta sisuga" Leafid kannataks talvel 100, ütleme 120km maanteed ühe laadimisega sõita.
    Ei kannata, no way. Küttes salongi ette, tee peal salongi mitte jahtuda lastes ning lumetuisku mitte sattudes ja kiirusega koonerdades teeb 0 kraadi juures talvel 100. Aga nagu mõni nimetatud parameeter sinu kahjuks töötab, siis on hambad. Selle jaoks on 30kWh akut vaja ja siis ka lumetormi jääda ei maksa. 1gen leaf on siiski linnaauto oma akukestvuse poolest.
    viimati muutis kasutaja Scott; 20 m 2019, 04:45. Põhjus: järjestikpostitused kokku (kasuta multiquote nuppu mitme postituse tsiteerimisel)
    Toidan trolle!

    Comment


      #17
      Vs: Elektriauto laadimine

      Pole eriti probleem nàdala jooksul selline kogus elektrit kulutada. Enamus aja rippis see masin juhtme otsas
      Kodu laadijaga 2,6kW energiat tunnis ja keskmine laadimisaeg 12h. Siit juba edasine matemaatika ja ongi minupoolt vàljakàidud summa kàes. 8-9 l kulutavat autot ei pidanud silmas. Vôrdlusena pigem arvestan enda
      vàikest 1,8L diislit. Keskmine kulu pigem maanteel 4 liitrit.
      Ja , kindlasti on môistlik osta vàhemsôitnud aparaat, aga hinnaklass on minu jaoks juba liiga kallis, tasuvuse môttes.
      Muidugi , elektriauto on sôltuvust tekitav, see on huvitav kogemus, millega tahaks veel ja veel sôita.

      Comment


        #18
        Vs: Elektriauto laadimine

        Esmalt postitatud vasaraonu poolt Vaata postitust
        Selline pildike: Elektriautol sai aku tühjaks, pidi kutsuma abi.

        [ATTACH=CONFIG]18710[/ATTACH]

        Kasutaja kommentaar:

        Link FB keskkonnas.
        OT

        Vaatasin teemat ja klikkisin lingile. Krt enam ei tohi ka nalja teha.

        Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

        Comment


          #19
          Vs: Elektriauto laadimine

          Esmalt postitatud mati1 poolt Vaata postitust
          Pole eriti probleem nàdala jooksul selline kogus elektrit kulutada. Enamus aja rippis see masin juhtme otsas
          Kodu laadijaga 2,6kW energiat tunnis ja keskmine laadimisaeg 12h.
          Mati, see matemaatika ei klapi sul mitte, juhul kui sa vedelkütust just maja tagusest võsast ise ei villi.
          Panen oma leafi energiakulu per km terve aastaringi.

          Click image for larger version

Name:	leaf2018.png
Views:	1
Size:	29,9 KB
ID:	872379
          Toidan trolle!

          Comment


            #20
            Vs: Elektriauto laadimine

            Esmalt postitatud redart poolt Vaata postitust
            Mati, see matemaatika ei klapi sul mitte, juhul kui sa vedelkütust just maja tagusest võsast ise ei villi.
            Panen oma leafi energiakulu per km terve aastaringi.

            [ATTACH=CONFIG]18934[/ATTACH]
            ; Kui aga oleks aastaid järjest aastane läbisõit ~75-85 000[km], mis oli minu keskmine üle kümnekonna aasta järjest, sõiduautoga põhitöö kõrvalt! Siis jääks arvatavalt mänguasjast akuauto, kindlasti kasutusest välja!
            viimati muutis kasutaja rainadov; 20 m 2019, 22:56. Põhjus: täiendus

            Comment


              #21
              Vs: Elektriauto laadimine

              Kogu vaba aeg kulub sõitmisele?

              Teiseks autoks on elektrikas täitsa ok.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #22
                Vs: Elektriauto laadimine

                Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
                ; Kui aga oleks aastaid järjest aastane läbisõit ~75-85 000[km], mis oli minu keskmine üle kümnekonna aasta järjest, sõiduautoga põhitöö kõrvalt! Siis jääks arvatavalt mänguasjast akuauto, kindlasti kasutusest välja!
                Iga töö jaoks omad mänguasjad. See minu ratastel handsfree on selleks muidugi sobimatu, aga see on lähiaastate küsimus, kui elekter hakkab ka pikamaavedudesse tungima. Täna müüdavad sõiduautod juba ei ole takistuseks sellisteks läbisõitudeks. Ja kuna ettevõtjad oskavad raha väga hästi lugeda, siis kütusele ja hooldustele kuluv kokkuhoid on parim veenja. Tesla Semi peaks 2020 reaalmüüki jõudma, 640km läbisõitu laeb 30 minutiga. Eks laadimisinfra areng saab siin määravaks, kui autod juba turgu jõuavad.
                Pole mõtet minu 2010 aasta tehnoloogial baseeruva auto põhjal liiga kaugeleulatuvaid järeldusi teha, pagan seal on isegi lustikummut veel WinCE ja takistusliku puuteekraani peal (loe: kasutamatu)
                Toidan trolle!

                Comment


                  #23
                  Vs: Elektriauto laadimine

                  Kindlast ei klapi minu vàide exeli tabeli pôhiselt. Lihtsalt, see oli konkreetne "vàljavôte" minu katsetusest.
                  Nagu enne mainisin, siis see auto oli enamus seisu ajast juhtmeotsas, ja tarbis elektrit seinast, mis ka maksab omajagu. Selle aku kàitus(ilmselt enamusel) üsnagi loogiliselt, kuni 50-60% oli kilomeetri ja aku tühjenemise suhe suht loogiline. Alla selle protsendi hakkas langus vàga kiirest pihta. Pigem kilomeetri kohta juba 5%.
                  Kuid sellest hoolimata, soetan ma tôenàoliselt endale sellise mànguasja, mitte et "roheline" olla(sellest on asi vàga kaugel), siis see on kogemus omaette( see ei ole kiirendus, vààndemoment, sisepôlemismootor on kordades erksam).

                  Comment


                    #24
                    Vs: Elektriauto laadimine

                    Eile oli just SAT saade elektriautodest. Joonele pandi Tesla mudel 3 ja sama võimas tuunitud Audi RS 3. Audi oli parem vaid lõppkiiruses. Hämmastama pani Tesla lühem pidurdusmaa, ehkki see oli 200kg raskem. Katsetati ka teisi elektriautosid ja muid elektrilisi liikumisvahendeid.

                    Einer für alles. Das Model 3 von Tesla verspricht genau das. Erst recht in der Performance-Variante. Wenn die 487 Elektro-PS loslegen, sieht ein gleich starker Benziner nur noch das elegante Heck. Das wünscht sich jedenfalls Tesla. Aber ist das wirklich so? GRIP will es wissen: In verschiedenen Challenges zum Thema Alltag und Performance müssen die Kontrahenten zeigen, wer mehr draufhat. Reicht ein Elektroauto zum Glücklichsein? Oder kann ein Benziner alles noch besser? Sparrings-Partner ist ein getunter Audi RS 3 mit 480 PS. GRIP-Testfahrer Matthias Malmedie checkt die beiden Modelle im Stadtverkehr, auf der Autobahn und auf der Rennstrecke. Speed, Dynamik und Sicherheit stehen auf dem Programm. Und wie sieht es mit dem Preis-Leistungsverhältnis aus? Was kann der Stromer besser, wo siegt der Benziner?


                    Saksamaal on laadimisega nii, et kes ees see mees. Laadimisvõimsused on ju piiratud ja voolu kontrollitakse. Näiteks mitme laadijaga laadimisjaamas saab esimene kiirlaadimise. Mõni veel ja siis hakatakse järgmiste laadimisvoolu piirama, kuni esimesed on laetud. Korraga laadimise korral saab eelviimane aeglase laadimise ja viimasele öeldakse sorry.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Elektriauto laadimine

                      Olles elektriautode omanik ja elektriga ka tuttav, võin vastata teooriateadmiste ja praktika põhjal foorumlaste
                      elektriautode küsimustele.

                      Näiteks ütlen, et peale 200 000km läbimist võiks elektriauto aku maht olla 10% vähenenud.
                      Ei pea vahetama akut.

                      Comment


                        #26
                        Elektrienergia täna:
                        Põlevkivi hind+ tootmistasu+raha kantimine välisfondidesse+ ... transpordi tasud ja koristajate palk kokku on mulle kui eraisikule:
                        0,2021 €/kWh eest.
                        Paljud sõidavad elektriautodega.
                        Ja küsimus: kui palju reaalselt saab sõita elektriautoga 100 € eest ?

                        1 masinatest täna:
                        Partner, vana 9 aastat, ostuhind 26,5 k€, läbisõit 375 k, 8 jooksu kumme 2,2 k€, klotsijooksud aku filtrid rattalaager vaadiõli poolass esiklaas ja muu nodi 1,9 k€
                        Masinakulu kokku seega ca 30,6 k€, mis teeb hetkel kilomeetri hinnaks 0,0816 €/km
                        Kütus: diisel, 5,6 l/100km, läinud ca 21 kl ja kui arvestada ajavälba kesmist hinda ca 1,2 €/l, saab hinnaks 0.0672 €/km
                        Ehk siis; on saadud pea 10 aastat sõita masinaga, mille kilomeetri maksumuse hind on kokku: 0.1488 €/km.

                        --
                        Ostaks uue, elektrilise.. "parema"
                        Ostuhind on ca 58 k€.
                        Aku kestab tootjapoolselt 8 aastat või 160`000 km; ehk läbisõiduks 10 aastat ja 375`000 km peaks ostma vahepeal uue aku, mille hind võiks olla ca 20 k€
                        Masina hind kokku seega 10 aastat, koos võrrelduna teise masina lisakuludega on ca 81,2 k€ ja kilomeetri hinnaks kujuneb 0.2165 €/km.
                        Aku on 75 kWh millega saab sõita kuni 330 km, võtame sealt jahutuse või soojenduse maha on ca 310 km.
                        Aku laadimine, efektiivsus ca 93 % teeb 80,25 kWh jagu energiat ja kodus laadimine, koos laadija efektiivsusega 90%, "täispaak" maksab ca 17,8404 €
                        Mis teeb kilomeetri hinnaks ca 0.0575 €/km.
                        Masina kilomeetri hinnaks kokku kujuneb: 0.2740 €/km.
                        NB: Ja ma ei saa kunagi sellisega sõita EU-sse ca 1000 km päevas kaupa tooma või viima (juhul kui diiselgeneraator on kärupeal järgi- siis vist saab).

                        Kokkuvõttes, 10 aasta perspektiiv:
                        Partner, mustmetallikdiisel, kilomeetri hind: 0.1488 €/km
                        Traveller, rohemetallikelektriline, kilomeetri hind:0.2740 €/km


                        Mis on valesti, miks keegi räägib et on odavam, miks keegi räägib et on parem (sõidukogemus ja vaikus ja miskit- pole elu sees Velsatises istunud, arusaadav, siis ei tea ka et kiirendamine algab alles 100 km/h ja ülespoole jne).
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment


                          #27
                          See arvutus kehtib seniks kui sa elektriautot soetanud pole. Peale seda aga muutub kõik, sa oled teinud kahtlase väärtusega väljamineku ja pead seda enda jaoks kuidagi õigustama sest noh, muidu näeks ju loll välja. Ja kui see tehtud siis edasi hakkad ka teistele jutustama kui hea on.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #28
                            Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust
                            Elektrienergia täna:
                            Põlevkivi hind+ tootmistasu+raha kantimine välisfondidesse+ ... transpordi tasud ja koristajate palk kokku on mulle kui eraisikule:
                            0,2021 €/kWh eest.
                            Paljud sõidavad elektriautodega.
                            Ja küsimus: kui palju reaalselt saab sõita elektriautoga 100 € eest ?

                            1 masinatest täna:
                            Partner, vana 9 aastat, ostuhind 26,5 k€, läbisõit 375 k, 8 jooksu kumme 2,2 k€, klotsijooksud aku filtrid rattalaager vaadiõli poolass esiklaas ja muu nodi 1,9 k€
                            Masinakulu kokku seega ca 30,6 k€, mis teeb hetkel kilomeetri hinnaks 0,0816 €/km
                            Kütus: diisel, 5,6 l/100km, läinud ca 21 kl ja kui arvestada ajavälba kesmist hinda ca 1,2 €/l, saab hinnaks 0.0672 €/km
                            Ehk siis; on saadud pea 10 aastat sõita masinaga, mille kilomeetri maksumuse hind on kokku: 0.1488 €/km.

                            --
                            Ostaks uue, elektrilise.. "parema"
                            Ostuhind on ca 58 k€.
                            Aku kestab tootjapoolselt 8 aastat või 160`000 km; ehk läbisõiduks 10 aastat ja 375`000 km peaks ostma vahepeal uue aku, mille hind võiks olla ca 20 k€
                            Masina hind kokku seega 10 aastat, koos võrrelduna teise masina lisakuludega on ca 81,2 k€ ja kilomeetri hinnaks kujuneb 0.2165 €/km.
                            Aku on 75 kWh millega saab sõita kuni 330 km, võtame sealt jahutuse või soojenduse maha on ca 310 km.
                            Aku laadimine, efektiivsus ca 93 % teeb 80,25 kWh jagu energiat ja kodus laadimine, koos laadija efektiivsusega 90%, "täispaak" maksab ca 17,8404 €
                            Mis teeb kilomeetri hinnaks ca 0.0575 €/km.
                            Masina kilomeetri hinnaks kokku kujuneb: 0.2740 €/km.
                            NB: Ja ma ei saa kunagi sellisega sõita EU-sse ca 1000 km päevas kaupa tooma või viima (juhul kui diiselgeneraator on kärupeal järgi- siis vist saab).

                            Kokkuvõttes, 10 aasta perspektiiv:
                            Partner, mustmetallikdiisel, kilomeetri hind: 0.1488 €/km
                            Traveller, rohemetallikelektriline, kilomeetri hind:0.2740 €/km


                            Mis on valesti, miks keegi räägib et on odavam, miks keegi räägib et on parem (sõidukogemus ja vaikus ja miskit- pole elu sees Velsatises istunud, arusaadav, siis ei tea ka et kiirendamine algab alles 100 km/h ja ülespoole jne).
                            Matemaatikat tuleb juba sellepärast õpetada, et ta seab mõistuse korda“ .
                            M. Lomonosov

                            Comment


                              #29
                              Tuli teavitus, et olen jälgima hakanud seda teemat kunagi ja keegi on siia miskit kirjutanud.

                              Ühesõnaga, sai ka teiseks autoks elektrikas ca aasta tagasi soetatud. Põhikaalutluseks tasuta Tallinna kesklinna parkimine ja bussiraja kasutamine.

                              Kulude mõttes peaks ütlema, et ega ülemäära aru ei saa et masin majapidamises suur kuluallikas oleks. Laadimine öösiti börsipaketiga, saab sättida enamvähem poolnutikat lahendust sest nt a’la err.ee lehel nagunii elektri hind näha ja autost saab laadimise kellaajad paika seada. Saba külge panna on kõige lihtsam liigutus. Tõsi, suurte külmadega langes sõiduulatus ca 30% ja see oli esimene kord kui oli elektriarvel tuntav vahe tarbimise real. Samas kuni -10 kraadini mu arust väga ära ei kukkunud range. 0 kraadi ja suvine range on suht sama. Mitte-ekstreemsetes oludes täitsa adekvaatne ma ütleks.

                              Lisaks käin külapoes piima järel ka elektrikaga, et diislit mitte piinata nende lühikeste otstega.

                              Kokkuvõttes ma ütleks on täitsa okei, eriti teiseks autoks. Ma ei ole põhimõtteline fänn, kuna “esimene” auto on 3,5t haagisevõimekusega masuudipress aga lähtuvalt oma vajadustest olen valikuga rahul. Ma arvan, et peabki lähtuma enda vajadustest ja võimalustest - Excel on tuimalt aus, aga kõiki “pehmeid” lisaväärtusi arvestada ei suuda. Ja neid täna veel pakutakse elektriautodele. Kui enam ei pakuta, siis peab uuesti üle vaatama.

                              Comment


                                #30
                                Zen..
                                On huvitav teada, kui võtad oma kuu elektriarve summa (koos saba ja sarvedega- summa kokku mis sa pead välja käima reaalselt maksmiseks) ja jagad selle kulutatud kilovati arvuga kokku, mis siis kuu jooksul kulus.
                                Siis milliseks sul kujuneb see, mis see number siis kwh eest tuleks (börs+ selekteeritud tarbimine) ?
                                Ma saan aru, et auto väiksem ja ökom. Aga, suudad sa ehk kuidagi asja lahutada, ehk nagu mul ennist küsimus oli.. ca kui oled kulutanud auto peale elektrit 100€ eest, siis kui palju ja mitu korda sõita saab; ehk kokkuvõttes kui maksin 100€ siis sain sõita nii mitu kilomeetrit?
                                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                                Comment

                                Working...
                                X