Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

    Tere, foorumi rahvas !

    Külmade ilmade tulekul on tekkinud vajadus omada auto akulaadijat. Internetti sirvides valisin ühe skeemi välja. Tundub olema asjalik. Kuid kahjuks ei oska ise hinnata kas skeem töötab ja kas on võimeline vähemalt 80 Ah auto akut laadima.

    Veeb - https://electronicsforu.com/electron...e-power-supply

    Komponendi paigutus ja PCB ( PDF, RAR ) - https://electronicsforu.com/wp-conte...w-folder-1.rar

    Esialgne seadistamine ja testimine - https://electronicsforu.com/electron...power-supply/2

    #2
    Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

    Kas see peab nii ropult keeruline olema. Kordades lihtsamad ajavad asja ära.

    Comment


      #3
      Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

      Miks mitte simuleerida auto genekat, 14.4V püsipinge allikas ja vsjoo. Kui üle 24h soov laadida siis võib kaugemale mõelda.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #4
        Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

        Mul oli ka vaja suure vooluga 12V akut laadida. Need hiina tööstuslikud üle 5A voolu välja ei anna.
        Parasjagu oli just üks suur UPS-i trafo üle.
        Ühendasin 10A dioodsillaga ja mõõtes primaari pealt võimsust 500 - 900W ehmatasin ära.
        Hea et dioodsild alles jäi. Hea et nägu tahmaseks ei saanud.
        Siis leidsin ühe võimsa dioodi mis 100A kannatab ja ühendasin ära.
        Poolperiood alaldi siis ühe dioodiga. Miks mitte.
        Töötas küll aga trafo läks maru kuumaks. 500-600W võimsust primaarilt mõõdetud 220V võimsusmõõtjaga.
        Siis sain teada et sedasi läheb trafo küllastusse ja varsti õhtule.
        Nüüd katsun võimsusdioode veel hankida ja sild nendest teha.

        Comment


          #5
          DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

          Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
          Kas see peab nii ropult keeruline olema. Kordades lihtsamad ajavad asja ära.
          Ei pea keeruline olema. Põhiline on, et näitaks LED tulega kui aku laetud, ülelaadimist ei toimuks ja kindlasti ei tohi komponendid üle kuumeneda.

          Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
          Miks mitte simuleerida auto genekat, 14.4V püsipinge allikas ja vsjoo. Kui üle 24h soov laadida siis võib kaugemale mõelda.
          Saan mõttest aru küll. Ajada genekas mõne elektrimootoriga ringi ajama ja sedasi aku laadima. Nutikas. Kuid pole päris see mida ma vajan.

          Esmalt postitatud margusten poolt Vaata postitust
          Mul oli ka vaja suure vooluga 12V akut laadida. Need hiina tööstuslikud üle 5A voolu välja ei anna.
          Parasjagu oli just üks suur UPS-i trafo üle. ...
          Midagi sellist juba proovisin. Mul oli tehtud lihtne aladi 1000 V 25 A dioodsild ja 4700 uF kondensaator. Kuumenes üle. Dioodsild põles läbi ja tina ühendused ei pidanud vastu.
          viimati muutis kasutaja Scott; 01 m 2018, 05:15. Põhjus: järjestikpostitused kokku (kasuta multiquote nuppu mitme postituse tsiteerimisel)

          Comment


            #6
            Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

            Ei pea keeruline olema. Põhiline on, et näitaks LED tulega kui aku laetud , ülelaadimist ei toimuks ja kindlasti ei tohi komponendid üle kuumeneda.

            Trafo, dioodsild+türistor, komparaator, mis aku pingel 14,4 annab pulsi ja türistori kinni paneb. LED-i võib mitmele poole panna. Võib ööseks sisse jätta. Vana aku puhul võib korduvalt sisse-välja lülitada. Ainult jupid peavad kõik seda voolu kannatama.

            Comment


              #7
              Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

              Esmalt postitatud DIY Builder poolt
              Saan mõttest aru küll. Ajada genekas mõne elektrimootoriga ringi ajama ja sedasi aku laadima. Nutikas. Kuid pole päris see mida ma vajan.

              Ega ikka ei saanud küll. Elektrimootoriga geneka ringi ajamine ei ole geneka simuleerimine.


              Esmalt postitatud DIY Builder poolt
              Midagi sellist juba proovisin. Mul oli tehtud lihtne aladi 1000A dioodsild ja 4700 uF kondensaator. Kuumenes üle. Dioodsild põles läbi ja tina ühendused ei pidanud vastu.
              ??
              Mitte dioodsilt ei põlenud läbi, vaid maja elektrikilp.

              Comment


                #8
                Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

                Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust

                Ega ikka ei saanud küll. Elektrimootoriga geneka ringi ajamine ei ole geneka simuleerimine.

                ??
                Mitte dioodsilt ei põlenud läbi, vaid maja elektrikilp.
                Mis nipiga genekat stimuleeritakse ? Sel on ju ainult väljund. Elektriliselt ei saa ju seda ringi ajada.

                Maja elektrikilp jäi terveks. Ei juhtunud midagi. Ilmselt sain õigeagelt võrgust välja lülitada Trafo läks lühisesse. Poleks tähele pannud. Võinuks tõesti kurvalt lõppeda.

                Comment


                  #9
                  Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

                  Mitte mehaanilist simuleerimist ei pidanud ma silmas vaid ikka elektrilist. Suvaline toiteplokk mida kannatab 14.4V peale keerata ja mis väljundvoolu piirab. Rohelise tule asemel võid digiampermeetri panna, kui koma ette tekib null on täis.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #10
                    Vs: DIY 12 V auto akulaadija ( kuni 100Ah )

                    Nagu purjus olete siin.

                    Milleks skeemitada kui on olemas valmis asi.



                    20€ juurde ja saab 51V 15 - 20A serveri toiteka sinna toiteks ja ongi toimiv asi.

                    Ise pole veel seda hiinaime maha põletada suutnud.

                    Keerad pinge ja maksimaalse voolu paika ja ongi kõik.

                    Comment


                      #11
                      Vs: DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

                      Isetegemisrõõm on küll tore, aga miks mitte osta korralik samaväärne valmislahendus või uus korras aku?

                      Comment


                        #12
                        Vs: DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

                        Tänapäeval pole laadijat vajagi, kui aku on korralik ja auto laadimine on korras. Erandiks on pidevad talvised lühikesed linnaotsad või aku formeerimine/treenimine.

                        80Ah aku jaoks oleks tõesti vaja laadijat, mis annab välja max 10A voolu.
                        Stardiabiga laadijad on eraldi teema.

                        Normaalne laadija on voolugeneraatoriga – s.t., et laeb kuni laadimise lõpuni praktiliselt sama etteantud vooluga. Laadimise lõpetab komparaator, mis mõõdab aku pinget.
                        Et kuni 10A voolu reguleeriv transistor ei kuumeneks liigselt, on vaja õige pinnaga radiaatorit või siis lisaks ventilaatorit.
                        Mul on ca 50 aastat tagasi ehitatud voolugeneraatoriga laadija, mis on tehtud 12A militaarse P210A Ge transistori baasil, mis on omakorda 1000cm² radikal ja pideva 6A vooluga laadides läheb päris kuumaks, kuid läbi ei lähe - isegi mitte lühistades. Hiljem oli kolleege, kes kasutasid iseehitamisel sama minu skeemi 20A (40A imp.) Si KT825A darlington transistoriga, mis kippus lühise korral läbi minema. Antud juhul on selleks viites sulavkaitse. Olen selliseid hiljem 3tk. remontinud ja ringi teinud. Sama skeemi kasutades tuleks skeemi täiustada voolu piiramisega. Piisab E- takistist, mida mul algses skeemis vaja polnud ja lisatransistorist. Skeem on praktiliselt sama, kui joon. 4.3:

                        http://lib.qrz.ru/book/export/html/4791

                        Lisaks eeltoodule oli vahe selles, et trafo pinge on madalam = 16…18V, lisaks oli keskväljavõte 6V akudele ja kasutasin nelja 10A D242A dioodi sillas. Igaühel oli ka radikas. Releed K1 ka polnud. Tänapäeval saab kasutada ühes korpuses silda, mis peab olema ikka õige firma oma, mitte mingi kõige odavam hiinakas. R4 on väljalülitatav ja on päris hea akude taastamisel. See oli oluline siis, kui akud olid defitsiitsed. Uuematel laadijatel on mul treenimisseade, mis laeb ja tühjendab akut automaatselt etteantud pingeteni. Skeemi võib lisada komparaatori, mis lahutab releega 230V võrgust aku täissaamisel kogu laadija. Võib täiustada ka temperatuuri kontrolliga, mis mõjub samale releele.

                        Võib ehitada ka keerulisema laadija, kasutades näiteks reguleeriva komponendina L200 mikroskeemi + transistorid voolu suurendamiseks ja juhtimiseks. Selliselt on mul ehitatud näiteks (samuti voolugeneraatoriga) murutraktori ja valveseadmete akude laadija.

                        Comment


                          #13
                          Vs: DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

                          Mul ka üks parsa maja ees, nädalas korra ehk teen sõidu, hetkel seal põhimõtteliselt küpse aku peal, ent mul 14V 0,7A laadija seal sabas koguaeg lülitada saan seda pistikupesa sisse/välja nii keldrist kui toast, kus laadija küljes, enne sõitu lükkan paariks tunniks järgi ja laeb küll .
                          otsija

                          Comment


                            #14
                            Vs: DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

                            Leitsin veel skeeme - https://zgbox.ru/et/thyristor-power-...istor-charger/

                            Isiklikult hakkas huvitama all olev skeem. Peaks olema sarnase süsteemiga mis kasutaja Shele välja pakkus. Ise teeks poolperjood aladi. Siis ei tohiks dioodid kuumaks minna. Skeemis pole ka peale silda lüüti. Kas tõesti seda pole vaja ?


                            Click image for larger version

Name:	2266587.jpg
Views:	2
Size:	24,0 KB
ID:	871513

                            Comment


                              #15
                              Vs: DIY 12 V auto akulaadija (kuni 100Ah)

                              Türistoriga on nii, et enamuse skeemide puhul toimub faasijuhtimine. Türistor avaneb ja trafo lausa ragiseb sisselülitusel suuremast vooluimpulsist, eriti poolperioodalaldi puhul.
                              Ma teeks türistoride või sümmistoriga reguleeritava hoopis võrgu poolelt.
                              Käivitusseade on mul küll tehtud kahe 200A türistoriga sec poolel, kuid käivitamine käib sellega hetkega.

                              Зарядное устройство для автомобильного аккумулятора с регулировкой по первичке - Еще на сайте вы найдёте нужную вам схему, а также информацию по разделам: Усилители,Радио,Жучки,Схемы для начинающих радиолюбителей и многое другое


                              Tänapäeval on olemas ka dinistor, näiteks db3, mida võiks kasutada neoonlambi asemel.

                              Aga noh maitseasi ja teinekord ei peagi teiste vigadest õppima
                              viimati muutis kasutaja Svago; 01 m 2018, 19:51. Põhjus: skeem

                              Comment

                              Working...
                              X