Diisli eelsüüte süsteem

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • erko38
    Liige
    • 05/2002
    • 390

    #1

    Diisli eelsüüte süsteem

    Tere!

    Tegelen ühe 80-ndate alguse masina elektrisüsteemi kohandamisega, hetkel katsun välja mõelda, kuidas lahendada eelsüüte andmine. Originaalis jälgitakse jahutusvedeliku temperatuuri ja vastavalt sellele antakse küünaldele pinge. Ei ole eriti töökindel lahendus ja kui mootor soe, siis küünlaid järgi ei lülitatagi. Väsinuma mootori puhul võib siis käivitumisest und näha
    Tahaks süsteemi ringi teha, põhimõtteline osa on selge, kuidas tahaks asja toimima panna, aga koostamisel jään hätta pisut. Ühesõnaga, süüte sisse keeramisel võiks lülituda taimer, mis loeb näiteks 15 sekundit ja selle aja jooksul saab eelsüüte relee omale toite. Kui 15 sekundit läbi, siis lülitub taimer välja. Kuni järgmise süüte sisse keeramiseni, mil tsükkel algab uuesti. Kas olen õigel teel, kui pakun, et selle sama taimeri toide tuleks võtta läbi taimeri järel oleva relee?
    hei.. HEI. paha koer.. too kohe tagasi
  • elukaz
    Liige
    • 01/2005
    • 3670

    #2
    Vs: Diisli eelsüüte süsteem

    Pane isetagastuv lüliti ja iga kord saad kõhutunde järgi anda täpselt nii kaua kui tahad.
    Kui tahad mingit taimerit siis pane termoanduriga pote jadamisi ja vana relee teeb sama töö ära. Külmaga rohkem soojaga vähem.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment

    • erko38
      Liige
      • 05/2002
      • 390

      #3
      Vs: Diisli eelsüüte süsteem

      Paar tükki olengi isetagastuvaga teinud ja toimib asi muidugi ideaalselt. Sel korral tekkis mõte, et lahendaks asja elegantsemalt! Uus 200A relee on süsteemil juba vahel ja hetkel ootabki salongis relee signaaliots, et midagi sinna külge haakida, kas siis lüliti või midagi targemat!
      hei.. HEI. paha koer.. too kohe tagasi

      Comment

      • martinr112
        Liige
        • 10/2002
        • 628

        #4
        Vs: Diisli eelsüüte süsteem

        Tegelikult peaks käivituse ajal ka olema küünlad taga. Esimese taimeriga kustub ainult märgutuli, et teada saada millal peaks käivitama hakkama.

        Comment

        • olavsu1
          Liige
          • 05/2005
          • 2821

          #5
          Vs: Diisli eelsüüte süsteem

          väsinud külm kamza läks käima ainult siis kui vanadest ajalehtedest lõke oli õhufiltri korpuses.

          Comment

          • onujüri
            Liige
            • 11/2009
            • 404

            #6
            Vs: Diisli eelsüüte süsteem

            Küsimus teemaalgatajale: kas see tempi jälgimine toimub termolüliti või termistori abil? Seda teades on ju võimalik taimer ka sooja mootoriga tööle saada.

            Comment

            • Matis
              Liige
              • 01/2004
              • 1505

              #7
              Vs: Diisli eelsüüte süsteem

              Kui originaalsüsteem toimis, siis oleks kõige lihtsam olnud ca 500 oomine reostaat temperatuurianduriga paralleeli panna. Reostaadiga oleks keeranud paika sellise reziimi nagu vaja ning siis reostaadi asemele enam-vähem sama takistusega takisti. The End.
              Maailm oleks puhas ja süüta
              kui poleks õllejogurtit
              - Õ.Õ.

              Comment

              Working...