Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

TaHHomeetri paigaldamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    TaHHomeetri paigaldamine

    Tere

    Soov paigaldada tahomeeter ATV´le.
    Kõik juhtmed on arusaadavad, aga segaseks jääb selle tahhoka signaali juhtme paigaldamine.

    Õpetuses on et miinuspoolelt süütepooli pealt, aga kui sinna ainult 1 juhe lähebki, siis see on natukene segadust tekitav. Kui miinus ongi raami küljes, siis ju vahet pole, kuhu raami külge selle juhtme panen (ei arva et asi nii lihtne on).
    Lisan ka joonised paigaldamisesest ja süüteskeemist.

    Ehk oskab keegi antud teemale kaasa rääkida ja aidata.

    Click image for larger version

Name:	süüteskeem.jpg
Views:	1
Size:	107,6 KB
ID:	881995 Click image for larger version

Name:	tahhoka paigaldus.png
Views:	1
Size:	238,7 KB
ID:	881996
    viimati muutis kasutaja Scott; 06 m 2018, 20:32. Põhjus: Lause algab suure tähega, lausete vahel on tühik, mitte kolm punkti

    #2
    Vs: Tahomeetri paigaldamine

    Tolles õpetuses on natuke kehvasti näidatud, too miinus klemm poolil ei ole tegelikult mass. Vaid seda klemmi lülitab kas katkesti või misiganes massi ja siis tekib säde. Ning tahho saab sealt 12 ja 0 vahel käivat impulssi. ATVl aga on türistor süüde (arvatavasti) mis annab impulsi süütepoolile, mille teine ots on massis juba.
    Seda ei oska ma öelda, kas tollele süüteplokist tulevale klemmile tohib tahhot ühendada
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Vs: Tahomeetri paigaldamine

      No sinna CDI juhtmesse B/Y, mis süütepooli läheb, sealt saab signaali küll tahhokas, aga see on jama, sest kui seada 1 silindrile see tahhokas, siis tühikäigupöörded on mingi 5000 rpm. Ilmselgelt ei ole asi õige ja 4 sil siis saab nagu tühikäigu paika. Aga siis jäävad maks pöörded mingi 3000 rpm juurde, mis pole ka õige. Siin ma nüüd olen segaduses ja mõteteta, kuidas edasi. Kuigi tahhokal on ka variant, et saab 1-10 silindrit valida.
      viimati muutis kasutaja Scott; 06 m 2018, 20:34. Põhjus: Lause algab suure tähega, lausete vahel on tühik, mitte kolm punkti, komad

      Comment


        #4
        Vs: Tahomeetri paigaldamine

        Aga nö "kahe silindri" rezhiimis?

        Comment


          #5
          Vs: Tahomeetri paigaldamine

          Olen proovinud erinevaid silindrite režiime ja ainuke, mis muutub, on tühikäigu pöörded. Ilmselt võib järeldada, et antud juhe pole see õige. Kuna pole taipu endal nii palju, olekski vaja teada saada, kus kohas see juhe seal on. Või on vaja vahele veel mingisuguseid "asjakesi"?
          viimati muutis kasutaja Scott; 06 m 2018, 20:37. Põhjus: Lause algab suure tähega, lausete vahel on tühik, mitte kolm punkti

          Comment


            #6
            Vs: Tahomeetri paigaldamine

            Mingit 2T ja 4T mootorite valikuid ei ole tahhomeetril?

            Comment


              #7
              Vs: Tahomeetri paigaldamine

              Tahhomeetrid on tavaliselt arvestatud teatud tüüpi süütele. On see siis klassikaline kontaktidega süüde, transistorsüüde, türistorsüüde jne.
              Osadel on lubatud sisendisse vaid kuni 12V impulsid, mis tulevad kommutaatori mikroskeemilt.

              ATV on türistorsüüde, tahhomeetri ühendusskeem viitab pigem klassikalisele või äärmisel juhul transistorsüütele.

              Impulsi kestvus, amplituud on igal erineval juhul erinev. Teinekord saab asja, kui kasutada tahhomeetri signaali ees RC ahelaid.
              Punkt 7 - lüliti peab vastama silindrite arvule. Juhendis pole ka öeldud, mitmetaktilisele on mõeldud, siis tuleb lüliti panna teise asendisse põhimõttel, mitu sädet on ühe väntvõlli pöörde kohta või siis katsetada.

              Comment


                #8
                Vs: Tahomeetri paigaldamine

                Tere,

                asi nüüd siis selgem. Kuna süüte süsteem on üles ehitatud nii, et pulss (signaal tahokale) peaks tulema hoopiski positiivsest otsast, kuna aga tahokas on mõeldud signaali ülesse korjama negatiivsest otsast, siis üsna tõenäoliselt ta õigeid numbreid näitama ei hakka.
                Siit ka minu järgmine küsimus: Uuringute käigus olen avastanud nö RPM Adapterid...kas kellelgi on nendega kohemust?

                Leidsin sellise asja:


                Ise olen arvamusel, et selle vahele panemisega enam ei peaks omama mingisugust tähtsust, kas see impulss tuleb siis positiivse poole pealt või negatiivse poole pealt.

                Kui on arvamusi siis kuulan meeleldi...
                PS tahoka sain tööle kui võtsin signaali Pick up coililt B/W juhtme alt...2 sil paigutusega tahokal siis nagu pöörded ei kõigu kuigi tühikäik on natukene palju kuid piiraja tuleb nagu on märgitud tehase andmetes....

                Comment


                  #9
                  Vs: TaHHomeetri paigaldamine

                  See ei ole oluline, kas impulss tuleb süütepooli + või – poolelt – peaasi, et tuleb sealt, kus see on. Massiühenduse poolt see ei tule
                  Impulsi amplituudi ja kestvust saab korrigeerida RC ahelatega - kas diferentseeriv või integreeriv ahel. Näiteks paigaldasin VAZ2103 tahhomeetri VAZ2108-le. Hakkas tööle, kui sisendahelaga oli järjestikku 2.2kΩ takisti ja 0,22µF 400V kondekas. Takisti piiras impulsspinge poole peale ja kondekas parandas impulsi kuju tahhomeetrile söödavaks. Olenevalt impulsist tuleb teinekord kasutada integreerivat ahelat, kus on järjestikune takisti ja kondensaator on ühendatud massiga.

                  Tavaliselt olen vaadanud ossiga süüteimpulssi ja ka tahhomeetri skeemi, siis olen valinud ning arvutanud vastava korrektsioonahela. Kõik on siiani tööle hakanud. Mõni ka juhtmega, mis on paar keerdu ümber kõrgepingejuhtme. Viimane variant pole ainult kõige ohutum.
                  viimati muutis kasutaja Svago; 07 m 2018, 10:42.

                  Comment

                  Working...
                  X