Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

    Tööstuslikest on 70.3734 süüteplokk täitsa OK. 1Mk211 on jah häirekindlam ja garanteerib 1 süüteimpulsi. Esimene sobib alustamiseks hästi.



    Ma kasutasin tööstuslikest erinevat lahendust – nagu eespool juttu juba oli - sildalaldit suurema energia saamiseks. See pingekordistus töötab madalamatel pööretel, siis jääb poolperioodalaldina tööle (sõltuvalt mahtuvustest). Liiga palju energiat raisatakse suurematel pööretel, kuna pinget piiratakse alates 150V.
    Tüürahel oli kaitstud stabilitroniga ülepingete eest. Kasutasin kiireid 700V dioode KD411AM, hiljem ka 800V dioode KD226D ja suurima U-kasvukiirusega KU221A türistori. Tüürelektroodiga oli paralleelne sobiva mahtuvusega kondekas. Kasutasin ka süütepooliga paralleelset vastupidist dioodi. Oli erinevaid lahendusi – näiteks ajaliselt pikendatud sädemega (ühe asemel mitu võnget).





    viimati muutis kasutaja Svago; 14 m 2020, 19:31. Põhjus: täht

    Comment


      #47
      Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

      Tegin veel ühe rabelemise ja sain ühe 251.3734 85a. süütekarbi lahti e. vaht välja.
      Sellel oli see viga, et kui sain siis töötas aga mingi hetk vajus ära. samas tühikäigul oli ok aga 70km/h kiirusel hakkas puristama. Seega arvan, et mingi kondekas andis saba.
      Ta küll 7V elekter, kuid see praegu ei häiri. Süüteosas on muudatusi, mis sellel joonisel on:


      Nimelt 2x C1 kondekat 1uF 160V, lisaks dioodid V1, V10, VD6 ei ole КД105Б vaid КД209. Ülejäänud tundusid samad, kuid jahutusradika küljel oli 4 elementi. Üks kindlasti КУ221И, teine T122-25 (ühendus valgustuspoolele, kuid kirjeid pole ja ülejäänud kahe osas arvan, et on Д817Б Д817В, sest ühendused läksid süüte poole peale ja tähiste lõpufragmendid olid Д....Б Д..7В. Valgustuspoolel on КС147А ja Д223Б ning see 50uF 25V valge kondekas oli suht õnnetu väljanägemisega - eriti ühendus.

      Nüüd, kui asendan mingeid detaile, siis selle R1 võiks ju ära jätta ning kaks stabiliseerida pigem stabiliseerimine 2x 1N5374B (zener 75V 5w), edasi 1N4007, BT151-800 ja 2uF*450V
      Kordistaja näeks välja selline: https://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier#/media/File:Switcheable_rectifier.svg
      Kuid siis peaks olema teine süütepool
      Samas miks siis pinget piirata, kui eelnevalt kordistada...
      "Ei" on vale vastus

      Comment


        #48
        Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

        Selle takisti võid jah ära jätta. Kordisti on juba sees, V1 diood ja 2 stabikat V2 Ja V3.

        Comment


          #49
          Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

          Takisti võtsingi välja ja funkab ilusti, kuid... 251 anduri ahel ei sobi 80.3701 e. 14V90w genekaga. Genekal on anduri mähised valgustuse ja süüte mähistega ühtses rivis ning mööduvad magnetid tekitavad ka anduri ahelas teatud võnekeid. Nendest võngetest ei saa türistor aru. No saab aga kuni 700 pöördeni, siis hakkab sädet tihendama e. ühel pöördel kuni 4 sädet kuniks ~1000 pöörde juures lakkab avanemast ja enam süütesüsteem ei tööta.
          Seda probleemi ei ole G427 ja 43.3701 genekatega, kus andur on korpusest väljas eraldi poolil.
          Püüan teha lähiajal 251 karbile 1MK211 filtrisüsteemi anduri ahelale, eks siis näis.
          Muide küsin:
          mis mahtuvusega või väärtustega peavad kondekad/taksitid filtris olema?

          70.3734 on C3 25uF100V paralleelis takistiga R2 10K ja türistori küljes R4 1K
          1MK211 on C4 2,2uF100V paralleelis takistiga R1 19K, lisaks türistori küljes C5 3,3uF ja diood V3.

          251 karp muutus päris tühjaks seest, kui kaks 1uF 160V kondekad asendasin ühe 2,2uF250V kondekaga https://www.oomipood.ee/product/mpem_2u2r20_250_capacitor_polyester_2_2uf_250vdc_p itch_20mm_plusmn_10?q=2%2C2uF 250v

          P
          roovisin korraks ka 2x 1UF 310V https://www.oomipood.ee/product/mkp1...0_22_5mm?q=1uF kuid need olid gabariidilit suured ning ei ole kindlalt kinni.

          Nüüd kui V10 asemele ja süüte ning anduri mass eraldada ning paigaldada dioodsild? Sellega koos võtan korpuse komponentide V3 ja V5 massist lahti... kas selline asi muudaks asja paremaks?
          viimati muutis kasutaja hmm; 22 m 2020, 14:42. Põhjus: filtri komponentide väärtuste päring
          "Ei" on vale vastus

          Comment


            #50
            Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

            Millise sageduseni türistor avaneb, sõltub selle töökiirusest. Samuti saab juhtimpulsside kestvust ja amplituudi muuta tüürahela lahendusega.
            Iga geneka ja türistoriga tuleb leida sobiv lahendus. Olenevalt geneka võimsusest ja soovitud pöörete arvust saab valida kas 1 -impulsilise või mitmeimpulsilise sädeme. Võimsuse suurendamiseks ja kütusetarbimise vähendamiseks on vaja ajaliselt pikemat sädet - see saavutatakse vaid mitmeimpulsilise süüte korra.
            Ma kasutasin K73-17 tüüpi 400V kondekaid. Need on väga töökindlad. Ega tollal polnudki muid kommukaid kui KET-1A. Ülejäänud tulid juba siis, kui ma tegelesin transistorsüüdetega ja tööstuslikud ei huvitanud. Ühtegi tööstuslikku ma ei kopeerinud. Kõik tuli ise leiutada ja katsetada. Põhihuvi oli ikka sportlikumad suuremate pööretega rattad. Alates esimesest isetehtud süüteplokist olid ainult sildalaldiga, kuna tollased genekad või siis DC/DC pingemuundurid olid väikese võimsusega ja kaotsi ei tohtinud midagi minna.

            Meenutasin oma kõige esimese türistorsüüte juhtosa. 360V ahel oli tüüpiline: sildalaldi; 1,0uF 400V kondekas, KU202N. Viimane sai valitud selliselt, et 700V juures oli leke alla 1mA ja tüürvool minimaalne (oli vist suurusjärgus 20mA).

            Tüürimiseks kasutasin impulsstrafot MIT-4B (lõputähte täpselt ei mäleta).
            Sellel oli 3 mähist, millest kasutasin 2 ära. Primaarpool oli lülitatud järjestikku takistiga + toitesse ja teine mähiseots läks läbi katkesti maha. Takisti piiras mähist läbivat voolu ja tagas kontakti isepuhastuse. Kontaktide isepuhastuse vajalikkust nägin juba oma esimesel transistorsüütel. Lisaks oli mähisega paralleelne vastupolaarne diood.
            Sec mähis oli ühte otsa pidi maas ja teine ots läks läbi dioodi KU-202N tüürelektroodile. Mähisega oli paralleelne ca 7V...8V stabilitron, milline piiras juhtimpulsi amplituudi. Sädeme ajaliseks pikendamiseks ja häirekindluse suurendamiseks panin stabilitroniga paralleeli 0,1uF kondeka.
            Mähiste algus ja lõpp peab olema õiget pidi, muidu türistori ei avata ja sädet ei teki.
            viimati muutis kasutaja Svago; 22 m 2020, 20:26. Põhjus: lisa

            Comment


              #51
              Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

              Nii ehitasin siis 251.3734 karbi lõpuks 70.3437 sisule ja karp töötab hästi. Hetkel siis ossi pildi järgi Ok kuid bensiiniga töötavale mootorile pole veel külge kruvinud.

              Ossi näidud siis sellised - ajasin mootorit akudrelliga ringi ning pöörded 500-1200 vahemikus sätitud nii, et ossil ilus pilt ees e. need võnked liiga tihedad poleks (kohati ei aidanud aja pikendamine või lühendamine). Nüüd tunnen puudust 4 kanaliga ossist... (krt pean vist uue pildiseeria tegema, sest ossi näite pole võimalik lugeda...)
              Click image for larger version

Name:	20200123__syytekarbi_mod251to70.jpg
Views:	1
Size:	532,2 KB
ID:	872448
              viimati muutis kasutaja hmm; 24 m 2020, 09:15.
              "Ei" on vale vastus

              Comment


                #52
                Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                Analoogosside puhul sai vanasti tehtud 2 ja 4 kanaliga kommutaatorid - eeldusel, et on piisavalt suur ekraan.

                Proovi ikka töötava mootoriga ka. Puuduste korral uuri ossiga (näiteks ei tööta suurtel pööretel).
                viimati muutis kasutaja Svago; 24 m 2020, 16:30.

                Comment


                  #53
                  Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                  Väga ilusti töötas, seda siis hetkel 43.3701 e. 14v 65w ja välise anduriga. Eks homme proovin 80.3701 genekaga ka.
                  Järgmiseks on vaja see asi ka alaldatud vooluga tööle saada.
                  Sai korraks lauale juhtmetega testversioon kokku laotud ja läbi dioodsilla suutis sädeme küünlale tekitada küll. süütepooli läks 198v impuls. Kondekat zener piiras pinge 147v ni.
                  viimati muutis kasutaja hmm; 24 m 2020, 22:37.
                  "Ei" on vale vastus

                  Comment


                    #54
                    Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                    Kas sellele karbile annab ka raudvaralise sädeme ajatamise koostada, nt mida suuremad pöörded, seda varajasemaks sätib süüte.
                    Hetkel näitab strobo püsivat süütenurka nii 2000 kui 4000 pöörde jurues.
                    Samas on jäänud meelde, et 251.3701 koos G427 genekaga liigutas süütehetke varajasemaks...
                    "Ei" on vale vastus

                    Comment


                      #55
                      Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                      Lihtsaima variandi puhul reguleeritakse eelsüütenurka türistori juhtahelas RC elementidega. Efekt seisneb selles, et genekast tuleva juhtimpulsi amplituud kasvab pöörete suurenemisel. Madalatel pööretel avab türistori siis impulsi kõige suuremal pingel (tavaliselt keskel) ja suurematel juba esimese frondiga kui amplituud sobib.
                      Oluline on ka see, et türistor sobiks konkreetse tööstusliku skeemiga. Eri tüüpidel on erinevad tüürahela parameetrid - U tüür, I tüür.
                      viimati muutis kasutaja Svago; 31 m 2020, 14:44.

                      Comment


                        #56
                        Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                        Leidsin huvitava ehituse... peamine on selles, et see põhineb AVR kiibil - mul sellega kokkupuuteid olemas ning neid mitu tk ka.
                        Lisaks 3 erinevat graafikut + vaakumiga korrektuur... seega mitmekesisem asi.
                        Lisan lingi, kus tegelane on juba "laste" haigused likvideerinud
                        https://radiokot.ru/forum/viewtopic.php?p=3736854#p3736854

                        S
                        üüteahelas pinget ei stabiliseerita... vad eeldatakse, et 250V tuleb geneakst...

                        Vene keelt suudavad kaasamõtlejad ehk mõista, kui ei siis eks mingil määral google aitab (nt mind... kohati) aga lisan ka mõned skeemid.
                        Need siin on arvestatud hiina süüdetega, kuid põhiskeem on pandud tööle ka minski süütega. Ma ise tahan selle funkama saada generaatori 43.3701 ja ka 80.3701. Nende erinevus on andurites...
                        Hetkel on kolme graafiku vahel võimalik liikuda nupuga, kuid kindlasti annab seda kohendada termoanduri ja "releedega".


                        Click image for larger version

Name:	21xjhtyof6.jpg
Views:	1
Size:	103,4 KB
ID:	872479

                        Click image for larger version

Name:	21xjhuqdo2.jpg
Views:	1
Size:	295,1 KB
ID:	872480

                        Click image for larger version

Name:	175ljuf3p4.jpg
Views:	1
Size:	87,3 KB
ID:	872481

                        Click image for larger version

Name:	1m22fh8r54.jpg
Views:	1
Size:	498,8 KB
ID:	872482
                        "Ei" on vale vastus

                        Comment


                          #57
                          Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                          Ma pooldasin võimalikult lihtsat ja töökindlat lahendust. Jupid sai valitud 2X varuga, et temperatuur neile haiget ei teeks. Tollal kontrollereid polnud – tuli süütenurga reguleerimisel hakkama saada analooglahendustega, mis toimisid suurepäraselt (mitte tööstuslikud). Esialgu polnud Si juppegi ja siis pidi küll mõned korrad ratas käekõrval koju tulema.

                          Nagu ma varem olen kirjutanud, mind türistorsüüted enam ei huvita.
                          Ka 400VAC generaatori korral teeks transistorvariandi ja muu elektroonika jaoks kasutaks väikest 6V/12V akut koos generaatorilt laadimisega.
                          Aga see pole kohustuslik – maitseasi.

                          Suurematel pööretel, olenevalt süütesüsteemist (koormus), tõuseb ilma stabiliseerimata pinge kindlasti üle 250V. Siis peavad jupid olema vastava pingega. Tasub enne lõpplahendust üle mõõta.
                          Ja nagu autoelektroonika tootmises tavaks – süütele tuleks teha ka termo- ja vibratsioonikatse.

                          Comment


                            #58
                            Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                            Kas suudaksid moderniseerida ka Jawa 360 või 634 6v generaatorit?
                            Ise olen mõelnud vana rootori puhtaks nokkida ja sinna lisada neodüüm püsimagnetid ja tänapäevase cdi ja kontaktivaba süüte.

                            Comment


                              #59
                              Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                              360 ja 634 genekate vahe on ainult rootoris - ma pean silmas mähiseid, mitte pingeregulaatorit ja ühendusklemme.
                              360 saab kasutada 634 rootorit, kuid laadima hakkab suurematel pööretel. Tuunitud mootori puhul pole see oluline, kuna töötab nagunii suurematel pööretel. Linnasõidul aga küll.

                              Kui selline moderniseerimine pole eraldi eesmärgiks - siis on saada ka valmis variante kas tellides Tšehhist või siis ka Ostast:

                              https://www.osta.ee/jawa634633-cdi-vabakontaktisuute-ja-voib-kasutada-ilma-akku-124990593.html


                              Comment


                                #60
                                Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                                Seda osta.ee genekat olen käes hoidnud ja ei sobinud oma läbimôõdu tõttu 360 karteriga kokku.
                                Sel on 110mm magnet kuid vaja on 103mm magnetit.

                                Mul on mingi ülemineku variant, 73a 360 millel on 634 genekas.
                                On see tehase oma või koperatiivi, seda ei tea.
                                Laadimisrelee asub paagiall, mitte staatori küljes.

                                Moderniseerimise all mõtlesin laadimisrelee asendamist elektroonikaga, säilitades vana geneka korpust.
                                Ehk saab nii temast elulooma, kahjuks hetkel tuledega sõita ei kannata, tõmbab aku tühjaks.
                                viimati muutis kasutaja fomoco; 10 m 2020, 06:22.

                                Comment

                                Working...
                                X