Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

    Lüüdid olen liiklusvahenditel paigaldanud ikka pikali ja klambriga fikseerides. Võimalik on ka püstisele paigaldada peale klamber nagu on mõnes võimendis. Võimalik on kasutada ka militaarseid lüüte, kus on kinnituseks 3. ots. Ka liimimine tuleb kõne alla.

    Comment


      #32
      Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

      Üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna: https://www.instructables.com/community/Electrolytic-Capacitor-Horizontal-Footprint-Eagle/

      P
      üstises asendis peab plaadi ja lüüdi vahele jääma vahe - kasutatakse ka spetsiaalset alust.
      Vt. montaaž:

      Конденсаторы JAMICON серия LS, HS, TL, SK, KP, TX, TF, ST, TS, NK – электролитические, стандартные, компьютерные, сетевые, с низким импедансом, low ers, балластные, неполярные, мини 5мм, 7 мм радиальные с жесткими выводами, под винт. Характеристики, описание, параметры, маркировка, цена, конденсаторы JAMICON купить

      Comment


        #33
        Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

        Selle lüüdiga ongi nii, et plaanin klambriga külgseina külge kinni tõmmata + termopadi ja liim vahele. Kuna termopadi on lihtsalt olemas, siis "pehmenduseks" on hea kasutada küll.
        Sama ka MPSA ja TL-ga.
        Seega ei taha jätta ühtegi vidinat oma raskusega vibreerima... plaaniks mingi "silikooni" taolise plögaga selle karbi ka seest katta/täis valada... kuigi ega mulle hiljem selle plöga eemaldamine meelt mööda pole kui peaks midagi vaja seal vahetada.
        "Ei" on vale vastus

        Comment


          #34
          Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

          Lakkimine oleks mõistlikum lahendus. Mingi suvalise silikooniga üleni täites halveneb detailide jahutus. Liiga jäiga silikooni korral tekib lisaprobleeme.

          Ma imestasin väga, kui nägin esimest korda vene mopeedide/motikate türistorkommutaatorit. Selle detailid on lausa makrofleksi sarnasesse isolatsioonimaterjali valatud, kui just nasalt pole midagi imelist maha vehitud. On vist karmi Siberi pakase eest kaitseks

          Comment


            #35
            Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

            Mul mitu "makrofleksi" karpi olemas - no ei allu see vaht minu käsutuses olevatele keemiatele. Isegi mitte kaasaegne "makrofleksi" vahueemaldaja ei tööta, rääkimata atsetoonist, bensiinist jne... Õnneks sain tagadi laadalt juba tühjaks tehtud samasuguse korpuse.

            Ma liigun ikka sprinteri kiirusega... aga las olla. Homme teise dioodsilla hankima, sest KBPC3510F BRIDGE 1000V 35A on klemmühendusega, mis on liiga suured. Asemele võtan sama seeria oma, kuid KBPC3510W BRIDGE 1000V 35A, millel pulgad küljes, millele hea joota juhet külge ning ei võta palju ruumi.

            Tegin trükkplaadi juba valmis ja enne kui asjad püsivalt külge joodan, siis küsin veel ühe küsimuse:
            kas takistitel 1/4W taluvus on ok või peab 1/2 või kangemad olema.

            Oma vanadest varudest leidsin R1 ja R2 (1K2) 2W, R3 ja R5 (1k) 1/2W ja ülejäänud 1/4W
            viimati muutis kasutaja hmm; 28 m 2019, 19:53.
            "Ei" on vale vastus

            Comment


              #36
              Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

              Alla 0,5W takistite ma ei kasutanud elektronsüüdetes. Palju sõltub ka arvutatud võimsustest - varu peab ikkagi jääma, kuna osa plokke töötab +80C juures.
              Seda vahtu tuleb enne eemaldamist kuumutada - näiteks +80C vees.

              Comment


                #37
                Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                Head vana lõppu ja uue algust.
                Nüüd on nõks aega ja kriban siia ikkagi, sest võimsad elektrikud ju ei lase aastavahetusel oma hobi häirida.

                Keevitasin asja kokku, panin vidina mootorratta elektrisüsteemi koos kaasaegse hiina volt+ampermeetriga, et midagigi näha.
                Lisaks ühendasin ka ossi.

                Mootorratta elektrisüda on generaator 43.3701, süütesüsteem kommutaator 251.3734 (valgustusvoolu sealt läbi ei tule, lisaks massist eraldatud), süütepool KM01 hetkel, kuid olemas ka 2102.3705, küünal Denso iridium IWF22
                Valgustusvooluks: Esituli H4 55x60W tagatuli 5W, lisaks LED riba. Pidurituleks 21W+ledriba.

                Hetkel ajasin mootorit ringi akudrelliga 1100RPM.

                Oss näitas 14,3V alalisvoolu ja suht stabiilset, voltmeeter 14,0V, ampermeeter 0..0,1A
                Lülitasin piduritule - ossil hakkasvoolukõver virvendama ja RMS näitas 13,49V, voltmeeter 13,3V. Ampermeeter 0,9...0,16A

                Lülitasin valgustusvoolu tööle - ossil voolukõver tugevalt virvendab nagu vahelduvvool ja RMS näitab 4,4V alalisvoolu, voltmeeter ja ampermeeter on häires....

                Sarnane kamm oli ka suvel, kui sama geneka voolu alaldasin VAPE alaldi/regulaatoriga, millele lisasin 2000uF 25V kondeka... võtsin kondeka välja pinge kohe paigas...

                Kas viga võib olla nõrgas genekas või on kuskil mujal...

                Ratta elektriskeem:
                Click image for larger version

Name:	Vos_elekter1_design.jpg
Views:	1
Size:	428,1 KB
ID:	872397

                Video toimunust:


                Uusaasta ööl arutledes konjaki klaasi taga, jõudsime järeldusele, et suurim probleem on genekas, see lihtsalt ei jõua madalatel pööretel tekitada piisvalt stabiilset 12+ V kui koormus taha tuleb.

                Egas midagi, mootor tööle ja proovima.
                2000rpm juures näitab oss rms 7-8V kui valgustusvool töötab ning kogu voolu koormus on ligemale 3A
                4500rpm juures näitas oss rms 11,4V ja kogu mootori elektrikoormus 3,5A

                Alla 2000 pöörde on vooluks kuskil 6V 2,5A koormuse juures.
                Seega regulaator sööb ise vähemalt 1,7V ning kui valgustusvool töötab ega ta reguleerimiseni jõuagi.

                Minu algsete arvutuste juures annab genekas ~45W e. 15-20W on kuskil kadu või geneka püsimagnet on väsinud...
                Veelkord, kui tarbijaid ei ole, siis oss näitab stabiilset 14,3V, nii nagu regulaator projekteeritud oli.

                Video mootori töös:
                viimati muutis kasutaja hmm; 01 m 2020, 12:51. Põhjus: Konjak Matrell tõi asjasse natuke selgust
                "Ei" on vale vastus

                Comment


                  #38
                  Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                  Põhjus on jah generaatori väheses võimsuses ja nagu ikka energia sõltuvuses pööretest. Lisaks on valgustus liiga võimas. Ja ega magnetid seistes paramaks ei lähe – palju sõltub sellest, kuidas neid on hoitud.
                  Kui vaadata motikate generaatorite andmeid, siis näiteks 2000 pöördel on pinge 6V ja 5000 on 8V.
                  Mul on olemas vähekasutatud Voshod3M genekas 80.3701 – 14V ja 90W. See paistab küll hea asi olema.

                  https://vk.com/@motobuslik-sovinyi-generator-na-mmvz-311212-s-zavoda

                  Korra või kaks oli juttu ka 7V või 14V transiga stabilisaatorist, kus erinevalt türistoridest ei toimu lühistamist, vaid toimub stabiliseerimine. Siis on generaatori kasutegur suurem.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                    Kui sul kahju pole ja hind sobiv, siis olen sellest 90W genekast huvitatud küll...

                    Eks neid genekate magneteid ole hoitud samuti nagu muid metallist mootori osi - ühes koos, kuskil kastis, liigutades siia-sinna ning kohati ka mitte pehmelt paigutades.
                    Ise olen püüdnud neid ikka hoida geneka mähiste korpuse sees e. oma töökeskkonnas.

                    Esitule valgustuselemendiks olen valinud jah "tavalise" H4. On ka vene 6V (35W+35W või 21W+32W) ja 12V (40W+60W) pirnid. Nendest esimesed ei kannata kohe kuidagi kriitikat ning viimased on enam vähem aga ega neid pole enam väga saada ka.
                    Vossi esitule korpusesse istub peaaegu ilusti (no ~1mm võiks klaasi paigutusvõru diameeter väiksem olla) VAZ 2103 või 06 lähitulelatern, mis juba on H4 pirnile disainitud. Selle elemendi valgusvihk vene prinidele sobivast elemendist on tunduvalt parem ja konkreetsem.
                    Võiks ju üle minna ka mitte legaalsele lahendusele ning H4 halogeeni asemel LED H4 kasutada, kuid ega see õnne too. Järgmine samm on kogu element LED vastu vahetada aga 150+€...

                    Lisaks valgustusele on tulevikus sinna vaja ka nutitel+sidelahenduste laadimist ~3+3A võimsusega ja näidikute plokk ka.
                    Ehk siis see 90W genekat on vaja küll.
                    "Ei" on vale vastus

                    Comment


                      #40
                      Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                      No nii... sai siis 14V90W genekas külge monteeritud. Genekale väike MOD ka ehk võtsin geneka korpuse külge needitud massiühenduse lahti ja panin isoleeritud poltühenduse asemele - seda siis selleks, et saaks massist isoleeritud alalisvoolu genekast. Vajadusel saab alati täiendava kaabliga massi kerepoldi alla tagasi ühendada.
                      Mõtlen, et ehk peaks süüte ahela massi eraldama valgustusvoolule minevast massist. Ehk paneks eraldi dioodsilla süüteahelale. Kas see aitab midagi? no eks vaatan ossiga, mis süüteahelas toimub.
                      Pakkisin alaldi/regulaatori alumiinium korpusesse - teen veel ülemise ja alumise kaane ka.
                      Alguses, kui korpust küljes polnud töötas ilusti... panin korpuse külge vot ei tööta. Siis meenus võrri mootori süütesüsteemis ehitatu, transistori jahutus ei tohi olla massiga ühendatud. Mul 2x BT151, mis vajavad korralikku jahutust ja need olid alumiinium korpuse küljes kruvidega kinni. Egas midagi, varudes olid termolehed, need termopastaga BT151 tagumise poole kinni, augud suuremaks, poldi keerme ümber termokahanev rüüs, poldi pea all oleva seibile papist tihend alla ja asi kokku. Jahutus toimib + mõlemad BT151 on isoleeritud nii massist kui omavahel.
                      Peaksin asjaga suht rahul olema, kuigi 4 ampri juures pinge kõigub korralikult, oma 4V, alla 2000 mootori pöörde oma ossil rms 8V juures üle 2500 9-10V.

                      See karp läheb ikka väga soojaks - 5min töötamist ning 0 kraadise välistemperatuuri juures saavutas ta 30 kraadise kesta soojuse... ehk peab veel lisama mingi jahutusradika.

                      Eks pean juhtmestiku paremaks tegema, sest pigem kaotan siin ühendustes mõne V.
                      nt hiina voltmeeter/ampermeeter on massile minevad juhtmed ainult 0,5mm2, (lisaks võtsin selle seadme toite mootori enda elektriskeemist, selle pärast ta vahepeal restardib ennast...). Mul ülejäänud juhtmed 1,5mm2. Kuigi peaks suurimatele tarbijatele viima võiimalikult väheste ühendustega 1,5mm2 juhtmed + mass dubleerida raam+juhtmed.


                      Praegu on süsteem ühendatud nii:
                      Click image for larger version

Name:	Vos_elekter1_design.jpg
Views:	1
Size:	454,5 KB
ID:	872416

                      Suunatuled LED panen vist 9V patarei toitele, sest säilitan ka vahelduvvoolule ülemineku originaal süütekarbiga - no nii igaks juhuks, et masin koju veaks, kui isetehtu nahka läheb.

                      Proovisin ka VAPE R67 alaldit/regulaatorit... see mul vist nässus, sest kui tuled ei töötanud oli vahelduvvool ja mootor töötas jamalt... tuled tööle siis mootor töötas paremini ja miinus poole lõikas ilusti RMS vool 10V aga kõikumine tohutu.

                      Plaanin ühe suurema kondeka süsteemi panna, et kõikumine väiksem oleks nt 47 000uF ja suurema mahtuvusega... Akut hetkel ei paneks, sest siis peaks ka korraliku akulaadimise sinna korraldama, mul starterit pole ning seisva mootoriga voolu pole vaja.

                      Mootori töö (süüde pandud 2mm enne üss, pööretelugeja võtab impulsi süütejuhtmelt, uuendab 1sek näitu, tunne nagu annaks 2 sädet pöördel....) :


                      Hiljem ka pildid tehtust.
                      viimati muutis kasutaja hmm; 05 m 2020, 12:25. Põhjus: Ampermeetri ühenduse täiendamine
                      "Ei" on vale vastus

                      Comment


                        #41
                        Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                        Selline pingeregulaator oleks parem: https://vk.com/page-21535744_50065689

                        H
                        õõglambid võivad töötada ju vahelduvvooluga ja alalisvoolu jaoks saab teha eraldi alaldi, stabika jne.

                        Comment


                          #42
                          Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                          Mõte on ökonoomne, kuid praeguse kommukaga 251.3734 vahelduvvooluga nõrk säde. Läbi minu koostatud ploki säde väga ok.
                          "Ei" on vale vastus

                          Comment


                            #43
                            Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                            Vahe saab olla vaid siis, kui kommukas oleval pingeregulaatoril on madalam pinge või on midagi rikkis. Sinu ja kommuka 14V stabikas on ju praktiliselt sama, kui just mitte arvestada TL431 täpsemat tööd ja pinge reguleerimise võimalust. Ka transiga variandil saab stabilitronid asendada TL431-ga ja ei toimu lühistamist kuni türistoride sulgumiseni. Kuna generaatorit ei lühistata täielikult, vaid "süüakse ära" ainult tipud, mis on üle 14V, siis on kasutegur suurem. Aga kui oled rahul, siis lase käia

                            Comment


                              #44
                              Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                              Ok järgmiseks kompunnin süütesüsteemi - võtan aluseks 70.3734 lahenduse:
                              VD1 1N4007 paralleelis 1uF 250V sealt stabiliseerimine 2x 1N5374B (zener 75V 5w), edasi 1N4007, BT151-800 ja 2,2uF 250V

                              Anduri ahelas 1N4007, siis filter 10K 2w 25uF 100V elektrolüüt, 1K 2W takisti ühe otsaga massis ja teine ots BT151 juhtimises.

                              Hetkel ei hakanud looma täiendavat filtrit andurile nagu 1MK211 versioonil... aga kui väidate, et teeb asja paremaks, siis saab ka selle lisada.
                              Süütepooliks tuleb 2102.3705

                              Kui nüüd mainiti, et käivitamisel võiks olla vahelduvvool ja töötamisel läbi dioodsilla, siis põhimõtteliselt saab seda kontrollida releega valgustusvoolu pingest, üle 8V lülitab dioodsilla ahela sisse alla 8V on avatud otse kanal.

                              Kui süüde tuleb läbi dioodsilla, siis pole ju VD1 e. esimest dioodi ju vaja, sest dioodsild ju asendab selle.

                              Muide kas valgustusvoolule, mis eelpool tehtud, lisades (1000uF25V kondekale) täiendava kondeka no nt 47000uF (24V) viib asja väga kiiva või on hea stabiliseeriv element. Sest pragu vaatan, et kondeka efekt on nõrk, hoiab ainult +4..5 voldi piires, et dioodsillaga alaldatud vool nulli vahepeal ei kukuks.
                              Selle täislaadimine võtab omajagu aega või peaks superkondekate peale minema?
                              viimati muutis kasutaja hmm; 13 m 2020, 19:41.
                              "Ei" on vale vastus

                              Comment


                                #45
                                Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2

                                Ei ole mõtet suuremat kondekat panna. Hea lahendus oleks aku, aga võtab palju ruumi.

                                Süüte puhul mõtlesin ma sildaladit pingekordistus lülituse asemel. Siis on käivitus veidi kehvem (sõltub ka süütepoolist), kuid energia on suurem.
                                Ma ei piiranud süütepinget ka 150V peale - ikka kõrgem oli - 300V (sõltub jälle süütepoolist). Kui pinge on kõrgem, siis olen vähendanud 2,2uF mahtuvuse ca 1uF - siis töötab tuunituna hästi ka suurematel pööretel. (Energia sõltub ju pinge ruudust ja laadimisaeg jälle kondeka mahtuvusest).

                                Comment

                                Working...
                                X