Vene akulaadija BA-2

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • Shele
    Liige
    • 02/2008
    • 2415

    #61
    Mis asi selle pingega? Laadimise määrab vool. Kui pindet liiga, et vool ka liiga, siis reguleeritav takisti lahendab.

    Comment

    • Matis
      Liige
      • 01/2004
      • 1505

      #62
      Esmalt postitatud Shele poolt
      Mis asi selle pingega? Laadimise määrab vool. Kui pindet liiga, et vool ka liiga, siis reguleeritav takisti lahendab.
      Pinget on liiast kui aku end täis on laadinud, sel juhul eeltakisti ei aita. Samas natuke keetmist ehk maksimum pinge ca 15V ilma asja liiga keeruliseks ajamata võiks OK olla? Pole ju tegu 24/7 hoidelaadijaga.
      Parem variant oleks nagu sellel Einhellil: https://elektrotanya.com/einhell_afe.../download.html
      Maailm oleks puhas ja süüta
      kui poleks õllejogurtit
      - Õ.Õ.

      Comment

      • Shele
        Liige
        • 02/2008
        • 2415

        #63
        Jah muidugi: Aku pinge järgi laadimise lõpetaja on väärt as ja ei ole keerulune ehitada.

        Comment

        • ci139
          Liige
          • 01/2019
          • 401

          #64
          mida väiksemate ampritega laed seda vähem elektrolüüti ära "keedad"
          PS! geel-akude korral ongi ette seatud laadimisvoolu piirid mida ei maksa ületada

          C/10 on "võibolla"
          C/20 on kindlasti "ohutum"

          ampreid on vaja ainult tühja aku korral laadimise alguses

          ma hiljuti mõõtsin auto peal olevalt akut, et pinge piirik rakendub umbes 14.2 kuni 14.4 voldi pealt
          ?? https://www.analog.com/en/products/lt4320.html
          viimati muutis kasutaja Scott; 10 May 2024, 21:49. Põhjus: järjestikpostitused kokku

          Comment

          • erku
            Liige
            • 04/2008
            • 1773

            #65
            Esmalt postitatud Matis poolt
            Parem variant oleks nagu ..
            Trafolaadijal (trafo + alaldi) on rida puudusi..
            Kui ühefaasilise siinuse ära alaldad, siis jäävad suured kaared ja kaarte vahel haigutab tühjus ja efektiivne on ka ainult pisike siinuse tipp, kasutegur on väga nott.
            Kui efektiivset osa tõmbad alla poole (pinget suurendad) ja saavutad parema laadimisvoolu, siis läheb üsna varsti ka asi ülepingele, kui aku täis hakkab saama.
            Palju oleneb ka akust, mida laadida, tegelikult.. üsna suures osas.

            Ja automaatne laadimine lõpetatakse automaatselt ikkagi voolu vähenemisel, mitte aga pinge järgi .
            viimati muutis kasutaja erku; 11 May 2024, 12:52.
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment

            • Shele
              Liige
              • 02/2008
              • 2415

              #66
              Ja automaatne laadimine lõpetatakse automaatselt ikkagi voolu vähenemisel, mitte aga pinge järgi .
              ????

              Comment

              • erku
                Liige
                • 04/2008
                • 1773

                #67
                Esmalt postitatud Shele poolt
                ????
                Meil siin kasutuses olevad moodsamad laadijad käituvad kõik nii ja mõlemal reziimil, nii püsivoolu astmelisel kui ka püsipingel reziimil.
                Autoaku omad näiteks lõpetavad laadimise kui on ca 14,4V ja ca 1A laadimisvool saavutatud (sõltub konkreetsest akulaadiast, enam-vähem nii on kõigil)

                Kas teil on teisiti?

                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment

                • elukaz
                  Liige
                  • 01/2005
                  • 3670

                  #68
                  Vastus on küsimuses, lõpetamiseks vaadatakse nii voolu kui pinget. Autoaku laadimine on sisuliselt sama nagu liitiumakul. Lihtsalt vanakooli akud ja laadijad lubavad üle keetmist. Agm-iga see enam ei sobi.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment

                  Working...