Küsimus sõiduauto aku kohta

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsa
    Liige
    • 03/2005
    • 57

    #1

    Küsimus sõiduauto aku kohta

    Kas on võimalik, et aku vahetab mingil hetkel polaarsuse (pluss muutub miinuseks ja miinus plussiks)? Kui selline anomaalia on võimalik, siis mis võib seda tekitada?
  • Andy
    Liige
    • 09/2002
    • 382

    #2
    Ei ole veel sellist asja näind.
    ehh... andrjusa

    Comment

    • Heinar
      Liige
      • 02/2006
      • 213

      #3
      Selline hetkeline polaarsuse vahetus iseenesest küll tekkida ei tohiks.
      Sellist polaarsuse vahetust kirjeldati nõukogude aegses kirjanduses - aku koormatakse kuni täieliku tühjenemiseni ja siis alustatakse teistpidi polaarsusega laadimisega.Milleks see kõik, ei mäleta.

      Comment

      • jannozz50
        Liige
        • 11/2003
        • 1897

        #4
        Originally posted by jantsa@Apr 2 2006, 20:55
        Kas on võimalik, et aku vahetab mingil hetkel polaarsuse?
        jah, kui sa aku ta pesas keerad 180´ muidu minu loogika sellist asja eriti loogiliselt ei näe, et vahetab ise polaarsusi...

        Comment

        • soldat
          Liige
          • 03/2006
          • 165

          #5
          Kui lähtuda asjale elektrokeemiliselt siis ei tohiks see isegi teoreetiliselt võimalik olla.Kui siiski siis äärmisel juhul väga nõrga vooluga mingi imemehhanismi läbi.

          Comment

          • Matis
            Liige
            • 01/2004
            • 1505

            #6
            Mingi variant oli et kui 1 element akust sai teistest tükkmaad tühjemaks siis võis ta teiste elementide poolt valetpidid laaduda kuidagi. Vmidagi taolist, kunagi ammu lugesin kuskilt. Aga terve aku küll mitte- millega sa laetud akule valetpidi laetuse annad, teise akuga v?
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment

            • ilmar
              Liige
              • 12/2005
              • 202

              #7
              Miks sa arvad,et polaarsus on vahetunud,milles probleem on.

              Comment

              • jannozz50
                Liige
                • 11/2003
                • 1897

                #8
                kontrolli juhtmeid (+ ja -). mõni sõber võibolla aprillinalja tahtnud teha

                Comment

                • jantsa
                  Liige
                  • 03/2005
                  • 57

                  #9
                  Tuttav helistas mulle ja käisin seda imelooma vaatamas. Nad rääkisid,et aku oli ennem kahe auto peal olnud, siis olla kõik normis olnud. Tahtnud nüüd kolmanda auto peal teda kasutada, aga ei saa. Nii kui klemme ühendasid tulepuru taga (pakun, et geneka dioodidele see asi ei meeldinud). Selle jamamisega lasid aku tühjaks ja tahtsid laadijaga laadida, aga ei saanud, laadija peksnud kogu aeg kaitsmed läbi. Enne seda kui ma sinna jõudsin, olid proovinud seda akut teisega paraleelselt ühendada. See andis neile vägeva tulevärgi ja pooleldi sulanud klemmid.
                  Testriga mõõtes oli pluss miinus ja miinus pluss, näitas nii 13,2 volti. Ise olen näinud akut, mis oli kauplusest ostes selline, aga see oli lihtsalt praak. Klemmid ja märgistus oli lihsalt vahetatud (vene aku oli).
                  Täna nägin mehi, olid laadija tagurpidi järgi ühendanud ja nii aku ära laadinud. Praegu kihutavad autoga ringi aku tagurpidi peal.

                  Comment

                  • fre
                    Liige
                    • 02/2004
                    • 3814

                    #10
                    Originally posted by soldat@Apr 2 2006, 21:25
                    Kui lähtuda asjale elektrokeemiliselt siis ei tohiks see isegi teoreetiliselt võimalik olla. Kui siiski siis äärmisel juhul väga nõrga vooluga mingi imemehhanismi läbi.
                    Happeaku iseehitamisest oli juttu D. Vardja ja E. Vannase raamatus "Noor elektrik" (Eesti Riiklik Kirjastus, Tallinn, 1952) lk. 82 - 83. Tegemiseks võetakse kaks ühesugust pliiplaati, mis formeeruvad siis erinevateks alles laadimise käigus. Kolm lauset tsiteeriks sealt:
                    "Meie aku annab esimese laadimise järel lühiajalist voolu. Korduva laadimise ja tühjendamise tagajärjel kasvab aga plaatidel aktiivmass ja plaadid suudavad juba küllalt kestvat voolu anda. Laadimise tulemusena muutub plusspoolus pruunikaks, miinusplaat jääb aga halliks."
                    Sellest võiks ju arvata et mingite "vägivaldsete" jõumeetoditega on võimalik pliiaku plaadid ka teistpidi ümber formeerida...
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment

                    • soldat
                      Liige
                      • 03/2006
                      • 165

                      #11
                      Originally posted by fre+Apr 4 2006, 21:21--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (fre @ Apr 4 2006, 21:21)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-soldat@Apr 2 2006, 21:25
                      Kui lähtuda asjale elektrokeemiliselt siis ei tohiks see isegi teoreetiliselt võimalik olla. Kui siiski siis äärmisel juhul väga nõrga vooluga mingi imemehhanismi läbi.
                      Happeaku iseehitamisest oli juttu D. Vardja ja E. Vannase raamatus "Noor elektrik" (Eesti Riiklik Kirjastus, Tallinn, 1952) lk. 82 - 83. Tegemiseks võetakse kaks ühesugust pliiplaati, mis formeeruvad siis erinevateks alles laadimise käigus. Kolm lauset tsiteeriks sealt:
                      "Meie aku annab esimese laadimise järel lühiajalist voolu. Korduva laadimise ja tühjendamise tagajärjel kasvab aga plaatidel aktiivmass ja plaadid suudavad juba küllalt kestvat voolu anda. Laadimise tulemusena muutub plusspoolus pruunikaks, miinusplaat jääb aga halliks."
                      Sellest võiks ju arvata et mingite "vägivaldsete" jõumeetoditega on võimalik pliiaku plaadid ka teistpidi ümber formeerida... [/b][/quote]
                      eks siinkohal tuleks teha praktiline katse,samas ma ei usu et tänapäevased akud nii primitiivsed on.

                      Comment

                      • fre
                        Liige
                        • 02/2004
                        • 3814

                        #12
                        Originally posted by soldat@Apr 4 2006, 21:40
                        ...samas ma ei usu et tänapäevased akud nii primitiivsed on.
                        Ega nad muidugi nii primitiivsed enam ole kui sealses iseehitamise kirjelduses, arendustööd on toimunud mahutavus/mass (elektroodide aktiivpindala/mass) suhte suurendamise ja kõikvõimalike muude omaduste parendamise nimel...
                        Aga kogu elektrokeemia ja materjalid on üldisemas mõttes pliiakul samaks jäänud - pliielektroodid ja väävelhape...
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment

                        • Andy
                          Liige
                          • 09/2002
                          • 382

                          #13
                          Aga osa akusid ongi ju sellised et " klemmid teisel pool". Vist panin kunagi ühele Volvole vene akut peale ja akujuhtmed jäid lühikeseks, st aku tuli teistpidi peale istutada.
                          ehh... andrjusa

                          Comment

                          • jantsa
                            Liige
                            • 03/2005
                            • 57

                            #14
                            Teistpidi all mõtlesin ma pluss juhtme ühendamist miinus klemmiga ja miinus juhet pluss klemmiga. Tava olukorras see hästi ei õnnestu, sest miinus klemm on väiksema läbimõõduga kui pluss. Üks ei lähe peale ja teine jääb logisema. See, mis pidi aku auto peal puht füüsiliselt on, ei oma üldse tähtsust.

                            Comment

                            • supra
                              Liige
                              • 05/2002
                              • 513

                              #15
                              Lugesin teemat mitu korda ja üritasin meenutada kus ma seda varem kuulnud olen(aku polaarsuse muutmine).Ja siis sähvatas-Ajakirjas Zaruljom oli kunagi artikkel kuidas välismaa akut ladale peale sünnitada kui klemmide polaarsus ei sobi.Asi seisnes selles et tuli võtta pooltule pirn ja ja ühendada aku klemmidega ja hoida seda seal kuni aku pinge tühijooksul oli alla 3V.siis ühendada laadija vastu pidi polaarsusega ja laadida kuni 24h.Siis pidi aku oma polaarsuse ära muutma.
                              Tehke omad järeldused ise.See oli vaid meenutus umbes 10 aasta tagusest artiklist.

                              Comment

                              Working...