Kas on võimalik, et aku vahetab mingil hetkel polaarsuse (pluss muutub miinuseks ja miinus plussiks)? Kui selline anomaalia on võimalik, siis mis võib seda tekitada?
Küsimus sõiduauto aku kohta
Collapse
X
-
Selline hetkeline polaarsuse vahetus iseenesest küll tekkida ei tohiks.
Sellist polaarsuse vahetust kirjeldati nõukogude aegses kirjanduses - aku koormatakse kuni täieliku tühjenemiseni ja siis alustatakse teistpidi polaarsusega laadimisega.Milleks see kõik, ei mäleta.Comment
-
Mingi variant oli et kui 1 element akust sai teistest tükkmaad tühjemaks siis võis ta teiste elementide poolt valetpidid laaduda kuidagi. Vmidagi taolist, kunagi ammu lugesin kuskilt. Aga terve aku küll mitte- millega sa laetud akule valetpidi laetuse annad, teise akuga v?Maailm oleks puhas ja süüta
kui poleks õllejogurtit
- Õ.Õ.Comment
-
Tuttav helistas mulle ja käisin seda imelooma vaatamas. Nad rääkisid,et aku oli ennem kahe auto peal olnud, siis olla kõik normis olnud. Tahtnud nüüd kolmanda auto peal teda kasutada, aga ei saa. Nii kui klemme ühendasid tulepuru taga (pakun, et geneka dioodidele see asi ei meeldinud). Selle jamamisega lasid aku tühjaks ja tahtsid laadijaga laadida, aga ei saanud, laadija peksnud kogu aeg kaitsmed läbi. Enne seda kui ma sinna jõudsin, olid proovinud seda akut teisega paraleelselt ühendada. See andis neile vägeva tulevärgi ja pooleldi sulanud klemmid.
Testriga mõõtes oli pluss miinus ja miinus pluss, näitas nii 13,2 volti. Ise olen näinud akut, mis oli kauplusest ostes selline, aga see oli lihtsalt praak. Klemmid ja märgistus oli lihsalt vahetatud (vene aku oli).
Täna nägin mehi, olid laadija tagurpidi järgi ühendanud ja nii aku ära laadinud. Praegu kihutavad autoga ringi aku tagurpidi peal.Comment
-
Originally posted by soldat@Apr 2 2006, 21:25
Kui lähtuda asjale elektrokeemiliselt siis ei tohiks see isegi teoreetiliselt võimalik olla. Kui siiski siis äärmisel juhul väga nõrga vooluga mingi imemehhanismi läbi.
"Meie aku annab esimese laadimise järel lühiajalist voolu. Korduva laadimise ja tühjendamise tagajärjel kasvab aga plaatidel aktiivmass ja plaadid suudavad juba küllalt kestvat voolu anda. Laadimise tulemusena muutub plusspoolus pruunikaks, miinusplaat jääb aga halliks."
Sellest võiks ju arvata et mingite "vägivaldsete" jõumeetoditega on võimalik pliiaku plaadid ka teistpidi ümber formeerida...Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.Comment
-
Originally posted by fre+Apr 4 2006, 21:21--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (fre @ Apr 4 2006, 21:21)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-soldat@Apr 2 2006, 21:25
Kui lähtuda asjale elektrokeemiliselt siis ei tohiks see isegi teoreetiliselt võimalik olla. Kui siiski siis äärmisel juhul väga nõrga vooluga mingi imemehhanismi läbi.
"Meie aku annab esimese laadimise järel lühiajalist voolu. Korduva laadimise ja tühjendamise tagajärjel kasvab aga plaatidel aktiivmass ja plaadid suudavad juba küllalt kestvat voolu anda. Laadimise tulemusena muutub plusspoolus pruunikaks, miinusplaat jääb aga halliks."
Sellest võiks ju arvata et mingite "vägivaldsete" jõumeetoditega on võimalik pliiaku plaadid ka teistpidi ümber formeerida... [/b][/quote]
eks siinkohal tuleks teha praktiline katse,samas ma ei usu et tänapäevased akud nii primitiivsed on.Comment
-
Originally posted by soldat@Apr 4 2006, 21:40
...samas ma ei usu et tänapäevased akud nii primitiivsed on.
Aga kogu elektrokeemia ja materjalid on üldisemas mõttes pliiakul samaks jäänud - pliielektroodid ja väävelhape...Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.Comment
-
Teistpidi all mõtlesin ma pluss juhtme ühendamist miinus klemmiga ja miinus juhet pluss klemmiga. Tava olukorras see hästi ei õnnestu, sest miinus klemm on väiksema läbimõõduga kui pluss. Üks ei lähe peale ja teine jääb logisema. See, mis pidi aku auto peal puht füüsiliselt on, ei oma üldse tähtsust.Comment
-
Lugesin teemat mitu korda ja üritasin meenutada kus ma seda varem kuulnud olen(aku polaarsuse muutmine).Ja siis sähvatas-Ajakirjas Zaruljom oli kunagi artikkel kuidas välismaa akut ladale peale sünnitada kui klemmide polaarsus ei sobi.Asi seisnes selles et tuli võtta pooltule pirn ja ja ühendada aku klemmidega ja hoida seda seal kuni aku pinge tühijooksul oli alla 3V.siis ühendada laadija vastu pidi polaarsusega ja laadida kuni 24h.Siis pidi aku oma polaarsuse ära muutma.
Tehke omad järeldused ise.See oli vaid meenutus umbes 10 aasta tagusest artiklist.Comment
Comment