Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

IAT anduri muutmine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    IAT anduri muutmine

    Tere,

    Teemaks IAT andur ja selle modimine sobivaks NTC vahetusega. OEM anduri admed on vastavalt: 3kΩ @ 25℃, beta 3849.73500516414
    Minul oleks vaja 6kΩ @ 25℃, lähim leitud on 6,8kΩ, beta 3977. Kas otsin valesti või see jääkski ainukeseks variandiks?

    Kui nüüd leiab sobiva NTC, siis teine küsimus on vahetus. Keegi spetsialist on selle teoks teinud, aga spetsiifilist infot ei jaga küll aga müüb hea meelega valmis toote ca 600% juurdehindlusega.
    Vasakul originaal, paremal moditud. Ise ei suuda muud mõelda, kui jalad jäävad paika ja NTC vahetatud/lakitud?/vaiguga täidetud. Anduri plastikut füüsiliselt kahjustamata lahti ei saa. Seda ütles, et vaik on spets toode, aga kaldun arvama 5min epo. NTC ei tohi niiskusega kokku puutuda, õige?

    Kogu asja mõte on panna ECU arvama tegelikust madalamat temperatuuri ja saavutada mõnevõrra rikkam segu.

    Click image for larger version

Name:	i282882364615101291._szw1280h1280_.jpg
Views:	526
Size:	293,8 KB
ID:	1118489

    Click image for larger version

Name:	i282882364625660373._szw1280h1280_.jpg
Views:	425
Size:	62,7 KB
ID:	1118490

    #2
    On d anduris mingit elektroonikat üldse? Või on kogu see plastmass kest lihtsalt NTC anduri nö hoidik? Igatahes kunagi sai monopritse taoline andur tavalise plokki keeratava vee/õhutembi anduriga asendatud. ( Seal küll oli graafik sama ning jäi toimima ilusti.) Variante on erinevaid, osta mingi NTC ja joota näiteks originaali asemele-koivad on neil ju ikkagi vasest. Või sokutada sobiliku takistusega mingi muu temp andur sinna asemele.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Kui ta nagunii juba valesignaali annab, kas poleks lihtsam lisada teine takisti (3k) kusagile juhtmele?
      Head susserdamist !

      Comment


        #4
        Esmalt postitatud Matis poolt Vaata postitust
        On d anduris mingit elektroonikat üldse? Või on kogu see plastmass kest lihtsalt NTC anduri nö hoidik? Igatahes kunagi sai monopritse taoline andur tavalise plokki keeratava vee/õhutembi anduriga asendatud. ( Seal küll oli graafik sama ning jäi toimima ilusti.) Variante on erinevaid, osta mingi NTC ja joota näiteks originaali asemele-koivad on neil ju ikkagi vasest. Või sokutada sobiliku takistusega mingi muu temp andur sinna asemele.
        Ei ole seal rohkem midagi sees. Eks sellega tegeletakse ikka, NTC vahetus tundub visuaalselt kõige viisakam.

        Esmalt postitatud urmo poolt Vaata postitust
        Kui ta nagunii juba valesignaali annab, kas poleks lihtsam lisada teine takisti (3k) kusagile juhtmele?
        Jah, see on võimalus ja nii seda tavaliselt tehaksegi - aga mitte lihtsa takistiga vaid termistor - takistus muutub temperatuuriga ja saab õige segu. Mõte oli mitte tekitada lisajuhtmeid ja ei pea ka termistorile koha leidmisega tegelema. Andur paikneb õhufiltri kopsikus ja seal mõjutab seda ka juba mootori soojus, mitte ainult välisõhk ehk võiks sama koha peale jääda.

        Nokitsesin katte maha, peale vaadates saab jalad paika jätta ja elemendi lahti joota/ära vahetada. Aga see paistab minu oskuste jaoks liiga peen töö.
        Küsimus ka, mis see kate võis olla, et enam vähem teaks taastada, tundus savine?

        Click image for larger version  Name:	IMG_20220128_191336.jpg Views:	0 Size:	151,3 KB ID:	1118539
        viimati muutis kasutaja ATS05; 28 01 2022, 18:22. Põhjus: Pilt

        Comment


          #5
          Eks see keraamiline kate oli, aga see ei pea olema funktsiooni mõttes keraamiline, oluline on et kate juhiks sooja ja peaks vastu suurele lähes 100% niiskusele.

          Kui originaal on 3k ja soov on saada kuni 6k, siis võiks ka proovida 2x10k rööbiti panna, neid võiks ju lademes leiduda. Nii saame reaalselt süsteemile 5k mis oleks ehk originaalile lähemal kuid siiski ka soovitud suunas nihkega. Intake channelis saab seda kooslust ka lihtsalt testida ilma suurte ehitusteta.
          Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
          Konfutsius

          Comment


            #6
            Mis selle anduri katte mõte on, see ju aeglustab tohutul temperatuuri muutuste mõõtmise kiirust. Kui talvel stardid soojast garaažist -20 kraadisesse õue on esimesed 5 minutit mõõdetud temperatuur totaalselt vale.

            Comment


              #7
              Katte mõte on kaitsta andurit ja tema jalgu korrodeeriva õhuniiskuse eest. Et soojast minnes on külmas segu veidike vale mingi aeg, pole suur probleem, sest segu monitooritakse ka väljalaskest ning seda peetakse olulisemaks.

              Kui on probleem et niiöelda TÜV jaoks on gaasid valed, siis võib otsida viga ka mõnest lihtsast asjast nagu... mootoriploki termoandurist. Näib et nende kvaliteet on ka alla käinud ja need nõuavad tähelepanu. Osad on ka sellised et sisaldavad kahte kanalit: üks näitab kelladele ja teine mootori ECU'le ning kui mootori oma rikneb, on tegelikult ving taga. Miks see nii on lahendatud igasugu canbus'ide ajastul, ei tea. Aga on selliseid.
              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
              Konfutsius

              Comment


                #8
                Mis siis selle anduri muutmise mõte on kui nagunii käib väljalaske mõõtmiste järgi segu timmimine ja IAT-d ei peeta oluliseks?

                Comment


                  #9
                  Esmalt postitatud ATS05 poolt Vaata postitust
                  mõte on panna ECU arvama
                  oletus , et IAT on vidin PID reguleerimis ahelas - võib olla natuke tänapäevast ees , aga isegi kui see nii ei ole - on sellised ennustus-algoritmid väga tundlikud sisendmuutujate suhtes

                  e. lühidalt su hüpotees , et saavutad väikese muutuse AFR´-is - ei pruugi olla objektiivne = sa pead kindlalt ja täpselt teadma mida sa teed ja mis on sellise muudatuse efekt - pealegi kui teed autost pommi või süütepudeli ei korva kindlustuus võimalikke kahjusi ja võid saada trahvi sõiduki illegaalse modimise eest
                  kui seadusandlust mitte näppida - siis kas poleks lihtsam panna mingi kõrval-/paralleel- toru millest mootor "paar tilka" juurde saab

                  . . . samas on võimalik töödelda anduri signaali - seda tuleb kahjuks teha õige koha pealt . . . aga , kui ma õgesti aru saan on tegemist lihtsa lineaarse nihkega kas pinges või voolus . . .
                  viimati muutis kasutaja ci139; 28 01 2022, 23:53.

                  Comment


                    #10
                    Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
                    võiks ka proovida 2x10k rööbiti panna
                    Ka kindlasti variant - ideaalis võiks üldse 2 orginaal NTCd jadamisi panna, kui leiaks.

                    Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                    käib väljalaske mõõtmiste järgi segu timmimine
                    Siin tuleb mängu open loop/closed loop ja kitsasriba lambda. Kiirendamise ajal aju ignoreerib lambda signaali, küll aga arvestab sellega ühtlasel kiirusel.

                    Esmalt postitatud ci139 poolt Vaata postitust
                    e. lühidalt su hüpotees , et saavutad väikese muutuse AFR´-is - ei pruugi olla objektiivne
                    Ise ma seda välja mõelnud ei ole. Targemad õpetavad internetis ja vähem või rohkem ka efekti tõestanud. Panna aju nägema madalamat õhtutemperatuuri ja saada sellest rikkam segu on ohutum ja reguleeritum, kui tilkuv kütus. Kaubanduses müüakse lisaks Booster Plugi nimelist vidinat, sarnane eeltoodud lingil tehtule. Soov on lihtsalt säästa mõni €€€, kaubandusest valmis toode 120-160€ - kodukootud lahendus temp andur 17€ + NTC ??€

                    Tõe huvides, lahendus on mootorrattale, mida vaevab snatchy throttle (naksakas gaas?)

                    Comment


                      #11
                      Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                      Kui talvel stardid soojast garaažist -20 kraadisesse õue on esimesed 5 minutit mõõdetud temperatuur totaalselt vale.
                      NTC reageerib väga kiirelt tempi muutusele - laua peal mõõtes pani näppude soojus, hingeõhk või isegi arvuti ventikas takistuse liikuma.

                      Tuli mõte, kas mul on vaja beta väärtust jälgida, kui vahetan terve NTC välja? Või see on oluline ainult lisa termistori vahele panemisel, et mõlema omad enam-vähem klapiksid? Kui ei, oleks nagu rohkem valikut.

                      Comment


                        #12
                        Selline ta sai, käepäraste vahenditega kodustes tingimustes. Väga ilus just ei ole, liiga peen näputöö. Proovida pole jõudnud. Ehk kellegil on idee, millega joodetud jalad katta?
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20220420_215129.jpg
Views:	230
Size:	141,4 KB
ID:	1120079

                        Comment


                          #13
                          "Moment" liimiga või kuuma liimiga. Kõige lihtsam. Ise teen nii, kui soov asi niiskuskindlaks teha

                          Comment


                            #14
                            Selline on ka hea.
                            Head susserdamist !

                            Comment


                              #15
                              Kas see vedel teip jääb kuivades silikooni sarnaseks, kummitaoliseks ja seda saab vajadusel noaga lõigata?

                              Kunagi oli aerosilikoon, see pandi vedelana ja imbus hästi pragudesse. Näiteks LNB-de metallkesta pooled tihendati veekindlaks.
                              73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                              ATiP1pN4XeM

                              Comment

                              Working...
                              X