Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Collapse
X
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Seda ta on jah. Pm. saab kasutada teda näiteks mõne abimootoriga jalgratta ajamine, võimsust on mälu järgi (võimalik, et ajan segi mõne teise niisugusega) ligi 5hj - seega u. 4 korda võimsam kui Riga "sääreväristaja" D6, D8 vms. mootor. Kui see variaator mis seal mootori küljes, on töökorras siis pm. saaks nagu rulla süsteemiga aretada. Paikapidav info, et kui käed õigest kohast kehast eemale sirutuda suudavad ja ka töönurki võimelised võtma siis jalgrattale paigutatuna saavutatud 80+km/h selle mootoriga-superradical-
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
See junn seal küljes on sidur.Tööpõhimõte sama, mis rolleri omal, so tsentrifugaal. Vitjukkide(Sõnajalgade) lastel olidki kaks pisikest võrri nende mootoritega tehtud ja minu mäletamist mööda oli seal siduri taga lihtsalt ketivedu tagarattale.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Pildi järgi on näha, et mootoril on kontaktiga magneetosüüde. Siinse foorumi teemaga kooskõlas oleks näiteks soovitus arendada talle elektrooniline süüde.
A mootori kasutus - kõik mida näed sääraseid pisimootoreid tegevat. Muru niitmised, vee pumpamised... Mõned aiatööd: näiteks mulla kobestamine, vaoajamine või vaheltharimine. Abimootoriga jalgrattast oli juba juttu, aga võib ju motoriseerida või algusest peale ehitada muidki liikureid - tõukerattast kuni mõne kolme-neljarattalise lastesõidukini välja. Võid olla innovaatiline ja ehitada motobloki, mille järel suvel näiteks rulluiskudega kihutada saad, talvel aga näiteks uiskudega või suuskadega - sihukesedki asjad maailmas olemas..
Variaatorit tal pole, on tsentrifugaalsidur. Nii võib mootori kasutamine mõne liikursõiduki tarbeks veidi problemaatiline olla - sujuv start ja väikesel kiirusel liikumine ei pruugi hästi õnnestuda.viimati muutis kasutaja Plinn; 08 April 2012, 10:24.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Ajaloolist lugemist ka natuke:
http://www.oregon.ee/index.php?page=...ae%20tekkeluguElektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Esmalt postitatud Plinn poolt Vaata postitustVariaatorit tal pole, on tsentrifugaalsidur. Nii võib mootori kasutamine mõne liikursõiduki tarbeks veidi problemaatiline olla - sujuv start ja väikesel kiirusel liikumine ei pruugi hästi õnnestuda.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Sellest junnist midagi ehitama küll ei maksa hakata. Kui mõnele kollektsionäärile või lausa vanarauda.
Venelased ei osanud ju normaalset väikemootorit valmistada. Mõni ei käivitunud külmalt, mõni kuumalt. Praegusel ajal ei kujutagi enam ette millist jama nendega vanasti oli. Praeguseaegne Vene motoblokk Jaapani mootoriga käivitub igal temperatuuril ja ka suurtel külmakraadidel igast asendist koheselt.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Esmalt postitatud alsatianp poolt Vaata postitustSellest junnist midagi ehitama küll ei maksa hakata. Kui mõnele kollektsionäärile või lausa vanarauda.
Venelased ei osanud ju normaalset väikemootorit valmistada. Mõni ei käivitunud külmalt, mõni kuumalt. Praegusel ajal ei kujutagi enam ette millist jama nendega vanasti oli. Praeguseaegne Vene motoblokk Jaapani mootoriga käivitub igal temperatuuril ja ka suurtel külmakraadidel igast asendist koheselt.
Kellel seda populistlikku ülistusoodi tarvis oli? See nagu polnud mu meelest teemaalgataja mõte?!
Ikka leidub mõni loll...
Kusjuures käivitusid nad küll, mõni oli uuest peast jama küll, tehases lihtsalt kokku pandud ja kohati isegi valesti, siis oli jama palju, käivituda ei tahtnud ja probleeme oli teisigi. Samas kui omal käed küljes, võtad lahti, puhastad/sobitad - vanakraamipoodidest leiab juppe ja poolmuidu, kui maakohas sugulasi/tuttavaid, tasub ka nendelt uurida - papidel võib kuuriall mitme mootori jagu uusi juppe olla - sobitad ise korralikult kokku ja aitad järele kus tarvis, saad võileiva raha eest korralikult toimiva. Oma näide sai ostetud 6-7aastat tagasi 25 eegu eest, nagu kulda käis kui korralik süütejuhe sai paigaldatud. Näitena, sõber ostis Tallinnast mudelipoest 4000eegu eest mudellennuki mootori, "tänapäeva kõige-kõige, made in japan (tehtud jumalteab kus - poola, hiina...)" - uuest peast lasi küttesegu kohe välja igalt poolt, kõik oli rokane, sama teema - võta lahti, tee uued (korralikust materjalist) tihendid, sobita ja sae...siis saab asja aga point on selles, et toorikute hinnavahe on 10 või kümnete kordne...
Teine näide, sai ostetud Dnepr MT9, seisnud katuseräästa all ligi 20aastat, mootorist oli pm. järel plokk ja käigukast, mingi raam tuli kah...rattad omadega läbi, kodarad roostes, laagrid samuti - ilma ujukikambrikateteta karpades loksus vesi...ühesõnaga lootusetu (linnalapse nägemuse kohaselt).
Sai see tükk soetatud 500 eegu eest (korralikud olid tol ajal juba 20 korda kallimad, värvitud ja taastatud aga rohkemgi). Raha kulus sinna projekti vast 1000 eeku (uued laagrid, kodarad, kasutatud karpajupid siit ja sealt), mootor tuppa, laiali, korralikult rokast puhtaks, vigased jupid asendatud, kolvid sobitatud (mõõtmine näitas, et silindrid OK, kap-remonti vaja polnudki). Sai isegi mõningad detailid läikima löödud aga kiusatus oli suur ja esimese lume tuleku hommiku oli mootor aiste vahel, ei osanud oodata ega polnud ka enne niisugust pressi taltsutanud, ikka viimase piirini ruunatud masinaid kogenud. Palju sõita ei saanudki, tuli talv peale ja soologa natuke nigel. Kevad tõi ootamatusi ja kulutusi - kiireid ülekandeid läks paar tükki lühikese aja jooksul, siis oli raha vaja ja mootor leidis uue omaniku.
Mida ma ütelda tahan - pole lootusetuid olukordi, on saamatud mehed!-superradical-
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt Vaata postitustKellel seda populistlikku ülistusoodi tarvis oli? See nagu polnud mu meelest teemaalgataja mõte?!
Ikka leidub mõni loll...
Kusjuures käivitusid nad küll, mõni oli uuest peast jama küll, tehases lihtsalt kokku pandud ja kohati isegi valesti, siis oli jama palju, käivituda ei tahtnud ja probleeme oli teisigi. Samas kui omal käed küljes, võtad lahti, puhastad/sobitad - vanakraamipoodidest leiab juppe ja poolmuidu, kui maakohas sugulasi/tuttavaid, tasub ka nendelt uurida - papidel võib kuuriall mitme mootori jagu uusi juppe olla - sobitad ise korralikult kokku ja aitad järele kus tarvis, saad võileiva raha eest korralikult toimiva. Oma näide sai ostetud 6-7aastat tagasi 25 eegu eest, nagu kulda käis kui korralik süütejuhe sai paigaldatud. Näitena, sõber ostis Tallinnast mudelipoest 4000eegu eest mudellennuki mootori, "tänapäeva kõige-kõige, made in japan (tehtud jumalteab kus - poola, hiina...)" - uuest peast lasi küttesegu kohe välja igalt poolt, kõik oli rokane, sama teema - võta lahti, tee uued (korralikust materjalist) tihendid, sobita ja sae...siis saab asja aga point on selles, et toorikute hinnavahe on 10 või kümnete kordne...
Teine näide, sai ostetud Dnepr MT9, seisnud katuseräästa all ligi 20aastat, mootorist oli pm. järel plokk ja käigukast, mingi raam tuli kah...rattad omadega läbi, kodarad roostes, laagrid samuti - ilma ujukikambrikateteta karpades loksus vesi...ühesõnaga lootusetu (linnalapse nägemuse kohaselt).
Sai see tükk soetatud 500 eegu eest (korralikud olid tol ajal juba 20 korda kallimad, värvitud ja taastatud aga rohkemgi). Raha kulus sinna projekti vast 1000 eeku (uued laagrid, kodarad, kasutatud karpajupid siit ja sealt), mootor tuppa, laiali, korralikult rokast puhtaks, vigased jupid asendatud, kolvid sobitatud (mõõtmine näitas, et silindrid OK, kap-remonti vaja polnudki). Sai isegi mõningad detailid läikima löödud aga kiusatus oli suur ja esimese lume tuleku hommiku oli mootor aiste vahel, ei osanud oodata ega polnud ka enne niisugust pressi taltsutanud, ikka viimase piirini ruunatud masinaid kogenud. Palju sõita ei saanudki, tuli talv peale ja soologa natuke nigel. Kevad tõi ootamatusi ja kulutusi - kiireid ülekandeid läks paar tükki lühikese aja jooksul, siis oli raha vaja ja mootor leidis uue omaniku.
Mida ma ütelda tahan - pole lootusetuid olukordi, on saamatud mehed!Fools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt Vaata postitustSeda ta on jah. Pm. saab kasutada teda näiteks mõne abimootoriga jalgratta ajamine, võimsust on mälu järgi (võimalik, et ajan segi mõne teise niisugusega) ligi 5hj - seega u. 4 korda võimsam kui Riga "sääreväristaja" D6, D8 vms. mootor. Kui see variaator mis seal mootori küljes, on töökorras siis pm. saaks nagu rulla süsteemiga aretada. Paikapidav info, et kui käed õigest kohast kehast eemale sirutuda suudavad ja ka töönurki võimelised võtma siis jalgrattale paigutatuna saavutatud 80+km/h selle mootorigaVahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
http://www.youtube.com/watch?v=YZMBmJmC0uo , kunagi automoto foorumist silma jäänud Žigull. Družba mootoril jõudu küll...
Comment
-
Esmalt postitatud alsatianp poolt"Sellest junnist midagi ehitama küll ei maksa hakata. Kui mõnele kollektsionäärile või lausa vanarauda.
Venelased ei osanud ju normaalset väikemootorit valmistada. Mõni ei käivitunud külmalt, mõni kuumalt. Praegusel ajal ei kujutagi enam ette millist jama nendega vanasti oli. Praeguseaegne Vene motoblokk Jaapani mootoriga käivitub igal temperatuuril ja ka suurtel külmakraadidel igast asendist koheselt."
Vingujaid on nähtud küll ja veel. Nende põhijooneks on, et lugemus on väike ning ajalugu (ka tehnika ajalugu), mitte seda, mida koolis sundkorras pähe taotakse, on neil väike! SEALT SIIS KA...SEE SEAKISA KUI RÄÄGITAKSE VENE TEHNIKAST! Kurb! Aga seda tuleb võtta looduse paratamatusega. On ju looduses kõik jaotunud Gausi kõvera järgi!
Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitustNii võimas ta ka nüüd polnud, 3,5hj oli midagi sinna kanti ~0,5hj. Pöörete arv võis küündida 4000p/min, silindrimaht peaks olema 96-kuupi, kui just eri aegadel mootori ehitust ei muudetud. Uraal oli küll võimsam aga ka mitte 5hj, pigem kusagil 4hj juures, maksimaalsed pöörded 6500, silindri mahuga 109-kuupi.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Nõukogude siseministeeriumi kolooniate ajaloost on teada ka juhus, kus vang tsoonis salaja ehitas družba mootori baasil mingi helikopterilaadse asjanduse, mis oli võimeline teda kandma, ja lendas sellega mõnikümmend meetrit üle kolooniat ümbritseva piirdeaedade süsteemi.
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Esmalt postitatud rainadov pooltSelle mootoriga on tehtud ka paraplaane! Seega võimsust peaks jätkuma muudelegi vidinatele!
Comment
-
Vs: Druzba mootor - palun tuvastada, mille jaoks?
Esmalt postitatud Plinn poolt Vaata postitustLendamist tollel ajal väga ei propageeritud ja kõnealune aparaat pidi inimest siis kas suuskadel või jalgrattal edasi lükkama.
Kusjuures ei olnud lood sellega nii hullud, mul siin samas käe juures kohe üks ajakiri: "Tehnika ja tootmine", selles on pool ajakirja lahkamist lendamise teemal. Väga palju arvutusi on tehtud, ka lihtne arvutus väikelennuki, lennuki! mitte paraplaani ehitamise kohta. Ajakiri on nõukaajast pärit, ei ole see ainult poliitiline ülistusood, lahatud on ka Nõukogudemaa probleeme alates sellest, et amatööril on raske leida sobivat jõuallikat kuna tol ajal niisuguseid lihtsalt ei toodetud, oli "hulle" kes põlve otsas ise neid valmis ehitasid, kindel (ma ise arvan) on ka see, et niisugustel puhkudel oli ka näit. lennuõnnetusi aga tänapäeval neid "ei juhtu" seepärast, et pole ka tegijaid - amatööri ei lasta selle teema ligigi, neid kes oma peaga suudavad mõelda ja asju ka valmis ehitada ei soosi nende materiaalne olukord ja vastupidi, mis aga ei tähenda, et tööstuslikult valmistatu alati 100% ohutu oleks.
Kogu see asi "oma käega tegemise" kohta laseb arvata kaht asja - "avatud kolba sündroom" - ega kuidagi hakkama ei saa, kõik peab kupli alla kulbiga tõstma, isegi kui seda tehakse siis see mis tõstetud immitseb kupli alt kiirelt välja ja edasi mõtelda ei suuda, tuleb pidevalt uut infot sisse tõsta ja isegi siis on saavutatud ühel hetkel olukord, et kui asi on "puust ette ja punaseks" põhimõtte järgi kuidagi valmis saadud siis teadmised ei ole säilinud.
[avatud kolba sündroom] ühe foorumlase mõttetera mis meie tehnikamaastikku iseloomustama kipub - kasvagem sellest ometi välja!
Ma ise arvan selle kohta nii: Taandareng on ka areng - areng toimub, mõtlevale inimesele on see areng hävitav, neile kes mõtelda ei viitsi (meie tänane ühiskond), nendearvates ainuõige ja "nii peabki" suundumus sest vaevab kibestumus ja nägemus, et milleks ise jamada kui saab ju osta (kas ikka alati saab?).
Ma olen viimasel ajal, noh, möödunud aasta sügisel põhiliselt, päris palju lugenud vanu raamatuid milles juttu käsitsi ja ise tegemisest, näit. anodeerimine, uskumatu kuidas ja edukalt on võimalik kodus põlveotsas teostada, saavutada eri värvitoone jne... meil aga on ajastu kus igas valdkonnas tambitakse inimese pähe, et kõik on niiiiii ohtlik, mürgine, ise teha ei saa - vanad teadmised püütakse igakülgselt summutada ja unustusse matta, et keegi jumala eest ise midagi ei tee, midagi vaja on siis tuleb see ju suure raha eest lasta teha. Ka trükkplaatide söövitamine on sama suund - jumala eest, ära kasuta hapet (mis sest, et hallidest aegadest on õpetatud, et hape pole mänguasi ja seda tuleb kohelda austusega - kasutada turvavarustust jne), kel peaks seda vaja olema see las tambib plekki, ise lihtsalt EI TOHI teha! ja kui keegi õpetab kuidas ise on võimalik siis tema puhul rakendame näidispoomist...
E: Ural-i mootorit kohanud ka 124 kuubikulist, võimsus üle 6hj. On kusagil ka vastav dokument olemas, Družba kohta samuti - neid on eri modifikatsioone, üks oli oranž/roheline, see oli uuem modifikatsioon ja võimsam, kõige lahjem oli 3,5hj mida kohanud olen.-superradical-
Comment
Comment