Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

NiCd elemendid patareiks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    NiCd elemendid patareiks

    Enamasti on NiCd elemendid akupatereiks liidetud kasutades plekiribasid ja punktkeevitust.
    Huvitaks kuidas see täpsemalt käib ehk millise pinge ja vooluga?
    Punktkeevituse korral oli vist väga oluline ka impulsi pikkus?

    Teretulnud oleks näpunäited, kuidas kodustes tingimustes sellist asja korraldada. Soov oleks akutrelli aku elemente vahetada.

    #2
    Vs: NiCd elemendid patareiks

    http://www.powerstream.com/spot-welder.htm
    Mitte küll kala, õng ehk....

    Comment


      #3
      Vs: NiCd elemendid patareiks

      kui pikad küljes olevad plekid on?
      ehk annab need vigase aku küljest ära lõigata ja uue elemendi plekiga kokku joota. (kui uuel elemendil ikka plekiriba küljes on)

      Comment


        #4
        Vs: NiCd elemendid patareiks

        mina olen kunagi jootnud juhtmed otse akule, aga soojus kahjustab elementi, samas odavad tootjad keevitavad selle punkti läbi aku, mis ei ole ka just akule hea. lase renovaaris kokku keevitada 5 EEK oli vist klemm. ühtlasi saad sealt kohe ka osta sealt akud ja need siis sobiva kujuga pakiks keevitada. 50 raha sai vist elemendi. ega eriti odavamalt ilmselt eriti ei saa ka. mina olen seal lasknud 4 või 5 akut teha ja siiani rahul.
        pm juba kasutatud elementidele joodaks ma isegi praegu plekijäänustele või ka otse akule. 190W, mis ühtlasi piisava kontaktpinnaga, ajab aku otsa hetkega tuliseks ja tina hakkab külge. ega ta ilmselt pole hea, aga pikast kuumutamisest pääseb. nagunii see punktimine ajab ka aku otsa korraks tuliseks
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: NiCd elemendid patareiks

          Esmalt postitatud jassa poolt
          http://www.powerstream.com/spot-welder.htm
          Mitte küll kala, õng ehk....
          Õngitsesin
          Valdavalt on kasutusel kondensaatori tühjakslaadimisel põhinevad seadmed.
          Ainult et vajalik on kondensaator mahtuvusega ca 1 F (ja suurem), keevitusaeg peab olema mõned millisekundid. Üsna hea ülevaate saab näiteks siit
          http://religion.p5.org.uk/cdwelder.htm
          Lisaks peab olema korralik rakis. Põhimõtteliselt ei midagi müstilist, ainult sellise seadme ehitamise eelarve tuleb üsnagi suur.

          Renovaari piilusin ka, oleks tallinnlane, siis vahest isegi kasutaks, ehkki maksaks see ca 600+ krooni, uue originaalaku saaksin Pärnust 990 eest

          Kuna renoveeritav trell on küll profi, aga üsnagi trööbatud, siis ilmselt tuleb tõesti joota. Ning elementide saamiseks osta mõnelt odavmüügilt 300 koonine "kollane" akutrell

          Comment


            #6
            Vs: NiCd elemendid patareiks

            Esmalt postitatud @ndres poolt
            Ning elementide saamiseks osta mõnelt odavmüügilt 300 koonine "kollane" akutrell
            "Kollastel" on vastava hinnaklassi elemendid ka sees, Renovaar müüb kvaliteetsemaid... (kui tegemist on Metaboga, saada PS)
            viimati muutis kasutaja jassa; 08 m 2007, 09:03.

            Comment


              #7
              Vs: NiCd elemendid patareiks

              ise mõtlesin kunagi sama moodi, aga...
              trööbatud profi drell on suhteline asi. kui käima ei ragise, padruni võll ei loksu ja reostaat toimib, siis ei ole ta trööbatud. ise ostsin kunagi 100EEK! eest 3 AEG profimudelit, ilusad saledad. kestad olid rõvedalt kraabitud, värvi jms pasaga koos, paha oli lausa kätte võtta. ostetud sai lootuses, et ehk saab 3-st ühe kokku. kodus lükkasin auto akult 12V ja kõik toimisid perfektselt. 2 akut sain ka kaasa. üks oli täielikult peetis, aga teisel oli läbi ainult 1 element. selle 1 elemendi viskasin välja ja sai ka ühe toimiva aku. odavalt sain seepärast, et akud olid tühjad ja seetõttu ei teadnud müüja nende seisukorda. umbes nädal enne minu ostu ostis paps mingi odava juustu. kuna minu ost läks ka papsi käsutusse ja tal pidevalt oli vähemalt 2 drelli korraga kasutuses, siis sai hea võrdluse. usu või mitte, aga selle AEG vana aku kestis kauem, kui odava uus aku. lasin siis selle täesti kutul akul elemendid vahetada. see on nüüd paar aastat kestnud, samal ajal naabrimehel on vist 3 odavat akut otsa saanud.
              profika aku restaureerimine korralike elementidega spetsialisti poolt
              + suurem mahutavus(2+Ah)
              + suurem lubatav vool(kuni 100+A)
              + korraliku tootja elemendid(panasonic, varta, sanyo)
              + sarnased elemendid ja sellest tulenev pikk iga
              + valmislahendus
              + garantii
              - hind
              - ilmselt tegemisvõimalus ainult tallinnas vb veel mõni suurem linn
              - tegemisaeg(kuni nädal)

              odava drelli soetamine ja selle baasil ise restaureerimine
              + hind
              + kiire kättesaadavus
              + isetegemise rõõm
              + asjahuvilisele üle jääv reostaat, mootor, reduktor nt mudellismis kasutatav/ statsionaarseks kasutamiseks 12V juhtme otsas kasutatav drell
              - väike mahutavus(enamasti 1,2...1,4Ah)
              - tundmatu tootja elemendid
              - tihti ebavõrdsed elemendid(akus surevad elemendid ükshaaval), sellest aku lühike iga
              - isetegemisega kaasnevad riskid
              - väike lubatud vool(siiski mitte alati)
              - tavakasutajale üle jääv drell, mida on keeruline kuskil kasutada

              vb jäi miskit kahe silma vahele, kes märkab, see lisagu
              liida ja lahuta asjad kokku ja saad ise enda jaoks parema lahenduse. korralik aku on tavakasutaja jaoks suht ühekordne investeering...



              edit: sry, kui kellelgi asi reklaamina paistab. lihtsalt endal on sealse teenindusega ainult head kogemused. vb hind võiks parem ainult olla
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: NiCd elemendid patareiks

                Esmalt postitatud reuter poolt
                profika aku restaureerimine korralike elementidega spetsialisti poolt......miinuseks on hind.....
                ilmselt puudub konkurent...

                Comment


                  #9
                  Vs: NiCd elemendid patareiks

                  Oma kogemustest ka: Hilti akudrellil pidasid kaks akut ca 10 aastat vastu(ei kasutanud ka iga päev), viimased kaks aastat oli nii, et kolm päeva seismist ja aku tühi, kui aga laadida, sai üsna palju tööd teha, lõpuks sai ikka lastud elemendid ära vahetatud kuna hakkas tööd segama(alati lihtsalt ei saanud kasutus vajadust ette näha).
                  Nimetul drellil läksid akud aastaga, lihtsalt isetühjenemise tõttu vist sai aku tühjaks kui ei kasutanud talvel ca 3 kuud ja pärast ei võtnud voolu enam sisse(laadijad neil ka mannetud, profi omad jälgivad kogu protsessi ja toimetavad akudega parimal moel)

                  Comment


                    #10
                    Vs: NiCd elemendid patareiks

                    Sõber annetas purunenud reduktoriga Power Craft akutrelli koos kahe 18V akuga
                    Sain aku sisu ümber lõigatud 12V peale, nagu mulle vaja ja teise kesta sisse. Töötab.
                    Kõige suurem üllatus oli see, et elemente ühendavad plekiribad ei allunud absoluutselt jootmisele, tina külge ei jäänud Tinutasin siis otse elementide külge, õnneks oli vaja teha ainult neli ühendust.

                    Et õiged (nimega) akud on paremad, olen täiesti nõus. Eks vaatab - kui riist ikka lagunemise märke ei ilmuta, tuleb Renovaaris korralik akupakk lasta kokku panna.
                    viimati muutis kasutaja @ndres; 09 m 2007, 05:37. Põhjus: kirjaviga

                    Comment


                      #11
                      Vs: NiCd elemendid patareiks

                      Esmalt postitatud @ndres poolt
                      Kõige suurem üllatus oli see, et elemente ühendavad plekiribad ei allunud absoluutselt jootmisele, tina külge ei jäänud
                      Vahest ei taha jääda jah, sel juhul olen jootnud saltseriga (see klikiaegne, Tartu Flora toodang) nii, et enne vedelik peale ja siis nö. vedeliku sees kraabin kriimuliseks, et õhk ei jõuaks oksüdeerida. Lõpuks see tina siiski külge jääb, pole veel olnud juhust, et saltserile need ribad ei alluks
                      Hiljem tuleb muidugi puhastada mingi piirituse vm. sellisega.

                      Comment


                        #12
                        Vs: NiCd elemendid patareiks

                        Otsing "hilti" järgi kaevas üles muuhulgas selle vana teema, sestap lisan siia ühe tähelepaneku

                        Nimelt otsides elemente Makita aku plaanitavaks restaureerimiseks, lammutasin laiali Hilti 12V ja 3Ah NiMH akupaki.
                        Üllatus oli suur, kui lisaks vajalikule kogusele "elus" elementidele leidsin aku seest kenasti eraldi spetsiaalses pesas asuva 20 sendise mõõtu kettakese, mis osutus RFID kiibiks.
                        Tekkis uudsihimu, mis eesmärke see täidab?
                        Variant 1 - jälgimis/jälitustegevus?
                        Variant 2 - vahest on olemas laadijad, mis selle järgi suudavad mingit infot laetava aku kohta lugeda?

                        Kas keegi oskab kommenteerida? Lihtsalt huvitav oleks teada.
                        viimati muutis kasutaja @ndres; 20 m 2012, 08:18.

                        Comment


                          #13
                          Vs: NiCd elemendid patareiks

                          Et laadija teaks mis aku talle sinna pisteti ja palju kordi seda laetud on jne. nn. inteligentsed laadijad.

                          Comment

                          Working...
                          X