Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kontaktklemmide tuvastamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kontaktklemmide tuvastamine

    Tere!

    Kas keegi oskaks öelda, mis tüüpi kontaktid need on ja kust neid osta saaks? Hulgi pole vaja, sobiks näiteks 5tk igat kontakti emast ja isast.
    Elfasse ja Farnelli olen vaadanud, kuid ei oska kuidagi otsingusse õiget asja sisestada. Niisama klemme sirvides läheb silme eest kirjuks kuna vasteid tuleb tuhandetes.
    Pilt:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20201106_135252.jpg
Views:	1
Size:	143,9 KB
ID:	883771

    Ette tänades
    Oskar

    #2
    Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

    Kust nad pärinevad?
    Kui nad oma korpuse sees on, siis ennemalt loeb sellelt välja, millega tegu, ning omakorda andmelehelt saab teada, mis sinna käib.
    Faas 2 on see, et kui ka klemm/piik on olemas, siis kuidas juhe kinnitada? Näib, et need vajavad eritange ja mitte lihtsalt surukaid, vaid ümberringi-pressi teostavaid. Ja õiged tangid võivad vabalt olla kategoorias 300EUR/kontakt.

    Aga alustaks sellest, kust klemmid pärit (või mis on teine pool).
    Erilahendused.
    PS või mail.

    Comment


      #3
      Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

      W@ldur on õigel teel: mingid, minule tundmatud pulgad ja ilma emasteta pole vist midagi arutada?

      Comment


        #4
        Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

        Paistavad olevat täitsa tavalised MIL pistiku/pesa klemmid mingist tööstusriistast (keevitusaparaat?)
        Tööriist nende pressimiseks on umbes niisugune (profioma) aga leidub ka suurusjärgu soodsamaid: https://www.wirecare.com/category/to...d-not-included


        klemmid ise, näiteks ELFA valikust: https://www.elfadistrelec.ee/et/pin-...=50&track=true




        Aga ostma neid ära torma - pead kõik andmelehed läbi käima ja endaomad üle mõõtma, neid on hästi palju erinevaid ja ilmselt sa ladu omale neist ei planeeri.
        Vahel on mõistlikum (majanduslikult otstarbekam) vahetada välja kogu komplekt pistik/pesa. Kui on suure kontaktide arvuga siis muidugi võib komplekt olla tangidega sama hinna suurusjärgus ~mõnisada euri.

        Kui kosmosesse see masin ei lenda, kus see konnektor küljes, on olemas ka alternatiivseid "maisemaid" ja mitte MIL variante. Ka vene omad ei ole pahad.


        Siit vast leiad ka mingit abi kodeeringute osas, edasi vaatad juba andmelehti:
        https://www.aiconics.com/deutsch-mil-spec-pin-and-socket-contact-chart

        http://www.farnell.com/datasheets/659535.pdf

        Vasakult 4. on näiteks see: https://www.aiconics.com/m39029-58-364.html


        O
        riginaal eeldaks, et on see seeria: http://www.airelectro.com/downloads/.../MIL-DTL-38999 I,II,III/38999-AEI-Connectors.pdf

        Kui on tööriista või pingi küljes siis võid selle asendada ka plastkorpuses "industrial" pesa/pistikuga, elu näidanud, et need on ka üsna head kui väga karmi füüsilist ratsi ei pea taluma. Kui läheb õhuruumi siis originaal.


        E: Google ütleb, et 99,9% tõenäosusega läheb see siiski õhuruumi.
        Kas Magnetic MRO-st ei ole küsinud? Neil seal kindlasti on või kui nad ise aidata ei saa siis kindlasti saad juhendamist hankimise kohta. Seal juht on asjalik mees, küsi neilt.
        viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 06 m 2020, 15:51.
        -superradical-

        Comment


          #5
          Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

          Nende MIL pistikutega on üks paras segapudru - isegi Saksa ja Prantsuse omad ei sobi omavahel kokku.
          Pane parem riviklemm.
          MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
          KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

          Comment


            #6
            Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

            Pole harrastajale mingeid tange vaja, soon haljaks ja avasse sisse, edasi tuleb tina ja asi parem ja kindlamini kinni kui mistahes pressiga(Y)
            otsija

            Comment


              #7
              Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

              38999 on jootevaba standard.
              Lennundus on niisugune valdkond kus isetegevuseks ei ole ruumi.
              Joodetakse selles standardis ainult hermeetilised ühenduskontaktid, kõik teised on ainult pressitavad.
              Ja see, et nad kokku ei taha erinevatest standarditest passida on just hea. Feilseif põhjusel nad ei peagi omavahel sobituma.
              Kahjuks on ka lennuvaldkonnas inimesi, kes seal ei peaks olema, kes suruks kõik toore jõuga sobima. Ega vist ei tahaks keegi astuda lennukisse mille elektriühendused on tehtud näiteks tegelaste poolt, kes valdkonnas vaid raha pärast (on saanud ka ise niisuguste inimestega räägitud kes ei teadnud ka ise, mida nad päris täpselt teevad ja seda peale aastaid sel ametil töötades).

              Kokkusobimine tegelikult tehakse kustom põhimõttel - ainult pesade/pistikute kestad on erinevad, sobivad komplektid pannakse kokku isolaatoritega mis klemme paigal hoiavad, sinna võid ühte auku panna mitut eritüüpi aga sama standardmõõduga emase või isase liitmiku ja lõpuks võid ühe suurusega kesta sobitada omavahel äravahetamatud liited. Lennukites on niisuguseid ühendusi palju. Sellised 30a vanad sõjalennukite tiibade sensorid ja igasugu elektrisüsteemid, andurid jne - paarsada ühendust, suurematel lennukitel randmejämedused pistikud/pesad, ühes sadakond klemmi. Koht kus vigadele ruumi ei ole, seepärast nad on niisugused.


              Pm üldine standarditekirjeldus: https://www.casa.gov.au/sites/defaul...files_redirect
              -superradical-

              Comment


                #8
                Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

                Kindlasti teemaalgataja siin küsib selle kohta ja kavatseb mõnele inimesi kandvale õhusõidukile hakata neid pistikuid monteerima(taolistes kohtades toimetavad isikud, kes teavad täpselt kuidas mida vaja teha, amatööre ei lastagi ligigi ja siit foorumist selle pistikui kohta uurivad 99,99% hobitegelased). Ise olen jootmisega teinud mitmeidki ühendusi spets pressi puudumisel ja on jäänud vägagi kindlad. Põhiliselt muidugi tavalisi kaablikingasid, mis pressitavad. Siis olen tavaliste näpitsatega vms peale kaabli vahele panekut veidi koomale surunud, peale seda korralikult tinast lasnud läbi valguda ja hiljem termojupp veel otsa, et sisse imbunud tina painderaadiust liialt mõjutama ei hakkaks ja võin pea anda, et kontaktpinna takistus on sama või väiksem, mis originaalpressiga tehes.
                otsija

                Comment


                  #9
                  Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

                  luureadmetele tuginedes võib olla teemaalgataja näol tegemist lenduriga. Mis sest et tema lennuvahend on samas klassist, milles lendav vaip ja nõia luud, ehk paraplaan.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

                    Sellisel aparaadil ei juhtu midagi ilmselt jah isegi kui lennu pealt kasvõi mootor välja sureb, liugleb alla ja kogu moos.
                    otsija

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

                      Deutsch-dt pistiku sarnanesed klemmid :

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kontaktklemmide tuvastamine

                        Tere!

                        Aitäh kõigile vastajatele. Tegemist on tõesti MIL connectori klemmidega, püüdsin lihtsalt maad kuulata kas keegi Eestis saaks pakkuda neid ca 5tk igat mõõtu. Klemmid otseselt lennukite peale ei lähe, valmistan testkaablit millega saaks pistikutele multimeetri või ostsilloskoobiga kergesti ligi. Sellepärast on just oluline, et klemme oleks eri mõõdus ja mõlemast soost, et üksgi veaotsing selle taha ei jääks, et pistiku klemmile ei mahu testri kaabliga ligi.

                        Elfast vaatasin, kuid seal klemme võrdlemisi väike valik. Leidsin farnellist õiged tooted üles.

                        Terv
                        Oskar

                        Comment

                        Working...
                        X