Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Pöörete regulaator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Pöörete regulaator

    Seleta ära miks ei saa (öelda on alati lihtsam kui teha) ja kuidas tuleb vahe peale toitepinge, kas mähised on jadas või paralleeli ???

    Selle mootoriga igasugust nalja näinud. Nende kahe erinevus on selles, et P - podmototšnoi rootor sisaldab vähem metalli - ehk libistus on suurem. Seisma jäävad samahästi kui toide ära võtta. Ja mitte hetkega vaid inertsiga. Võtame toite ära kui pöörded üles lähevad ja paneme tagasi kui kiirus suur on. Hea reguleerimise tagab küljes oleva mehaanika suur inerts.
    (ma olen ise sedalaadi töötava stabilisaatori disaininud/arvutanud, kui veidi motiveeritaks, oleks ka sel kd6-4 mootoril suvalised pöörded)
    Takkoandurina saab kasutada hammasratast, mille istutad võlli otsa ja maki helipead. Edasi läheb ATTiny 13, tarkvara mõõdab sagedust ja klõpsutab mootori toidet sisse-välja.
    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

    Comment


      #17
      Vs: Pöörete regulaator

      Kusagil 80-date keskel sai Piiteri prahipoest ostetud Astra 209-d, et teha läbivakanaliga makke. Kolmanda pea koht oli juba olemas ja kõlbas selleks hästi. Juurde sai tehtud ka esipaneelilt eelmagneetimise reguleerimine ja sisse 2 generaatorit.

      Ideeks oli ka mootori kiiruse muutmine elektrooniliselt ja võimalikult lihtsalt. Proovisin erinevaid lahendusi – hästi õnnestus reguleerida vaid pöördemomenti. Kui miski takistab, eks siis kukuvad ka pöörded Vestlesin samal teemal ka Piiteri tehase konstruktoritega, kes projekteerisid Orbaita-106. Sellel oli 3 mootorit ja toonvõlli vedas sama КД-6-4. Kiiruse muutmine jäi ikkagi mehhaaniliselt rulliku nihutamisega veoratta eri astmetel.

      Ja edaspidigi tuli sama lahendusega makke Orbita -107, 108. Sama mootorit kasutati tollal väga paljudes makkides ja ühelgi neist ei olnud elektroonset kiiruse muutmist. Ilmselt olid tollased insenerid kole rumalad …

      Comment


        #18
        Vs: Pöörete regulaator

        Sa ikka pöörete järgi tagasiside tegid ? Ja orbita 10x väljatöötajad ei olnud mitte rumalad vaid lollid.
        1. Proovi sinna linti peale panna
        2. proovi päid puhastada.
        3. Kerimise alugeses tõmmatakse linti väga toore jōuga.
        4. proovi lahti saada sirinast, mida põhjustab poolimismootori türistorregulaator.
        5. Kui oleks tahetud elektroonilist kiiruse reguleerimist, oleks saadud.

        Tagasiside eesmärk ongi see, et kui pöörded kukuvad, antakse toidet juurde.
        Hakka või Ostast majakki ostma, et näidata, kuidas saab.
        Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

        Comment


          #19
          Vs: Pöörete regulaator

          Mul on isetehtud 100W pingemuundur, mis teeb 12VDC-st 230VAC. Töösagedus on 50Hz. Potekaga sagedust reguleerides muutusid sujuvalt ka mootori pöörded. Fikseeritud pööretel on asi lihtsam – saab arvutada sobiva mahtuvusega kondeka.

          Kui tahame kiiruse alla võtta voolu katkestamisega (vähendamisega), siis niigi väike pöördemoment väheneb, suureneb detonatsioon ja makk vajab mootoril lisa hooratast. Enamus makkides pole selleks ruumi.

          Mis puutub minu katsetatud variantidesse, siis kasutasin ka tagasisidega varianti. Ühest vanast auto tahhomeetrist või süütest (täpselt ei mäleta) sain LM2907 ja lisasin aukudega kettaga LED + CdS fototakistiga anduri. Lõpus kasutasin dioodsilda ja 500V KT834A darlingtoni.
          Pöördemoment vähenes ja reageeris aeglastele ja kiiretele koormuse muutustele. Hoorattaks oli ainult anduri ketas. Lahendus töötas, kuid normaalsele makile ei sobinud. Liiga nõrk mootor antud lahenduse jaoks.

          Seejärel mõtlesin, et milleks mulle 9 kiirus. Viimati sai sellise kiirusega salvestatud algkooli ajal keelatud laule, millised olid 10X ringi salvestatud ja tekstist arusaamiseks tuli sõnu lugeda paberilt (Aidas 9 Meest oli tollal levinuim makk).

          Teemaalgataja tahtis ju lahendust, kus pöördemoment säiliks ka väga madalatel pööretel.
          Sobilik oleks vektorjuhtimisega sagedusmuundur. Kuid hind on kallim, kui mõni sobiv hea momendiga kollektormootor koos lihtsa sümmistorregulaatoriga.

          Миниатюрный преобразователь частоты Delta VFD-L для ассинхронных электродвигателей мощностью 0,04 - 0,75 кВт Продажа, поставка, купить со склада в Москве.
          viimati muutis kasutaja Svago; 17 m 2020, 11:02. Põhjus: lisa

          Comment

          Working...
          X