Simulaator

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • Svago
    Liige
    • 09/2013
    • 3151

    #16
    Vs: Simulaator

    Esmalt postitatud Starfish poolt
    Kui sinna tasemele ei lasku siis polegi vist võimalik õiget ettekujutust saada kuidas kondensaator laadub, miks üks pool saab negatiivse, teine positiivse laengu, kuidas ja mida mõjutab dielektriku "mälu".
    Aga kas osakeste liikumise visualiseerimine annab ettekujutuse kuidas saab RC ahela väljundpinge olla kõrgem sisendpingest, on juba kaheldav.
    Ma arvan, et seda õpetatakse algkooli füüsikas. See illustratsioon on rohkem lastele või neile, kes esmakordselt tutvuvad asjaga.
    Kui inimene on terve elu tegelenud elektroonikaga, siis oli küll naljakas kuulata spetsialistilt transistorskeemi tööpõhimõtte asemel loengut elektronide liikumisest. Lisasin ka omapoolse nägemuse transistori valents- ja juhtivustsooni osalisest kattuvusest ja keelutsooni puudumisest
    Ausalt öeldes jäi mul küll mulje, et vaatamata elektronide liikumise teooriale, ei saadud skeemi tööpõhimõttest üldse aru.

    Comment

    • A.R.
      Liige
      • 02/2008
      • 5954

      #17
      Vs: Simulaator

      Esmalt postitatud Svago poolt
      Ausalt öeldes jäi mul küll mulje, et vaatamata elektronide liikumise teooriale,
      ei saadud skeemi tööpõhimõttest üldse aru.
      Millisest skeemist on jutt?

      Comment

      • Svago
        Liige
        • 09/2013
        • 3151

        #18
        Vs: Simulaator

        Esmalt postitatud A.R. poolt
        Millisest skeemist on jutt?
        Tegemist ei ole ühestki selles foorumis jutuks olnud skeemist.
        Pole midagi teha, paljud ongi teoreetikud ja ise ei ole ühtegi skeemi käima pannud.
        Vanasti oli ütlus, kes ise ei oska, see õpetab teisi
        Netis on päris palju simulaatoril tehtud skeeme, mis ei hakka kunagi tööle. On põhimõttelisi vigu, hooletusvigu ja ka valesid detailivalikuid.
        Pane parem oma К572ПВ2 simulaatorisse ja vaata kuidas elektronid lõbusalt jooksevad mööda LED indikaatoreid.
        viimati muutis kasutaja Scott; 29 September 2016, 01:01. Põhjus: ]

        Comment

        • A.R.
          Liige
          • 02/2008
          • 5954

          #19
          Vs: Simulaator

          Esmalt postitatud Svago poolt
          Pane parem oma К572ПВ2 simulaatorisse ja
          vaata kuidas elektronid lõbusalt jooksevad mööda LED indikaatoreid.
          Oled Sa selgeltnägija?
          Tund aega tagasi sai just ühte К572ПВ2 peal skeemi parendatud

          Aga ühte LEDidega ADC skeemi sai küll eile simulaatoris katsetatud.
          Vilgutas üsna õigesti.

          Ma eelistaks reaalset ADC-d teha siiski PICi peal, seal on neid ADCsid rohkem kasutada.
          Ja kas õppimist-õpetamist on just mõistlik alustada keerulisemast otsas on ka natuke küsitav.

          Comment

          • Svago
            Liige
            • 09/2013
            • 3151

            #20
            Vs: Simulaator

            Esmalt postitatud A.R. poolt
            Oled Sa selgeltnägija?
            Tund aega tagasi sai just ühte К572ПВ2 peal skeemi parendatud
            Seda on mulle ennegi öeldud. 1. klassis tegime katse, kus mul seoti silmad kinni. 3 korda järjest panin valged ja mustad kabenupud eraldi hunnikusse. On juhtunud veelgi imelikumaid asju, kuid ei hakka parem kirjutama. Mõni arvab veel, et olen lolliks läinud

            Comment

            • A.R.
              Liige
              • 02/2008
              • 5954

              #21
              Vs: Simulaator

              Esmalt postitatud Svago poolt
              Seda on mulle ennegi öeldud.
              Siis on hea kui foorumis on kindel ennustaja.

              ***
              Aga nüüd veel natuke simulaatorist.
              Paha, ei kõlba.
              ***

              Aga kui tegu on algajatega, nii 5-15 aastastega.
              Kuidas tutvustada neile mis juhtub takisti ja kondensaatori ühenduses?
              Aga pooli ja takistuse puhul?
              Siis pool ja kondensaator koostöös?

              Võib kasutada mõõtmiseks paari-kolme testrit.
              Mina sain nii lahti ühest kenast riistast. Miks?

              ***
              Kui nüüd neid nähtusi vaadata ekraanil, võimalusega ühendusi muuta, erinevaid ahelaid mõõta?

              Kas see on suur kuritegu ühe koolipoisi jaoks?
              Kas õpetaja peaks oskama Temale soovitada suht odavat võimalust
              neid nähtusi näidata, tutvustada, selgitada.
              ***

              On olemas https://et.wikipedia.org/wiki/Loogikatehe
              Kõik on kirjas.

              Aga proovida kuidas sellist loogikat rakendada lülititega, dioodide-takistitega, mikroskeemidega.
              Või arvutiga?
              Kas see on kõik ülearune teadmine?
              ***

              Esialgu aitab neist küsimustest. Hiljem räägime natuke keerulisematest lahendustest.
              Nõus?
              Tahaks sellist selget nägemist
              .
              Aitahh kaasa aitamast.

              Comment

              Working...