Leida asendus ET460

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • Factor
    Liige
    • 01/2005
    • 117

    #1

    Leida asendus ET460

    Sain ühe tsikli (suzuki 600gsxf) CDI'st kätte transid nimega ET460, asetsevad nemad süütepooli lülitus ahelas. Ehk läbi nende katkestatakse süütepooli - nust.
    Sädet ei ole ja kuumaks need lähevad.
    Datasheeti mina 1h googeldades suuta ei leidnud. Korpuseks neil TO 262 ja seega vast pinout BCE või siis GDS?
    Tundub, et tegemist N-chanel fetiga? Mida võiks asemele proovida? IRF540 vms?
    Parimat
    Factor
  • Svago
    Liige
    • 09/2013
    • 3151

    #2
    Vs: Leida asendus ET460

    Niipalju kui mina olen süütesüsteeme remontinud, kasutatakse lõpus transistore, kus Uds või Uke on suurem kui 400V. Vool peaks olema vähemalt 8A. Osadel transistoridel on sees ka diood või kaitsestabilitron.
    Enamuses olen kasutanud vene sõjaväe darlingtone 500V, 15 (20)A ja võimsusega 100W. Korpus on muidugi teine ja sinna ilmselt ei sobiks (TO-3)? Mõnele universaalsele radiaatorile sobib ka erinevates korpustes.
    Juhtahela takisti järgi saaks arvata ka transistori tüübi - darlington või välja.

    Comment

    • Factor
      Liige
      • 01/2005
      • 117

      #3
      Vs: Leida asendus ET460

      Tänud vastamast!
      On mul elektroonikast kogemused väga napid.
      Siit Uds (Drain to Source) pinge 400V, huvitav, miks peaks see nõnda palju olema. Minu loogika ütleb, et sinna peaks piisama vast D to S 20V kuna süütepoolil primaar poolel antud juhul hoitakse 12V pidevat pinget ja see transistor siis katkestab miinuse, et süüte pooli sekundaar (kõrgepinge pool) ennast tühjaks/maha laadima hakkaks (säde tekiks). Kas siis sädeme hetkel genereerub/tekib primaar poolele mingid pinge piigid? Selle võiks siis mainitud diood või stabilitron maha suruda.
      Ehk seletage lollile lahti :P
      Juhtahela takistini jõudmiseks peab kole palju kaevama, kogu see CDI on klaasipuruga (vähemalt näeb välja klaasipuruna) silikoni täis valatud. Tekib oht vigastada muid komponente. Nende trantside kohapeal nagu muid tükke ei ole, sai julgemalt kaevata.

      Comment

      • A.S.
        Liige
        • 10/2003
        • 3724

        #4
        Vs: Leida asendus ET460

        Esmalt postitatud Factor poolt
        Kas siis sädeme hetkel genereerub/tekib primaar poolele mingid pinge piigid?
        Sinna on ju juba aegade algusest piisavalt kõrge pinge indutseerunud ja nii saab ilmselt olema ka tulevikus.

        Esmalt postitatud Factor poolt
        Selle võiks siis mainitud diood või stabilitron maha suruda.
        Ja sellega seoses "surutakse maha" ka sekundaarpinge. Ehk siis mootor jääb lihtsalt seisma.

        Comment

        • Factor
          Liige
          • 01/2005
          • 117

          #5
          Vs: Leida asendus ET460

          Esmalt postitatud A.S. poolt
          Sinna on ju juba aegade algusest piisavalt kõrge pinge indutseerunud ja nii saab ilmselt olema ka tulevikus.


          Ja sellega seoses "surutakse maha" ka sekundaarpinge. Ehk siis mootor jääb lihtsalt seisma.
          Ehk siis kui trans nö. katkestab miinuse primaarahelas ja sinna indutseeruv pinge dioodiga "maha suruda", siis katkeb ka sekundaar ahela tühjaks laadimine?

          Kuidas näiteks siin skeemis IRFZ46N ellu jääb, kui tema D to S on 55V ja sissehitatud dioodiga jääb süütepooli sekundaar tööle? Mis on seal teisiti?

          Comment

          • Pläsku
            Liige
            • 09/2010
            • 1717

            #6
            Vs: Leida asendus ET460

            See primaari indutseeritav impulss peaks nagu mälu järgi puhas koolitunnist õpitud füüsika olema, mida ma muidugi enam päris täpselt seletada ei oska. Idee selles, et katkestamise korral magnetväli muutub ja genereeritakse pingeimpulss, mis püüab magnetvälja säilitada. See impulss on vastupidise polaarsusega eelnevalt rakendatud pingele ja selle sama impulsi lühistamiseks ja transistori kaitsmiseks vale polaarsusega pinge eest ongi see diood.

            Comment

            • Svago
              Liige
              • 09/2013
              • 3151

              #7
              Vs: Leida asendus ET460

              Süütesüsteemid saab selgeks teha (mälu järgi, ei viitsi otsida, oli vist ) eestikeelne raamat: Kalju Aleksis „Autode elektrisüsteemid“. Tehnilises raamatukogus ehk leidub.

              Süütevoolu (4…8A) katkemisel indutseeritakse süütepooli primaarmähises 250…400V pingeimpulss, mis võib vastupingega transistori rikkuda. Esimene pingeimpulss on päripidi, järgneb võnkumine ja mõlemapoolsed impulsid. Selle vältimiseks ühendatakse diood KE ahelasse. Lisaks võimaldab see diood ajaliselt pikemat sädet (1..1,5mS). Enamus darlingtonidel on see diood juba sees. Osadel on lisaks 360V stabilitron K-B ahelas. Transistor avaneb, kui pinge tõuseb üle 360V – sellega kaitstakse transistor ära. Saab kasutada ka väliseid ahelaid.

              Mulle meenus seoses selle pingega kooliaegne lugu. Olin Tallinnas Pika tn. motokaupluses, et Jawale varuosi osta. Minu ees küsis üks mees Mosse süütele 0,25µF X250V kondet, mis on klassikalises süütes kontaktidega paralleelselt.
              Koolitatud müüja seletas talle, et vanal Jawal on 6V süüde ja Mossel 12V. Mees lahkus ostuta.
              Ma ei saanud ka sekkuda, kuna pideva kliendina sain midagi vahel ka leti alt
              viimati muutis kasutaja Svago; 17 August 2015, 21:57.

              Comment

              Working...