Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kontaktivaba relee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kontaktivaba relee

    Sooviksin kontaktivaba releed kasutada DC mootori juhtimiseks. Kas seda releed võib kasutada pidevas sisse- välja lülitamisel? Mõte seisneb võimsuse piiramises. 100A kontrollerid on päris kallid.

    #2
    Vs: Kontaktivaba relee

    Oled veendunud, et teisiti tuleb odavam js pommikindlam?
    Erilahendused.
    PS või mail.

    Comment


      #3
      Vs: Kontaktivaba relee

      Huvitav, mis mootor see on, st. mis seadmel?

      Comment


        #4
        Vs: Kontaktivaba relee

        Mootoreid on mul mitu, mida proovida. 24v või 72v.
        To W@ldur: ei ole kindel, sest pole seda vidinat ise omanud. Selleks siin targematelt küsingi. Eile tuli mõte, et kui staator mähise pinget piirata, peaks saama mootori pöördeid muuta?

        Comment


          #5
          Vs: Kontaktivaba relee

          Üsna arusaamatu jutt, kuskohast sa need 24V ja 72V pinged saad, ja see 100A värk? Alalisvoolumootoril staator?

          Comment


            #6
            Vs: Kontaktivaba relee

            Mis seal arusaamatut on. Inimene üritab kontaktivaba releed kiiresti sisse-välja lülitama hakata, PWM moodi asjandus peaks siis sellest saama.

            Comment


              #7
              Vs: Kontaktivaba relee

              A.S: on asjadest täiesti õigesti aru saanud. Küsimus ju oli lihtne- kas see kannatab pidevat sisse- välja lülitamist? Tavaline relee ei pea vastu sellisele tööle. Ei kipu seda endale kohe soetama, kui pole kindel. On kellegil selline relee?
              Need 24v või 72v saadakse akude jada ühendamisel.

              Comment


                #8
                Vs: Kontaktivaba relee


                Mõningaid andmelehti vaadates tundub, et üsna suure kiirusega suudavad lülitada. Ja erinevalt tavalisest releest pole seal ka midagi kulumas. Kuidas need alalisvoolu omad aga induktiivsesse koormusesse (lülitamisel tekkivasse kõrgesse induktsioonpingesse) suhtuvad, ei oska mitte arvata, pole kasutanud.

                Comment


                  #9
                  Vs: Kontaktivaba relee

                  Pidasin silmas siis seda- http://www.youtube.com/watch?v=LL2Sryi57xA Millega kõige lihtsam oleks relee voolu tüürida?
                  viimati muutis kasutaja maidor; 04 m 2012, 17:58.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kontaktivaba relee

                    Voolu ei tüüri sa seal midagi, ammugi veel potekaga. Relee on siis kas sisse lülitatud või välja lülitatud. Annad juhtahelale korraks pinge peale, hakkab relee voolu juhtima. Võtad juhtahelalt pinge maha, relee lülitub välja. Täpselt nagu tavaline relee. Nüüd hakkadki hästi kiiresti juhtahelat pingestama, selliste lühikeste impulssidega. Mida pikemad on impulsid ja mida lühem impulsside vahe, seda kiiremini mootor pöörleb. Mida lühemad on impulsid ja mida pikem impulsside vahe, seda aeglasemalt mootor pöörleb. Olenevalt releest, võid seda juhtahelat pingestada mitmeid sadu kordi sekundis, mispeale mootor peaks üsna sujuvalt pöörlema.

                    Aga iga kord kui juhtahela pealt pinge maha võtad ja relee välja lülitub, indutseerib mootori mähis üsna kõrge pinge, olenevalt mootori voolu suurusest võib pinge olla (kümneid) tuhandeid volte. Kuidas relee sellistele impulssidele reageerib, saad töö käigus teada. Kaitsedioodi paned niikuinii mootoriga paralleelselt, aga ikkagi...

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kontaktivaba relee

                      Äkki räägid sellest projektist lähemalt ja täpsemalt?
                      Jääb mulje, et Sa ei saanud käima oma BLDC
                      http://www.elfafoorum.eu/threads/64266-BLDC-amp-AC-motor-control

                      mootori kontrollerit ja nüüd üritad releede abil PWM signaali genereerida?

                      Kui nii, siis soovitaks ikkagi kontrolleri dokumentatsiooni poole tagasi vaadata.
                      Kontaktidvaba relee asendaks ikkagi ainult jõutransistoreid.
                      Mootori käivitamiseks oleks ikkagi vaja kontrollerit mis õigetel ajahetketel releedele (IGBT, MOSFET,...) käsu annab.
                      viimati muutis kasutaja Pluuto; 06 m 2012, 01:04.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kontaktivaba relee

                        To Pluuto: teema ei ole sellest mootoritst. Aga tõsi on, et sellest kontrollerist mina jagu ei saa.
                        Releed tahaks kasutada ikka tavalise harjadega DC mootril. Sai kunagi proovitud sama asja auto tõmbereleega ja see hakkas kohe suitsema. Vool oli palju väiksem, kui starteritel. Pinge oli vist 48v.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kontaktivaba relee

                          sa ei saa lihtsalt plõksida, vaja kaitsedioodi vasta maad.
                          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kontaktivaba relee

                            Ilusad jahutusradikad käivad kontaktivabal releel.

                            Comment

                            Working...
                            X