Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

3-faasiline mootor viliseb sagedusmuunduriga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Mõistlikum vist tõesti on leida sobiv mootor.
    Näiteks: https://elektropohony.sk/en/produkt/...w-900ot-min-1/

    Või siis MY 71 2-6 (0,37kW) või MY 80 1-6 (0,55kW), need on ka 900 p/min kiirusega siit saab: https://elektrimootorid.ee/kontakt/
    tegelikult võid ka 3 faasilise sobiva kiirusega mootori ühendada nii, et töötab 1 faasilt, võimsus on üsna väike siis ei tohiks probleem olla, muidugi kui kaitse on väga mannetu siis teine lugu.
    -superradical-

    Comment


      #17
      Mida kõike ei kirjutata. Inimesel on mure, lihtne . Tal vaja pöörlema saada tavaline mootor, aga siin soovitatakse juba kasutada servo mootoreid. Mõte muidugi hea, aga mis see maksab? Äkki soovitaks siis juba kasutada synrm mootorit.
      Aga teemasse, proovi minupoolt eelnevalt soovitatud parameetrit n080 muuta, kui ei aita otsi parameeter base frequency voltage , proovi mõni volt vähendada pinget ja vb on vaja ka sagedusega mõne Hz ga mängida.
      Ei tee ka paha, kui teed mootorile auto tuningu.
      Kiirelt manuali vaadates, tundus ka sellel lihtsal muunduril see täitsa olemas olevat.
      Aga kõige sellega pead ise hakkama saama, suureks abiks on manual, seal kõik samm-sammult kirjas.
      viimati muutis kasutaja mati1; 25 11 2022, 07:44.

      Comment


        #18
        Esmalt postitatud mati1 poolt Vaata postitust
        .. aga siin soovitatakse juba kasutada servo mootoreid. Mõte muidugi hea, aga mis see maksab?..
        Inimesel on kasutuses inverter, mille tootmist alustati siis kui nii mõnigi foorumlane pold veel sündinudki. Iseasi kui vana see konkreetne isend on.
        Passis on kirjas, et sellel mudelil on tehase poolt kondekate eluiga 5 aastat.
        Minu lingitud teisel videol on näha puust-ja-punaseks, et tava-inverteri genereeritud impulsid mootori suunal küündivad üle 1kV. Seega, kui üldse raha raisata ja tahta ka lisaks veel mootori kiirust muuta, siis tavamootori ost on riskikoht ja tuleks osta korralik invertermootor, mida enam "sota" eest ei saa. Sama asi inverteri endaga. Korralik inverter, mis kestab aastaid maksab raha ja kui täita veel passis olev nõue, et sul peab olema kas integreeritud filtriga lahend või filter lisaks osta (näiteks Siemens müüb nii ja naa valikuid), siis see on veel kallim.
        Kui otsustad kõige odavama lahendi kasuks ja kasutad seda tõesti väga harva ning genereeridki elektri-võrku lisaks sellega tööd tehes 85% harmoonilisi konkreetses punktis ja vahele sellega ei jää (kaugloetavad voolumõõtjad, ja muu tehnika), siis tehnikafoorum pole nagu päris õige koht selle eksponeerimiseks.
        Kui on vaja lihtsalt 500W ja 900rpm, siis radiotehnika pakutud variant on kõige parem.
        Maksumus. Hinnad tüüritavatel mootorilahendi komplektidel on tõepoolest seinast-seina. Kui on vaja korralikku kauakestvat lahendit siis valitakse reeglina otstarve järgi. Fakt on, et korralik tänapäevane inverterlahend ja servolahend on hinnalt samasse klassi ja ei pea valima neist just kõige kallemaid lahendeid. Kui on vaja pöörlevat rakendust 24/7 siis inverter ja kui S8 omadustega rakendust siis servolahend.


        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #19
          Proovisin mati1 soovitatud carrier frequency't ja muid parameetreid mudida ning tundub, et piisavalt vaikset lahendust siin ei ole. Hea, et seegi mul selgeks sai

          Kas ehk oskate välja pakkuda konkreetse komplekti (mudelinimetus, link vms), mis oleks võimalikult vaikne? Vaikne igasuguse müra osas - nii elektrilised kui mehaanilised helid. Eeldused on, et peab 230v pealt tootama, käima peab sujuvalt minema, voimsust vahemikus 200-500w, pöörded umbes 800-900 ja voiks monesaja poorde jagu saada reguleerida, mootori võll horisontaalne ja mootorit peab saama kinnitada horisontaalsele plaadile/pinnale. Hinnast: vaikus on tähtsam, kui hind, kuid tuhandetesse küündivad numbrid on liig.

          Comment


            #20
            Aga siis võibolla hoopis alalisvoolu mootor? Enamuse mootorite puhul on reguleerimine tehniliselt lihtsam, vilet suure tõenäosusega ka pole. Tööpinged boonusena tavaliselt ohutumad.
            Hea oleks teada ka seda, mida see mootor peab käitama.
            viimati muutis kasutaja tcumen; 25 11 2022, 17:44.

            Comment


              #21
              Alalisvoolu mootoril on harjad kuluelement, 24/7 ei ole mõtet.

              Comment


                #22
                Esmalt postitatud urmas78 poolt Vaata postitust
                Alalisvoolu mootoril on harjad kuluelement, 24/7 ei ole mõtet.
                Aga ei pruugi - BLDC mootorid, ilmselt saab mõnesaja euro eest kodukasutuseks sobiva kätte.
                Mootor ise ei maksa palju, 100 euriga vast saab kirjadejärgi 3kW mootori, inverter mis taolistele soovitatakse lubab oletada umbes pool sellest võimsusest (olen ise ostnud just suvel ühe), kiirust saab suures piirkonnas muuta, kui käed ei ole istmikust välja kasvanud (seda eeldaks 10+a foorumiliikmelt küll) siis saab isegi teoreetiliselt ise põlvepeal sobiva kontrolleri kokku panna, see tõesti ei ole niivõrd kontimurdev ja võimsus on ka väike - ei ole tarvis isegi lämmastikhappega alumiiniumtrükkplaate söövitada jne, piisab tavalisest tekstoliidist, korralikud komponendid lisaks ja natuke tööd - jämedalt paarsada euri kulub (kui käed teavad, mida pea tahab siis saab ka vähemaga - näitejuht vast kuskil 60 vms kui arvestada, et teed endale ja tegemist võtad hobilõbuna). Aga tõenäoline, et kirjadejärgi 1kW hiina BLDC annab selle 500W ka võllil kätte ja tuhandetes kulutusi ka ei vaja.
                Lisaks on tõesti ka kasutatav pinge ohutu, nüüd tuleb võibolla järgmine mure - kust saada see ohutu pingega suurem vool...kõik need küsimused lahendab ilusti sobiva mootori ost mille käitamiseks ei ole inverterit tarvis.

                BTW - võin peene Mitsu inverteri müüa aga hind on tuhandetes ja võimsuse võiks umbes 100-ga korrutada ehk jah, head maksavad raha, isegi lahjad ja head võivad ollagi tuhandekandis.
                On neid odavaid mõnesaja euriseid remonditud ka, küll on kondekad laiali lennanud (isegi võrdlemisi uutel ja vähekasutatutel), küll transid mis ka üldse kõige odavamad ja nigelamad saadaolevad...töötav lahendus on kallim, inverter+mootor siis vast tuhande eest saad selle soovitud võimsusega kombo kätte mis ka end pikas plaanis õigustab.
                -superradical-

                Comment


                  #23
                  Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt Vaata postitust



                  BTW - võin peene Mitsu inverteri müüa aga hind on tuhandetes ja võimsuse võiks umbes 100-ga korrutada ehk jah, head maksavad raha, isegi lahjad ja head võivad ollagi tuhandekandis.
                  Mis Mitsu mudelit silmas pead?

                  Comment


                    #24
                    Ei viitsi minna täpselt vaatama nüüd kohe aga FR-A740-37K vist oli täpsem mudel (seepärast mainisin ka, et võimsus on liiga ülemäärane siinse teema puhul).
                    -superradical-

                    Comment


                      #25
                      Esmalt postitatud minenohh poolt Vaata postitust
                      Proovisin mati1 soovitatud carrier frequency't ja muid parameetreid mudida ning tundub, et piisavalt vaikset lahendust siin ei ole. Hea, et seegi mul selgeks sai

                      Kas ehk oskate välja pakkuda konkreetse komplekti (mudelinimetus, link vms), mis oleks võimalikult vaikne? Vaikne igasuguse müra osas - nii elektrilised kui mehaanilised helid. Eeldused on, et peab 230v pealt tootama, käima peab sujuvalt minema, voimsust vahemikus 200-500w, pöörded umbes 800-900 ja voiks monesaja poorde jagu saada reguleerida, mootori võll horisontaalne ja mootorit peab saama kinnitada horisontaalsele plaadile/pinnale. Hinnast: vaikus on tähtsam, kui hind, kuid tuhandetesse küündivad numbrid on liig.
                      Ehk siis avardan su silmaringi, et kui sagedusmuundur ei sobi mingil põjusel, siis võib kaaluda ka variaatori võimalust. Tehakse kompakseid variaatoreid otse mootori võlli otsa, kiirust saab reguleerida enamasti manuaalselt limbiga. Kui vaja mootorit sujuvalt käivitada, siis kasutatakse siiski sagedusmuundurit, kuid pöörete saavutades on võimalik kontaktoritega otse muunduri pealt ümber lülitada. Niisuguseid lahenusi kasutatakse laialdaselt tööstustes erinevatel põhjustel.

                      Google otsingus "variaatoriga elektrimootor" peaksid nii mõnedki müüjad leidma, helista küsi. Võimalik, et 500W ei leiagi midagi, ehk liiga nõrgad aga siis lisanduvad ülekandest tulenad erinevad helid ja see juba kõik sõltub võimsusest, reaalsest koormusest ja tootjast endast.
                      viimati muutis kasutaja RaunoK; 27 12 2022, 17:04.
                      Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                      Comment


                        #26
                        Aitäh! Head mõtted.

                        Comment


                          #27
                          Lisan omalt poolt meenutusena nõrkvoolumeestele, et sagedusmuundur pole sama mis inverter ehk vaheldi. Klassikalise sagedusmuunduri peamised struktuurielemendid on:
                          • ühe- või kolmefaasiline sildalaldi võrgutoite sisendis
                          • alalisvoolu vahelüli silukondensaatoritega
                          • kolmefaasiline vaheldi ehk inverter asünkroonmootori staatorimähiste toiteks.
                          Servovõimendi ehk servomootorit toitev muundur on pmst sama struktuuriga, aga otstarbeks on tal erinevate mehhanismide täppisjuhtimine, milleks vajalik asendi tagasiside.
                          Ajaliselt nihutatud faasivoolud ja ruumiliselt nihutatud staatorimähised tekitavad asünkroonmootori õhupilus toitesagedusega proportsionaalse kiirusega liikuva pöördmagnetvälja, mis hakkab rootorit kaasa vedama ehk rootori pöörlemiskiirust reguleeritakse toitesageduse muutmisega. Näiteks toitesagedusel 40 Hz on pöörlemiskiirus ligikaudu 80% nimikiirusest võrgusagedusel 50 Hz, libistust arvestamata.
                          Ei hakka siin sagedusjuhtimise teooriat pikalt lahti kirjutama, eestikeelseid elektriajamite materjale leidub nii raamatutena kui ka veebis. Ühefaasilise toite puhul jäävad võimsused reeglina alla 2,2 kW ja staatori mähised ühendatakse kolmnurka. Vaheldi modulatsioonisagedust, nagu eelpool kirjutatud ja proovitud, saab tõesti muuta sedasi, et elektriajami akustiline müra oleks minimaalne.

                          Comment

                          Working...
                          X