Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Koduseks rehvivahetuseks mutrikeeraja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Minu kogemused on nagu nagu redart'il. On tengtoolsi tööriistakomplekt, padrunisabale läheb väike torujupp peal et jõudu doseerida lahti või kinni pingutades. Ja probleeme pole. Oli ka selline juhus kus jeebil olid kaks aastat jutti mudarehvid velgedega all (ja muda nad nägid!), kui tahtsin ära võtta siis läks raskeks. Käisin rehvikojas, nemad oma õhupadruniga ei saanud lahti (õigemini polnud vist aega mängida), läksin koju ja nõidusin lõpuks kõik lahti kuid aega kulus tõesti pea päev. Käsivahendid vahel ruulivad... Tungiks on tallaga õlitung 8T. See aga tänavaautode karbi alla ei mahu, neil läheb kuhugi sillatalade alla, ronimist rohkem. Neil vändavärkidel on muide ka erinevad kilod mis lubatud, aga mul on autodel küll sellised kaasas kus ikka padrun otsa käib (keera millega tahad) ning nad on kahehaaralised, alla 1500kg tõstejõuga vist ei ole nad.
    viimati muutis kasutaja OSX; 22 11 2021, 03:04.
    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
    Konfutsius

    Comment


      #17
      Esmalt postitatud saarlane87 poolt Vaata postitust
      Näiteks sellist
      https://www.tööriistamarket.ee/et/tungraud-2000kg-awd
      ja kui peaks alt vedama, siis ei kuku pauguga alla. Samas eeldab selline tungraud tugevat/siledat pinda.
      Umbes selline mul oligi, kuniks tühjaks jooksis. Nii umbes teise hooaja lõpuks, kaks korda aastas kasutamist, iga kord 8 tõstet. Aga eks see ole joppamise asi ka neil kaugeltkandi mänguasjadel.
      Toidan trolle!

      Comment


        #18
        "Impressive"
        Väga muljetavaldav teema. Millisel autol saab 1500Nm mutrikeerajaga vahetada autorattaid?
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #19
          Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust
          "Impressive"
          Väga muljetavaldav teema. Millisel autol saab 1500Nm mutrikeerajaga vahetada autorattaid?
          Minul näiteks. Kuigi pole mingi imeline masin, oli velgede alt saamine problemaatiline.
          Täpsemini esimesed rattad, mida olin lasknud kunagi balanseerida: ei tulnud pneumo kolksutajaga lahti. Oman sellist komplekti.
          Käsitsi lahti keerates lõhkusin isegi auto originaal võtme ära. Samas tagumised, mis omal kinnitatud, sain vaevata kätte.
          Planeerin nüüd sellist soetada.
          Head susserdamist !

          Comment


            #20
            Kui raske on panna mutrivõtmele pikendus ?
            2x aastas on vahetamist ja selle jaoks on vaja pneumo tööriista
            http://hparchive.com/
            https://worldradiohistory.com/index.htm

            Comment


              #21
              Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
              Kui raske on panna mutrivõtmele pikendus ?
              2x aastas on vahetamist ja selle jaoks on vaja pneumo tööriista
              Kui pikendus on 1,5 meetrit siis pead olema 100 kilo et 150 Nm kätte saada.
              ***
              Aga selline küsimus:
              kui mutrit keerataks mingi jõuga kas siis seda elektripuuri ei keerata sama jõuga vastupidises suunas? Sama õlg-jõud.
              Ja kui metsa vahel on vaja ratast vahetada siis võib kindel olla et aku on tühi

              Comment


                #22
                Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                Kui pikendus on 1,5 meetrit siis pead olema 100 kilo et 150 Nm kätte saada.
                ***
                Paar fakti..
                Kui mu tütred olid veel pisikesed, miski 10-11 aastat, siis ükskord oli diil, et tema keerab lahti ja kinni momentvõtmega ja mina tõstan ja vahetan; ja saigi tehtud.
                Autodel on vaikimisi kaasas pisike ratavõti. Prantsuse standardi järgi peab ka 50kg ja üle.. tikk-kontsadel seisev tibi suutma autot juhtida ja ka ratast vahetada.

                Kas teile et tundu siin teemas, et midagi on tõsiselt mööda?
                Tõesti ei tundu või?

                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment


                  #23
                  Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust

                  Kas teile et tundu siin teemas, et midagi on tõsiselt mööda?
                  Tõesti ei tundu või?
                  Enam vähem kõik mida teha ei tohi, ja mida osta ei tasu, on üles loetud. Uued teadmised ja kogemused võimaldavad elu ärasisustada.
                  Ilmselt provotseerib audiofiilia aja jooksul retrofiilse modernofoobia arengut.

                  Comment


                    #24
                    Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust

                    Aga selline küsimus:
                    kui mutrit keerataks mingi jõuga kas siis seda elektripuuri ei keerata sama jõuga vastupidises suunas? Sama õlg-jõud.
                    Ja kui metsa vahel on vaja ratast vahetada siis võib kindel olla et aku on tühi
                    Need nii suruõhu kui elektrilised keerajad töötavad löögi põhimõttel mitte nö toore pöörde momendiga, seega nad ei hakka käes ringi käima nagu kõige jõulisemad aku trellid kruve keerates.
                    Eks teema algataja tahab natuke käe vaeva vähendada garaazis talve ja suve velgi ümber lapates. Metsa vahel vahetamiseks jääb tavaline võti.
                    Maailm oleks puhas ja süüta
                    kui poleks õllejogurtit
                    - Õ.Õ.

                    Comment


                      #25
                      Esmalt postitatud Matis poolt Vaata postitust
                      keerajad töötavad löögi põhimõttel
                      Et võta võti ja tao haamriga mutter lahti.
                      Kas nii?

                      Comment


                        #26
                        No see tungraud on paras nikats. Aga kui eelarve piiratud väga, siis ajab asja ära, aga tõesti, vajab korralikku tugevat siledat pinda, nagu saarlane kirjutas.
                        Muru/mulla peal ei tee sellega midagi, vajub koos autoga mulla sisse.
                        Ohtlik! teatud juhtudel võib hakata veerema.

                        Garaazis/asfaldil/betoonil on ok, endal ka üks garaazis. Suvilas muru peal pidi kasutama puit või metallplaate. Aga peab jälgima, et ei hakkaks veerema.
                        Ohutus ennekõike.

                        Comment


                          #27
                          Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                          Kui pikendus on 1,5 meetrit siis pead olema 100 kilo et 150 Nm kätte saada.
                          Siis saad 1500 Nm, mitte 150 Nm.

                          Comment


                            #28
                            Viskasin ühele autole täna talvekad alla, võtsin huvi pärast aega. Originaaltungiga ja originaalse rattavõtmega, ilma higistamata 25 minutit. Ma nüüd ei teagi, mitu minutit siit veel maha viiliks, kui ägedamad riistad oleks.
                            Lahti keeramisest - Kui poldid käivad 2x aastas lahti ja tegemist on sõiduautoga, siis ma pole veel näinud autot, mille veljemutrit ei saa ca 30-35cm originaalvõtmega lahti, kui alguses jala ja keharaskusega kaasa ei aita. Ja ma kaalun umbes 72 kilo.
                            Vanasti, kui talvekaid siinmail ei tuntud ja plekkveljed olid autol all kuni rehv kulus, 3+ aastat, siis küll oli vahel vaja kesköösel ristteel andamit viimas käia, ja mäletan et tollane honda originaalvõti oli ka pigem plastiliinist
                            Toidan trolle!

                            Comment


                              #29
                              Kas selliste põristajatega saab kenasti sellise poldi lahti, mis on aegade jooksul nii kinni jäänud, et tavaliselt ürgaegsete toekamate riistadega keerad ilma suurema vaevata ja süümepiinadeta pooleks?

                              Comment


                                #30
                                Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
                                Kui raske on panna mutrivõtmele pikendus ?
                                2x aastas on vahetamist ja selle jaoks on vaja pneumo tööriista
                                Kõik õige, ka minul polnud tagumistega probleemi, nagu juba mainisin. Pikendusega hakkas ratas ringi keerlema - betoonil, 500 kg rattal auto mass.
                                Küsimuse tekitab see, et töökojas väänatakse 700 N/m kinni? Ja siis ei piisa minu 70kg keharaskusega (0,5m pikkuse sabaga) võtme otsas hüppamisest, et poldid lahti saada. Peab haamriga kolkima hakkama: sellepärast lasen seda teha suruõhul (nagu ka auto tõstan üles suruõhu abil).

                                Head susserdamist !

                                Comment

                                Working...
                                X