Termolüliti

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • raitl
    Liige
    • 02/2004
    • 350

    #1

    Termolüliti

    Nimelt siis selline probleem... vaja kasvuhoone tuulutus-aknad panna automaatselt vastavalt temperatuurile avanema-sulguma. Leidsin ELFA kataloogist paar termolülitit, kuid neid ei saa ju kuidagi reguleerida. Nendel on ette antud avanemise ja sulgumise temperatuurivahemikud. Kas oleks mõttekam mingi mikroskeemil põhinev lahendus?

    Kõik arvamused ja soovitused teretulnud.
    Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...
  • sebastian
    Liige
    • 04/2004
    • 3097

    #2
    Selleks sobivad näiteks termotakistid. Skeemi pole anda, aga kui tüürida OP võimu termotakistiga, saab lineaarse takistuse/väljundpinge sõltuvuse õige skeemi puhul...selle pingega omakorda juhtida mingit mootorit (stepperit?) mis siis keerab aknaid...

    Comment

    • raitl
      Liige
      • 02/2004
      • 350

      #3
      mootor mul olemas. Sellel on endal lülitid sees. Lihtsalt vaja skeemi mis näit. 35 kraadi juures sulgeb ja 25 juures uuesti lahutab kontaktid. Pole ise piisavalt tegija elektroonik, et skeemi valmis teeks... kokku panen küll.
      Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

      Comment

      • Madlobster
        Liige
        • 07/2003
        • 319

        #4
        Kasutusel on ka soojuspaisumist ära kasutav süsteem. kuskil silindris on õli sees kui kasvu hoones läeb liiga palavaks siis õli paisub ja lükkab kolbi ja aknad avanevad kui jälle jahtuma hakkab siis õhk jahtub ja aknad läevad kinni. Silindri järgi oli suurem õlipaak kus siis see paisumine toimus ja silindrit liigutas.

        Comment

        • felch
          Liige
          • 01/2002
          • 8727

          #5
          Täpselt selline kivi on DS1620 (umbes 150 raha). Annab häire siis kui temp. etteantud piiridest väljas. Paha on see, et need piirid peab arvuti abil kivi sisse progema.
          - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
          - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

          Comment

          • raitl
            Liige
            • 02/2004
            • 350

            #6
            Aga kas keegi sebastiani poolt antud juhendi järgi skeemi ei taha koostada? Oleksin ülimalt tänulik.... Tundub, et kui seesama skeemi koostamine välja arvata, on termotakistiga süsteem kõige lihtsam...
            Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

            Comment

            • sebastian
              Liige
              • 04/2004
              • 3097

              #7
              Discover excellence at the University of Guelph - a leading institution fostering innovation, world-class research, and personalized learning. Explore our diverse academic programs, cutting-edge facilities, and vibrant campus life. Join a community dedicated to shaping the future.

              http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits...hing/coldsw.htm
              Esimene skeem pole küll täpselt selleks otstarbeks, aga peaks põhimõtteliselt sobima.

              Comment

              • fre
                Liige
                • 02/2004
                • 3814

                #8
                Lihtsaim lahendus kui mootor ja ülekanded valmis, oleks seda mingi bimetalltermokontaktiga (kasvõi selline nagu triikrauas sees) lihtsalt relee vahendusel juhtida või termokontakt ümberlülivaks ehitada (kui algselt 2 otsaga)... Ehk veel liikvel omal ajal väga levinud valmistükke, olid sellised kettast reguleeritavad termoandurid, siis lihtsam veel...
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment

                • saformo
                  Liige
                  • 03/2003
                  • 1929

                  #9
                  On olemas veel kontakt-termomeetrid, kus saab muuta nii alumist kui ülemist temperatuuri.

                  Comment

                  • KaruTEC
                    Liikmed
                    • 07/2002
                    • 3082

                    #10
                    Soovitan soojalt hüdrosüsteemi, tuleb palju odavam ! Vanu silindreid peaks igaltpoolt leiduma. Hüdrosüsteemil eeliseks 100x suurem jõud ja suur töökindlus.
                    Natukene pead arvutama muidugi ja õli tüüp peab kindel olema.

                    Comment

                    • ketas
                      Liige
                      • 07/2003
                      • 689

                      #11
                      Originally posted by Madlobster@Jun 26 2004, 21:51
                      Kasutusel on ka soojuspaisumist ära kasutav süsteem. kuskil silindris on õli sees kui kasvu hoones läeb liiga palavaks siis õli paisub ja lükkab kolbi ja aknad avanevad kui jälle jahtuma hakkab siis õhk jahtub ja aknad läevad kinni. Silindri järgi oli suurem õlipaak kus siis see paisumine toimus ja silindrit liigutas.
                      kui mu mälu mind ei peta siis mingis vanas raamatus kirjeldati süsteemi mis koosnes kahest anumast ja voolikust. ja väidetavalt töötas hästi. kasutas vee paisumist või midagi...

                      Comment

                      • R.I.P
                        Liige
                        • 03/2003
                        • 340

                        #12
                        Oot aga kas kellegil ei leidu vene ajast sellist elektromehaanilist termomeetrit, kus sai määrata kaks lülituspunkti (ülemise ja alumise). Mul endal vanematekodus on üks analoogne isend kesküttekatla küljes. Neid peaks ju kuskil vana koli hulgas ikka säilinud olema (hallis emailitud korpuses 3 seieriga).

                        Comment

                        • KaruTEC
                          Liikmed
                          • 07/2002
                          • 3082

                          #13
                          Igasugu asju leidub, eriti minu laos Aga ikkagi tekib kohe küsimus mis asi see neid aknaid liigutab ?
                          Hüdrosüsteem on kõige lihtsam. Peab veidi arvutama, aga konti ei murra.

                          Comment

                          • R.I.P
                            Liige
                            • 03/2003
                            • 340

                            #14
                            Redukoriga mootor, kontaktorid ja mingi kangisüsteem.

                            Comment

                            Working...