Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Paberi peal nagu töötaks Ilmselt peab skeemi toide olema hästi silutud et võimsa mootori häire teda segi ei ajaks. Hea on see et reguleertranss töötab lülitireziimis - ei kuumene eriti. Trans peab olema loogikanivoodega tüüritav (suffiks L ), niisama FET ei sobi!
Juppide "ostluslist"* oli lehel olemas - kasuta Tevalo ja/või muude poodide otsingut.
Mul on kusagil raamatus veel ühe käiguregulaatori skeem. Kui üles leian, skännin sisse.
Ehita valmis ja räägi kuidas käib!
*"ostlema" on keelemeeste soovitatav asendussõna "šoppama" asemele. Kõlab lahedalt, seepäarst siia kirja paningi.
- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Minu keelevaist ütleb et sõna "shoppama" asemele pakutav "ostlema" (vrd. vestma - vestlema, vaatama - vaatlema) tähendaks kauemkestvat tegevust, nagu see mitmete kaupluste vahet käimine on. "List" loetelu või nimekirja mõistes, hea lühike sõna küll, jätab mulle ikka veel võõrsõna mulje, nagu ka "teip" (eesti k. lint, kleeplint, riba või mida kunagi selle sõna all mõeldud). Sõna "ostluslist" tekitab arusaama siis nimekirjast, millised kauplused vaja läbi käia ja mis nendest osta tuleb või siis nimekirjast taolise käigu tulemuste kohta.
Minu arvates on arutlused keele teemadel, niipalju kui need elektroonikat puudutavad, igati tervitatavad ja võib-olla vääriks eraldi ja kestvat kohta siin foorumites. Tuleb ju tunnistada, et meie keelekasutus jätab kohati vägagi soovida. Kirja- ja kõnekeele vasted võiks seal ka olla, sest oleme niivõrd harjunud siin kõnekeele sõnu kasutama et kipume juba ka ametlikest nimekirjadest näiteks mikroskeemide asemel "kive" otsima...
Seepärast võikski olla koht, kust saaks vajadusel (eriti algajad) ennast kontrollida.
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Originally posted by felch@May 16 2004, 10:08 Paberi peal nagu töötaks Ilmselt peab skeemi toide olema hästi silutud et võimsa mootori häire teda segi ei ajaks. Hea on see et reguleertranss töötab lülitireziimis - ei kuumene eriti. Trans peab olema loogikanivoodega tüüritav (suffiks L ), niisama FET ei sobi!
Toide tuleb akudelt.
Nüüd aga selline küsimus vaatasin tevalo otsingusse ja seal tuleb mitmele jupile palju vastuseid. Näiteks see "LM393 dual comparator "
Vahe võib olla korpuse tüübis (nt. pindmontaaz) ja ka lihtsalt ostmise kohas (ELFA on kallim). Sulle sobib vist DIP8 korpus (tavaline 8-koivaga aukmontaazis kivi).
- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
IRLZ kannatab vähem, min. 12 akut vist? Saan aru et küsimus on pinges millega transse tüüritakse. Loogika-nivoodega transid tahavad vähem pinget.
- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Originally posted by felch@May 19 2004, 00:03 IRLZ kannatab vähem, min. 12 akut vist? Saan aru et küsimus on pinges millega transse tüüritakse. Loogika-nivoodega transid tahavad vähem pinget.
Veidi häbenen. See se on ku treial hakkab telekaid parandama
Saan siis aru, et see teine variant oleks mõistlikum, kasutan 6 "akupurki" skeem aga 7-le mõeldud.
Comment