Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Purtse Modul 250 skeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Purtse Modul 250 skeem

    Oskab keegi soovitada, kust sellist skeemi leida ja millega asendada KY202M türistori? Eeldaks, et mõni BTA või BTB16 võiks sobida? Tänu ette!

    #2
    Vs: Purtse Modul 250 skeem

    Skeemist on siin foorumis juba juttu olnud - tootja ei ole skeemi avalikustanud. Ainus võimalus on ise üles joonistada. Asenduseks kõlbab KU202N (sama korpus). KU202N on kõige suurema pingega sellest seeriast. Kui lähemalt ei leia, siis minult võib saada.

    http://www.chipinfo.ru/dsheets/thyristors/pdf/ku202.pdf

    Comment


      #3
      Vs: Purtse Modul 250 skeem

      Pigem pole türistor läbi läinud liigse pinge, vaid vooluimpulsi tõttu. Vanasti sai vahel Start 2 ja Start M tüüpi akulaadijaid remontida ja tavaliselt oli veaks otsas türistor. Andmetabel annab koormusvooluks tal küll 10 A, aga piisab, kui korraks laadimisvool ületas 6 A ja otsas ta ongi. Antud aparaadis reguleeritakse sellega traadi etteannet, mida teeb Lada "kojamehe" mootor. Ma prooviks ikkagi BTA16 või analoogsega asja lahendada. Skeem huvitas sellepärast, et seal on üks relee, mille otstarvet hetkel veel ei tea. Plaan on laupäeval veel korra asja uurida, ehk saan targemaks...

      Comment


        #4
        Vs: Purtse Modul 250 skeem

        Oli see skeem kunagi olemas küll, aga aega on palju mööda läinud ja ei suuda enam teda leida, kuid kui mälu ei peta siis see relee peaks olema gaasiklapi avamiseks ja sulgemiseks.

        Comment


          #5
          Vs: Purtse Modul 250 skeem

          Võimalik, aga selles isendis saab gaasiklapp toite läbi trafot lülitava magnetkäiviti. Muidugi on võimalus,et see relee seda käivitit juhibki.

          Comment


            #6
            Vs: Purtse Modul 250 skeem

            KU202M on vastupinge normeerimata. N on mõlemad 400V. Vene türistorid kannatavad päris hästi suuremaid vooluimpulsse. Kunagi praktikal Kalinini tehases mõõtsin hajameelsusest 25A türistore 250A vooluga (seal töötas liiga palju ilusaid noori tüdrukuid. Mõõtsin ca 10tk., siis alles märkasin. Jahtusid maha ja kõik olid OK.
            Nooruses ehitasin päris palju mootorratta ja auto türistorsüüteid. Ükski KU202 türistor ei riknenud voolu pärast – ikka ülepinge pärast. 2U202N hulgas oli eksemplare, mis olid 700-800V-sed. (enne paigaldust mõõtsin türistoride max pinget lekkevoolul 1mA).
            Muidugi võib KU202 asendada lääne omaga, siis koos radiaatoriga. Lihtsalt mugavam, kui samas korpuses. Jälgima peab tüürvoolu. Kunagi oli probleem akulaadijaga, mis külmas garaažis keeldus töötamast. Suurendasin tüürvoolu 3X ja kõik oli OK..
            Mul on ka „Purtse 250“ ja töötab probleemideta eelmise aastatuhande 80-ndatest ja ikka sama KU202N

            http://www.epribor.com/catalog/stekloomyivateli-stekloochistiteli/el-dvigateli-i-motoreduktoryi-stekloochistitelya

            Targad müügimehed on muidugi 70w asemel kirjutanud 7W

            Kasutati põhiliselt Kamaz 24V kojamehe 70W mootorit, mille vool on ca 3A. Max kiirusega ju ei kasutata ja keskmine vool on veel väiksem. KU202 vool on 10A.
            viimati muutis kasutaja Svago; 26 05 2015, 20:36.

            Comment


              #7
              Vs: Purtse Modul 250 skeem

              Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
              KU202M on vastupinge normeerimata. N on mõlemad 400V. Vene türistorid kannatavad päris hästi suuremaid vooluimpulsse. ... KU202 vool on 10A.
              See on koos jahutusradiaatoriga. Ilma on tunduvalt väiksem!
              viimati muutis kasutaja Scott; 28 05 2015, 07:00. Põhjus: Ei pea kõike tsiteerima, mittevajalik maha

              Comment


                #8
                Purtse Modul 250 skeem

                Minu keevitusel seisabki Al radiaatoril ja ei lähe töötades leigekski. Samas kõrval on sildalaldis 4x D242 - ilma radiaatorita ja need ka ei kuumene.
                Mul on veel üks tööstuslik vene 1,5kW termoregulaator, kus on 2 tk. KU202N sümmistori asemel ja nende all on tõesti 2x3cm Al riba radiaatoriks.
                Kas lääne plastkäkid töötavad siis ilma radiaatorita Viimane katsetus oli lääne 10A sild, ms andis saba LM1875 toiteplokis sisselülitamisel.
                Samas asendasin 5A-ste KD202-ga ja töötab siiani. Vene foorumites soovitati kasutada ikka 35A lääne silda

                Vaatasin oma „laibad“ e. rikkis komponendid üle. Leidsin 3 KU201, KU221 oli hulgi (kasutati C-202 värvitelekates). KU202 ei leidnud ühtegi, ehkki neid sai varem päris palju kasutatud erinevates seadmetes.
                Katsetasin siis seda 10A lääne silda – 3 dioodi sees olid veel elus ja 1 lühises.
                2,3A ja kõik. Siis oli mul veel 5 lääne akulaadijate 35A dioodsilda. Nendel kõigil 1..2 dioodi lühises. Kruvisin veidi suurema radika peale, kui nendes 6A akulaadijates kasutatakse. 7,3A ja valmis.
                7,5A ja valmis.

                Teemaalgatajale – kõigepealt peaks mootori, survelaagri, traadi vaba liikumise kõris üle kontrollima ja ka pinget pärast alaldit mõõtma. Siis alles tegelema türistoriga, mis on tõenäoliselt töötanud probleemideta juba oma 25..30 aastat.
                viimati muutis kasutaja Scott; 28 05 2015, 07:01. Põhjus: kokku

                Comment


                  #9
                  Vs: Purtse Modul 250 skeem

                  Tekkis selline ketserlik mõte: prooviks kasutada akutrelli regulaatorit. Vähemalt kiri külje peal väidab,et käib 24V pealt ka... Neid mul mõni tükk vedeleb, proovin ära, eks paistab, mis saab. PS Svagole: kui türistori ära lühistasin, siis mootor käis minu arust normaalselt, nii et mehaanika poole peal vist OK.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Purtse Modul 250 skeem

                    Lühistada võiksid A-meetriga, siis näed voolu ja saad anda hinnangu mehhaanika olukorra kohta.
                    Akudrellil on pinge 24V. Keevitusel oli mul 27V vahelduvat X1,41 ja lisaks pingekõikumine = 40V. Sellist pinget vist ei kannata ta välja
                    Meenus veel, et vaesel ajal kasutati ka 12V Lada kojamehe mootorit, mille vool on 2X suurem. Impulss-laiusmodulatsiooniga saab muidugi kasutada.
                    viimati muutis kasutaja Svago; 08 06 2015, 17:23.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Purtse Modul 250 skeem

                      Alaldi taga oli pinge ilma koormuseta 25,6V, akutrelli aku annab ka sinna tuuri, peaks vastu pidama küll...

                      Comment


                        #12
                        Vs: Purtse Modul 250 skeem

                        Akul on alalispinge. Alaldist tuleb silumata olukorras (pole kondensaatorit) pulsseerivpinge, mille efektiivväärtus on 25V ja amplituud 1,41 korda suurem.

                        http://radio-uchebnik.ru/el_baza_diod_most.html
                        viimati muutis kasutaja Svago; 08 06 2015, 20:17.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Purtse Modul 250 skeem

                          Kirjuta, kuidas määrasid, et türistor on läbi? Kas tüürimpulsid tulevad?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Purtse Modul 250 skeem

                            Ega ei määranudki, kuna vastavat mõõteriista pole. Digitester, mis olemas, impulssi ei mõõda. Leidsin üles ka tegeliku vea, KT117-l oli üks jalg lihtsalt pooleks... Ja akutrelli regu sai ka otsa, õnneks oli ühe otsasaanud riista küljest pärit. Mootor pani ainult põhjagaasiga, kusjuures enne mingi aja isegi regu töötas. Panin küll juhtosale pinge piiramiseks LM317T ette, ei päästnud. Nüüd taastasin originaaljuhtimise...

                            Comment


                              #15
                              Tervitus!

                              Kaevan vana teema üles. Käes samasugune Purtse keevitus. Toimetab-keevitab, kuid üsna ebaühtlaselt. Probleemiks traadi etteanne ja sellepoolne toide.

                              Vahetasin välja pote, sest tundus, et tegu vale suurusega, reguleerimine toimus vaid väga väikeses vahemikus - see sai igatahes hea. Kui etteanne toimib, siis on reguleeritav alalisvoolu pinge mootoril 0-24V. Probleem näib olevat aga selles, et iga päästiku vajutusega ei hakka etteanne tööle - nimelt ei tule trükkplaadilt pinget mootorile, küll aga uue vajutusega tihtipeale tuleb. Kui ei tööta, siis tuleb sealt mingi ebardlik väärtus, mis paneb vaid mootori urisema. Näha on ka trükkplaadil asetseval releel sinist sähvatust, mis ei tõota sellele pikka eluiga.

                              Lisaks on tagaseinas üks element (kondekas?), millele tuleb trafo sisendist toide, aga väljuv ots on eraldunud kuskilt? Ning huvitaval kombel on sees kaks samasugust rafot ning vaid üks on kasutuses.

                              On häid ideid, milles probleem seisneb? Või vahetada etteande toide mõne kaasaegsema PWM Hiina mooduli vastu?

                              Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	457
Size:	531,1 KB
ID:	1116746

                              Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	398
Size:	488,2 KB
ID:	1116747

                              Comment

                              Working...
                              X