Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Trafo. Käivitusel suur vool?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Trafo. Käivitusel suur vool?

    Tere.

    Ma täna hakkasin uurima, mis põhjusel põlevad kaitsmed, kui seade vooluvõrku ühendada.

    Ütleme, et seade ise pole oluline. Katsetamise käigus võtsin järjest võrrandist muutujaid vähemaks. Järele jäi trafo. Alguses oli kahtlus, et EMI ja trafo ei saa omavahel läbi. Hiljem selgus, et ka ainult trafoga esineb see nähtus.

    Olukord selline.

    sekundaar pole ühendatud. Trafo väljund pinge 50V, sisend 230V.

    Sisse lülitades põlevad 1A slowblow kaitsmed aegajalt läbi.

    #2
    Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

    Kui võimas trafo on? (toroidtrafo?) Toroidtrafo sisselülitusel tarbib päris palju, mul üks 2kW toroid sisselülitusel põletas ca 6A kaitsme läbi..

    Comment


      #3
      Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

      Oskan analoogse näite tuua. Trafo väljund 80-0-80, sisend 230V. Ütleme et iga kolmas sisse lülitamine ilma igasuguse koormuseta lõi C6 kaitsme välja. Seadmel endal enne trafot mingit kaitset polnud. Muidu töötab ideaalselt. Mingid keerud sees ei ole enam nii värskes isolatsioonis nagu nad tahaksid?
      Condemn the hive.

      Comment


        #4
        Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

        Kui on vabriku seade, siis ilmselt trafoga probleemid, lühiskeerud näiteks. Kui mingi isetehtud asjandus, siis pane lihtsalt jämedam kaitse, sisselülitusvool on trafol jah üsna suur.

        Comment


          #5
          Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

          Jep. Tegu vabrikust tulnud asjaga. Selline nähtus oli algusest peale.
          Kas seda suurt tarbimist kuidagi pidurdada ei saa?
          Mis sellise nähtuse üldse põhjustab?
          Kas keegi oskab mulle natukene selle teoreetilist poolt kirjeldada?

          Comment


            #6
            Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

            Kui suurt kaitset vaja on, oleneb trafo võimsusest. Mul on laboratoorne autotrafo ЛАТР , 9 A vooluga, mis sisselülitamise hetkel lööb vahel B 16 A kaitsme vahel välja ( trafo ise on täiesti korras )

            Comment


              #7
              Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

              Torka mingi sobilik NTC vahele? https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?toc=19530

              Comment


                #8
                Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

                Enne trafot on seadmel ka EMI plokk. Alguses kartsin, et see on süüdlane, aga ei ole. Uurin NTC kohta veidi.

                Infoks veel, et tegu on Toroidiga, üks sekundaar mähis 50V.

                Comment


                  #9
                  Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

                  NTC-d olen ka mina pannud, aitab. Ja kõrgete filter ei tee ka paha, arvestades võrgus levivatest tipp-harmoonilistest tulenevalt.
                  Aga liialt täpse kaitsme (liialt väikse sellele raamile) lööb läbi järjekorras, kus oleneb täpselt millises faasi-asendis on parasjagu Narva, trafo sisse lülitamise hetkel; ehk kuhu poole ja millise energiaga hakatakse magnetvälja esmaselt pöörama ning kuidas millise kiirusega see sumbub/ühtlustub; see kriitiline perjood on ka ossiga täiesti jälgitav, nagu ka digi-AC-ampermeetriga.
                  Näiteks 400VA toroidile ei saanud mina panna alla 6,3A (Slow) kaitset, sest ca 1 lülitus 10-st põles 4A kaitse maha; ja trafo on uus ning tühijooksuvool on muidu vaid 83-86mA (pole paha, Eestis tehtud); et nagu raami materjali ja keerutuse kohalt pretensioone tõepoolest pole.
                  Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                  Comment


                    #10
                    Vs: Trafo. Käivitusel suur vool?

                    leidsin natukene lugemist ka samal teemal. Inglise keeles. http://en.wikipedia.org/wiki/Inrush_current Aga väga hea lugemine oli minu jaoks. Nüüd on vähemalt teema enda jaoks kindlaks tehtud ja saab hakata end põhjalikumalt harima.

                    Comment

                    Working...
                    X