Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Trafo mesinduses

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Trafo mesinduses

    Isaga tegeleme siis vaikselt mesindusega ning üks tähtis tööriist jäi vigaseks. Nüüd vaja uus ehitada (akulaadija on see endine tööriist...eks teeb tolle hiljem korda)

    Tööriista ei kasuta akude laadimiseks, vaid vahaplaatide kärjeraamide külge sulatamiseks. Kärjeraami küljes on traat, mille kumbagi otsa läheks laadija (või trafo) väljundklemm. Traat hakkab siis kuumenema ja akulaadijaga läks isegi punaseks. Vaja nüüd sama töö jaoks uus tööriist teha. Võtsin ühe suvalise trafo, mis mahub arvuti toitekasse enamvähem täpselt ära. Tahaks nüüd selle töö jaoks sobivaks saada. Akulaadija oli 2A ja 12V peal. Uus trafo on alaldita 16V ja 32V, ampreid ei tea.. Kaks sekundaari tal.

    Seda, kas trafo on piisavalt võimas, uuriks välja katsetades. Enne seda oleks vaja aga paari asja teada.

    Kas pärast trafot on selle töö jaoks alaldi vajalik 8s.t kas selleks tööks sobib ainult alalisvool)? Kas selleks alaldiks sobib ntks arvuti toiteka oma? Kas mingit kondedega silumist vms on ka vaja?

    Ja kui oskate veel mingeid olulisi punkte välja tuua, andke teada.


    #2
    Vs: Trafo mesinduses

    Kärjeraami küljes on traat
    Traadi takistus?
    Kuidas kavatsed reguleerida voolutugevust?
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment


      #3
      Vs: Trafo mesinduses

      Ega traadi kuumutamiseks pea alalisvool olema,
      alustuseks võiks sellelt suurelt trafolt 16V mähisest
      proovida (alguses lühiajaliselt, kontrollida trafo
      kuumenemist!). Eks see akulaadija 12V puhul
      ka umbes sellise pinge andis, ainult et alalispinge.
      Voolutugevus sõltub ju traadi takistusest kuumas
      olekus, külmana (alguses) on vool ilmselt suurem.
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #4
        Re: Vs: Trafo mesinduses

        Pole traat käepärast (elan linnas, mesindus toimub maal), ei oska takistuse kohta midagi öelda hetkel. Voolutugevuse reguleerimise peale polegi mõelnud. Kuidas kõige lihtsam teha oleks?

        Comment


          #5
          Vs: Re: Vs: Trafo mesinduses

          Lühem küttetraat - suurem vool, pikem traat - väiksem vool.

          Akulaadijatel on tüüpiliselt trafomähisel väljavõtted erineva
          pinge (ja sellest tulenavalt voolu) saamiseks-reguleerimiseks,
          sellel tafol aga pole neid. Ehk siis saab küttetraadi pikkusega
          "mängida" sobiva kuumuseni...

          PS:
          Aga mis sellel akulaadijal riknes? Alaldi? Kas astmeliselt reguleeritav
          trafo jäi "ellu"? Nagu eespool mainisin, võib ka alaldita, ainult juhul
          kui akulaadijal oli poolperioodaladi, on vajalik pinge nüüd palju väiksem...
          viimati muutis kasutaja fre; 05 m 2011, 17:32.
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #6
            Re: Vs: Re: Vs: Trafo mesinduses

            No praegu tundub kõige tõenäolisem, et ampermeeter on rikkis...Koputada ampermeetril, hakkab vahepeal korraks tööle. Trafo ise korras ja kaitsmed ka korras.
            Toon maalt ära, siis vaatan üle. Kuskilt lugesin, et kui ampermeeter vahetada, pidi vist mingi (paralleeli?!?!) takisti ka ära vahetama, vastavalt uuele ampermeetrile?

            Kas muidu (mitte akulaadija) trafol voolu piiramiseta ei võiks kasutada? Ta ei ole minuteada liiga võimas, et traati liiga kuumaks kütta. Kasutaks 16V ja jätaks voolu piiramata, kas nii ei võiks?

            Comment


              #7
              Vs: Re: Vs: Re: Vs: Trafo mesinduses

              Ma saan aru et Sul on see tavaline veneaegne akulaadija, kus peal 10 A ampermeeter. Seal ei ole selle juures eraldi šunti, see asub juba ampermeetri sees. Võta lahti ja vaata, üks väljundjuhe, vist +, käib lihtsalt läbi ampermeetri. Selle töö jaoks pole ju üldse vaja voolutugevust jälgida, viska ampermeeter välja ja/või ühenda tema otsad taga kokku. Kui siiamaani töötas ilma kärssamata, töötab ka edasi, tähendab koormus aparaadile üle jõu ei käi. Ühtlasi kontrolli ka muud ühendused üle, eriti dioodide mutrid. Pinge astmelise reguleerimise võimalus on ju põhiline, ega ei hakka ju kõikide kärjeraamide traatide pikkust suvalise uue trafo järgi sobitama.

              Comment


                #8
                Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: Trafo mesinduses

                Jah, mingi veneaegne ta on ja ilusti ka vastu pidanud. Tänud info eest, esimesel võimalusel vaatan üle selle asja. Vaja vahepeal laadimiseks ka kasutada ehk uus ampermeeter tuleb osta. Oomipoes on uus 10A 8.17€ kliendile. Keegi sellist odavamalt ka müüks? Äkki Tiigi keldris odavamalt?

                Pinge ja ka vool oli tegelt ju suht lampi võetud, põhiline see, et traat läbi ei põle ja samal ajal külmaks ei jääks. Vaevalt, et see uuem trafo küllalt võimas selleks on, et läbi põletada. Aga seda olekski katsetanud.
                Et siis pmst võib otse trafo otstelt selle voolu võtta, polegi midagi vahele muud vaja, kui trafo sobiva võimsusega on?

                Comment


                  #9
                  Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: Trafo mesinduses

                  Ehk on lihtsalt halb ühendus, näiteks mutter lahti?

                  Isa kasutas viimati samaks tööks veneaegset akulaadija-inverterit ,,Variom", mis kannatab pidevat koormusvoolu umbkaudu kuni 2..3 A. 0,5 mm läbimõõduga traadi kuumutab vaha sulamistemperatuurini ligikaudu kolme sekundiga ja siiani pole laadijaga midagi halba juhtunud.
                  Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                  Comment

                  Working...
                  X