Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Start 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Start 2

    Tere! Otsin akulaadija Start 2 skeemi. Igasugune abi teretulnud.

    #2
    Vs: Start 2

    Aga palun: http://fotoalbum.ee/photos/tiidu93/s...?page=lastpage
    viimati muutis kasutaja tiidu93; 21 m 2010, 14:21. Põhjus: uus pildialbum

    Comment


      #3
      Vs: Start 2

      Tänud! Pilt täiesti loetav.

      Comment


        #4
        Start 2

        Tere! Kasutan sellise skeemiga Start 2 edukalt siiamaani. Kuid üks väike puudus tal on. Nimelt pannes aku mingi ettereguleeritud vooluga laadima, arvab ta näiteks umbes tunni pärast, et aku on laetud ning hakkab seepeale mõnesekundiliste vahedega laadimist sisse ja välja lülitama. Kuidas oleks võimalik skeemi nii muuta, et ma saan selle "automaatika" vajadusel välja lülitada? Näiteks kui tahan panna aku ööseks pideva 2 amprise vooluga laadima. Pole suur asjatundja, kuid äkki piisab kui kondeka C1 (vist 0,47mikroF) külge või ette või taha panna mingi lüliti? Tänud ette.

        Comment


          #5
          Vs: Start 2

          "Start" laadijatel on see omadus, et neil kontrollitakse aku pinge olemasolu. See on tehtud selleks, et keegi kogemata ei paneks akut laadima vastupolaarselt. Kui see on akupinge on väike või vastupidine, lülitub seade välja! Seega kontrolli akut. Too võib olla tühi niikui kell ja see akulaadijale ei meeldi. Ise panin laadija väljundisse mingi lüüdi (lüüdi pinge peab olema suurem alaldajast tulevast max. pingest ja mahtuvusest peab jätkuma, et türistorid suudavad lahti olla selle aja, millal laadijast tulev vool hakkab ise türistoreid lahti hoidma). Algul "täkuga" lüüdid täis ja siis ümberlülitus laadimisele. Lüüt peab hoidma pinget üleval ümberlülituse ajal. Tester näitab pinge efektiivväärtust, mitte max., sest tühi aku ei toimi veel kondensaatorina ja ei silu pulsatsiooni. Mõõda "täku" režiimis, tühijooksus pinge ära, see korrutada 1,41, saad alaldist tuleva max pinge. Lüüdile märgitud max. pinge peaks olema sellest suurem Sai pikk jutt, aga arvan, et arusaadav. Mina sain sedasi, lihtsa lahendusega, akud laadima. Kui aku on juba midagi sisse võtnud, jääb ka ta ise hoidma türistoreid avatuna. Võibolla tuleb teha mitu lülimist kuni midagigi akusse saab! Jõudu!

          Comment


            #6
            Vs: Start 2

            Esmalt postitatud andres711 poolt Vaata postitust
            Tere! Kasutan sellise skeemiga Start 2 edukalt siiamaani. Kuid üks väike puudus tal on. Nimelt pannes aku mingi ettereguleeritud vooluga laadima, arvab ta näiteks umbes tunni pärast, et aku on laetud ning hakkab seepeale mõnesekundiliste vahedega laadimist sisse ja välja lülitama. Kuidas oleks võimalik skeemi nii muuta, et ma saan selle "automaatika" vajadusel välja lülitada? Näiteks kui tahan panna aku ööseks pideva 2 amprise vooluga laadima. Pole suur asjatundja, kuid äkki piisab kui kondeka C1 (vist 0,47mikroF) külge või ette või taha panna mingi lüliti? Tänud ette.
            C1 mahtuvuse ja poteka takistusega muudetakse türistori avamise faasi ja sellega ühtlasi ka laadimisvoolu. Seal muutmisega asi seotud pole.

            Comment


              #7
              Vs: Start 2

              Esmalt postitatud andres711 poolt Vaata postitust
              Tere! Kasutan sellise skeemiga Start 2 edukalt siiamaani. Kuid üks väike puudus tal on. Nimelt pannes aku mingi ettereguleeritud vooluga laadima, arvab ta näiteks umbes tunni pärast, et aku on laetud ning hakkab seepeale mõnesekundiliste vahedega laadimist sisse ja välja lülitama. Kuidas oleks võimalik skeemi nii muuta, et ma saan selle "automaatika" vajadusel välja lülitada? Näiteks kui tahan panna aku ööseks pideva 2 amprise vooluga laadima. Pole suur asjatundja, kuid äkki piisab kui kondeka C1 (vist 0,47mikroF) külge või ette või taha panna mingi lüliti? Tänud ette.
              Miks tahad täis akut veel üle öö 2A tapma hakata? Sellega lihtsalt keedad akut. Kui aku on täis, siis see nii ongi ja enam laadida ei ole vaja. Kui elu eest ikka püüad energiat sinna sisse toppida, siis lihtsalt see läheb soojuseks ja pikemas perspektiivis kahjustab akut. Seepärast laadija klõpsibki sisse ja välja, et aku pinge langemisel arvab, et aku on tühi ja hakkab uuesti laadima.
              Pikaks ühtlaseks laadimiseks on püsiv pinge vajalik
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Start 2

                Tänud vastamise eest.
                Tegelikult 5 aastat vanal akul pole eriti viga midagi, pinge on ligi 12 volti, kuid pidevatel lühematel sõitudel ei jõua generaator piisavalt laadida. Eriti annab see tunda külmemate ilmade korral. Kui laen teda päevakese vana Start aparaadiga, millel 6-astmeline lüliti voolutugevuse ja pinge reguleerimiseks (otse trafolt), siis vähemalt nädal aega muretut käivitamist tagatud. Sama kaua laadides eelpool jutuks olnud türistor-aparaadiga on normaalne käivitamine ainult järgmiseks hommikuks tagatud (tegelikult juba mitme erineva aku peal järele proovitud). Võib-olla tõesti peaks seda lüüdi varianti katsetama. Muidugi oleks väga lahe, kui saaks sellest skeemist kergema vaevaga välja pigistada mingi poolautomaatse süsteemi: keerad potekaga voolu (pinge) paika ja sinna ta jääb kuni ise jälle muudad või üldse välja lülitad. Vana aparaadiga laadimise alguses mingi 5 amprit, siis mõne aja pärast 2 ja päeva lõpuks 3 ja pool ilmselt elektrolüüdi tiheduse suurenemise tõttu, aga trenn on akul pidevalt peal.

                Comment


                  #9
                  Vs: Start 2

                  Start 2 skeem
                  Lisatud failid

                  Comment


                    #10
                    Vs: Start 2

                    Tänud!

                    Comment

                    Working...
                    X