Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Desulfator auto akule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Desulfator auto akule

    Jäi silma sihuke akude taastaja, jutt:
    http://home.comcast.net/~ddenhardt201263/desulfator/lowpower.htm
    skeem:
    http://home.comcast.net/~ddenhardt201263/desulfator/n_channel_schem.gif

    Mis arvate?

    Omapäraks on see, et töötab aku enda pinge pealt.
    Paluks enne hävitavate hinnangute andmist kirjatükiga tutvuda

    #2
    Vs: Desulfator auto akule

    On isegi plaanis selline asi ehitada (venib see plaan). Asjal tundub idu sees olevat ja tasub proovida. Tähele tuleb panna, et kuigi põhimõtteliselt see töötab aku enda energiast, tasuks teda kasutada koos akulaadijaga (tarbib , küll pulssidena, aga siiski ka voolu).
    Ka on kasulik mõõta (läbi kondeka) ka vahelduvat kõrgsageduspinget.

    Comment


      #3
      Vs: Desulfator auto akule

      Huvi pärast panin kokku. C4 panin esialgu 47x50V 2 tükki, need läksid minutiga tulikuumaks. Panin siis pöidlajämeduse 330uF 250V, see jäi leigeks.
      Ülejäänud jõujubinad olid talutavalt kuumad (võis isegi näppu küljes hoida), radikaid ei kasutanud.
      Panin 2A kaitsme asemel 5A, mille takistus on umbes 0,06 oomi (igatahes ühte amprit läbi ajades tuli pingelanguks 60mV). Ossiga sellel mõõtes tuli vooluimpulsi tugevuseks 16A! Proovitud ups-i 12V aku peal.
      Drosselid olid 820uH ja 200uH, esimene ferriidist mantli sees, teine toroidsüdamikuga ja jämedast traadist. Vana monitori seest kaevasin välja. Pildil näidatud on nende kõrval titekad! Dioodi sain AT-toiteka seest (BYQ28F), ühendasin 2 dioodi paralleelselt. Kõrvaga kuulates piniseb. Aku klemmidel oli pingeimpulss kusagil 2,5V kandis, kuid see oleneb ilmselt väga tugevasti ka aku sisetakistusest. Ning stabikas tuleb kindlasti panna, sest kehva ühenduse korral aku klemmidega saab 555 toite kaudu sajakonna voldi suuruse laksu.
      Voolutarvet on vist kõige raskem mõõta. Kaudselt saab ehk hinnata jubinate soojenemiseks kuluva võimsuse järgi. Ehk et kõik mis ei lähe akusse tagasi, muutub soojuseks. Pakun, et üle 5W kindlasti ei võta.
      Kuna äsja vahetasin autol aku ära, siis läheb varsti desulfatiseerimiseks . Vana aku mahutavuseks oli jäänud parkide kaudu tühjendamisel 10...15 Ah vaid.

      Küsimus: kas kõik 105 kraadised lüüdid on Low ESR-id?
      viimati muutis kasutaja muhkel; 13 m 2009, 12:28.

      Comment


        #4
        Vs: Desulfator auto akule

        Ma arvan, et lüüdikatest tuleb antud juhul kauge kaarega mööda minna. Krt. pole hetkel võimalust skeemi analüüsida, aga lüüdikad peaks üldse sellest pulsist väljapool olema. Tasub lugeda kõiki kommentaare, mis asja kohta antud. Tegelikult tore, et keegi pläkutamise asemel asja ära proovis. Üritan sama.

        Comment


          #5
          Vs: Desulfator auto akule

          Lüüdist käib vist jah tagurpidi suunaga laks läbi, samas ega 100uF tavaline kondekas ju teab mis pisike pole.
          Natuke pilte kah (ei viitsinud pisemaks teha ):




          Digiossiga mõõtes tuli vooluimpulsiks 13A.

          Comment


            #6
            Vs: Desulfator auto akule

            Nonii, 2 nädalat hoidsin seda imeaparaati küljes, vahepeal ka akut laadides. Kokkuvõtteks võib asja lahterdada ühte punti koos ime-kütuselisanditega, saledaks tegevate tselluliidikreemidega, salenemistablettidega, elektriliste muskliaretajatega ja muu sarnase teleturu ja kataloogi pahnaga .
            Mingit tulemust ei paista kuskilt otsast, samas ega hullemaks nüüd kah ei läinud . Samas kui tulemus peaks paistma hakkama alles mitme kuu pärast, on see asi niikuinii mõttetu - vool seinast ei ole tasuta ning oma aeg on ju kah midagi väärt.
            Seega ei tasu igasugu jama uskuda, mis internetist vastu vaatab (ega mul erilist usku polnudki, ma rohkem sihuke pessimisti tüüpi).
            Viimaseks testiks laadisin aku kenasti täis, pistsin 50W pirni külge ja 3 tunni pärast näitas voltmeeter 12V. Hoidsin veel tunnikese - 11,4V. Kui eemaldasin koormuse, ronis kuhugi 12,1V kanti. 4,2A x 4h = 16,8Ah - umbes selline oli laiba mahtuvus ka enne selle rüvetamisele asumist.
            Seega - jäätmepunkt - pane ennast valmis, ma varsti tulen!

            Comment


              #7
              Vs: Desulfator auto akule

              Desulfaator oleks vajalik olnud eelmise sajandi seitsmekümnendatel ja kaheksakümnendate alguses. Uuemate akude korral pole sellega eriti midagi peale hakata.

              Comment


                #8
                Vs: Desulfator auto akule

                konde kohta lisan niipalju et 10x10uF keraamilised on väiksemad kui lüüt. Hind aga 10x krõbedam korraliku lüüdi omast. Aga selle eest vool annab neid kuumaks ajada.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #9
                  Vs: Desulfator auto akule

                  Mul ka sama skeemiga desulfaatoreid töös paar tükki. Induktiivpoolid ostetud Elfa poest kõlari filtrid õhksüdamikul - on suured küll gabariitidelt aga voolu lasevad läbi piisavalt. Kaitset mul pole ja juhtmed vooluahelas võimalikult prisked.
                  Töös juba aasta vähemalt, midagi märgatavalt paremaks pole läinud ja halvemaks ka mitte. Elekter mul tasuta käes - tuleb tuulegeneraatorist, võib ju selline asi seal aku peal olla, ehk käivad akud sedasi paar aastat kauem.
                  Ühte asja olen küll tähele pannund - akusid saab ravida suure vooluga. Vaja laadida ja tühjendada mitu korda nii suure vooluga et aku korralikult kuumaks läheb. Isegi tagurpidi võib laadida. Muidugi muretseda uus aku on kindlasti parem variant.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Desulfator auto akule

                    Esmalt postitatud A.S. poolt
                    Desulfaator oleks vajalik olnud eelmise sajandi seitsmekümnendatel ja kaheksakümnendate alguses. Uuemate akude korral pole sellega eriti midagi peale hakata.
                    Tundub õige olevat. Olude sunnil olen igasugu elektri suhtes hetkel rohkem vaatleja/lugeja, kui katsetaja. Jäi silma leht:
                    Victron Energy - the professional choice for independent electric power

                    Ja kunagi oli seal hea nn. raamat: Energy Unlimited. Proovisin hetk tagasi, aga lihtsalt ei leidnud, küll andis otsing hulga viiteid, aga polnud hetkel aega süveneda. Huvilistel tasub otsida. Tõepoolest tundub, et uued, ilma korkideta akud on teise tehnoloogiaga ja ei allu nii lihtsalt treenimisele . Endal on küll kogemust UPS-i akudega,
                    auto omad on jäänud minevikku. Need viimased on kindlasti paremad igasugu tuule/päikese, ... alternatiivenergias, välja arvatud muidugi hirmkallid eriakud.
                    Nende pliiakude (nii auto, kui ups) laadimisel panin küll tähele, et mida kõrgemale tõusis laadija taga aku pinge, seda viletsam ta oli. Rekord: vist u. 17 V ja kui laadija ära võtta, siis 14 V tühijooksul. Reaalset koormust see aku enam ei kandnud ja lõpetas Kuusakoskis. Hea oleks muidugi edaspidi ka kuulda kogemusi akudega: teadmised ei jookse kunagi tühja!
                    Kena alanud hinnatõusu!

                    Comment

                    Working...
                    X